![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niets, maar er kan weldegelijk een verschil zijn. "Seppe" bijvoorbeeld is een Vlaamse naam, daar niet gebruikelijk in Nederland. "Joop" daarentegen is een Nederlandse, want niet goed in de markt liggend in Vlaanderen. Toch behoren beiden natuurlijk tot de Nederlandse taal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de overheid heeft geen enkel probleem met het informeel gebruik van Nederlands dialect binnen de werking van een overheidsapparaat. De dagdagelijkse praktijk getuigt daar trouwens van. Waarover u echter spreekt, ging over iets anders wat door R�*L vanuit een heel ander perspectief werd gezien. Hou u aan de feiten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=KmCOTlJkjwg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begrijpbaarheid is een subjectief element. Deens en Bokmal Noors worden door elkaars sprekers begrepen, maar vormen twee verschillende talen. Zwitsersduits uit Wallis verschilt hemelsbreed van het Standaardduits, maar de sprekers van de eerste taalvorm zien het niettemin als Duits.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En het Bretoens is zowiezo terug een zekere "hype" in Frankrijk geworden dankzij deze zangeres : http://www.youtube.com/watch?v=dcWfngbdx3o http://www.youtube.com/watch?v=P1001...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=f844q5FOflI |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijke schaamte?
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() Voor dien ene Pool die zou kunnen toevallig langskomen en 't verstaan?
![]() Of 't Davidsfonds? ![]() Denk jij dat die Vlamingen weten wat Balmoral is of wat Sam Suffit wil zeggen? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 15 maart 2012 om 00:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Gaat er niet om of u er iets op tegen heeft, maar wel over de vraag of een dergelijke tweetaligheid op overheidsopschriften (want dat zijn degelijke borden nu eenmaal) overeenkomstig de taalwetgeving is.
Welnu, dat is niet het geval is. Dergelijke borden zijn er slechts omdat men de taalwetgeving niet meer strikt wenst toe te passen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 15 maart 2012 om 01:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alemannisch is nu eenmaal een Hoog-Duits dialect. Dus Duits. Daar zijn alle taalgeleerden het over eens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben in de grond een liberaal (in de zin van iemand die gelooft dat het hoogste goed de vrijheid is), ik kan dus onmogelijk een Belgicist zijn he. Maar ik ben ook geen Vlaams nationalist, noch een X-nationalist. En ik beschouw het toevallig toebehoren tot een of andere groep van mensen niet meer dan dat: een toevalligheid. Of dat nu een groep mensen is volgens definitie van taal, cultuur, woonplaats of weet ik veel. Ik beschouw dat even relevant als het behoren tot de groep van mensen met schoenmaat 43. Wat niet wil zeggen dat ik iets tegen schoenmaten heb of zo. Maar dat heeft verder geen speciale waarde. Daar moet niet op neergekeken worden ook niet. Iemand die mij beledigt omdat ik toevallig Nederlands praat, die zal het met mij aan de stok krijgen. Maar niet omdat ik het Nederlands meer waard vind dan iets anders, maar omdat het nu toevallig een aspect is van mijn persoon, net als mijn schoenmaat. Als die mens mij beledigt omdat ik schoenmaat 43 heb dan heeft hij met mij ook een probleem. Ik ben voor een autonoom Vlaanderen, maar niet uit nationalistische overwegingen, maar wel omdat het Belgisch machien niet werkt, en vooral dan op kosten van Vlaanderen. Ik ben voor een autonoom Vlaanderen omdat ik gewoon denk dat het een veel efficienter bestuursvorm zal zijn dan een Belgisch loodgieterswerk. Ik denk ook dat het beter is dat er in Vlaanderen - gezien de recente geschiedenis - niet teveel faciliteiten aan franstaligen worden gegeven, maar helemaal niet omdat zoiets "de Vlaamse cultuur zou beschermen" (daar lap ik mijn laars aan), maar wel omdat het in het (ex) Belgische kader politiek misbruikt wordt. Maar hier gaat het over de relatie met de overheid. Daarentegen, welke taal, cultuur, .... en dergelijke individuen hanteren in hun eigen handelingen die niet met de overheid te maken hebben, zoals het kiezen van de naam van hun huis, daar een punt over maken, amaai mijn klomp.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 maart 2012 om 05:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/David_%28name%29 Citaat:
Als ik mijn (denkbeeldige) villa in Knokke "Pfaff" zou noemen, dan is dat ook geen Vlaamse naam, ook al was dat ter ere van de Vlaamse voetballer Jean-Marie Pfaff, he. Of ga je nog verder gaan, en mag een vreemde naam wel, als er daar een uitleg bij gegeven kan worden dat die iets met "de Vlaamse zaak" zou te maken hebben ???
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 maart 2012 om 05:44. |
||
![]() |
![]() |