![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nu zetten ... ge hebt er alleen plaats voor nodig, er is verder geen werk aan, alleen in t voorjaar nog eens properzetten, ge moet er dan toch uw netten overspannen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu gaan alle vogels uit de omgeving wel bij ops kippen eten, wie weet blijven ze daarmee van de rest af. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft één van de tuinierders al van Egyptische ajuin gehoord? dat is een soort waarvan de uitjes bovenaan de groene stengels staan: ik denk niet dat ze eetbaar zijn, maar die dienen om te vermeerderen. Wat ik wel opeet zijn de stengels (zeer vroeg voorjaar) : die gebruik ik als pijpajuin en blijven heel de zomer aangroeien (het hartje niet verwijderen). De plant zèlf is wintervast en vanaf zeer piep in de lente krijgen we terug de groene pijpjes.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar ga ik nu die plantjes nog vinden?
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar sinds dit jaar spit ik niet meer om. Enkel de bovenste 15 a 20 cm wordt los gedrietand om de wortels van onkruid en steenslag te verwijderen en er wat compost, kalk en mest onder te mengen.
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Circe : http://www.plantaardig.com/groenteni...eelt-in-beeld/
klaar met de twee emmers zwarte prinsessenboontjes te kuisen en blancheren...nu nog laten afkoelen en hop, de diepvries in ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoogstens eens om de drie vier of liever vijf jaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zelfde met ne kersenboom die ik ooit had ... als je daar ni minstens een deel in een net kon inpakken, kon ik niks oogsten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() hier zou ik ze halen : http://www.goudengids.be/peeters-a-ekeren-2180/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit jaar stond er op het 'to-do' lijstje : Kabels in de grond leggen voor verlichting, verlichting plaatsen en het tuinhuis opnieuw schilderen.
Dat lijstje is afgewerkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
gij kunt ne mens nogal curieus maken zeg ! ... over ne cliffhanger gesproken ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En we hebben dat verleden jaar gezet. De kleur is grijs. Het is een combinatie houtbeschermer/kleur van het merk Sadolin - kleur. Verwerkt echt heel gemakkelijk en dekt snel. Voor de verlichting vond ik aanvankelijk niet hetgeen ik zocht. Ik heb dan paaltjes gekocht, waarin ik achteraan een gleuf heb gekapt waardoor de kabels lopen. De lampen zelf heb ik van Groupon gekocht. Het zijn LED stralers die verrassend veel licht geven voor de 7 watt. Die paaltjes zijn in dezelfde kleur geschilderd als het tuinhuis en heb boven elk verlichtingspunt een soort van ovale schotel gelijmd tegen de regen. Nu is de tuin mooi uitgelicht voor relatief weinig geld. De 7 spots verbruiken samen 49 watt. Een peulschil tegen vroeger, toen ik die grote halogeenstralers had... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() een fotootje van die verlichting zou veel verduidelijken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Even geduld ! ![]() Laatst gewijzigd door hurricane : 20 augustus 2013 om 08:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze beginnen ook later te kleuren dan andere jaren. Momenteel heb ik nog maar een tweetal rode gespot, de rest is nog groen. Er hangt dit jaar wel een net over want vorig jaar waren de vogels er al mee weg voor ze rijp waren.
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit jaar heb ik dat eens in een pot op mijn terras gezaaid en dat groeide goed maar gezien koriander hier niet zo in de smaak valt is daar maar weinig van gebruikt.
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar sinds ik de pot achter in de tuin een beetje uit het zicht ben verloren schiet er een mooi bosje op. Net genoeg voor een paar mojito's schat ik. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jonge brocolli wordt tot op de grond afgegeten door bosduiven en de merels zijn met mijn druiven weg als ik niet oppas. Gek genoeg laten ze mijn braambessen onaangeroerd, hoewel die toch lekker zoet zijn en mooi bereikbaar in't zicht hangen.
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze behouden dan mooi hun kleur (zwart in dit geval) en het afkoelen is in een wip gebeurd. Beetje droogdeppen en hop, de vriezer in.
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |