Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2011, 16:19   #101
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De minister die bevoegd is om visa af te leveren, is een notoire racist en sluit hele bevolkingsgroepen uit.

Er zijn zeker en vast enkele tientallen miljoenen Afrikanen die een visum zouden willen hebben voor ons honinglandje, maar onze minister wil hen die niet geven.

Ze moeten eerst maar illegaal hier proberen te geraken, en dan zal er wel een snelbelgwetje voor hen in mekaar gestoken worden.

Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam.
Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 16:42   #102
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Het Vlaams Belang heeft dus geen racistisch partijprogramma en de enige racisten in uw ogen zijn degenen die het Vlaams Belang en hun kiezers in een cordon zetten om hen zo uit te sluiten.
Draad mag toe en u mag uw excuses aanbieden aan alle kiezers van het Vlaams Belang.
Bied jij liever je excuses aan de vakbonden en hun leden aan om ze criminelen en maffia te noemen...

A zit tien keer meer in de buurt van de waarheid dan jij al kan ze ze evenmin hard maken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 16:50   #103
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Bied jij liever je excuses aan de vakbonden en hun leden aan om ze criminelen en maffia te noemen...

A zit tien keer meer in de buurt van de waarheid dan jij al kan ze ze evenmin hard maken.
Geen vergelijking mogelijk, vakbonden hebben de mensen (en ook mij)geld gekost. Diefstal is een crimineel feit.
Vlaams Belang heeft geen racistisch programma zoals topicstarter uitkraait. Topicstarter's beschuldigingen zijn geen feit...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 16:52   #104
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
id

Dat ze racistische antecedenten hebben, dat weet iedereen.

De beschuldiging van de draadopener is evenwel niet historisch, maar op het hier en nu gericht. Ze kan die niet hard maken. Het is dus laster.

Ik vraag me zelfs af of dit innuendo niet te onzindelijk is om te laten staan.
Ik wil u er gerust attent op maken dat elk persbericht uitgaande van het VB
in wezen racistisch van inhoud is (een paar uitzonderingen niet te na gesproken) ; de meeste zijn echter wat ikj zou durven noemen "voorzichtig racistisch" in die zin dat ze statistische waarheden op een eenzijdige wijze
weergeven (& zoals geweten is , is een halve waarheid erger dan een hele leugen).

Ten einde de site Politics.be te beschermen tegen wettelijke aanklachten
(wij zijn geen rijke politieke partij) kies ik er dikwijls voor om sommige berichten niet te plaatsen.

De verwarring komt blijkbaar voort uit het feit dat voor sommige forummers "racisme" geen duidelijke zaak is, alhoewel het in feite simpel is: het gaat om het systematisch beoefenen van vooroordelen tegenover een ganse groep mensen. Men kan eenvoudig een test doen met sommige uitlatingen:
men hoeft slechts termen zoals "Roma zigeuners" "Allochtonen" "Moslims"

"linksen" enz.. te vervangen door bv. "roodharigen" of "bruinogigen" en dan merkt men vanzelf de belachelijkheid van het in de uitlating tentoongespreide vorm van racisme.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 17:01   #105
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
in wezen racistisch van inhoud is (een paar uitzonderingen niet te na gesproken) ; de meeste zijn echter wat ikj zou durven noemen "voorzichtig racistisch" in die zin dat ze statistische waarheden op een eenzijdige wijze
weergeven (& zoals geweten is , is een halve waarheid erger dan een hele leugen).

(wij zijn geen rijke politieke partij) kies ik er dikwijls voor om sommige berichten niet te plaatsen.
Citaat:
De verwarring komt blijkbaar voort uit het feit dat voor sommige forummers "racisme" geen duidelijke zaak is,
alhoewel het in feite simpel is: Men kan eenvoudig een test doen met sommige uitlatingen:
men hoeft slechts termen zoals "Roma zigeuners" "Allochtonen" "Moslims"

"linksen" enz.. te vervangen door bv. "roodharigen" of "bruinogigen" en dan merkt men vanzelf de belachelijkheid van het in de uitlating tentoongespreide vorm van racisme.
Ik vind dit bericht niet behulpzaam
Citaat:
wat betekent dit?

Citaat:
in wezen racistisch van inhoud is (een paar uitzonderingen niet te na gesproken) ;
Niet akkoord

Citaat:
De verwarring komt blijkbaar voort uit het feit dat voor sommige forummers "racisme" geen duidelijke zaak is,
Iedereen heeft zo zijn persoonlijke opvatting daarover blijkbaar. Ook in het publieke domein komt men precies moeilijk tot overeenstemming.

Citaat:
het gaat om het systematisch beoefenen van vooroordelen tegenover een ganse groep mensen.
Ik denk dat het etnisch moet gerelateerd zijn, dat vooroordeel. Mijn bezwaren zijn noch etnisch noch vooroordelen, tegen de Islam.
Oud 22 december 2011, 17:14   #106
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen vergelijking mogelijk, vakbonden hebben de mensen (en ook mij)geld gekost. Diefstal is een crimineel feit.
Vlaams Belang heeft geen racistisch programma zoals topicstarter uitkraait. Topicstarter's beschuldigingen zijn geen feit...
Je daast...
Oud 22 december 2011, 17:16   #107
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je daast...
Helemaal niet, de lijst misdrijven van de vakbond en z'n knokploegen is bijna eindeloos.

Net zoals de haat van de topicstarter tegen een volledige bevolkingsgroep...
Oud 22 december 2011, 17:27   #108
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

k denk dat het etnisch moet gerelateerd zijn, dat vooroordeel. Mijn bezwaren zijn noch etnisch noch vooroordelen, tegen de Islam.
unquote

racisme hoeft niet etnisch te zijn : het is gewoon het feit dat je leden van een bepaalde groep met vooroordelen overladend aktief gaat discrimineren.

Je mag gerust bezwaren tegen de islam hebben, tegen het bhoeddisme, tegen het hindoeisme, het katholicisme etc...; bezwaren tegen een bepaalde godsdienst of een bepaalde ideologie hebben is niet racistisch. Wat wel racistisch is is bezwaren hebben tegen een persoon uitsluitend en alleen omdat hij een aanhanger is van een bepaald geloof enz..

Stel je dochter wil trouwen met een moslim. Hier tegen zijn uitsluiten den alleen omdat die man een moslim is is racistisch. Je tegen het huwelijk verzetten omdat die man jouw dochter wil verbieden studies af te maken, te gaan werken, haar wil gebieden een boerka te dragen enz.. is absoluut niet racistisch.

Om het op moslims te houden : de meesten zijn absoluut niet sektaristisch, maar sektarische moslims bestaan er ook in een zeer verdraagzame vfredelievende versie,
waarmee men met het grootste gemak overeen kan komen niet overeen te komen.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 18:21   #109
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
k denk dat het etnisch moet gerelateerd zijn, dat vooroordeel. Mijn bezwaren zijn noch etnisch noch vooroordelen, tegen de Islam.
unquote

racisme hoeft niet etnisch te zijn : het is gewoon het feit dat je leden van een bepaalde groep met vooroordelen overladend aktief gaat discrimineren.

Je mag gerust bezwaren tegen de islam hebben, tegen het bhoeddisme, tegen het hindoeisme, het katholicisme etc...; bezwaren tegen een bepaalde godsdienst of een bepaalde ideologie hebben is niet racistisch. Wat wel racistisch is is bezwaren hebben tegen een persoon uitsluitend en alleen omdat hij een aanhanger is van een bepaald geloof enz..

Stel je dochter wil trouwen met een moslim. Hier tegen zijn uitsluiten den alleen omdat die man een moslim is is racistisch. Je tegen het huwelijk verzetten omdat die man jouw dochter wil verbieden studies af te maken, te gaan werken, haar wil gebieden een boerka te dragen enz.. is absoluut niet racistisch.

Om het op moslims te houden : de meesten zijn absoluut niet sektaristisch, maar sektarische moslims bestaan er ook in een zeer verdraagzame vfredelievende versie,
waarmee men met het grootste gemak overeen kan komen niet overeen te komen.
Dan zijn de traditionele partijen die het VB van de macht houden racisten...

Dan zijn 2/3 van de allochtoonse huisvaders racisten...

Kotsbeu ben ik dat éénzijdig verwijten van het politiek correct volkje...

Als FDW mij op een markt een hand wil geven zal ik mij omdraaien
Als 'extreem-links' mij op een markt een hand wil geven , spuw ik daar eerst in en zal mij dan omdraaien..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 22 december 2011 om 18:23.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 18:37   #110
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Naar aanleiding van een off-topic discussie onder K&K herneem ik hier de discussie.

De VB-ers die het VB-programma onderschrijven, onderschrijven een racistisch programma.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Mee eens. Is toch algemeen bekend?
En dan?

Waar is de argumentatie, Captain Obvious en Sherlock?
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 18:38   #111
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is racistisch :
Als remigratie "racistisch" is, is immigratie dat evenzeer.
Oud 22 december 2011, 18:40   #112
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Aanklagen wegens racisme is nutteloos, racisme is niet verboden.
Eddy Hermy is onlangs nog veroordeeld voor iets wat niet verboden is.

Het is niet omdat racisme niet bestaat dat er geen mensen van beschuldigd kunnen worden.
Oud 22 december 2011, 18:40   #113
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Los van het feit of de bovenstaande punten 'racistisch' zijn of niet, ze maken geen deel uit van het huidige VB-programma. Kan u punten aanhalen uit het huidige VB-programma die volgens u 'racistisch' zijn?
Inderdaad!
Oud 22 december 2011, 19:14   #114
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Inderdaad!
Welwel, ik krijg van overal steun
Oud 22 december 2011, 19:18   #115
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Snap ik niet.
Ik heb liever geen religieuze fundamentalisten rond mijn oren. Ben ik dan racist? Ik heb dichtste familileden getuigen van Jehova die ik volkomen ontloop. Is dat racistisch? Ik heb grote bezwaren tegen de positieve discriminatie van het katholicisme.
Citaat:
Mijn dochters doen toch wat ze willen, wat belang?
En als hun partners niets met mij willen te maken hebben (zonder opgaaf van redenen weliswaar in dat geval) zijn dat dan ook racisten?
Maar ik geef toe, als je het zo stelt, wordt ik steeds meer racist. De Islam is tegen de mensenrechten....dat is mijn verontschuldiging, of beter, dat is de echte reden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 december 2011 om 19:25.
Oud 22 december 2011, 19:20   #116
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Eddy Hermy is onlangs nog veroordeeld voor iets wat niet verboden is.
Waarvoor?
Citaat:
Het is niet omdat racisme niet bestaat dat er geen mensen van beschuldigd kunnen worden.
En kan je beschuldigd worden van racisme -loochening zoals ik hier doe tov het huidige VB-programma?
Oud 22 december 2011, 19:22   #117
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nog nooit 1 VB-kopstuk of VB-mandataris (die nog steeds bij het VB is) horen beweren dat hij/zij afstand neemt van het 70-puntenplan. Dat ze daar toch hier en daar een beetje verkeerd waren.

Integendeel.[/b]
Ik heb nog nooit een islam-kopstuk of moslim horen beweren dat hij/zij afstand neemt van het racistische en discriminerende koranprogramma: http://www.ex-moslim.nl/

Dat ze daar toch hier en daar een beetje verkeerd waren.
Integendeel.

En u ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 19:27   #118
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal niet, de lijst misdrijven van de vakbond en z'n knokploegen is bijna eindeloos.

Net zoals de haat van de topicstarter tegen een volledige bevolkingsgroep...
Neenee, je gaat ver over de schreef zoals ik elders al schreef
Oud 22 december 2011, 19:28   #119
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neenee, je gaat ver over de schreef zoals ik elders al schreef
Helemaal niet zoals ik al zei.
Oud 22 december 2011, 22:20   #120
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik heb nog nooit een islam-kopstuk of moslim horen beweren dat hij/zij afstand neemt van het racistische en discriminerende koranprogramma: http://www.ex-moslim.nl/

Dat ze daar toch hier en daar een beetje verkeerd waren.
Integendeel.

En u ?
En daar staan wel andere dingen in dan in het 70 punten programma.
Maar blijkbaar hebben dhimmies meer problemen met '' eigen volk eerst' dan met oproepen tot vervolging, geweld en moord.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be