![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat je daar geen probleem mee hebt? http://brabosh.com/2012/03/19/pqpct-gcf/ Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 19 maart 2012 om 10:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken die webstek niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Europees Commissaris
|
![]() De ramp wordt volop politiek gerecupereerd door enkele Vlaams-nationalisten op dit forum, zie ik. Verdomme, zeg! Hebben jullie nu echt geen énkel fatsoen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is maar één waarheid en die is universeel. Ook voor jou.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister-President
|
![]() Ga je je eigen dubbele standaard blijven negeren? Of toch eens proberen uitleggen waarom de 'democratische rechten van de minderheid' belangrijk genoeg zijn om allerlei grendels op de grondwet en de democratie te installeren, waarna de nieuw-samengestelde meerderheid deze grendels zelf wel vrolijk aan de laars mag lappen?
De meerherheid beslist, maar enkel als het jouw meerderheid is? Durf nog eens iets over democratie zeggen, jongen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Minister-President
|
![]() Post wat je wilt, maar je bent een hypocriet en zo te lezen weet je het zelf nog ook. Doe me dan een plezier en wees er niet zo zelfgenoegzaam over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb ik altijd al gedaan. Daar heb ik jouw toestemming of goedkeuring ab-so-luut niet voor nodig.
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#112 |
Minister-President
|
![]() Verklaar wat?
Deze meerderheid heeft beslist voor zichzelf de grendels weg te gommen, de grondwet zonder beperking en naar eigen goeddunken aan te passen, en ze dan voor alle volgende legislaturen weer terug te zetten. Los van elke discussie rond grondwettelijkheid, deze grendels stonden in de grondwet ter bescherming van occasionele minderheden en van de democratie. De kiezer moest zich kunnen uitpreken over elke geplande grondwetswijziging. Daar lapt men grandioos hun laars aan. Wat betreft de grondwettelijkheid zelf, de minderheid vraagt of de rechterlijke macht dit mag verifieren, zoals men mag verwachten in een rechtstaat, maar dat wordt resoluut geweigerd door de meerderheid. Reden? "Wij zijn in de meerderheid." Wat valt er dan nog te verklaren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een minimumstandaard op deze gebieden in je eigen posts zou dan niet meer dan fatsoenlijk zijn. Ik stip dat enkel aan. Hypocrisie is niet verboden, dus doe vooral verder, als je dat makkelijker vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De volgende keer moet duidelijker en strenger omschreven worden wat nodig is om bepaalde wetten te veranderen, zodat het in de toekomst niet meer kan gebeuren, maar je kan moeilijk iemand verwijten gebruik te maken van democratische rechten om binnen het wettelijke kader wetten te stemmen, af te schaffen, te wijzigen, ... Het wettelijke kader klopt niet, niet de manier waarop van het wettelijke kader gebruikgemaakt wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 19 maart 2012 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De oppositie is overigens van mening dat deze loophole wel degelijk artikel 187 van de grondwet overtreedt. Los daarvan, om BHV te splitsen was er een eenvoudige meerderheid in de kamer nodig. Toen was de ongescreven wet dat je dat niet zomaar kon doen omdat dat de rechten van de minderheid niet respecteerde. Nu is het verhaal blijkbaar omgedraaid, en moet er enkel zuiver juridisch gekeken worden? Natuurlijk breekt men hier de eigen principes wel. Laatst gewijzigd door Nyquist : 19 maart 2012 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |