Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2012, 16:10   #101
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Tussen respect hebben voor iemand die probeert vooruit te komen in het leven en iemand die 10.000 meer wil verdienen dan het gemiddelde inkomen... en dan nog meer willen... zit m.i. een wereld van verschil.

Ik noem dat crapuul!
Waarom? Wat is daar mis mee? Wil je de arbeiders van Ferrari naar de dop sturen of zo? Wie denk je dat er meer levensvreugde heeft bij zijn werk; een arbeider van Lamborghini of een arbeider van Skoda?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 16:20   #102
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Aan die INBEV-bonussen is niks schandalig aan.
Dat is eerlijk verdiend geld.
Het is geen staatsondersteund bedrijf, snap je.
Als je niet wil dat INBEV bonussen verdient, drink dan wat minder bier.
Dehaene gaat meer dan 3 miljoen euro vangen. Hij heeft blijkbaar puik werk geleverd.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 16:27   #103
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Dehaene gaat meer dan 3 miljoen euro vangen. Hij heeft blijkbaar puik werk geleverd.
Kan je het tegendeel bewijzen over zijn werk bij Inbev?
Oud 10 maart 2012, 16:28   #104
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Kan je het tegendeel bewijzen over zijn werk bij Inbev?
euh... ik zeg toch juist dat hij puik werk heeft geleverd?
Oud 10 maart 2012, 16:29   #105
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

allez ja, anders zou hij toch niet zoveel geld krijgen?
Oud 10 maart 2012, 16:29   #106
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
euh... ik zeg toch juist dat hij puik werk heeft geleverd?
Ok dan!
Oud 10 maart 2012, 16:40   #107
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ok dan!
Als Dehaene 3 miljoen euro opstrijkt dan kan dat enkel zeggen dat zijn scherpe strategische visie, zijn grondige kennis van de bierindustrie en zijn krachtdadige besluiten voor INBEV een meerwaarde hebben opgeleverd die veel hoger liggen dan die onnozele 3 miljoen euro. Jij of ik zouden dat nooit kunnen.
Oud 10 maart 2012, 16:51   #108
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Als Dehaene 3 miljoen euro opstrijkt dan kan dat enkel zeggen dat zijn scherpe strategische visie, zijn grondige kennis van de bierindustrie en zijn krachtdadige besluiten voor INBEV een meerwaarde hebben opgeleverd die veel hoger liggen dan die onnozele 3 miljoen euro. Jij of ik zouden dat nooit kunnen.
Ik denk dat zijn adressenboekje er ook voor iets tussen zit. Maar terecht, waarom niet.
Oud 10 maart 2012, 16:55   #109
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Ik heb geen enkel probleem met bonussen of met gelijk welke vorm van verloning maar dit is ronduit fout. Inbev zou beter moeten weten... Is gewoon teken dat de Belgen in dat bedrijf alle controle zijn verloren en degenen die er toch nog zitten de pedalen kwijt zijn. Triestig; want dit is een mooie Belgische parel. Geeft nog maar eens aan dat al je in bed kruipt met de hond je wel eens zijn luizen kan krijgen...
Ik vraag me toch af hoe dit legaal kan... volgens mij is dat naar Belgische wetgeving volledig illegaal.
Dit stinkt naar het soort eigen lof waar in het verleden bank managers zich maar al te vaak aan bezondigden. Eigen lof stinkt... Het zal AB inbev niet kapot maken (zijn ze veel te sterk voor) maar het zal hen geen deugd doen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 17:01   #110
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik heb geen enkel probleem met bonussen of met gelijk welke vorm van verloning maar dit is ronduit fout. Inbev zou beter moeten weten... Is gewoon teken dat de Belgen in dat bedrijf alle controle zijn verloren en degenen die er toch nog zitten de pedalen kwijt zijn. Triestig; want dit is een mooie Belgische parel. Geeft nog maar eens aan dat al je in bed kruipt met de hond je wel eens zijn luizen kan krijgen...
Ik vraag me toch af hoe dit legaal kan... volgens mij is dat naar Belgische wetgeving volledig illegaal.
Dit stinkt naar het soort eigen lof waar in het verleden bank managers zich maar al te vaak aan bezondigden. Eigen lof stinkt... Het zal AB inbev niet kapot maken (zijn ze veel te sterk voor) maar het zal hen geen deugd doen.
Aandeelhouders moeten maar eens leren hun macht te gebruiken. Dat doen ze vaak te weinig. Eigen schuld, dikke bult.
Oud 10 maart 2012, 17:02   #111
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Aan die INBEV-bonussen is niks schandalig aan.
Dat is eerlijk verdiend geld.
Het is geen staatsondersteund bedrijf, snap je.
Als je niet wil dat INBEV bonussen verdient, drink dan wat minder bier.
Dit tart elke vorm van ethisch besef en is daarom schandalig... niet omwille van het systeem op zich. Een bedrijf heeft naast haar economische belangen ook een rol in de maatschappij. Je kan een beetje spelen met wat is nu exact het belangrijkste van die twee maar hier is gewoon elke vorm van fatsoen weg.

Zelf ben ik een jupiler drinker maar dit zal me zeker doen nadenken bij de volgende bak...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 10 maart 2012, 17:08   #112
largo_w

Standaard

Citaat:
Aandeelhouders moeten maar eens leren hun macht te gebruiken. Dat doen ze vaak te weinig. Eigen schuld, dikke bult.
De aandeelhouders van dit soort bedrijven zijn te veel gefragmenteerd. En daar ligt het probleem... Aandeelhouders hebben te weinig macht... willen ze hiertegen handelen moeten ze zich gaan bundelen, moeten ze zich manifesteren,... veel te veel moeite en dat gebeurd ook niet. Is ook goed want soms moet een bedrijfsleider los kunnen beslissen van zijn aandeelhouders (agency problemen). In dit geval gaan ze het ook niet doen want aan die verloning is een enorme winst gekoppeld (zeggen dat ze het niet verdienen is zeggen dat jij je winst op aandeel niet verdient). Maar binnen een ethisch, maatschappelijk kader is dit ronduit schandalig. Als morgen de vakbonden beslissen het volledige bedrijf plat te leggen zou ik zelf geen greintje medelijden hebben met dit soort bedrijfsleiders die vanuit een ivoren toren wensen te managen. Op tijd en stond eens met je voetje terug op aarde komen is aangewezen... ook voor mensen die beroepsmatig heel weinig op de grond hoeven te zijn.
Citaat:
Oud 10 maart 2012, 17:13   #113
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit tart elke vorm van ethisch besef en is daarom schandalig... niet omwille van het systeem op zich. Een bedrijf heeft naast haar economische belangen ook een rol in de maatschappij. Je kan een beetje spelen met wat is nu exact het belangrijkste van die twee maar hier is gewoon elke vorm van fatsoen weg.

Zelf ben ik een jupiler drinker maar dit zal me zeker doen nadenken bij de volgende bak...
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 17:13   #114
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
De aandeelhouders van dit soort bedrijven zijn te veel gefragmenteerd. En daar ligt het probleem... Aandeelhouders hebben te weinig macht... willen ze hiertegen handelen moeten ze zich gaan bundelen, moeten ze zich manifesteren,... veel te veel moeite en dat gebeurd ook niet. Is ook goed want soms moet een bedrijfsleider los kunnen beslissen van zijn aandeelhouders (agency problemen). In dit geval gaan ze het ook niet doen want aan die verloning is een enorme winst gekoppeld (zeggen dat ze het niet verdienen is zeggen dat jij je winst op aandeel niet verdient). Maar binnen een ethisch, maatschappelijk kader is dit ronduit schandalig. Als morgen de vakbonden beslissen het volledige bedrijf plat te leggen zou ik zelf geen greintje medelijden hebben met dit soort bedrijfsleiders die vanuit een ivoren toren wensen te managen. Op tijd en stond eens met je voetje terug op aarde komen is aangewezen... ook voor mensen die beroepsmatig heel weinig op de grond hoeven te zijn.
Met de dematerialisatie van de aandelen wat op digitale wijze gebeurd is, zou het nochtans, mits een aantal wetsveranderingen, redelijk gemakkelijk moeten zijn om aandelers te verenigen rond een aan te nemen standpunt.
Oud 10 maart 2012, 17:17   #115
largo_w

Standaard

Citaat:
Met de dematerialisatie van de aandelen wat op digitale wijze gebeurd is, zou het nochtans, mits een aantal wetsveranderingen, redelijk gemakkelijk moeten zijn om aandelers te verenigen rond een aan te nemen standpunt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w
In dit geval gaan ze het ook niet doen want aan die verloning is een enorme winst gekoppeld (zeggen dat ze het niet verdienen is zeggen dat jij je winst op aandeel niet verdient).
Citaat:
Oud 10 maart 2012, 17:25   #116
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Vraag en aanbod bepalen de prijs. Als de klant meer wil betalen dan je aanrekent, is je product te goedkoop geprijsd.
Het is dan ook durven om die prijs te verhogen.
De vraag is dalende en zal nog verder dalen nu dit bekend is geworden. Er worden steeds meer lokale bieren gedronken.
En wat is daar durven aan, om de prijs te verhogen, als niemand jou iets in de weg legt, als je afspraken kunt maken met Alken-Maes over prijsverhogingen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 17:38   #117
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
Schandalig dat de regering en de traditionele vakbonden hier niet tegen protesteren
Inbev is een privé bedrijf, de regering en de vakbonden moeten zich daar niet mee moeien.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 17:38   #118
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met Dehaene in de beheerraad, bewijst dit gewoon dat INBEV nooit problemen ondervonden heeft. Dehaene zal, naar eigen zeggen, immers nooit problemen proberen te voorzien en te vermijden. Enkel pas als ze daar zijn zal hij ze proberen op te lossen. Zoals hij gedaan heeft met Dexia.
Hopelijk wordt die bonus getaxeerd zoals ze enkele jaren geleden mijn bonus van 200 EUR getaxeerd hebben. Komt er toch nog een flink bedrag terug naar de staat.
Oud 10 maart 2012, 18:14   #119
born2bewild
Banneling

Standaard

een prive persoon die zijn muren volsmeert met stront is ook volkomen legaal
ik vind dat vies
mag het even?
en ja, deACV loodgieter trekt zich daar geen zak van aan
en ja...ook dan blijft het vies

Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 maart 2012 om 18:18.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 18:24   #120
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Met Dehaene in de beheerraad, bewijst dit gewoon dat INBEV nooit problemen ondervonden heeft. Dehaene zal, naar eigen zeggen, immers nooit problemen proberen te voorzien en te vermijden. Enkel pas als ze daar zijn zal hij ze proberen op te lossen. Zoals hij gedaan heeft met Dexia.
Hopelijk wordt die bonus getaxeerd zoals ze enkele jaren geleden mijn bonus van 200 EUR getaxeerd hebben. Komt er toch nog een flink bedrag terug naar de staat.
euh nee, ik heb gelezen dat die bonus volledig belastingvrij is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be