Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2012, 17:37   #101
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
...
De graad van beschaving van een samenleving kan men afmeten aan de manier waarop het met de zwakkeren (zwakkere mensen en dieren) omgaat.
Absoluut, als het gaat over de zwakkeren en gehandikapten van onze eigen maatschappij! We moeten en kunnen niet al de zwakkeren van de planeet opvangen.Gewoon zelfmoord.
Trouwens, het is al zo ver dat men hier meer geld gaat uitgeven voor vreemdelingen waarvan de enige verdienste is dat ze tot hier zijn geraakt dan voor bepaalde sukkelaars van onze eigen bevolking.
Eigen bevolking, dat zijn dus niet de "nieuwe Belgen" van de laatste jaren.

Men moet maar eens een internationale organisatie creeëren die met subsidies van al de andere landen hulp kan en mag bieden ter plaatse en stoppen met van andere landen een duivenkot te maken waar al de wereldmiserie zo maar mag binnenvliegen!
Er zijn er dan al een paar van dat soort, maar onvoldoende qua kracht en mogelijkheden. De landen die vers bloed nodig hebben die kunnen dan zelf "invoeren" wat past ipv om het even wat over zich te krijgen zoals nu.
Indien er geen einde komt aan de huidige ongecontroleerde chaos staat er onze landen nog wat te wachten...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 17:38   #102
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Afwijken die handel.
En dan nu constructief aub...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Nu, U stelt voor van 1 Verse Bananenbladvlechter aan de slag te laten gaan in een instelling voor minder begaafden als "cursusgever", met welk doel?

Dat onze minder begaafden leren bananenbladen te vlechten.

En welke maatschappelijke vooruitgang brengt dat mee? Kunnen we niet beter 1 reeds aanwezige werkloze aan de slag helpen?
We hebben daar toch geen nieuwe import voor nodg nietwaar.
Oud 5 februari 2012, 17:40   #103
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hoe zou het zitten met de gehandikapten in de landen waar onze verrijkers vandaan komen?
Citaat:
A shocking new study reveals how key figures in the pre-state Zionist establishment proposed castrating the mentally ill, sterilizing the poor and doing everything possible to ensure reproduction only among the `best of people.'
Eugenics in Israel
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 17:53   #104
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Cursussen geven aan de minder begaafden hier bv.

http://www.linkedin.com/pub/hassan-fadili/3/721/732
Wat we al vollop doen in onze scholen, en dan moeten opmerken dat zovele leerlingen van vreemde afkomst, een bepaalde soort in het bijzonder (weeral) daar gewoon tegen hun zin hun broek zitten te verslijten en die trappen het zo vlug mogelijk zelf af zonder diploma! Zich laten onderhouden en op straat rondlopen is interessanter...
Hun kindergeld afnemen zou al een enorme stimulans zijn, dan moeten hun ouders ook eens naar hun schatjes omzien!

Laatst gewijzigd door andev : 5 februari 2012 om 17:58.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 18:21   #105
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*) In welvarende streken met een verouderende bevolking is wat jong bloed van buitenaf welkom. Wie moet er anders de pampers van Filip Dewinter en zijn volgelingen verversen als die hoogbejaard zullen zijn?
Daar ik persoonlijk geen FDW-fan ben, mag hij w.m.b. zijn ganse oude dag met volle pamper doorbrengen.
Misschien dat hij dat zelfs nog liever doet dan door een allo ververst te worden?

Maar deze gekheid terzijde...
Uw eerste reden pro immigratie: een gunstige impact op de bevolkingspiramide.
Op het eerste zicht klinkt dit als een redelijk argument.

Maar we moeten ons daarbij een paar vragen en bedenkingen stellen:

-Weegt die gunstiger piramide op tegen het feit dat het reeds overvolle België door immigratie nóg voller wordt?

-Zijn de immigranten weldegelijk jong genoeg om een gunstig effect op die piramide te hebben?
Dit effect wordt immers teniet gedaan, wanneer er voor elke jonge immigrant nog volgmigratie is van 2 ouders en 4 grootouders via gezinshereniging.

-Zijn de migranten bereid en bekwaam om pampers te verversen, of een andere nuttige job te vervullen?

-Zijn die jobs weldegelijk in overschot aanwezig?
Zoja, weegt scholingskost van niet-geschoolde migranten op tegen de eventuële baten?

Als op deze vragen onverdeeld positief kan geantwoord worden, dan heb je hier misschien een migratievoordeeltje te pakken als je tenminste migranten enkel binnenlaat met condities i.v.m. leeftijd.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 5 februari 2012 om 18:34.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 18:32   #106
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Cornelius Suilenroc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Idd, zoals ik al aanhaalde

Naar mijn mening wordt de multicul ook onderhouden door de liberalen.
Het probleem zijn niet de migranten maar het systeem! Leer dus uit uw eigen lessen zou ik zeggen.
Oud 5 februari 2012, 18:58   #107
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En dan nu constructief aub...
Ik heb uw stelling dat het enkel gaat om bananenvlechters al ontkracht, dus...
Oud 5 februari 2012, 18:59   #108
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

-Welk voordeel heb je er persoonlijk bij?Dit mag subjectief zijn.

-Welk voordeel heeft onze maatschappij erbij?Dit laatste liefst met keiharde cijfers of bewijsbare argumenten.

-Kijk je neer op mensen die tegen migratie zijn?
Zo ja, waarom?

-Als u pro immigratie bent, waarom wil u dan dat de maatschappij de kost ervan draagt in plaats van enkel de voorstanders?
Een hoop links geratel tot nog toe, maar geen enkele duidelijke omschrijving op de vragen van de OP.
Vooral op vraag 2 is nog steeds geen antwoord gegeven.

Ik vraag me af hoeveel van die 'linkse intellectuelen' op dit forum dagdagelijks in contact komen met de sociaal-maatschappelijke overlast, die trossen overbodige (moslim-) immigranten aan de maatschappij veroorzaken.
Weinig tot geen, vermoed ik.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 19:00   #109
Alboreto

Standaard

Citaat:
Wat we al vollop doen in onze scholen
Link niet bekeken vermoed ik.
Die man geeft lessen bij o.a. microsoft en zet zich in kennis bij te brengen in de IT.
Ik persoonlijk ben hem dankbaar, ondanks zijn grappig marokkaans/Nederlands accent.

Citaat:
Hun kindergeld afnemen zou al een enorme stimulans zijn, dan moeten hun ouders ook eens naar hun schatjes omzien!
Kindergeld is in een tijd van overbevolking sowieso een anachronisme.
Oud 5 februari 2012, 19:09   #110
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die man geeft lessen bij o.a. microsoft en zet zich in kennis bij te brengen in de IT.
Ik persoonlijk ben hem dankbaar, ondanks zijn grappig marokkaans/Nederlands accent.

We leven nu eenmaal in een systeem waarin ik het pensioen van mijn ouders betaal en mijn kinderen later het mijne.
Ik stel voor dat de mogelijkheid moet bestaan om u vrij te stellen van de betaling van kindergeld, maar dan moet u wel zorgen voor het pensioen van uw ouders en dat van u tegelijkertijd.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 19:18   #111
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Cornelius Suilenroc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zowiezo maken wij westerlingen minder kinderen (kindergeld kan je dus niet in vraag stellen), je mag jezelf eens informeren om de juiste oorzaak waarom er in derde wereld landen meer kinderen zijn.
Oud 5 februari 2012, 19:21   #112
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
We leven nu eenmaal in een systeem waarin ik het pensioen van mijn ouders betaal en mijn kinderen later het mijne.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Suilenroc Bekijk bericht
Zowiezo maken wij westerlingen minder kinderen
Jullie moeten eens praten denk ik
Oud 5 februari 2012, 19:40   #113
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik heb uw stelling dat het enkel gaat om bananenvlechters al ontkracht, dus...
Dat heb ik nooit beweerd.

Ik vraag enkel wat we kunnen doen met die paar 1000 woestijnrovers, kamelenjockeys en bananenbladvlechters die met de rest van de migranten meekomen. (en dan spreken we nog niet over azielige zoekers)
Oud 5 februari 2012, 20:01   #114
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*) In welvarende streken met een verouderende bevolking is wat jong bloed van buitenaf welkom. Wie moet er anders de pampers van Filip Dewinter en zijn volgelingen verversen als die hoogbejaard zullen zijn?
Is dat argument niet wat afgezaagd en herhaaldelijk weerlegd ?
Ik heb meer de indruk dat de verrijkers die we binnenhaalden om voor onze pensioenen te zorgen deze voortijdig opsouperen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 20:04   #115
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Is dat argument niet wat afgezaagd en herhaaldelijk weerlegd ?
Ik heb meer de indruk dat de verrijkers die we binnenhaalden om voor onze pensioenen te zorgen deze voortijdig opsouperen.
En die uitkeringensouperende verrijkers hebben de eeuwige jeugd volgens de linkse kliek.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 20:04   #116
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Suilenroc Bekijk bericht
Het probleem zijn niet de migranten maar het systeem! Leer dus uit uw eigen lessen zou ik zeggen.
De migranten zijn evengoed een deel van het probleem. Of anders gezegd bepaalde groepen van migranten. Niemand heeft het over de italianen of de eerste eerste golf hongaren.
De stem tegen de multicul had niet zo hard geklonken, moest men in het verleden geen moslims geïmporteerd hebben.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 20:14   #117
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*) Invloeden van buitenaf zijn zowiezo niet slecht. Kijk naar gesloten religieuze gemeenschappen : die gaan vaak ten onder aan incest, bloedarmoede, en stagnatie. De deuren volledig voor immigratie sluiten en zich afsluiten van de rest van de wereld is gewoon een grootschaliger versie van hetgeen deze gesloten religieuze gemeenschappen doen. China verviel in vorige eeuwen toen het zich afsloot van de buitenwereld, zodat Europa het voorbij stak. En nu het zich weer opent voor de buitenwereld en Europa zich ervoor afsluit steekt China weer Europa voorbij. Als de rest van de wereld verder evolueert terwijl je je afzijdig houdt, staat stilstand gelijk met achteruitgang.
Gaat ge nu beweren dat China nu op grote schaal migranten aantrekt ?
En dat de achteruitgang hier zou te wijten zijn omdat we onze grenzen afgesloten hebben kan ik ook moeilijk geloven. Die achteruitgang is juist de oorzaak dat we werkkrachten te veel hebben.
Oud 5 februari 2012, 20:18   #118
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat heb ik nooit beweerd.

Ik vraag enkel wat we kunnen doen met die paar 1000 woestijnrovers, kamelenjockeys en bananenbladvlechters die met de rest van de migranten meekomen. (en dan spreken we nog niet over azielige zoekers)
Komt op hetzelfde neer.
Oud 5 februari 2012, 20:20   #119
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*) Als we maar ver genoeg in de tijd teruggaan zijn we allemaal nakomelingen van inwijkelingen. Iedereen die een biologische ouder of voorouder heeft met een niet-Vlaamse familienaam is dit zowiezo. Vanaf wanneer ben je dan autochtoon? Na 2, 3, 7 generaties ?
Ik zie hier geen argument in om meer werklozen aan te trekken.
Oud 5 februari 2012, 20:24   #120
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*) Als het geen voordelen heeft, waarom ronselen de Verenigde Staten met green cards buitenlanders? Waarom lokken ze hoogopgeleiden uit alle delen van de wereld weg, met op sommige plaatsen een brain drain als gevolg?
Trekken ze ook werklozen aan ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be