![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ok: "Ik vind dat soort fouten veel erger dan een of ander geschiedkundig feit of hypothese ontkennen." Ik vind het inderdaad veel erger om zever te vertellen over wetmatigheden, dan om zever te vertellen over geschiedenis. Zeggen dat Polleke niet van de berg is gevallen (terwijl hij daaraan gestorven is) is veel minder erg in mijn ogen dan zeggen dat het niet gevaarlijk is om van de berg te springen.
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zullen wel zien.
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() Het enig wat niet gelimiteerd is, dat is de accumulatie van middelen, rijkdom en vermogen. In het kapitalisme. Maar zelfs de kapitalisten hebben geen onbeperkte vrijheid van meningsuiting, hoewel ze de persen bezitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ze kunnen de publieke opinie wel sterk bepalen. Daarmee is de 4de macht ook in handen van de kapitalisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hypotheses hoef je niet te ontkennen, het zijn maar hypotheses hé. ![]() Citaat:
![]() Liegen mag moreel niet. In de praktijk wordt alleen liegen onder ede bestraft. En negationisme. Dat is een minimaal verbod op liegen. Minimaal en voldoende. ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 30 januari 2012 om 11:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Minister
|
![]() Even een kanttekening: de accumulatie van middelen, rijkdom en vermogen kan je terug vinden in nagenoeg iedere kultuur. Het is niet iets speciaals van het kapitalistische systeem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geldt alleen voor autoritaire heersers. De rest was onderdanig en werd/wordt hoogstens een zeker niveau van accumulatie toegestaan, dat ver beneden de middelen VAN DE heerser of heersende klasse blijft. In het kapitalisme is de limietloze accumulatie systemisch georganiseerd. En dan nog zonder de bijhorende persoonlijke verantwoordelijkheid dank zij de naamloze vennootschappen. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 januari 2012 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is wel eens gezegd: "Vrijheid van meningsuiting is voor wie een pers bezit" (ongeveer, moet het opzoeken) Maar kloppen doet dat ook niet helemaal, zoals de lotgevallen van Rupert Murdoch bewijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() kijk gasten, een leugen is geen mening. Vrije meningsuiting staat niet gelijk aan het mogen verspreiden van leugens. Wie geschiedenis niet kent kan altijd heropgevoed worden, op voorwaarde dat het objectieve geschiedenis is natuurlijk
![]()
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een mening kan uiteraard niet altijd correct zijn, daarom zijn meningen ook verschillend. Maar er zijn natuurlijk landen genoeg waar iedereen er dezelfde correcte mening op na houdt natuurlijk: kijk maar naar de USSR (waar de leugenaars naar Siberie mochten) of naar de islamitische paradijzen (waar de leugenaars middels de arm der mensch door Allah gestenigd worden of gegeseld als ze chance hebben). In die landen zijn er dan ook hoe langer hoe minder afwijkende meningen te vinden en kent iedereen de waarheid. Wil je daar naartoe? waarom ga je niet? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 31 januari 2012 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De creationisten vinden ook dat dinosaurusbotten gefoefel is en niks bewijzen, en stellen dat het een hypothese is. Er is altijd een existentiele twijfel. Persoonlijk vind ik dat de wet van de zwaartekracht veel meer een "feit" is dan de holocaust, waar ik het maar van horen zeggen heb. Niet dat ik aan de holocaust twijfel, maar de wet van de zwaartekracht kan ik zelf nagaan, de holocaust niet echt. Aangezien ze mij destijds ook zever wijsgemaakt hebben over de geschiedenis van Belgie (en die fameuze paalwoningen en dergelijke), zou ik met wat slechte wil kunnen zeggen dat het een propaganda stunt is. De wet van de zwaartekracht is veel minder een propagandastunt, want ik kan zelf experimenten doen, zelf berekeningen maken, en zelf vaststellen dat het klopt. Citaat:
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kapitalistische systeem is een van de weinige systemen waar de accumulatie van middelen door dwang NIET is toegelaten.
![]() |
#113 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
'k Snap niet goed vanwaar uw reactie komt.
![]() |