Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Bekijk resultaten enquête: Hoe geraakt u op uw werk donderdag?
Ik ga niet naar mijn werk, want ik staak mee. 10 22,73%
Ik ga niet naar mijn werk, want ik neem verlof. 2 4,55%
Ik werk donderdag (zoals gewoonlijk) thuis. 3 6,82%
Ik werk donderdag (uitzonderlijk) thuis. 5 11,36%
Ik probeer het met het openbaar vervoer. 2 4,55%
Ik ga (zoals gewoonlijk) met de auto. 16 36,36%
Ik ga (uitzonderlijk) met de auto. 2 4,55%
Ik ga met de fiets of te voet. 4 9,09%
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2011, 19:50   #101
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Vind je het niet goed dat ik het openbaar vervoer gebruik, trouwens? Ik ben echt een fan van dat concept; voor alle duidelijkheid. Was het maar privaat; dan was er tenminste meer van, aan een hogere kwaliteit.
Indien het openbaar vervoer geprivatiseerd zou worden, zou het niet langer openbaar zijn.

zonder dank en met vriendelijke groet,

Andy
Oud 23 december 2011, 22:24   #102
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Het zijn -toevallig- nogal zeer vaak studentjes en anderen die zelf niet werken, die eens gaan zeggen wat de werkende mensen moeten doen en vooral moeten laten.
In DS stond gisteren dat ongeveer 2/3 van de Vlamingen geen begrip had voor die staking van gisteren. Het zijn dus niet enkel wat studentjes die ertegen zijn ...

Op mijn werk was ik trouwens gisteren nog met collega's, die in een vakbond zitten, aan het praten over de staking van donderdag. Zij hadden er geen van allen begrip voor.

Citaat:
En moesten ze dan nog eens rechtlijnig zijn, maar neen zelfs dat niet. Haley is er zo ene bijvoorbeeld. Overal het forum volschijten met extremistische libertaire kwatch over hoe slecht de staat wel is, om dan uiteindelijk te bleiten dat hij niet thuis kan geraken omdat er gestaakt wordt bij... de spoorwegen. Meneer maakt zelf gebruik van het staatstransport. Manmanman...
En gij zelf maakt dan zeker nooit gebruik van geprivatiseerde zaken/diensten? Allé, dat is toch dezelfde logica, als een liberaal geen overheidsdiensten mag gebruiken ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 22:54   #103
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Indien het openbaar vervoer geprivatiseerd zou worden, zou het niet langer openbaar zijn.

zonder dank en met vriendelijke groet,

Andy
Wat voor nonsens is dat?

Het 'openbaar' slaat op het feit dat het beschikbaar is voor meerdere mensen om samen te rijden, niet op het feit dat het door de overheid wordt aangeboden.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 23:51   #104
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Zijn cinema's of cafés dan ook niet langer openbaar ofzo?
Oud 24 december 2011, 10:08   #105
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
In DS stond gisteren dat ongeveer 2/3 van de Vlamingen geen begrip had voor die staking van gisteren. Het zijn dus niet enkel wat studentjes die ertegen zijn ...

2/3de, tot dat uitgelegd wordt wat er zal gebeuren. En dan slinkt de aanhang voor de misdadige regeringsplannen als sneeuw voor de zon. Ik had er gisteren ook 2 op het werk die het allemaal niet zo erg vonden en tegen de staking waren. Tot ik er gewoon op antwoordde dat ze hun geplande periode tijdskrediet nadelig zullen terugvinden in hun pensioenberekening. Op slag twee voorstanders van de staking, en dat was dan nog met slechts dit ene (!!!) argument. Mensen fout inlichten en de plannen verdoezelen is nu eenmaal een kunst waar rechts-liberalen (over partijgrenzen heen) en het patronaat / het kapitaal in uitblinken.

Citaat:
Op mijn werk was ik trouwens gisteren nog met collega's, die in een vakbond zitten, aan het praten over de staking van donderdag. Zij hadden er geen van allen begrip voor.
Tot je uitlegt wat ze zouden verliezen. Maar dat zal jij natuurlijk niet doen, dat verzwijg je liever.

Citaat:
En gij zelf maakt dan zeker nooit gebruik van geprivatiseerde zaken/diensten? Allé, dat is toch dezelfde logica, als een liberaal geen overheidsdiensten mag gebruiken ...
MAAR ik heb dan ook geen probleem met private bedrijven op zich ALS er niet gestolen en gefraudeerd wordt en indien er geen alternatieven zijn!!!! Ik ben voorstander van een sterke staat die een hele reeks taken op zich neemt die nu slecht worden uitgevoerd door de privé, maar de basis van de economie blijft privaat. Haley en andere libertaire extremisten zijn daarentegen niet enkel zeveraars die mensen bedriegen met onzinnige idealen gebaseerd op een ronduit foute visie, het zijn ook hypocrieten die hoewel de ze de overheid weg willen, wel gebruik maken van diensten van de overheid terwijl er alternatieven zijn. Om die hypocrisie dan nog eens te gaan uitleggen als een rebelse daad ("de staat uithollen"), daarvoor moet je toch echt wel serieuze schade in de bovenkamer hebben. Gelukkig is het nog een beetje grappig.

Laatst gewijzigd door -Jo- : 24 december 2011 om 10:08.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 11:26   #106
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wel.....de vakbonden hebben JAAAREN de kans gehad om konstruktief mee te werken ,reeds sedert een zekere Frank Vandenbroucke in 2004(!!!) met zoveel woorden en cijfers openbaar maakte dat de pensioenen in Belgie niet houdbaar waren met de (des)organisatie,(zeg maar :de georganiseerde leegroof) , zoals die er toen- en nu was.....

Dat is hem in de Spa zeker niet in dank afgenomen geweest (eigenlijk was hij vanaf dan waarschijnlijk "aangeschoten wild" voor de partij van Steve Gratis,ongeacht zijn stemmenaantal...en enkel nog bruikbaar als levende database en rekenmachine)...

De eerste reeks pensioenshervormingen zijn erdoor......en wees gerust,een volgende regering zal er NOG een reeks door jagen!!!!

Het middenveld heeft nu nog even de kans om construktief te helpen in de hervormingen van belastingen,kosten op arbeid,.........

Konstruktief ,dat is NIET eind januari weer eens in Brussel te gaan wandelen.....want de politiek zal doen wat ze denkt te moeten doen,verkozen meerderheid tegenover verkozen oppositie.....

De legitimiteit van "het middenveld" staat heel erg in vraag!
Besparen ja,maar niet bij ons,is GEEN argument,voor wie denkt aan de toekomstige generatie!

(dit jaar stemmen weer vele tienduizenden jonge opgeleide West-Europeanen met hun voeten.....en verlaten dit continent......als ze dan toch ergens hard moeten werken,dan zouden ze graag werken......zonder hinder van het verleden! )

De bedrijven zullen echt eens moeten overwegen of hun georganiseerde "wettelijke" belastingsanarchie,en hun verschuiving van jobs voor "half-geschoolden" naar verre landen wel zo een goed idee is...

Laatst gewijzigd door kelt : 24 december 2011 om 11:33.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 11:32   #107
goochelaar
Banneling

Standaard

Zou niet kunnen zijn dat de vakbonden veel meer dan Quickburger in de fout zijn gegaan?

Want iedereen - zelfs de vakbondsleiding veronderstel ik - weet dat 'ons' pensioen een levensgroot probleem is en dat dit niet kan gered kan worden zonder grondige hervormingen...

Maar wat hebben de vakbonden met die wetenschap gedaan? Hebben zij constructieve oplossingen gezocht? Hebben ze hun leden tijdig, grondig en eerlijk ingelicht? Kortom, hebben ze met hun achterban gecommuniceerd?

Ik denk niet te overdrijven als ik zeg: NEEN! Wat ze wel deden bij elke poging om iets te hervormen was/is staken, betogen enz. Kortom, zaken waarvoor men geen verstand moet hebben en die niets bijbrengen aan de oplossing van het huizenhoge probleem... Integendeel, ze blokkeerden/blokkeren alles wat maar op een hervorming/bijsturing lijkt en veroorzaken enorme schade...
Zo werd nu volgens sommigen al 5% van onze loodzware, maar onvoldoende, besparingen, door de vakbondsacties in rook omgezet... en dit in een tijd dat zelfs het roken in een café verboden wordt.
Men moet het maar doen!
goochelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 15:40   #108
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2/3de, tot dat uitgelegd wordt wat er zal gebeuren. En dan slinkt de aanhang voor de misdadige regeringsplannen als sneeuw voor de zon. Ik had er gisteren ook 2 op het werk die het allemaal niet zo erg vonden en tegen de staking waren. Tot ik er gewoon op antwoordde dat ze hun geplande periode tijdskrediet nadelig zullen terugvinden in hun pensioenberekening. Op slag twee voorstanders van de staking, en dat was dan nog met slechts dit ene (!!!) argument. Mensen fout inlichten en de plannen verdoezelen is nu eenmaal een kunst waar rechts-liberalen (over partijgrenzen heen) en het patronaat / het kapitaal in uitblinken.
En wat verliezen ze dan allemaal eigenlijk? De formule met tijdskrediet in blijft gewoon voortbestaan, ze is enkel heel lichtjes gemodifieerd. Net zoals overheidspersoneel nog altijd heel vroeg en eenvoudig op pensioen mag gaan. Ze zullen nog altijd vroeger mogen opstappen en meer pensioen opstrijken dan mensen die hun hele leven in de privé hebben gewerkt.

Citaat:
Tot je uitlegt wat ze zouden verliezen. Maar dat zal jij natuurlijk niet doen, dat verzwijg je liever.
Valt weinig over toe te lichten, hoor.

Citaat:
MAAR ik heb dan ook geen probleem met private bedrijven op zich ALS er niet gestolen en gefraudeerd wordt en indien er geen alternatieven zijn!!!! Ik ben voorstander van een sterke staat die een hele reeks taken op zich neemt die nu slecht worden uitgevoerd door de privé, maar de basis van de economie blijft privaat. Haley en andere libertaire extremisten zijn daarentegen niet enkel zeveraars die mensen bedriegen met onzinnige idealen gebaseerd op een ronduit foute visie, het zijn ook hypocrieten die hoewel de ze de overheid weg willen, wel gebruik maken van diensten van de overheid terwijl er alternatieven zijn. Om die hypocrisie dan nog eens te gaan uitleggen als een rebelse daad ("de staat uithollen"), daarvoor moet je toch echt wel serieuze schade in de bovenkamer hebben. Gelukkig is het nog een beetje grappig.
Wel een erg krakkemikkige redenering. Liberalen die tegen overheidsinmenging zijn mogen geen gebruik maken van overheidsdiensten, maar voorstanders van veel meer overheidsinmenging mogen wel gebruik maken van private diensten.

Bij mijn weten betaal ik nog altijd hopen geld elke maand om dat ambtenarenlegioen in stand te houden. Ik zou maar stom zijn als ik er geen gebruik van maakte.
Oud 31 december 2011, 11:05   #109
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

De staking was een grote flop, de politie had meer moeite om de kwade werkwilligen onder bedwang te houden dan de stakers. (logisch ook hé, tamme, vette dikzakken met cholesterol-gezwollen linkse handjes in vuilniszakskes kunnen niet veel kwaad doen natuurlijk )

Het incompetent NMBS-personeel kan eigenlijk voortdurend in een vorm van staking worden geacht gezien de aflassingen & vertragingen, maar dan nog eens extra hard "werken"/staken op't einde van het jaar als weinig mensen nog verlof hebben is gewoon vragen om bespuwd te worden.
Oud 31 december 2011, 15:05   #110
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
De staking was een grote flop, de politie had meer moeite om de kwade werkwilligen onder bedwang te houden dan de stakers. (logisch ook hé, tamme, vette dikzakken met cholesterol-gezwollen linkse handjes in vuilniszakskes kunnen niet veel kwaad doen natuurlijk )

Het incompetent NMBS-personeel kan eigenlijk voortdurend in een vorm van staking worden geacht gezien de aflassingen & vertragingen, maar dan nog eens extra hard "werken"/staken op't einde van het jaar als weinig mensen nog verlof hebben is gewoon vragen om bespuwd te worden.
Of hoe vakbondshaat in feite niets anders is dan verpakte mensenhaat door gefrustreerde rechtselingen.
Oud 31 december 2011, 15:11   #111
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wel een erg krakkemikkige redenering. Liberalen die tegen overheidsinmenging zijn mogen geen gebruik maken van overheidsdiensten, maar voorstanders van veel meer overheidsinmenging mogen wel gebruik maken van private diensten.
Het ging over de extremist Haley, die tegen overheid tout court is. Wie tegen de overheid is, moet dus beter geen gebruik maken van overheidsdiensten waar alternatieven voor bestaan. Vervoer is daar een voorbeeld van. De NMBS is een overheidsbedrijf voor vervoerstaken. Haley zou dus beter, indien hij rechtlijnig ware geweest, de auto genomen hebben of de velo, of z'n eigen beentjes. Ik daarentegen ben helemaal NIET tegen alle privédiensten en -bedrijven, en kan dus perfect gebruik maken van private initiatieven. Het probleem met liberaal-extremisten (vaak studentjes die niet met beide voeten in de wereld staan) is dat ze onzin verkopen waar ze zelf de draagwijdte niet goed van inschatten.

Citaat:
Bij mijn weten betaal ik nog altijd hopen geld elke maand om dat ambtenarenlegioen in stand te houden. Ik zou maar stom zijn als ik er geen gebruik van maakte.
Uiteraard. Bij de overheid geregistreerde liberalen zouden zelfs extra moeten betalen.
Oud 31 december 2011, 15:28   #112
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Haley en andere libertaire extremisten zijn daarentegen niet enkel zeveraars die mensen bedriegen met onzinnige idealen gebaseerd op een ronduit foute visie, het zijn ook hypocrieten die hoewel de ze de overheid weg willen, wel gebruik maken van diensten van de overheid terwijl er alternatieven zijn. Om die hypocrisie dan nog eens te gaan uitleggen als een rebelse daad ("de staat uithollen"), daarvoor moet je toch echt wel serieuze schade in de bovenkamer hebben. Gelukkig is het nog een beetje grappig.
Ik vind het fascinerend hoe jij nog altijd denkt dat mijn naam (ongeveer) zoals een komeet wordt geschreven.

Dat jij niet om kan met een academisch geïnformeerd ('wereld')beeld, is niet mijn probleem.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 31 december 2011, 15:29   #113
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging over de extremist Haley, die tegen overheid tout court is. Wie tegen de overheid is, moet dus beter geen gebruik maken van overheidsdiensten waar alternatieven voor bestaan. Vervoer is daar een voorbeeld van. De NMBS is een overheidsbedrijf voor vervoerstaken. Haley zou dus beter, indien hij rechtlijnig ware geweest, de auto genomen hebben of de velo, of z'n eigen beentjes. Ik daarentegen ben helemaal NIET tegen alle privédiensten en -bedrijven, en kan dus perfect gebruik maken van private initiatieven. Het probleem met liberaal-extremisten (vaak studentjes die niet met beide voeten in de wereld staan) is dat ze onzin verkopen waar ze zelf de draagwijdte niet goed van inschatten.
De auto gebruikt de weg. De weg is van de overheid.

Liberaal zijn is niet hetzelfde als een martelaar zijn.

Ik begrijp perfect de draagwijdte van wat ik zeg. Dat jij herhaaldelijk niet in staat was om bepaalde zaken te begrijpen, weten we al langer. Je onmogelijkheid om deftig in discussie te gaan - je vlucht altijd weg - is zielig.
Oud 1 januari 2012, 13:25   #114
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het fascinerend hoe jij nog altijd denkt dat mijn naam (ongeveer) zoals een komeet wordt geschreven.
Misschien is uw naam onvoldoende aandacht waard om de moeite te doen hem correct te schrijven.

Citaat:
Dat jij niet om kan met een academisch geïnformeerd ('wereld')beeld, is niet mijn probleem.

Niet enkel extremistisch, maar nog een verwaande mentaliteit erbovenop. Zoals het een echte fils-�*-papa past die alles krijgt wat hij vraagt.
Oud 1 januari 2012, 13:30   #115
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
De auto gebruikt de weg. De weg is van de overheid.
Leer lezen! Ik heb gezegd "waar er een alternatief is". Waar je niet anders kan dan voorzieningen van overheidseigendom te gebruiken spreek ik niet over. Maar er zijn wel private alternatieven voor de NMBS om u te kunnen verplaatsen.

Citaat:
Ik begrijp perfect de draagwijdte van wat ik zeg.
Ok, dan ben je iemand die niet meent wat'm hier allemaal zegt. Een smoelentrekker dus.

Citaat:
Dat jij herhaaldelijk niet in staat was om bepaalde zaken te begrijpen, weten we al langer. Je onmogelijkheid om deftig in discussie te gaan - je vlucht altijd weg - is zielig.
Wat jij zielig vind kan me gestolen worden. Discussie met liberaal-extremisten is tijdverlies. Ze bestrijden waar mogelijk is het enige wat telt, en dat is niet via discussie.
Oud 1 januari 2012, 14:48   #116
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of hoe vakbondshaat in feite niets anders is dan verpakte mensenhaat door gefrustreerde rechtselingen.

nee, geen mensenhaat.

Wél haat tegen 50 jarige part-time werkers die komen eisen dat ze een volledig pensioen verdienen, betaald door zij die wél 40 jaar full time moeten werken om ze te onderhouden.

Wél haat tegen professional-doppers, die in plaats van hun doorligwondes nog verder aan te kweken, gewoon even de boel komen stilleggen om zo iets van verandering te brengen in hun saai en gebeurteloos leven.

Wél Haat tegen de enkelen onder hun, de ware egoisten, die beseffen dat ons systeem solidariteit van iedereen vraagt, maar hopen door lawaai te maken toch maar de dans te ontspringen, om opnieuw zoals de rest alles af te schuiven op de jongere generaties;

Kortom... haat tegen de syndicalisten die zich hebben verpakt in vuilniszakjes en zo, ondanks hun twijfelachtige representativiteit, de boel hebben geblokkeerd voor iedereen.
Oud 1 januari 2012, 15:09   #117
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
nee, geen mensenhaat.

Wél haat tegen 50 jarige part-time werkers die komen eisen dat ze een volledig pensioen verdienen, betaald door zij die wél 40 jaar full time moeten werken om ze te onderhouden.
Inderdaad, haat tegen dit soort profiteurs die handenvol geld kosten. Ik ben wel blij te zien dat er vooral kritiek op die betogingen komt van jonge mensen en studenten. De huidige generatie ziet tenminste al in dat dit geprofiteer niet kan blijven duren.
Oud 1 januari 2012, 16:12   #118
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niet enkel extremistisch, maar nog een verwaande mentaliteit erbovenop. Zoals het een echte fils-�*-papa past die alles krijgt wat hij vraagt.
Ik heb geen vader.
Oud 1 januari 2012, 16:13   #119
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leer lezen! Ik heb gezegd "waar er een alternatief is". Waar je niet anders kan dan voorzieningen van overheidseigendom te gebruiken spreek ik niet over. Maar er zijn wel private alternatieven voor de NMBS om u te kunnen verplaatsen.
Dus de NMBS is nog een overheidsbedrijf?

Dat is wat je zegt, he?

Citaat:
Ok, dan ben je iemand die niet meent wat'm hier allemaal zegt. Een smoelentrekker dus.
Ik meen alles wat ik zeg.

Zelfs als ik zeg dat ik perfect gebruik mag maken van de overheid zonder mij daar slecht bij te voelen.

Citaat:
Wat jij zielig vind kan me gestolen worden. Discussie met liberaal-extremisten is tijdverlies. Ze bestrijden waar mogelijk is het enige wat telt, en dat is niet via discussie.
Ik weet dat je daar zo over denkt.

Gelukkig is jouw clubje met nog minder mensen dan mijn clubje.
Oud 1 januari 2012, 16:32   #120
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus de NMBS is nog een overheidsbedrijf?

Dat is wat je zegt, he?

De NMBS is een NV waarvan de belgische overheid de enige aandeelhouder is.

Citaat:
Ik meen alles wat ik zeg.

Citaat:
Zelfs als ik zeg dat ik perfect gebruik mag maken van de overheid zonder mij daar slecht bij te voelen.
Ik beweer niet dat gij u slecht moet voelen bij uw hypocrisie. Ik verwacht ten andere niet van liberale extremisten dat ze een geweten hebben.

Citaat:
Gelukkig is jouw clubje met nog minder mensen dan mijn clubje.
U kent mijn "clubje" niet eens. Leer eens uitspraken te doen over iets waar je wel wat van afweet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be