![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het gaat om het principe, gij.
![]() |
#102 |
|
![]() volgens mij quoot je nu de verkeerde reactie..
![]()
![]() |
#103 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Encore une fois, dit-il, "Je suis Contre l'annexion», mais la Belgique a été annexée par les locuteurs français...... ![]()
![]() |
![]() |
#105 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() Ga binnenkort eens zwemmen op de Zuiderzee....als je durft.
![]() |
#107 |
Europees Commissaris
|
![]() De reputatie van Lange Pier wordt in de aflevering "De harige duivel" uit de serie Floris, die in de jaren zeventig werd uitgezonden, behoorlijk op de hak genomen. Kijk mee en geniet van nostalgisch jeugdsentiment:
http://www.youtube.com/watch?v=jcxV6...ture=endscreen |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het niet over de vluchtelingen van bij het begin van de 80-jarige oorlog. Ik heb het over de Belgische vluchtelingen tijdens de oorlog 14-18.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 januari 2012 om 21:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() Ik vind dat jij schandalig misbruik maakt van het feit dat die Nederlanders in die tijd onder moeilijke omstandigheden in zeer weinig tijd ongeveer een miljoen Belgische vluchtelingen moesten opvangen.
![]() |
#110 |
Europees Commissaris
|
![]() Het verschil is echter wel dat Sarkozy het hardop zegt. De Chinezen niet ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van het miljoen Belgen dat direct na het begin van de oorlog Nederland binnen vluchtten, bleven er ongeveer 100.000 gedurende de hele oorlog in Nederland. De burgers werden in 'vluchtoorden' ondergebracht, de soldaten in interneringskampen. In totaal waren er 21 van dit soort gelegenheden, verspreid over het hele land. Het kampleven was minder vredig dan het in de diverse krantjes werd afgeschilderd, want de redacties moesten rekening houden met censuur. In kamp Zeist brak op 3 december 1914 een opstand uit naar aanleiding van de woekerprijzen voor drank en rookwaren. Er vielen 8 doden en 18 gewonden. De Belgen gooiden met stenen, de Nederlandse kampbewakers schoten met scherp.In andere Nederlands 'opvangcentra' (zeg maar een soort concentratiekampen) speelden zich gelijkaardige incidenten af. De Belgen in Kamp Harderwijk bouwden daar een wielerstadion en een friettent. Amersfoort had in 1915 een Belgische universiteit met 91 studenten binnen zijn stadsmuren. Sommige kampen werden midden in de hei opgetrokken, ver van de bewoonde wereld.In deze kampen was het bovendien vaak zo dat vrouwen en kinderen nooit het kamp mochten verlaten. Later mochten ze wel af en toe op zondag buiten. Deze kampen vertoonden veeel gelijkenissen met concentratiekampen. "De Nederlandse regering presenteerde het totaal geruïneerde België na afloop van de oorlog een rekening van 98 miljoen gulden voor opvang en internering. De helft daarvan werd later kwijtgescholden." ![]() Kamp Nunspeet. Het kampleven was 'sober'. De Belgen sliepen in barakken en het kamp was omheind met prikkeldraad. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 januari 2012 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() Van Poppel is volgens mij de yeti
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Partijlid
|
![]() Omdat het afstammelingen zijn van franskiljonse bourgoisie die naar nederland gevlucht zijn in den tijd van den godsdienstoorlog.
En als het niet juist moet ge het maar eens aan Bart Dewever vragen. Laatst gewijzigd door 69kk : 8 januari 2012 om 08:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn laatste woorden waren in het Frans: "Mon Dieu, mon Dieu, ayez pitié de mon âme et de ce pauvre peuple." En met dat laatste heb ik ook soms nog medelijden. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 januari 2012 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Sommige hier leven echt in het verleden!..
![]() 1815/1830 trauma. 1914/1918 trauma. 1940/1945 trauma. Als ik wat vergeet, mogen jullie het gerust zeggen hoor. ![]() Jeff |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() WK '74
WK '78 WK '2010 De Hollandse trauma's |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() Hollanders en humor het is niet de beste combinatie!Maar wat wil je als je bent opgegroeid met de scheve smoelen van Van Duin en kutserie's als "zeg eens AAA"!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is namelijk voor mijn tijd. ![]() Maar als ik jouw berichten zo bekijk, is er 'slap omheen lullen' typisch Belgisch. Toch?. ![]() |
|
![]() |
![]() |