Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2011, 22:54   #101
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Tuurlijk wel: God is het ABSOLUTE ZIJN en namelijk als BEWUSTZIJN.

En zoals er geen ZIJN is zonder NIETS, zo zijn er geen goede eigenschappen zonder slechte eigenschappen, geen licht zonder schaduw, geen hoog zonder laag, geen geluk zonder lijden, geen God zonder Duivel.

Blijkbaar is God zelf in gebreke gebleven deze eenvoudige Logica even uit te leggen in zijn oude Bijbel.

Daarom doe ik het maar even in mijn nieuwe Bijbel.
Jij spreekt van goede eigenschappen - iets dat ik niet doe.

Het is niet omdat ik zeg dat God geen "slechte" eigenschappen heeft, dat ik hem "goede" toedicht.
Oud 27 december 2011, 22:57   #102
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Dus omdat de mens God niet 'rationeel' (op de wetenschappelijke manier? Of met de 5 zintuigen?) kan herkennen, is God irrationeel?
Dat concludeer ik uit wat u zegt.

Citaat:
De logica daarvan ontgaat me wel.
Gezien je in goden gelooft, is het zeer normaal dat logica niet echt uw ding is.

Citaat:
Ten eerste omdat niemand heeft gezegd dat de 5 zintuigen de énige (rationele) manier van waarneming voor een mens zijn.
Als u er ondanks deze 5 mogelijkheden niet in slaagt uw goden aan mij kenbaar te maken, .....

Citaat:
Ten tweede spreekt het woord Gods weldegelijk de ratio of het verstand aan; het is niet enkel iets gevoelsmatig.
Uw god heeft nog nooit tot mij gesproken.
Citaat:
Heeft u wel eens de bijbel gelezen ofzo?
Meerdere malen.
Oud 28 december 2011, 09:11   #103
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Jij spreekt van goede eigenschappen - iets dat ik niet doe.
Blijkbaar ben je nog niet tot het onderscheid van goed en kwaad gekomen.
Citaat:
Het is niet omdat ik zeg dat God geen "slechte" eigenschappen heeft, dat ik hem "goede" toedicht.
Dus jouw God is niet goed?

Mooie God is dat......

Noch slecht, noch goed: geen boter en geen vis.
Wat moet je met zo'n God?
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2011, 09:13   #104
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

19 - De geboorte van de kleine Jezus.

Philo: "Na 9 maanden was het zover dat Maria spoedig zou bevallen en Jozef vond het de hoogste tijd dat hij in zijn kist zou gaan liggen. Dus wij groeven een gat en deden de kist van Jozef daar in en daarna klom Jozef zelf in de kuil om in zijn kist te gaan liggen. Daarna gooiden we de kuil dicht met zand. Diezelfde avond gebeurde een wonder, want terwijl wij dachten dat het kindeke zo zou komen, hoorden wij plotseling een stem uit de buik van Maria komen, die zeide: "Ik wil het lijden en de dood van Jozef gedenken en ik zal een maand wachten met geboren worden".
Aldus wachtten wij nog een maand, wat ook wel zo goed was om de hele ellendige geschiedenis met Jozef te kunnen vergeten. Na een maand werd des avonds aan onze deur geklopt en daar stonden: Parabrahma met Boeddha en Krishna voor de deur om de geboorte van het kindeke Jezus mee te mogen maken en ook om de grote blunder van Brahma en Vishnu en Shiva te excuseren. Ook zij hadden een ster gezien, die nu boven Alexandrië bleek te hangen en wel precies boven ons huis. En sinds de tijd dat ik Maria had bevrucht waren zij 10 maanden onderweg geweest om hier te komen. Diezelfde avond nog kreeg Maria weeën en de volgende morgen om 7 uur bracht zij de kleine Jezus ter wereld.*
En diezelfde dag nog kwamen ook vele andere Goden op bezoek om Jezus eer te bewijzen. Want in hem zouden alle Goden zich verzoenen. Als eerste was daar Jahweh met zijn vrouw Asjera, dan Ahura Mazda en Osiris met Isis, maar ook Zeus met Hera en Apollo met Athena met een geheel gevolg daarbij. Verder Odin (Wodan) met zijn gade Freia en zijn zoon Thor en vele anderen uit het Germaanse rijk. Ook Brahma en Vishnu en Shiva waren weer van de partij, maar nu met rooie koppen van schaamte. Er waren nog veel meer Goden, maar het zou teveel worden die allemaal op te noemen. Het was voor Maria bijna teveel geworden, maar gelukkig gedroegen zij zich allen voorbeeldig en na 7 dagen gingen zij allen weer naar huis".

*Dat was 11 mei in het jaar 2 n.c., eigenlijk 11 mei 2 v.c. Zodat Jezus eigenlijk 1 jaar en vier en een halve maand na zijn dood geboren is.
Oud 28 december 2011, 09:40   #105
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

28 december Onnozele Kinderen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Onschuldige_Kinderen
http://www.rkk.nl/abc/detail_objectID586271.html
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door www.rkk.nl
Martelaren
In de katholieke traditie is de kindermoord van Bethlehem altijd als een feit beschouwd. Kerkvaders leerden dat God de onschuldige jongetjes van Bethlehem had voorbestemd om door hun dood te getuigen van de Messias. Volgens Augustinus (354-430) zijn deze kinderen niet alleen heilig omdat ze omwille van Jezus gestorven zijn maar ook omdat ze in Diens plaats gedood werden (Sermo 10 de Sanctis).
ter ere , vwala:
http://hetwokpanmonster.be/28-december.mp3

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2011, 18:25   #106
Mam
Banneling

Standaard

Maria en Jezus, het onveranderde verhaal kan je dus terug vinden in de Koran.

Hoofdstuk 3 Het huis van Imraan, vers 33-55.

33. Allah verkoos Adam en Noach en de nakomelingen van Abraham en de
nakomelingen van Imraan boven de volkeren.
34. Afstammelingen, de een van de ander. En Allah is Alhorend, Alwetend.
35. Toen de vrouw van Imraan zeide: "Ik draag aan U op wat in mijn baarmoeder is, dat
het vrij zal zijn (om U te dienen), aanvaard het van mij, Gij zijt gewis Alhorend,
Alwetend."
36. Maar, toen zij er van verlost was, zeide zij: "Mijn Heer, ik ben verlost van een
meisje." – Allah wist het beste wat zij voortbracht. "En de man is niet gelijk aan de
vrouw. En ik heb haar Maria genoemd en ik stel haar en haar nageslacht onder Uw
bescherming tegen Satan, de verworpene."
37. Daarom nam haar Heer haar (Maria) met welbehagen aan en deed haar goed
opgroeien...

Verder wordt het interessanter over het leven van Jezus: God die hem het het Boek (Tora, Evangelie) onderwees en de wijsheid gaf, de 'mirakels' die hij verrichte, het ongeloof van de Israëlieten, de discipelen en zijn dood.

Hoofdstuk 19 Maryam, vers 16-40.

16. En vermeld Maria in het Boek. Toen zij zich van haar volk terugtrok in een op het
Oosten uitziende plaats,
17. En zich aan hun blikken onttrok, zonden Wij Onze Geest (De Heilige Geest - oftewel Gabriël) tot haar en hij verscheen
aan haar in de gestalte van een volmaakte man.
18. Zij zeide: "Ik neem mijn toevlucht tot de Barmhartige tegen u, laat mij met rust,
indien gij (God) vreest."
19. Hij antwoordde: "Ik ben slechts een boodschapper van uw Heer opdat ik u een reine
zoon
moge schenken."
20. Zij zeide: "Hoe kan ik een zoon ontvangen terwijl geen man mij heeft aangeraakt en
ik evenmin onkuisheid heb bedreven?"
21. Hij zeide: "Het is zo naar uw Heer zegt, 'het is gemakkelijk voor Mij,'" opdat Wij
hem tot een teken voor de mensen maken, een genade Onzerzijds; het is een besloten
zaak."

Het vervolg gaat over hoe Maria in afzondering beviel, het ongeloof van de Israëlieten toen ze met de baby naar haar volk ging (iemand uit het huis van het Priestergeslacht doet iets onkuis?!),

Haar zoon die vanuit de wieg sprak en zijn aard,
30. Hij (Jezus) zeide: "Ik ben een dienaar van Allah. Hij heeft mij het Boek gegeven en
mij tot een profeet gemaakt;"
31. "Hij heeft mij gezegend waar ik mij ook moge bevinden; en heeft mij het gebed en
het geven van aalmoezen zolang ik leef opgelegd."
32. "En dat ik gehoorzaam zou zijn jegens mijn moeder. Hij heeft mij noch een
onderdrukker, noch een slecht mens gemaakt."
33. "Vrede was met mij op de dag mijner geboorte en zal met mij zijn op de dag van
mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt."
34. Aldus was Jezus, de zoon van Maria. En (dit is) het ware woord waaraan zij
twijfelen.
35. Het past niet bij Allah Zich een zoon te verwekken, Heilig is Hij. Wanneer Hij een
beslissing neemt, zegt Hij daartoe slechts: "Wees", en het wordt.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 07:37   #107
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ISLAM.

IS-LAM

Jezus IS het LAM.

Oud 29 december 2011, 07:38   #108
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

20 - Jozef is nog één keer verschenen.

Philo: "Gelukkig waren we na al die drukte weer samen met zijn tweetjes, nu drietjes. We dachten soms ook nog wel eens aan Jozef en vreesden dat hij uit zijn graf zou stijgen en bij ons zou komen spoken. Maar nee: dat gebeurde niet. Wel is hij één keer aan ons verschenen om ons geluk te wensen. Hij gedroeg zich heel bescheiden en ingetogen en was niet mee zo koppig, dus ik denk dat hij zijn ongelijk tenslotte heeft ingezien. Het kan ook zijn dat de marteling van zijn doodsstrijd in die kist onder de grond hem tot een ander mens heeft gemaakt. Hij bleef maar even: keek naar het kind, glimlachte en is toen verdwenen zonder ooit weer terug te keren".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be