Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2003, 21:45   #101
DNB
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
(...)doch vlaming zal je nooit zijn of ooit worden dat is en zal steeds weggelegd zijn voor een geboren vlaming uit twee vlaamse ouders.
Dat is mijn eigen persoonlijke overtuigde mening.
Je zegt dus: "ze moeten assimileren, maar als ze eenmaal perfecte kopieën van mij zijn, dan mogen ze zich wel niet zoals mij voelen, he! het blijven chinezen, turken, marokkanen, italianen..."
Je moet weten wat je wil he...
Citaat:
(...)
WIJ zijn geenzins met eender wat in strijd en de punten zijn perfect uitvoerbaar,en liegen doen wij niet.
Wie bedoel je met WIJ? Als je het Blok bedoelt, dan weet je toch dat het Blok zelf gezegd heeft dat er een aantal wetten moeten aangepast worden om het programma uitvoerbaar te maken!? Trouwens, het programma van een partij bestaat volledig uit visies e.d. enerzijds, en concrete meningen anderzijds rond zowel uitvoering van wetten (uitvoerende macht, regering) als aanpassing, schrapping, creatie van wetten (wetgevende macht, parlement).
Citaat:
(...)Natuurlijk doen zij wetsvoorstellen, ze zitten in het parlement daarvoor nietwaar.
Tja, sommigen dienen twintig wetsvoorstellen in op vier jaar tijd, anderen houden het op één...
Citaat:
(...)De misdadigers moeten zeer zeker verwijderd worden naar mijn mening
1.Wat bedoel je met misdadigers? Enkel buitenlanders? Of gelden dezelfde straffen voor iedereen, voor dezelfde misdaden?
2.Wat bedoel je met "verwijderen"? In een kookrecept versta ik dat woord wel in zinnen als "verwijder de pitten" of zo...
Verwijderen = doden, het land uitzetten, opsluiten,...
Citaat:
(...)
DNB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2003, 22:00   #102
DNB
Schepen

Standaard

Citaat:
(...)
Belg is zo een vies woord ik walg ervan indien men mij zo omschrijft.
Je moet er niet zo gebelgd over doen he!
Citaat:
(...)ons progamma word nu al door andere partijen overgenomen echter niet zoals wij het willen ,
Dus: ze nemen het NIET over...
Citaat:
en daarom is er maar een partij die het echt kan verwezelijken en dat is het blok.
Niet kunnen? Niet willen!
Citaat:
En onze kiezers kennen ons progamma hoor, en weten dat wij voor een onafhankelijk vlaanderen opteren.
En het zal zo zijn ook ,geen illusies hoor superstaaf.
Ze doen dan ook enkel goede voorstellen, anderen kunnen meer voorstellen doen maar of ze dan ook goed zijn das iets anders natuurlijk.
Oooooh, goed he!? Die voorstellen van het Blok! Geen andere partij die zo'n goeie voorstellen heeft. Amaaaaaaaaaaaai.
Citaat:
Het is de kwaliteit dat primeert niet de kwantiteit.
Oh, dan moet ik mijn vorig bericht van die verglijking aanpassen, want het is inderdaad de kwaliteit die telt. Ik sprak daar van een (fictieve) verhouding 20-1 qua aantal wetsvoorstellen, waarbij het Blok die "één" was. Dat moest dus zijn, rekening houdend met de niet-kwalitatieve voorstellen: 17-0 ! Die 17 is opnieuw fictief. Die "nul" niet meer echter!
Citaat:
Ik ben vlaming en het is mijn plicht om vlaanderen te eren en te verdedigen en het groter te maken en ook beter.
Groter? Dit stinkt naar imperialisme... Plus: hoe ga JIJ dat doen?
Citaat:
Ik doe mijn deel wel geen schrik superstaaf,alles om het belgische juk af te werpen.
Lees het blok progamma dan wie belet je zoeken op het net is dat nu zo moeilijk.([email protected]=e-mail om het oude progamma op te vragen en eender wat voor vragen,en www.vlaams blok .be is hun website.)
Wat had je dan gewillen, dat er van alles opstond om ons in discrediet te brengen zoals de leugens die jullie graag spuien?!
Neenee, niet hetgeen wij vertellen laten ze weg, maar hetgeen ze zelf gezegd hebben in 't verleden. Ze hebben het 70-puntenprogramma geschrapt (tot jouw spijt neem ik aan), maar hebben het zeker niet afgezworen. Naar buiten toe uiteraard wel. En geloof me, dezelfde reden om dat zogezegd af te zweren zal ook bestaan om het van hun website weg te laten, zelfs onder de rubriek "vroegere standpunten, programma,..."
Citaat:
Het is een normale partij met een normaal partijprogamma!
Ik dacht dat het Blok zichzelf juist liever als NIET normaal bestempelde? Dat ze niet meedoen met hetgeen ze zelf aanvechten zogegd, en alles wat nu voor normaal doorgaat?
Oud 2 februari 2003, 22:02   #103
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DNB
Allez, je gelooft toch niet dat het Vlaams Blok zoveel aanhangers heeft omdat ze maar enkele extreme punten hebben?
Ze hebben zoveel aanhangers, net OMDAT ze die extreme punten hebben.

Hoeveel kiezers van het Blok kennen het programma? Ik denk dat de meerderheid van die aanhangers liever terug zouden willen naar het "oude" programma, het 70-puntenprogramma.

Maar dit geld voor alle partijen in 't algemeen: het zijn juist de slogans, de kernpunten die aantrekken...
ik denk dat de meeste kiezers van het VB het programma niet goed gelezen hebben
ze kijken alleen naar slogans zoals "aanpassen of oprotten"
want als je hun programa leest dan weet je toch dat hun voorstellen in strijd zijn met aantal mensenrechtenverdragen en GW
of vinden die kiezers dat niet erg aangezien dat toch maar vreemdelingen zijn?
moon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2003, 23:17   #104
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moon
Citaat:
Allez, je gelooft toch niet dat het Vlaams Blok zoveel aanhangers heeft omdat ze maar enkele extreme punten hebben?

Hoeveel kiezers van het Blok kennen het programma? Ik denk dat de meerderheid van die aanhangers liever terug zouden willen naar het "oude" programma, het 70-puntenprogramma.

Maar dit geld voor alle partijen in 't algemeen: het zijn juist de slogans, de kernpunten die aantrekken...
want als je hun programa leest dan weet je toch dat hun voorstellen in strijd zijn met aantal mensenrechtenverdragen en GW
Het is omdat de mensen wanhopig zijn dat ze op het Blok stemmen. Zelfs als er een echte kopie van Hitler zou opstaan die zou stellen dat de moslims zich moeten aanpassen of dat ze anders best maar worden opgestookt, zou nog veel stemmen halen, als er voor de moegetergde bevolking geen alternatief zou zijn.

Waarom hebben wij geen last met de Chinezen? Omdat de Chinezen eigenlijk een westerse mentaliteit hebben, ze hoeven zich dus niet aan te passen. En het zou heel gemakkelijk kunnen dat de EU samen met Rusland en China, Mongolië, Korea en Japan één grote "Euraziatische Unie" zouden vormen. China is in ijltempo zijn achterstand op de rest van de beschaafde landen aan het inlopen. En in tegenstelling tot de Arabieren met hun "rijke cultuur" zijn het wel massa's producten "made in China" die onze markten in het westen overspoelen en geen producten uit Arabië. Afgezien van de olie, wat vijgen, drugs, armoezaaiers en ander krapuul.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2003, 01:22   #105
DNB
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moon
Citaat:

't Is dat precies wat ik zeg! Ik hoop dat dat duidelijk was...
Oud 3 februari 2003, 08:00   #106
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Superstaaf, het aloude liedje jij bent belg ik ben vlaming.
Deze discussie is al talloze malen gevoerd.
Het is geen discussie, het is een constatatie: wij zijn Belg, en jij voelt je eveneens vlaming.

Citaat:
En nogmaals belgie is op sterven na dood.
Die tranerige smartlap hoor ik al tientallen jaren zingen, maar in de praktijk merk ik er niet veel van.
Ik plaats dat liedje naast eentje van Eddy Wally: "Ik spring uit een vliegmachien........." Op die verlossende daad kunnen we ook tot Sint-Juttemis wachten.

Citaat:
Belg is zo een vies woord ik walg ervan indien men mij zo omschrijft.
Het blijvend ontkennen van de realiteit wijst op een mentale stoornis.
Als je er echt ook fysiek ongemak door krijgt, dan is het tijd voor een algehele check-up en eventueel een passende medische en psychische behandeling.

Citaat:
En onze kiezers kennen ons progamma hoor, en weten dat wij voor een onafhankelijk vlaanderen opteren.
Het officiële?
Of het prgramma dat aan de toog gemeengoed is?

Citaat:
Wat had je dan gewillen, dat er van alles opstond om ons in discrediet te brengen zoals de leugens die jullie graag spuien?!
Je geeft dus toe dat ze zichzelf in diskrediet zouden brengen, mochten ze hun standpunten zwart op wit neerpennen?

Citaat:
Het is een normale partij met een normaal partijprogamma!
Dat 70-puntenprogramma was zo normaal dat er geen spoor meer van terug te vinden is........
Oud 3 februari 2003, 09:38   #107
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Waarom hebben wij geen last met de Chinezen? Omdat de Chinezen eigenlijk een westerse mentaliteit hebben, ze hoeven zich dus niet aan te passen. En het zou heel gemakkelijk kunnen dat de EU samen met Rusland en China, Mongolië, Korea en Japan één grote "Euraziatische Unie" zouden vormen. China is in ijltempo zijn achterstand op de rest van de beschaafde landen aan het inlopen. En in tegenstelling tot de Arabieren met hun "rijke cultuur" zijn het wel massa's producten "made in China" die onze markten in het westen overspoelen en geen producten uit Arabië. Afgezien van de olie, wat vijgen, drugs, armoezaaiers en ander krapuul.
het oude 70punten programma had het niet alleen tegen moslims hé
dat was gericht naar alle niet-EU-burgers!!
en hoe moeilijk is het om 1 gemeenschap te criminaliseren/marginaliseren?
het is niet omdat het VB nu niet op de eerste plaats gericht is op aziaten dat dit in de toekomst niet kan gebeuren
ze kunnen evengoe zoeken naar iets om de chinezen te marginaliseren
het zal moeilijker zijn aangezien aziaten ondervertegenwoordigt zijn in jeugdcriminaliteit maar als ze zoeken dan vinden ze altijd wel iets dat zogezegd de normale vlaming aan ergert
Oud 3 februari 2003, 14:08   #108
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Inderdaad dnb ,indien ik ooit van plan zou zijn om naar afrika te gaan wonen en me aanpas, ik zal nooit een neger worden nietwaar ,steeds die vlaming die daar komen wonen is .
Das toch normaal .
Dat wil niet zeggen dat ze dan in strijd zijn als ze paar wetten veranderen,
Enkel verbeteren en uitvoeren.
Er zijn meerdere wetten voorgestelt je hoeft niet zo neerbuigend te doen kereltje of wat ook.
Inderdaad vreemde criminelen,verwijderen =naar land van herkomst sturen.
Ik walg gewoon van dat belgie,ze nemen(bepaalde punten dus de anderen ) het over maar wat afgezwakt,een zwakke kopie dus.
Ze(het blok dus) kunnen en wilen wees maar zeker,en inderdaad het blok heeft voor mij de beste punten en oplossingen.
Geen imperialisme gewoon delen terug samenvoegen die van ons waren en terug moeten worden!
Dat kan vreedzaam gebeuren hoor ,geen paniek lafaard.
Het geen ze ooit gezegd hebben blijven ze trouw uiteraard ,enkel het 70 punten progama is iets of wat aangepast omdat ze(de punten) nu terug voldoen aan de noden van de maatschappij, alles veranderd ook uiteraard.(maar niet steeds in de goede zin van het woord)
Ze zijn normaal ,geef ze de kans en als het dan niet goed is breek ze dan af ,ze zijn geen meelopers dat is waar .
Ze zijn op dat gebied inderdaad anders dan de anderen ,dat bewijzen hun zeer goede standpunten waar ik me helemaal in kan vinden.
Doch voor mij kunnen ze niet hard en streng genoeg zijn.
Superstaaf:Inderdaad jij kunt je nog even belg noemen, en een vlaming ben ik steeds geweest en zal ik ook blijven.
Dan is sint juttemis zeer nabij ,en ik vind belg en belgie nog ergere woorden an vreemdeling ,dus dat wil wat zeggen nietwaar.
Wat is het verschil tussen het officiel en het geen elders word vertelt :noppes.
Allemaal even goed.
Ze brengen zich totaal niet in diskrediet door eender wat te vertellen of neerpennen.
Maar er zijn nerds genoeg die alles willen verdraaien nietwaar superstaaf.
Dat 70 puntenprogamma daar was niets op aan te merken tenandere.
Moon dat 70 puntenprogamma maakt inderdaad geen onderscheid tussen vreemdelingen die zich niet aanpassen.
Als jullie aziaten nu ook de boel op stelten gaan zetten, zullen inderdaad ook tegen jullie maatregelen getroffen worden .
Ik ben blij dat jullie ondervertegenwoordigd zijn ,meer moet dat niet worden.
Ergernissen zullen er ook inderdaad altijd zijn ,maar er zijn velen die er echt wel aanleiding toegeven zelfs blijvend.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2003, 14:16   #109
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

to Vlaaanderen72: vind je nu eerlijk echt dat een partij die zich boven de GW en de internationale verdragen stelt een goeie partij?
Oud 3 februari 2003, 14:50   #110
vlaanderen72
Banneling

Standaard

moon:Ik vind het vlaams blok: eerlijk het beste .
De wetten en verdragen die gestemd zijn ,ik blijf erbij,indien die nefast voor de vlaming en vlaanderen zijn,dan moet die wet of het verdrag aangepast worden om ons ten goede te komen.
En over dat 70 puntenplan ik heb zo nog ergens een liggen se, indien ge benieuwd zijt ik zoek het op.
Zult ge zien dat daar niets ergs in staat begot.
Oud 3 februari 2003, 15:40   #111
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
moon:Ik vind het vlaams blok: eerlijk het beste .
De wetten en verdragen die gestemd zijn ,ik blijf erbij,indien die nefast voor de vlaming en vlaanderen zijn,dan moet die wet of het verdrag aangepast worden om ons ten goede te komen.
.
Precies VL72, we zullen voorstellen aan die paar honderd landen die de Universele Verklaring van de Mensenrechten hebben mee goedgekeurd, om deze aan te passen aan het standpunt van wat Filip Dewinter en Gerolf Annemans daar over verklaard hebben, die andere landen zullen zich haasten

Filip Dewinter (VB) op 14 juni 1992:
"Wat mij betreft is het Verdrag van de Rechten van de Mens ondergeschikt aan het principe van Eigen Volk Eerst, al de rest is larie en apekool."

Vooral de visie van Gerolf Zwanzermans, die de situatie in Borgerhout uitvergroot naar de hele wereld toe, zal wereldwijd op algemene instemming kunnen rekenen!

Gerolf Annemans (VB-Kamerlid) op 15 juni 1992:
"Het Vlaams Blok voelt zich niet gebonden door de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Die VN-verklaring is mee opgesteld door mensen uit Senegal en Ivoorkust. Daarmee moeten wij hier in Borgerhout geen rekening mee houden."

Artikel 1:
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren.
Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen.

URL: http://www.aix-scientifics.com/menschrn.htm
Oud 3 februari 2003, 16:51   #112
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Inderdaad piano, ik vind dat de winter en annemans dat eens goed gezegd hebben se.
Groot gelijk heben ze,en wat betreft :of een ander al dan iets zich zou aantrekken ivm wat de blokkers zeggen ,het is hier wat telt een ander interesseert me niet.
Eigen volk eerst hier en overal!!!
Oud 3 februari 2003, 17:13   #113
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigen volk eerst hier en overal!!!
"...en overal?" Oh? Vlaanderen is al te klein voor je? Misschien kan je de rest van Europa wel aanhechten bij die veels te grote onderbroek van je?
Oud 3 februari 2003, 17:14   #114
DNB
Schepen

Standaard

[Fluister:]Hey Vlaanderen72, psst, hebben ze je al eens proberen wijs te maken dat de aarde rond is? Niet geloven he, daar is NIKS van waar!
Oud 3 februari 2003, 17:19   #115
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Inderdaad piano ieder volk moet dat in zijn eigen land in het vaandel voeren:EIGEN VOLK EERST!!!!
En dnb ,duid de vooste mens eens aan die het dichst bij je staat ,inderdaad dat vingertje wijst direct naar jou se.
Oud 3 februari 2003, 17:41   #116
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

de mensenrechten respecteren is juist een kenmerk van de westerse samenleving
indien we dat niet doen, wat maakt ons vlaanderen verschillend van het nazistisch-regime?
in het nazischtisch regime hadden vb. joden ook geen rechten en werden ze apart geplaatst
als VB oa ons kinderbijslag, werkloosheidsvergoedingen,.. wil afpakken terwijl iedere mens met belgische nationaliteit daar recht op heeft dan kan dit niet rechtvaardig zijn
een onderscheid moet objectief gerechtvaardigt zijn en de enige reden die ze hanteren is dat wij "een andere kop" hebben
het enige verschil dat ik zie is, VB wil ons niet vergassen maar alleen buitengooien

btw Vlaanderen72, als het echt zover komt dat VB mensen begint buitengooien en al
denkt ge echt dat de Raad van Europa enzo niet ingrijpt?
ik denk dat Vlaanderen een economisch embargo mag verwachten!
republiek Vlaanderen kan tegan dan natuurlijk uit europa stappen, ze zullen wel moeten want zolang ze lid zijn van europa , aanvaarden ze ook de rechtsmacht van het Europees Hof vd Rechten vd Mens
Oud 3 februari 2003, 17:45   #117
DNB
Schepen

Standaard

Citaat:
Inderdaad piano ieder volk moet dat in zijn eigen land in het vaandel voeren:EIGEN VOLK EERST!!!!
En dnb ,duid de vooste mens eens aan die het dichst bij je staat ,inderdaad dat vingertje wijst direct naar jou se.
Vlaanderen72, ik ben niet waardig dat Gij tot mij komt.
Maar spreek en ik zal gezond worden.

Oud 3 februari 2003, 17:52   #118
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Moon,het heeft niets met je kop te maken hoe lelijk of gekleurd ook,het heeft te maken met je al dan niet aan te passen en vanalles uit te freten.
En dan zou je je rechten(wat die ook moge inhouden) niet verspelen ook.
Het nazisme word wederom opgevoerd en heeft met dit niets van doen,ge praat anderen achterna op dat gebied,belachelijk dus.
En over dat al dan niet vergassen van joden heb ik ook zo mijn twijfels ,maar dat werd al aangevoerd op een andere topic.
Naar mijn inziens kan de raad van state enzo den boom in als( al dikwijls gezegd tenandere) het voor mijn volk en vlaanderen nefast word of is.
Ik geloof niet in dit europa enkel in een europa der volkeren .
Oud 3 februari 2003, 18:10   #119
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Dnb ,gezond van geest zult gij nooit worden zenne jongsken ,daar zijn kosten aan
Oud 3 februari 2003, 18:40   #120
DNB
Schepen

Standaard

Citaat:
Dnb ,gezond van geest zult gij nooit worden zenne jongsken ,daar zijn kosten aan
Daar zal de Vlaamse belastingbetaler wel voor betalen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be