Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2011, 17:57   #101
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is niet wat hij mij zei, maar goed, we zwijgen erover.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 2 november 2011 om 17:59.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 18:19   #102
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Walgelijk idd. En als kers op de taart: ik val ook niet op zwarten. Ben ik nu ook een racist?

Neen, je bent geen racist.
Wellicht achterlijk om zo een vraag te stellen.
Maar als de achterliggende gedachte is dat Zwarten in het algemeen lelijk zijn, dan ben je wel een racist. Dit refereert namelijk aan oude ideeën dat Zwarten objectief gezien lelijk zijn, wat ook een bewijs is van hun inferioriteit aan witten: die dus wel mooi zijn. Nu lees ik toevallig hierover vanwege mijn onderzoek naar Charlotte Brontë. Heb je ooit iets van haar gelezen?

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 2 november 2011 om 18:23.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 18:23   #103
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht

Neen, je bent geen racist.
Wellicht achterlijk om zo een vraag te stellen.
Maar als de achterliggende gedachte is dat Zwarten in het algemeen lelijk zijn, dan ben je wel een racist. Dit refereert namelijk aan oude ideeën dat Zwarten objectief gezien lelijk zijn, wat ook een bewijs is van hun inferioriteit aan witten: die dus wel mooi zijn. Nu lees ik toevallig hierover vanwege mijn onderzoek naar Charlotte Brontë. Heb je ooit iets van haar gelezen?
Ik heb nergens geschreven dat ik negers lelijk vind. Neen, ik heb nooit iets van haar gelezen. Maar misschien kan jij me verlichten.

Die vrouw op die foto: noem je dat een zwarte? Dat noem ik een bruine.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 2 november 2011 om 18:23.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 18:33   #104
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens geschreven dat ik negers lelijk vind. Neen, ik heb nooit iets van haar gelezen. Maar misschien kan jij me verlichten.
Die vrouw op die foto: noem je dat een zwarte? Dat noem ik een bruine.
Niet vallen op Zwarten suggereert dat je zwarten niet aantrekkelijk, niet mooi vindt. Maar misschien begrijp ik je verkeerd. Wat bedoel je precies? Zwarten komen in vele vormen en maten, maar ook lifestyles en maatschappelijke klassen. Er zijn vele nationaliteiten, culturen en niveaus van educatie.

Charlotte Brontë

http://www.egyptsearch.com/forums/ul...;f=15;t=005409

Je hebt natuurlijk mensen met een zwarte of bruine huid, en je hebt ZWARTEN die alle mogelijk nuances van kleur kunnen hebben, maar qua zelf-identificatie, type, afkomst, cultuur, identiteit; als Zwarten worden erkend.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 2 november 2011 om 18:36.
Oud 4 november 2011, 21:34   #105
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Ik viel vrûger, want ik ben nu al bijna oud een eenzaam, op Indomeisjes.
Heb één keer een Surinaams meisje gehad, maar dat nooit meer.
Niet omdat ze onknap was of niet goed kon koken.
De reden vind je in de songtekst 'Some girls' van The Rolling Stones.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 00:35   #106
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Niet vallen op Zwarten suggereert dat je zwarten niet aantrekkelijk, niet mooi vindt. Maar misschien begrijp ik je verkeerd. Wat bedoel je precies? Zwarten komen in vele vormen en maten, maar ook lifestyles en maatschappelijke klassen. Er zijn vele nationaliteiten, culturen en niveaus van educatie.

Charlotte Brontë

http://www.egyptsearch.com/forums/ul...;f=15;t=005409

Je hebt natuurlijk mensen met een zwarte of bruine huid, en je hebt ZWARTEN die alle mogelijk nuances van kleur kunnen hebben, maar qua zelf-identificatie, type, afkomst, cultuur, identiteit; als Zwarten worden erkend.
Bij de weg, dit is voor mij een zwarte:

Naar mijn bescheiden mening niet aantrekkelijk.
Oud 5 november 2011, 00:42   #107
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel, dat is de logica waartegen ik mij verzet.

In Nederland kan bij wijze van spreken op elke straathoek vrouwen die het slachtoffer zijn van vrouwen/mensenhandel/slavernij legaal verkrachten, maar Nederland laat de hele wereld elke dag weten dat in Nederland de gelijkheid van man en vrouw centraal staat. Reden waarom wij geen hoofddoek en burqa tolereren.

Verder is Nederland een staat die wapens en atoomwapentechnologie exporteert, en stuurt soldaten naar oorlogsgebieden, maar juist Nederland noemt deze missies Vredesmissies.
Ah ja, op die fiets.

Je kunt daar twee kanten mee op. Onlangs was het verhaal dat er een afbeelding op de gouden koets stond waarop de ''negers uit de kolonieen'' hun rijkdommen aanbieden. Dat zou eraf moeten.
Ik zou zeggen: ''Integendeel''. Laat de geschiedenis maar goed zien.
Ik hou niet van stripverhalen als Lucky Luke waarin de sigaret is vervangen door een strootje, als Kuifje waarin ''Joodse neuzen'' worden bijgewerkt en ''negers met grote rode lippen'' worden weggecensureerd. Laat maar zien dat er in die tijd zo werd gedacht. Geen Chinese culturele revolutie met vernietiging van het verleden, geen Taliban die boedhistisch verleden laten exploderen.

Er was een experiment met ''gekleurde Pieten'': De boot van Sinterklaas voer onder een regenboog door en alle Pieten werden rood, blauw, groen etc. Wat een belachelijk schouwspel. De kinderen willen Zwarte Pieten. Sterker, ze willen Zwarte Piet zijn.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 00:49   #108
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

Er was een experiment met ''gekleurde Pieten'': De boot van Sinterklaas voer onder een regenboog door en alle Pieten werden rood, blauw, groen etc. Wat een belachelijk schouwspel. De kinderen willen Zwarte Pieten. Sterker, ze willen Zwarte Piet zijn.
Als ik kijk maar de kids op scholen dan maak je een punt.

Kinderen willen snoep en geschenkjes. En zitten een hele dag achter de pieten aan, spelen met de pieten, halen grappen uit met de pieten en voetballen met de pieten. Dat bepaalde volwassenen er een racistisch spel van willen maken kan goed zijn. Kinderen zijn onschuldig en denken niet op die manier. Sterker zelfs, zoiets zou niet in hen opkomen. De pieten trekken alle aandacht en de Sint is vaak een boeman.
Oud 5 november 2011, 01:13   #109
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat velen merken dat kleine kinderen hen vreemd aankijken op straat.
Dat doet iedereen die nog nooit een zwarte gezien heeft. Dat heeft niks met sinterklaas te maken. Iets dat anders is heeft bekijks. Iemand die met boerka rondloopt heeft ook veel bekijks

Laatst gewijzigd door smiley : 5 november 2011 om 01:14.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 01:17   #110
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[

Duchess of Lauderdale with a Moor, by Sir Lely
Steeds hetzelfde afgebeelde tafereel. De blanke adel met de zwarte dienaar.
Oud 5 november 2011, 01:32   #111
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik kijk maar de kids op scholen dan maak je een punt.

Kinderen willen snoep en geschenkjes. En zitten een hele dag achter de pieten aan, spelen met de pieten, halen grappen uit met de pieten en voetballen met de pieten. Dat bepaalde volwassenen er een racistisch spel van willen maken kan goed zijn. Kinderen zijn onschuldig en denken niet op die manier. Sterker zelfs, zoiets zou niet in hen opkomen. De pieten trekken alle aandacht en de Sint is vaak een boeman.
Ik zal bij elke Sinterklaas toch aan deze blijven denken:

En niet aan zwarte Piet.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 01:35   #112
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

En niet aan zwarte Piet.
Haha. Maar de kindjes kennen die pipo niet. Tvalt dus nog goed mee.
Oud 5 november 2011, 02:30   #113
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

En niet aan zwarte Piet.
Dan moet u met dat trauma vooral niet blijven rondlopen, al aan therapie gedacht?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 12:53   #114
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij de weg, dit is voor mij een zwarte:

Naar mijn bescheiden mening niet aantrekkelijk.

Wel, dit is één type Zwarte.
Oud 6 november 2011, 12:54   #115
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ah ja, op die fiets.

Je kunt daar twee kanten mee op. Onlangs was het verhaal dat er een afbeelding op de gouden koets stond waarop de ''negers uit de kolonieen'' hun rijkdommen aanbieden. Dat zou eraf moeten.
Ik zou zeggen: ''Integendeel''. Laat de geschiedenis maar goed zien.
Ik hou niet van stripverhalen als Lucky Luke waarin de sigaret is vervangen door een strootje, als Kuifje waarin ''Joodse neuzen'' worden bijgewerkt en ''negers met grote rode lippen'' worden weggecensureerd. Laat maar zien dat er in die tijd zo werd gedacht. Geen Chinese culturele revolutie met vernietiging van het verleden, geen Taliban die boedhistisch verleden laten exploderen.

Misschien heb je de commentaren op mijn stelling datde adel zwart was gelezen, en hoe gevoelig dit soort objectieve informatie op de gemeente overkomt. Er liggen overal gevoeligheden, en het getuigt
Oud 12 november 2011, 11:09   #116
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

http://www.google.nl/#q=aankomst+sin...iw=994&bih=638

De nationale racistische hysterie begint vandaag in Dordrecht. De Sint komt er op kosten van de belastingbetaler, met een marine schip.

Citaat:
Sinterklaasoorlog in Leeuwarden
Terwijl vanmiddag in Dordrecht dé grote intocht is, komt de Sint ook aan in Leeuwarden. En daar is een heuze Sinterklaasoorlog aan de gang. Met als gevolg: er rijden vanmiddag maar liefst twee hulpsinten door de stad. De organisatie van de intocht in Leeuwarden had namelijk besloten om de route die de Sint aflegt in te korten en een belangrijke winkelstraat te schrappen. De winkeliers tekenden protest aan, maar hun verzoek werd genegeerd, waarop de winkeliers besloten om zelf een intocht te organiseren. Bemiddelingspogingen hebben geen effect gehad.
De optocht met een Sint en pieten kost de belastingbetaler euro 8000

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 12 november 2011 om 11:11.
Oud 12 november 2011, 19:34   #117
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

http://www.nu.nl/binnenland/2666509/...ocht-sint.html Jij bent toch niet opgepakt he?
Oud 12 november 2011, 19:51   #118
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

SINTERKLAASFEEST IS EEN RACISTISCHE INITIATIE

Mijn doelgroep begrijpt dat Zwarten (net als vrouwen, homo’s, boeren, arbeiders, en gekoloniseerde naties) de geschiedenis opnieuw moeten schrijven, en moeten durven nieuwe vragen te stellen. Want ze, dus de machtshebbers, de kolonisator, de banken, de status quo; liegen over alles.

Centraal moet staan in de van revisionisme ontdane historiografie, is dat de Europese adel zwarte en bruin was en zich identificeerde met afbeeldingen van klassieke Afrikanen: de Moren. De symboliek van de Moor speelt sterk in het Sinterklaasfeest in de vorm van Zwarte Piet. Deze is een uitvinding uit de 19e eeuw, maar is duidelijk in zijn verschijning een verwijzing naar de Moor, het symbool van blauw bloed en zwarte suprematie in Europa.(1100-1848)

Het Sinterklaasfeest zoals wij dat vandaag kennen is dus een 19e eeuwse uitvinding en wordt sindsdien gebruikt als een racistische initiatie om kleine witte (en zwarte!) kinderen die zich reeds bewust zijn van verschillen in huidskleur, maar er geen waardeoordeel aan verbinden; een eerste traumatische ervaring te geven met een Zwarte persoon.

Belangrijk is te beseffen dat de witte Europeanen vandaag nakomelingen zijn van ’t Grauw, het Canaille, wat de lijfeigenen en horigen waren. Zij werden overheerst door een zwarte en gekleurde adel en elite. De emancipatie van witten, van lijfeigenen volgde pas in 1848. Sindsdien werd de geschiedenis herschreven en gewit. De Grote Mannen werden herontdekt en in gewitte vorm de steunpilaren van de fictieve geschiedenis van het witte ras. Men had natuurlijk een nieuwe fictieve geschiedenis nodig, omdat men er niet aan herinnert wenste te worden dat witten tot 1848 als schoen leer door de elite werden gebruikt. Men kafte boeken met de prachtige witte huid van de lijfeigenen en maakte ook kleding en schoeisel van hun huid. De handel in mensenhuid vormde tot in de 19e eeuw deel van een industrie.

Er zijn vele vormen van discriminatie en ik wil niet beweren dat witte slechte mensen zijn en zwarten goed. Zulks kan zondermeer afgeleid worden uit mijn stelling dat de zwarte adel de witten als schoenleer zag en verder genadeloos uitbuitte en despotisch onderdrukte. Echter blijkt steeds dat witten in ontkenning leven als zij gevraagd worden naar hun haat tegen zwarten en hun handjesafhakken praktijken in Afrika. Dus moeten wij zelf zoeken naar de oorzaak van deze dodelijke haat. Witten haten zwarten omdat zij op despotische wijze door zwarten werden overheerst. Ze werden gehouden om zich dood te werken en ook om tot leer verwerkt te worden. De vraag is of men wachtte tot zij een natuurlijke dood stierven, of dat men al eerder tot de winning van het mensenleer overging, gedicteerd door markt overwegingen. Racisme tegen zwarten is dan een bevrijdingsideologie, want er zijn geen objectieve verschillen tussen mensentypen. Het verzinsel van mensenrassen was nodig om witten eerst een menselijke status te geven, en toen om hen superieur aan hun zwarte overheersers te verklaren. Witten werden geboren in een wereld waar de zwarte meesters in gouden koetsen rondreden, in gouden kleding gehuld gingen en de macht hadden over leven en dood van hun witte lijfeigenen.

Het Sinterklaasfeest is dus duidelijk het product van witte suprematie, en de angst dat zwarten weer zouden overheersen. Men moest dus witten vanaf jong daarvan bewust maken, zonder feitelijk te onthullen dat Europa door zwarte suprematie werd overheerst. Er heerste Omgekeerd Apartheid, in een klassensamenleving welke ook als een kaste systeem gezien mag worden; voor beter begrip. Hoewel in India er niet echt sprake is van uiterlijke verschillen tussen hoge en lage kasten, speelde deze verschillen kennelijk wel in Europa. De superieuren waren bruin en zwart van huid. Klassieke Afrikaanse gelaatstrekken golden als ‘zuiver bloed’ want zulke personen leken dan ook op De Moor, het symbool van superioriteit.

Sinterklaasfeest is nu dus nu, sinds 1860, een instrument van Staatsracisme geworden, het systeem dat erop toeziet dat het revisionisme gewoon doorgaat, en zelfs naar een hoogtepunt gaat.

http://blankroet.tumblr.com/post/330668532
(helaas een revisionistisch artikel)

Jan Schenkman

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...-8&sa=N&tab=iw
Ik heb altijd geleerd dat de 'zwarte' pieten zwart zijn om dezelfde reden dat de vriendjes van Walt Disneys beroemdste en beruchtste 'nanny' dat zijn.

Maar aangezien alle kindjes dat snappen en daar vrede mee hebben zonder in het minst bezig te zijn met rascisme zal die uitleg voor u te hoog gegrepen zijn vrees ik...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 20:31   #119
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Daar gaan we weer ...... de overtreffende trap van politiek correcte sukkels die overal spoken zien. Binnenkort weer brandstapels op het midden van de markt ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 21:01   #120
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien heb je de commentaren op mijn stelling datde adel zwart was gelezen, en hoe gevoelig dit soort objectieve informatie op de gemeente overkomt.
Gevoelig? Nee, Belachelijk? Yep.

Objectief? Nee, Lachwekkend? Yep.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be