Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2012, 10:45   #101
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Willen we anders nòg eens een draadjes starten om de dood van die 28 mensen politiek te kunnen recupereren?
Ik weet niet of de webstek "de wereld morgen" (het vroegere Indymedia) uw favoriet is zoals bij Artisjok, maar die maken weldegelijk een groot onderscheid tussen het ene busongeval en de andere terroristische aanslag waarbij kinderen in bussen naar het paradijs worden gekatapulteerd.

Ik neem aan dat je daar geen probleem mee hebt?

http://brabosh.com/2012/03/19/pqpct-gcf/

Citaat:
Promotie voor zelfmoordbomaanslagen op Israëlische autocars en lijnbussen door DWM/Indymedia. Voor DeWereldmorgen.be [ex-Indymedia.be] mogen autocars en lijnbussen gevuld met kinderen, vrouwen en bejaarden altijd crashen en afbranden, hoe meer doden hoe beter. Maar wel op voorwaarde dat er zich dan Joden en Israëliërs in bevinden. De “bezetting” van Palestina is hun rechtvaardiging [antisemitische cartoon van de Braziliaanse tekenaar Latuff van 18 juni 2003, nog steeds te zien op de archiefsite van DWM/Indymedia op het net
zie: http://archive.indymedia.be/news/2002/06/25913.html

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 19 maart 2012 om 10:46.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 10:46   #102
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Ik ken die webstek niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 11:06   #103
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

De ramp wordt volop politiek gerecupereerd door enkele Vlaams-nationalisten op dit forum, zie ik. Verdomme, zeg! Hebben jullie nu echt geen énkel fatsoen?
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 11:09   #104
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Wie zegt dat de waarheid waarover jij het hebt de waarheid is?
Er is maar één waarheid en die is universeel. Ook voor jou.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 19 maart 2012, 11:10   #105
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meerderheid heeft beslist. Ja, dat vind ik normaal.
Ga je je eigen dubbele standaard blijven negeren? Of toch eens proberen uitleggen waarom de 'democratische rechten van de minderheid' belangrijk genoeg zijn om allerlei grendels op de grondwet en de democratie te installeren, waarna de nieuw-samengestelde meerderheid deze grendels zelf wel vrolijk aan de laars mag lappen?

De meerherheid beslist, maar enkel als het jouw meerderheid is? Durf nog eens iets over democratie zeggen, jongen.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 11:11   #106
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Een dubbele standaard is nogthans een schoolvoorbeeld van een drogredenering hoor, Raf.

http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=58

Of bedoel je met "Mij zal je daar niet op betrappen", "Die zal ik negeren" ?
Geen idee waar je het over hebt...

Citaat:
Oud 19 maart 2012, 11:12   #107
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga je je eigen dubbele standaard blijven negeren? Of toch eens proberen uitleggen waarom de 'democratische rechten van de minderheid' belangrijk genoeg zijn om allerlei grendels op de grondwet en de democratie te installeren, waarna de nieuw-samengestelde meerderheid deze grendels zelf wel vrolijk aan de laars mag lappen?

De meerherheid beslist, maar enkel als het jouw meerderheid is? Durf nog eens iets over democratie zeggen, jongen.
Als ik iets te zeggen heb over democratie, dan doe ik dan en dan heb jij je daar bij neer te leggen. En als het je niet aanstaat, staat het je vrij mijn berichten niet te lezen of - beter nog - andere oorden op te zoeken. Capisce?

Citaat:
Oud 19 maart 2012, 11:15   #108
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Verklaar.
Oud 19 maart 2012, 11:29   #109
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als ik iets te zeggen heb over democratie, dan doe ik dan en dan heb jij je daar bij neer te leggen. En als het je niet aanstaat, staat het je vrij mijn berichten niet te lezen of - beter nog - andere oorden op te zoeken. Capisce?
Post wat je wilt, maar je bent een hypocriet en zo te lezen weet je het zelf nog ook. Doe me dan een plezier en wees er niet zo zelfgenoegzaam over.
Oud 19 maart 2012, 11:33   #110
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Post wat je wilt
Dat heb ik altijd al gedaan. Daar heb ik jouw toestemming of goedkeuring ab-so-luut niet voor nodig.

Citaat:
Oud 19 maart 2012, 11:35   #111
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de nasleep van het tragische busongeval in Sierre reageerden de verschillende regeringen en parlementsmeerderheden in ons land totaal verschillend:

De federale regering vertoonde zich massaal en maakte er een mediatiek spektakel van.
Het federale parlement maakte misbruik van het moment om de walgelijke stemming van art.195 gestemd te krijgen zonder dat een eerlijke discussie erover kon plaats grijpen omdat de oppositie uit respect elke discussie vermeed.

De Vlaamse regering was bescheiden aanwezig (ook in de media): enkel minister-president K. Peeters is naar Zwitserland getrokken en hield zich op de achtergrond.
Het Vlaams parlement schorste het traditionele vragenuurtje en staakte de werkzaamheden uit respect voor de slachtoffer.

Welk niveau sereen handelde en welk niveau er een hypocriete show van maakte, zal wel voor iedereen duidelijk zijn. Voor mij althans wel!
En had Di Rupo niets gedaan zou hem dat worden aangewreven...
Oud 19 maart 2012, 11:38   #112
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Verklaar.
Verklaar wat?

Deze meerderheid heeft beslist voor zichzelf de grendels weg te gommen, de grondwet zonder beperking en naar eigen goeddunken aan te passen, en ze dan voor alle volgende legislaturen weer terug te zetten. Los van elke discussie rond grondwettelijkheid, deze grendels stonden in de grondwet ter bescherming van occasionele minderheden en van de democratie. De kiezer moest zich kunnen uitpreken over elke geplande grondwetswijziging. Daar lapt men grandioos hun laars aan.

Wat betreft de grondwettelijkheid zelf, de minderheid vraagt of de rechterlijke macht dit mag verifieren, zoals men mag verwachten in een rechtstaat, maar dat wordt resoluut geweigerd door de meerderheid. Reden? "Wij zijn in de meerderheid."

Wat valt er dan nog te verklaren?
Oud 19 maart 2012, 11:49   #113
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat heb ik altijd al gedaan. Daar heb ik jouw toestemming of goedkeuring ab-so-luut niet voor nodig.
Nog mooier. Beide mijn posts waren note bene reacties op posts van jou waar je het betracht om anderen hier de les te lezen over het democratische niveau van hun posts, en of die al dan niet drogredenen bevatten.

Een minimumstandaard op deze gebieden in je eigen posts zou dan niet meer dan fatsoenlijk zijn.

Ik stip dat enkel aan. Hypocrisie is niet verboden, dus doe vooral verder, als je dat makkelijker vindt.
Oud 19 maart 2012, 11:58   #114
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Verklaar wat?

Deze meerderheid heeft beslist voor zichzelf de grendels weg te gommen, de grondwet zonder beperking en naar eigen goeddunken aan te passen, en ze dan voor alle volgende legislaturen weer terug te zetten. Los van elke discussie rond grondwettelijkheid, deze grendels stonden in de grondwet ter bescherming van occasionele minderheden en van de democratie. De kiezer moest zich kunnen uitpreken over elke geplande grondwetswijziging. Daar lapt men grandioos hun laars aan.

Wat betreft de grondwettelijkheid zelf, de minderheid vraagt of de rechterlijke macht dit mag verifieren, zoals men mag verwachten in een rechtstaat, maar dat wordt resoluut geweigerd door de meerderheid. Reden? "Wij zijn in de meerderheid."

Wat valt er dan nog te verklaren?
Om een grondwet te wijzigen is er een twee derde meerderheid nodig. Die was er. Geen juridisch probleem. Geen laarzen lappen aan eigen wetten.

De volgende keer moet duidelijker en strenger omschreven worden wat nodig is om bepaalde wetten te veranderen, zodat het in de toekomst niet meer kan gebeuren, maar je kan moeilijk iemand verwijten gebruik te maken van democratische rechten om binnen het wettelijke kader wetten te stemmen, af te schaffen, te wijzigen, ... Het wettelijke kader klopt niet, niet de manier waarop van het wettelijke kader gebruikgemaakt wordt.
Oud 19 maart 2012, 12:00   #115
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik weet niet of de webstek "de wereld morgen" (het vroegere Indymedia) uw favoriet is zoals bij Artisjok, maar die maken weldegelijk een groot onderscheid tussen het ene busongeval en de andere terroristische aanslag waarbij kinderen in bussen naar het paradijs worden gekatapulteerd.

Ik neem aan dat je daar geen probleem mee hebt?

http://brabosh.com/2012/03/19/pqpct-gcf/

zie: http://archive.indymedia.be/news/2002/06/25913.html
Walgelijk! Een zoveelste indicatie van hetzelfde oude sluipend gif dat de geesten benevelt: het antisemitisme. De auteurs van dergelijke drekartikelen en de zogezegde "artiesten" die verantwoordelijk zijn voor de tekeningen zullen het natuurlijk in alle talen hevig verontwaardigd ontkennen. Maar je kunt er gewoon niet naast kijken, het is dezelfde smerige Jodenhaat. Historisch bekeken was het eerst de religie die de lont ontstak, daarna was het een knettergek racisme en ordinaire afgunst, nu is het de politieke situatie in het Midden-Oosten. Spijtig genoeg voor deze neo-antisemieten is er een volkenrechtelijke dam waar ze niet overheen kunnen. Israël is een door de UNO erkende rechtstaat.

Laatst gewijzigd door quercus : 19 maart 2012 om 12:01.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 12:08   #116
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Om een grondwet te wijzigen is er een twee derde meerderheid nodig. Die was er. Geen juridisch probleem. Geen laarzen lappen aan eigen wetten.
Je hebt volstrekt genegeerd wat ik schreef. Leg dan zelf eens uit waarom de grendel op het wijzigen van de grondwet binnen dezelfde legislatuur bestaat?

De oppositie is overigens van mening dat deze loophole wel degelijk artikel 187 van de grondwet overtreedt.

Los daarvan, om BHV te splitsen was er een eenvoudige meerderheid in de kamer nodig. Toen was de ongescreven wet dat je dat niet zomaar kon doen omdat dat de rechten van de minderheid niet respecteerde. Nu is het verhaal blijkbaar omgedraaid, en moet er enkel zuiver juridisch gekeken worden? Natuurlijk breekt men hier de eigen principes wel.

Laatst gewijzigd door Nyquist : 19 maart 2012 om 12:17.
Oud 19 maart 2012, 12:20   #117
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog mooier. Beide mijn posts waren note bene reacties op posts van jou waar je het betracht om anderen hier de les te lezen over het democratische niveau van hun posts, en of die al dan niet drogredenen bevatten.

Een minimumstandaard op deze gebieden in je eigen posts zou dan niet meer dan fatsoenlijk zijn.

Ik stip dat enkel aan. Hypocrisie is niet verboden, dus doe vooral verder, als je dat makkelijker vindt.
Nergens in mijn berichten zal je iets vinden over het "democratisch gehalte" van berichten van anderen. Je fantaseert er maar wat op los. Wat op zich natuurlijk ook niet verboden is. Om maar te zeggen dat jij me hier geen lessen te leren hebt.

Citaat:
Oud 19 maart 2012, 12:37   #118
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nergens in mijn berichten zal je iets vinden over het "democratisch gehalte" van berichten van anderen. Je fantaseert er maar wat op los. Wat op zich natuurlijk ook niet verboden is. Om maar te zeggen dat jij me hier geen lessen te leren hebt.
Mja, als jij het zegt...
Citaat:
"Vrijheid van meningsuiting, behalve wanneer het om een andere mening gaat dan de mijne", nietwaar? Zo kennen we onze zelfverklaarde "democraten" weer.
Oud 19 maart 2012, 13:12   #119
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Walgelijk! Een zoveelste indicatie van hetzelfde oude sluipend gif dat de geesten benevelt: het antisemitisme. De auteurs van dergelijke drekartikelen en de zogezegde "artiesten" die verantwoordelijk zijn voor de tekeningen zullen het natuurlijk in alle talen hevig verontwaardigd ontkennen. Maar je kunt er gewoon niet naast kijken, het is dezelfde smerige Jodenhaat. Historisch bekeken was het eerst de religie die de lont ontstak, daarna was het een knettergek racisme en ordinaire afgunst, nu is het de politieke situatie in het Midden-Oosten. Spijtig genoeg voor deze neo-antisemieten is er een volkenrechtelijke dam waar ze niet overheen kunnen. Israël is een door de UNO erkende rechtstaat.
Hopla! Daar krijgen we op het nieuws de zoveelste bevestiging. Deze maal in Toulouse: één volwassene en drie kinderen doodgeschoten voor hun joodse school. De dader is kunnen ontkomen (reed met een scooter).
Oud 19 maart 2012, 13:18   #120
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In de nasleep van het tragische busongeval in Sierre reageerden de verschillende regeringen en parlementsmeerderheden in ons land totaal verschillend:

De federale regering vertoonde zich massaal en maakte er een mediatiek spektakel van.
Het federale parlement maakte misbruik van het moment om de walgelijke stemming van art.195 gestemd te krijgen zonder dat een eerlijke discussie erover kon plaats grijpen omdat de oppositie uit respect elke discussie vermeed.

De Vlaamse regering was bescheiden aanwezig (ook in de media): enkel minister-president K. Peeters is naar Zwitserland getrokken en hield zich op de achtergrond.
Het Vlaams parlement schorste het traditionele vragenuurtje en staakte de werkzaamheden uit respect voor de slachtoffer.

Welk niveau sereen handelde en welk niveau er een hypocriete show van maakte, zal wel voor iedereen duidelijk zijn. Voor mij althans wel!
Allé onzen bok moet zich ook weer eens moeien door munt te slaan uit het dramatische gebeuren.
Shame on you Bok
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be