![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
“Sociaal en feministisch engagement”. Het is de ondertitel van het boek dat vorig jaar verscheen over het leven van Jeanne Vercheval, een van de grote figuren van het feminisme in ons land.http://www.pvda.be/nieuws/artikel/in...rtalnewsletter http://www.pvda.be/nieuws/artikel/in...p-8-maart.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die vrouwen merken er totaal niets van of wij nu hier een "internationale" vrouwendag houden uit " solidariteit". Dat soort zaken worden uitgevonden door mensen die zichzelf alwaar een goed en vooral superieur gevoel willen geven in de zin van " kijk eens hoe meelevend en solidair ik ben"? Je stopt je energie beter in vrouwen hier, die afkomstig zijn uit die landen en dus amper mogelijkheden hebben en dan niet één dag maar zolang het nodig is om hen zelfredzaamheid bij te brengen. Dat doen we al via projecten en allerlei subsidies, dus hoeft die hele vrouwendag niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vind hun bestaan dan ook een grote verrijking van mijn leven, ondanks de inspanningen en ondanks de veranderde tijden hoop ik dat ze dit zelf ooit zullen meemaken. Iedere moeder zegt dit dan ook misschien, maar ik vind mijn kinderen geweldig! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() mannen zijn mislukte vrouwen
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou wel even nagaan of ze een uitkering hebben, met die mentaliteit kun je geen arbeidsmarkt op! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tenzij ze gaan lesgeven in een islamitische school zie ik ook niet in waarom ze dan werkloosheidsvergoeding zouden moeten krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/in...rtalnewsletter |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is niet normaal dat vrouwen nog altijd minderwaardig worden bekeken als mannen en dat er anno 21 ste eeuw nog steeds in 13de eeuwse patronen gedacht wordt. Erger nog dat ze nog steeds generatie op generatie overgeleverd worden. Vrouwen kunnen best ook in de IT of de bouw werken en even goed als een man, kunnen evengoed beslissingen nemen -vaak zijn ze nog beter overwogen dan door een met hormonen overladen man. Mannen kunnen evengoed voordien als typisch vrouwelijk bestempeld werk verrichten. En beide geslachten hoeven daarom niet hun vrouwelijkheid of mannelijkheid te verliezen; trouwens daar ligt het originele probleem, het maken van onderscheid.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |