![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Sledderlo staat een moskee met een modern tintje:
![]() Maasmechelen: ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Gent is idd fantastisch!
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de fans van Lavey kan het hard klinken, maar het is de waarheid: Het is geen religie. Hooguit een levensstijl.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() - Atheïsten: Ik vind het eigenlijk spijtig dat ik zelf een atheïst ben. Ik ben het laatste jaar toevallig een aantal keren naar verschillende kerken geweest, en ik vond het wel de moeite. Spijtig dat ik geen woord geloofde van wat die bejaarde vooraan uit zijn boekje stond voor te lezen.
- Agnosten: - geen mening - - Hindoes: Ik sluit me aan bij de topicstarter. Vind het een bende vuilaards. - Boeddhisten: Heb een hekel aan dat hedendaags en westers groen!-boedhisme. Van die Antwerpse dertigers met een een Ford Mondeo en 3 kinderen die op woensdag lessen Yoha gaan volgen. - Joden: De haat en het imperialisme druipt er af. Toevallig dat de 2 grootste jodenstaten de grootste schurkenstaten zijn? We moeten dringend de Joods-Amerikaanse cultuur afzweren en ons allen verzetten tegen hen. Het is een bedreiging voor alle culturen en religies over de wereld. - Christenen: Nogal een oudbollig geloof dat geen toekomst heeft als het zo voort doet. Desalniettemin is het uit historisch perspectief wel een mooie godsdienst. - Moslims: Een godsdienst die ik meer en meer kan waarderen. Laatst gewijzigd door bgf324 : 26 december 2011 om 18:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Joden, christenen en moslims zijn allemaal hetzelfde. Zonder hun geloof vervalt hun rationaliteit tot het punt waar je jezelf afvraagt wat voor zin het heeft om met ze te praten.
Ik ken de verhaaltjes - niet onder de indruk. Panta rhei - vertrouw niets dat vaststaat.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 26 december 2011 om 19:23. |
![]() |
![]() |