![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om een betere maatschappij te verkrijgen moeten we ze eerst met de grond gelijk maken. Als iemands zijn dak bij een storm beschadigd is vervangt men toch niet doodgewoon een paar pannen. Neen, men breekt eerst het huis af en bouwt dan alles opnieuw op. Men smijt als het ware een atoombom op dat huis en begint daarna aan de heropbouw. Het dak zal dan niet meer lekken. Laatst gewijzigd door de atoombom : 26 januari 2012 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De index houdt een groot deel mensen in de werkloosheid door een bedrijf te verplichten om kapitaal te investeren in loonsverhoging ipv nieuwe werkkrachten. Het is contra productief. De leetijdsverhoging voor pensioenen is broodnodig omdat we van een bevolkingspiramide naar een boom zijn aan het gaan. Simpel, niks aan te doen. Er zijn minder mensen om meer gepensioneerden te onderhouden. Hoe klote dat ook is voor die ouderen, het is de realiteit. De prijsstijgingen zijn het gevolg van de internationale markten, iets waar de belgische regering niks tegen kan doen. Ja ze kan de accijnzen verlagen, maar waar recupereer je dat geld dan ? Bij de werkende mens natuurlijk.... Ik zou gewoon eens twee keer nadenken vooraleer je al die vakbonds crap slikt raf. Je bent intelligenter dan dat. Als jonge persoon moet ik zeggen dat de vakbond niks maar dan ook niks wilt wat in mijn voordeel is, buiten er voor zorgen dat wij later met de rotzooi zitten die jullie hebben gecreeerd. Sorry, daar pas ik voor, en dat zal ook geweten zijn in het stemhokje. De enigste plek die telt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En als ze daar toch zijn mogen ze ineens vragen waarom hun economie wel draait. En dan mogen ze hen ineens feliciteren dat ze niet op straat zijn gekomen om geld te eisen van de volgende generatie.
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld genoeg te blijven investeren in goedkoop én kwaliteitsvol onderwijs. Niet cocoonen en baden in hun eigen succes, de rest wat proberen mee te trekken. Niemand is gebaat bij etterende builen van lompenproletariaat die de hele maatschappij ontwrichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En natuurlijk moeten we meer en beter investeren in onderwijs, onderzoek en innovatie. Puur om de talenten van iedereen, van BSO, TSO tot PhD mee te krijgen in de nieuwe economie. Dat gaat alleen maar als je een toekomstgerichte aanpak doet: investeren in jonge mensen. Nu investeert men in een geriatrische maatschappij waarin zorg voor ouderen nr 1 priority is. Sta me toe om te weigeren om daar in mee te gaan. Dat is een zelfvernietigend scenario. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Helemaal mee eens. Europa is het bejaardentehuis van de wereld en dat zal, als het tij niet keert, onze ondergang worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja want de eerste feestdag valt pas in April!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Ssshtt! Ge moogt da nie zeggen!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij de vakbonden hebben de vakbonden natuurlijk de absolute meerderheid en beslissen zij dus steeds democratisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ik moet je (graag) gelijk geven: de enige vrijheid die we hebben is onze stem uitbrengen in het stemhokje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is het voor die mensen de drie vakanties per jaar belangrijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
* Brugpensioen afschaffen ( hogere werkzaamheidsgraad = minder pensioenlasten) * Vechten voor begin carriere verschillende beroepen, bvb leerkrachten moeten soms 10 jaar wachten op enige zekerheid. * Verlaging lasten op mensen die langer blijven werken. * Investeren in onderwijs, onderzoek en innovatie. => Naar een maatschappij gaan waar verantwoordelijkheid het kernbegrip is. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar situatie. Ongelimiteerde solidariteit hoeft niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ow... en de jeugd heeft nog niets bewezen tot op heden Tavek. Die maakt wel gebruik (of profiteert ?) van alles wat die ouderen hebben opgebouwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De oudere generatie heeft veel opgebouwd, maar geeft samen met de voordelen ook de factuur aan ons. Of is die 360 miljard euro staatsschuld uit het niets gekomen ? Dus in feite, wie draait op voor de voordelen waar men kan genieten ? Wij. Wie profiteert er van ? De ouderen. Op krediet kopen en een ander laten afbetalen, tis gemakkellijk ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Ik werk die dag in de lagere school en aangezien bijna alle lk'en staken (ook de kleuterjuffen) ga ik heus niet komen werken hoor. Ik wil geen kleuters in mijn klas opvangen.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 26 januari 2012 om 17:12. |
||
![]() |
![]() |