![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De minister die bevoegd is om visa af te leveren, is een notoire racist en sluit hele bevolkingsgroepen uit.
Er zijn zeker en vast enkele tientallen miljoenen Afrikanen die een visum zouden willen hebben voor ons honinglandje, maar onze minister wil hen die niet geven. Ze moeten eerst maar illegaal hier proberen te geraken, en dan zal er wel een snelbelgwetje voor hen in mekaar gestoken worden. Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam. Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
A zit tien keer meer in de buurt van de waarheid dan jij al kan ze ze evenmin hard maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaams Belang heeft geen racistisch programma zoals topicstarter uitkraait. Topicstarter's beschuldigingen zijn geen feit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
in wezen racistisch van inhoud is (een paar uitzonderingen niet te na gesproken) ; de meeste zijn echter wat ikj zou durven noemen "voorzichtig racistisch" in die zin dat ze statistische waarheden op een eenzijdige wijze weergeven (& zoals geweten is , is een halve waarheid erger dan een hele leugen). Ten einde de site Politics.be te beschermen tegen wettelijke aanklachten (wij zijn geen rijke politieke partij) kies ik er dikwijls voor om sommige berichten niet te plaatsen. De verwarring komt blijkbaar voort uit het feit dat voor sommige forummers "racisme" geen duidelijke zaak is, alhoewel het in feite simpel is: het gaat om het systematisch beoefenen van vooroordelen tegenover een ganse groep mensen. Men kan eenvoudig een test doen met sommige uitlatingen: men hoeft slechts termen zoals "Roma zigeuners" "Allochtonen" "Moslims" "linksen" enz.. te vervangen door bv. "roodharigen" of "bruinogigen" en dan merkt men vanzelf de belachelijkheid van het in de uitlating tentoongespreide vorm van racisme.
![]() |
![]() |
#105 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() quote
k denk dat het etnisch moet gerelateerd zijn, dat vooroordeel. Mijn bezwaren zijn noch etnisch noch vooroordelen, tegen de Islam. unquote racisme hoeft niet etnisch te zijn : het is gewoon het feit dat je leden van een bepaalde groep met vooroordelen overladend aktief gaat discrimineren. Je mag gerust bezwaren tegen de islam hebben, tegen het bhoeddisme, tegen het hindoeisme, het katholicisme etc...; bezwaren tegen een bepaalde godsdienst of een bepaalde ideologie hebben is niet racistisch. Wat wel racistisch is is bezwaren hebben tegen een persoon uitsluitend en alleen omdat hij een aanhanger is van een bepaald geloof enz.. Stel je dochter wil trouwen met een moslim. Hier tegen zijn uitsluiten den alleen omdat die man een moslim is is racistisch. Je tegen het huwelijk verzetten omdat die man jouw dochter wil verbieden studies af te maken, te gaan werken, haar wil gebieden een boerka te dragen enz.. is absoluut niet racistisch. Om het op moslims te houden : de meesten zijn absoluut niet sektaristisch, maar sektarische moslims bestaan er ook in een zeer verdraagzame vfredelievende versie, waarmee men met het grootste gemak overeen kan komen niet overeen te komen.
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan zijn 2/3 van de allochtoonse huisvaders racisten... Kotsbeu ben ik dat éénzijdig verwijten van het politiek correct volkje... Als FDW mij op een markt een hand wil geven zal ik mij omdraaien Als 'extreem-links' mij op een markt een hand wil geven , spuw ik daar eerst in en zal mij dan omdraaien.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 22 december 2011 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar is de argumentatie, Captain Obvious en Sherlock? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb liever geen religieuze fundamentalisten rond mijn oren. Ben ik dan racist? Ik heb dichtste familileden getuigen van Jehova die ik volkomen ontloop. Is dat racistisch? Ik heb grote bezwaren tegen de positieve discriminatie van het katholicisme. Citaat:
En als hun partners niets met mij willen te maken hebben (zonder opgaaf van redenen weliswaar in dat geval) zijn dat dan ook racisten? Maar ik geef toe, als je het zo stelt, wordt ik steeds meer racist. De Islam is tegen de mensenrechten....dat is mijn verontschuldiging, of beter, dat is de echte reden. Laatst gewijzigd door eno2 : 22 december 2011 om 19:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat ze daar toch hier en daar een beetje verkeerd waren. Integendeel. En u ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar blijkbaar hebben dhimmies meer problemen met '' eigen volk eerst' dan met oproepen tot vervolging, geweld en moord. |
|
![]() |
![]() |