![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Klopt, het is aan haar om te bewijzen dat ze niets heeft gekregen en haar broers alles.
Als ze dat niet doet, moet ze inderdaad haar deel van de successierechten betalen voor wat haar broers gekregen hebben. Als ze het wel kan bewijzen, dan zullen haar broers moeten betalen. Citaat:
Maar don't take my word for it. Mijn raad is gratis, voor de notaris zult ge moeten betalen.
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
|
![]() Een aantal zaken zijn inderdaad gratis.
Niet alles, die man/vrouw moet ook de rekeningen betalen ![]()
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mijn moeder verkoopt haar huis, ontvangt voor het gemak 300.000 euro op haar bankrekening. Ze haalt die 300.000 euro af en steekt de papieren centjes in haar saccoche. Een maand later overlijdt ze. Dan moet ik volgens jou nu gaan bewijzen dat mijn twee broers "alles" hebben gekregen en ik niets? Hoe kan ik dat bewijzen? Op mijn broers spaarrekeningen staat geen 100.000 euro, noch 150.000 euro bijgestort nadat mijn moeder haar geld heeft opgehaald. Op mijn rekening werden evenmin 300.000 of geen 100.000 of 150.000 euro gestort. Wat moet ik nu gaan bewijzen volgens jou? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
De fiscus gaat er terecht van uit dat geld niet zomaar verdwijnt en dat de meeste belgen de nationale sport van belastingontduiken beoefent. Maar tot vervelens toe, als ge me niet gelooft, ga het dan vragen aan een notaris. Het is toch gratis volgens u, dus.
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() Ik denk ook wel dat Alboreto het goed fout heeft.
Als ik mijn huis verkoop en het geld verdeel onder mijn nabestaanden, die het vervolgens in een kluis leggen en langzaam opsoeperen en daarbij hun eigen inkomen vrijwaren van gebruik, dan kunnen ze dat geld zo langzaam witwassen en daar is vrijwel geen speld tussen te krijgen. Ik meen nog altijd dat de fiscus moet aantonen dat er fraude gepleegd is. Daarom dat het raadzaam is om het geld niet in een kluis op de bank te bewaren. Maar met al die uitleg zijn we wel van het topic aan het afdwalen. Vind het gewoonweg Godgeklaagd dat de overheid potverdorie doet also het HAAR geld is...Ik weet wat me te doen staat bij de eerstvolgende verkiezingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moest men per definitie onbewezen successierechten moeten gaan betalen op mogelijke spaarboekjes van de overledenen, dan heeft niemand nog iets te erven. In dat geval wordt alles onder tafel op voorhand uitgedeeld en in confituurpotten gestopt, waarna elk kind de erfenis weigert. voil?*) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() Wil er nog bijvermelden dat de banken een gitzwarte toekomst gaan hebben en de kluizenverkopers een hele goede.
Moet dringend een goede kluis gaan zoeken en een goed, diep verborgen plaats om ze in de gewapende en met nagels gevulde beton te gieten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want door 3% te betalen, weten ze dat je hebt ontvangen en hoeveel. Indien nu iemand 300.000€ gaat wegschenken, dan doet deze dat toch zonder er over te roepen ? Als deze 300.000€ op de bank staat, is nu iedereen de pineut door de verplichting van aangifte wat je er mee doet (dan kan je nog steeds flauwe kul op papier laten zetten) Maar volg even : De schenker heeft die 300.000€ toch cash en geeft ze aan U. Bij overlijden kunnen ze de schenker toch nietmeer ondervragen aan wie of wat hij met dat geld heeft gedaan ? Ga jij dan zelf naar de belastingen dit opgeven ? ZWIJGEN ALS DE PEST EN GELD IN EEN KLUIS ( en ga dan maar eens echt naar de hoeren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
Geld verliest zijn waarde. De spaarrente compenseert daarvoor onvoldoende, dus door het op de bank te plaatsen gaan we er allemaal op achteruit. Maar het niet op een spaarrekening zetten leidt tot een nog groter verlies.
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
Er is de handgift (waarover Circe het had) en daar geldt inderdaad de 3 jaar voor successierechten en betaalt ge de tarieven afhankelijk van de band met de schenker. Er bestaan ook een schenking, waar ge eigenlijk de (voordeliger) schenkingsrechten al betaalt, en daar geldt de 3 jaar niet. http://www.belgium.be/nl/belastingen...king/betaling/
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Los daarvan is het logisch dat mensen manieren gaan zoeken om successierechten te ontwijken. Successierechten moeten zowat de meest perverse vorm van belastingen zijn, waarbij een overheid ongeoorloofd denkt mee te moeten kunnen graaien in een pot waar ze geen enkel recht op hebben. Diefstal in zijn meest zuivere en pure vorm is dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijne heren , die 3 jaar is praktisch enkel toepasselijk als Uw ouders naar de Notaris stappen en een eigendom of effecten over zetten op Uw naam , maar wat er in de kas ligt heeft niemand zicht op . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bankbediendes hebben geen interesse in wat iemand met zijn geld doet. Dat ze bij belangrijke afnames proberen te polsen naar het waarom, is enkel de commerciële reactie bij een vermoeden dat de klant ermee naar een andere bank zou lopen. Dat is echter iets van vroeger, nu schrijft men dat gewoon over. Grote bedragen in cash afhalen ? Op zich geen probleem, maar je moet het op voorhand bestellen. Reden : de meeste kantoren hebben een (relatief) kleine cash voorraad binnen, zij moeten dagelijks zelf bestellen bij de hoofdzetel. Het is een intern objectief om cash zoveel als mogelijk af te bouwen in de kantoren. Geld vervoeren is duur, is gevaarlijk, de bank wil dat zo ver als realistisch mogelijk is afbouwen. Geert Noels heeft er al meerdere keren voor gepleit om cash zoveel als mogelijk uit de maatschappij te bannen. Hij vraagt letterlijk : waarom zou je voor bedragen van meer dan 400 euro nog cash nodig hebben in tijden dat je zelfs je parkeermeter al electronisch kunt betalen ? Volgens internationale cijfers is tot 18% van onze bbp in de grijze zone. We zitten daarmee met cijfers die kunnen meegaan met de latijnse landen. Cash afbouwen kan daar een stap zijn in de goede richting. Natuurlijk is het geen tovermiddel. In '93 heeft men cash een limiet van 15.000 euro gegeven. Dat was een eerste stap. Nu gaan we gewoon een stapje verder. Wees realistisch : zal dat iemand weerhouden om de loodgieter morgen een nieuwe kraan te laten plaatsen zonder faktuur ? Neen natuurlijk niet. Maar georganiseerde trafiek met bv tweedehands auto's zal (iets...) zichtbaarder worden. Ga eens kijken tussen roeselare en menen, en vraag eens aan al die brave nijveraars met hun voorhof vol met geaccidenteerde wagens of ze zo blij zullen zijn met deze nieuwe regels. Grijze en zwarte economie zal er altijd zijn. Men kan dat via verschillende stappen verminderen, bemoeilijken, bestrijden. Maar volledig wegwerken is een utopie. Aan de voorgaande reacties te lezen zijn er nogal wat forumleden die denken dat het gaat om de kleine werkjes in 't zwart of de ingebeelde problematiek van "de bomma" die haar centjes zachtjes verdeelt zonder dat de staat of schraapzuchtige nazaten daar zicht op hebben. Dat is het dus niet. Op dit forum kun je honderden reacties lezen van goedmenende burgers die pleiten tegen alle vormen van zakkenvullerij, foefelaré, graaizucht, en andere onfrisse praktijken. Waarom dan reageren zoals een paard dat gestoken is door een horzel als men (eindelijk) een konkrete stap wil zetten die in de goede richting gaat ? Laatst gewijzigd door peter1962 : 15 januari 2012 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is de bedoeling dat we eerst goed nadenken alvorens veel geld uit te geven.
Welke pipo loopt er met zoveel cash in zijn zakken ? |
![]() |
![]() |