Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 november 2011, 07:29   #101
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ieder zo zijn fetisj, maar dat is eigenlijk niet relevant meer. De echte macht ligt in de EU dus daar moet de strijd tegen gevoerd worden.
Alsof dat niet demagogisch is.
Wie is dat nu juist, "de EU" ?
Juist, onze vertegenwoordigers, die van Nl, Frankrijk, enz.
Wees er maar zeker van dat veel van die zaken die ze hier verkopen als "we moeten van Europa" ze zelf vierkant achterstaan, en daar in Europa ook zelf meegestemd hebben.
Of dacht je dat zonder Europa je wel gewoon verder kunt doen met een bank die failliet is ?
Oud 4 november 2011, 08:56   #102
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Wees er maar zeker van dat veel van die zaken die ze hier verkopen als "we moeten van Europa" ze zelf vierkant achterstaan, en daar in Europa ook zelf meegestemd hebben.
Of dacht je dat zonder Europa je wel gewoon verder kunt doen met een bank die failliet is ?
2
Oud 4 november 2011, 09:06   #103
nete
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Onhoudbaar
De Italiaanse langetermijnrente staat nu ruim boven 6 procent, een niveau dat door experts als onhoudbaar wordt beschouwd. Volgens goed geïnformeerde bronnen zou de Europese Centrale Bank opnieuw Italiaans staatspapier hebben opgekocht. Vandaag was trouwens de eerste werkdag van de Italiaan Mario Draghi aan het hoofd van de ECB. (belga/kve)

Italië (1.900 miljard Euro schulden) is gevallen en nu volgt Frankrijk (1.500 Euro schulden).
De financiële meltdown is begonnen en niemand kan dit nog stoppen!
Er rest Duitsland en de rijkere Noord-Europese landen maar 1 optie meer namelijk uit de Euro treden.
Je doet je nickname weer alle eer aan !
Oud 4 november 2011, 09:08   #104
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Pvda, hebben die geen hoog "leve Belgie" gehalte?
Je hebt met het groeien van de Europese crisis het laatste jaar Pelgrim duidelijk zien evolueren naar een aanhanger van het unitarisme. Nochtans weet hij heel goed dat dat unitarisme voor eeuwig en altijd heeft afgedaan. Enkele zonderlingen zoals de PvdA , BUB, FN en cionsoorten trekken uit puur opportunisme en om tegen te wringen deze kar, goed wetende dat ze van de unitaire staat nog meer slaafse navolging van Europa kunnen verwachten. Het is een beetje een hopeloze reactie!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 4 november 2011 om 09:08.
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 november 2011, 10:39   #105
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

noem me gerust unitarist, communist, wat dan ook, gooi er zelfs liberaal tegen aan als je wil.

Daar kan ik echt alleen maar eens goed mee lachen, komende van een hysterische eurocratenkontneukende kaakslagflamingant die nooit het 'franse ratteuh rol uw matteuh' niveau overstijgt maar ook nooit in staat zal zijn zelf iets te doen (gelukkig maar want jouw soort is de beste garantie voor het mislukken van elk onafhankelijkheidsstreven). Jij bent zo een beetje het vlaamse spiegelbeeld van de BUB.
Pelgrim is offline  
Oud 4 november 2011, 10:41   #106
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik meen van wel, want als ik u goed begrijp zou je graag hebben dat we uit de Euro/EU stappen.

Wel, zolang Belgie bestaat gaat dit niet gebeuren.
De grootste eurofetisjisten zitten bij de N-VA dus die Vlaamse staat is ook geen garantie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Kan allemaal best zijn maar de echte macht ligt dus vanaf nu in de EU dus daar moet de strijd tegen gevoerd worden.
Pelgrim is offline  
Oud 4 november 2011, 12:28   #107
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De grootste eurofetisjisten zitten bij de N-VA dus die Vlaamse staat is ook geen garantie.
Bron ?
stuyckp is offline  
Oud 4 november 2011, 13:42   #108
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Moest je het nog niet doorhebben. Wat er op Vlaams/Belgisch niveau gebeurt, is van geen enkel tel. Europa zal hier de scepter zwaaien. Wat rest voor de Vlaamse/Belgische partijen is slechts een protocolaire functie, een beetje folklore, verder niets.

Ik snap niet wat er in dit subforum eigenlijk nog geneuzeld wordt, volledig achterhaald.
Zo waar. Nationalisten zijn eigenlijk totaal overbodig geworden.
Allee ze zijn altijd overbodig geweest.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 4 november 2011, 15:38   #109
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Je hebt met het groeien van de Europese crisis het laatste jaar Pelgrim duidelijk zien evolueren naar een aanhanger van het unitarisme. Nochtans weet hij heel goed dat dat unitarisme voor eeuwig en altijd heeft afgedaan. Enkele zonderlingen zoals de PvdA , BUB, FN en cionsoorten trekken uit puur opportunisme en om tegen te wringen deze kar, goed wetende dat ze van de unitaire staat nog meer slaafse navolging van Europa kunnen verwachten. Het is een beetje een hopeloze reactie!
als je tegen europa bent, tegen belgie, maar ook tegen Vlaanderen.
Zou het dan niet kunnen dat je een anarchist bent ?
Twee dingen zijn duidelijk, hij is tegen de banken en de manier waarop die functioneren. En aangezien ik de moeite heb genomen om money as debt te bekijken heb ik daar alle begrip voor. En hij is dus ook tegen Europa, vermoedelijk heeft dit ook met de banken te maken. Invoer van de Euro, europese centrale bank, ... .
In feite worden we gegijzeld door de banken.
Op zich heb ik niks tegen een europese unie, maar in die unie van vandaag zit heel weinig sociale regularisatie. Te weinig. De unie is teveel een instrument van de multinationals en lobbygroepen.
En teveel het verlengstuk van Frankrijk en Duitsland.
stuyckp is offline  
Oud 4 november 2011, 16:20   #110
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door White Raven Bekijk bericht
Zo waar. Nationalisten zijn eigenlijk totaal overbodig geworden.
Allee ze zijn altijd overbodig geweest.
Weet ik zo nog niet. Wie gaat er anders belastingen betalen ?
Bob is offline  
Oud 4 november 2011, 16:59   #111
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In Vlaanderen zouden we er misschien een referendum over kunnen houden, in Belgie in geen geval.

Maar goed, ik begrijp het, je hebt liever Belgie dan Vlaanderen.
Oud 4 november 2011, 17:02   #112
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
noem me gerust unitarist, communist, wat dan ook, gooi er zelfs liberaal tegen aan als je wil.

Daar kan ik echt alleen maar eens goed mee lachen, komende van een hysterische eurocratenkontneukende kaakslagflamingant die nooit het 'franse ratteuh rol uw matteuh' niveau overstijgt maar ook nooit in staat zal zijn zelf iets te doen (gelukkig maar want jouw soort is de beste garantie voor het mislukken van elk onafhankelijkheidsstreven). Jij bent zo een beetje het vlaamse spiegelbeeld van de BUB.
Wedden van niet?

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 november 2011, 17:18   #113
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
In Vlaanderen zouden we er misschien een referendum over kunnen houden, in Belgie in geen geval.

De wereld bestaat volgens u enkel uit vlaanderen of belgie of zo?
Oud 4 november 2011, 17:34   #114
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
De wereld bestaat volgens u enkel uit vlaanderen of belgie of zo?
Heb je nog zulke stupide opmerkingen? Post ze aub! Ze zorgen voor kolder op het forum!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 november 2011, 17:42   #115
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

de grootste zever komt nochtans van uw soort: wie niet vloms is is belgisch/waals/vies.
Oud 4 november 2011, 18:09   #116
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Bron ?
Hoeveel Europese partijen ken je die hun verkiezingsoverwinning vieren tegen de achtergrond van een gigantische Europese vlag. Hoeveel partijen zien staten oplossen in Europa?

Nu de laatste tijd trekken ze weer hun staart weer in en doen ze alsof ze "eurorealistisch" zijn geworden omdat de wind is veranderd van richting.
solidarnosc is offline  
Oud 4 november 2011, 18:28   #117
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
de grootste zever komt nochtans van uw soort: wie niet vloms is is belgisch/waals/vies.
Bekrompen geesten komen niet verder dan oneliners. Geen enkele argumentatie en constant geblaas en gescheld:je haalt ze er zo uit!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 november 2011, 18:31   #118
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Hoeveel Europese partijen ken je die hun verkiezingsoverwinning vieren tegen de achtergrond van een gigantische Europese vlag. Hoeveel partijen zien staten oplossen in Europa?

Nu de laatste tijd trekken ze weer hun staart weer in en doen ze alsof ze "eurorealistisch" zijn geworden omdat de wind is veranderd van richting.
Welke partijen hebben de meerderheid geleverd voor alle Europese verdragen? BUB eb PvdA natuurlijk niet: die hadden geen vertegenwoordiging!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 november 2011, 19:16   #119
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ben je daar zeker van ? Het overschot van de spaarquote zit in vlaanderen. Denk je dat onze bevolking gemakkelijker met een auteriteitspolitiek zou akkoord gaan in ruil voor het kunnen in de euro zone blijven ? Ik betwijfel het. In dergelijke momenten reageert iedereen zoals een kleine middenstander : "het is mijn probleem niet, want ik veroorzaakte het niet".

Dergelijke dilemma's kun je volgens mij niet op een genuanceerde manier via referendum beslechten.
peter1962 is offline  
Oud 4 november 2011, 19:27   #120
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht

Ik vraag een bron en ik krijg uw gezever.
stuyckp is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be