![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Buiten extreem-rechts wegstemmen is er weinig actie mogelijk tegen de infiltratie van extreem rechts, daarvoor is het telaat.
![]() |
![]() |
#103 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar waarom zou op 21 juli de Vlaamse leeuw niet mogen gezongen worden, naast de Brabaçonne en het lied van de Walen. Vlaanderen en Wallonië maken deel uit van België en men moet respect tonen voor de symbolen van beide regio's. Het staat echter niet op 11 juli de Brabaçonne te zingen, vermits België geen onderdeel is van Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al luister ik nooit naar de radio, ook niet op 11 juli. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of moeten ze vanaf nu voor elke parlementaire beslissing uw toestemming komen vragen??? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
indien wel, slimme zet in elk geval |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() En nogmaals het gaat dus niet over wanneer of wie het heeft geschreven, wel over de inhoud: Het Vlaanderen van weleer moet zijn gebalde vuist opsteken naar de vreemde heersers.
![]() |
![]() |
#110 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nog vroeger zelfs:
Bij het decreet van 6 juli 1973 van de voormalige Cultuurraad voor de Nederlandse Cultuurgemeenschap werden de eerste twee strofen van De Vlaamse Leeuw uitgeroepen tot eigen volkslied. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() foutje.
![]() |
#113 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() dan is de EU evengoed een vreemde heerser |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Lees het zelf even na hé: http://docs.vlaanderen.be/channels/h...rheid/vlag.jsp
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vlaming, Waal of Belg, wat maakt het uit?
Ieder van ons heeft roots uit heel Europa, en sommigen van ons nog een eind daarbuiten. Ja, dat is een gevolg van wisselende heersers over dit lapje grond. Wat bepaalt onze eigenheid? De plaats waar we wonen? De huidskleur? Iedereen die een beetje nadenkt ziet in dat niets zo kunstmatig is als het begrip "Vlaming". Vlaanderen is bijzonder welvarend in vergelijking met andere gebieden, de Vlamingen vallen niet ten prooi aan racisme of discriminatie, vanwaar dan die nationalistische reflex? Lumumba was een nationalist met recht en rede: Congo werd met bewoners en al door vreemden gekoloniseerd, en simpelweg bestolen, verkracht en vermoord. Nationalisme in Vlaanderen is eerder het tegenovergestelde: het wordt meer en meer een alibi om nu zelf racistisch en egoistisch gedrag te kunnen vertonen. Wie heeft baat bij het Vlaams nationalisme? Wie heeft baat bij racisme? "Divide et impera", zeggen de patroons: laat ons werkvolk maar onderling ruzieën, ondertussen zien ze niet dat wij van hen profiteren. Het Vlaams Blok, de meest Vlaams-nationalistische partij, illustreert dit mooi: ze zijn tegen het stakingsrecht, willen meer fiscale amnestie, meer flexibel werk, minder sociale zekerheid. Maar dat lees je niet op hun affiches: enkel de ambetante Walen en de criminele Marokkanen komen aan bod. De "Vlaamse Leeuw" is voor mij een draak, met al de valse lyriek die eraan vasthangt. Je zal me ook het Belgisch volkslied niet horen meebrullen, maar ik kan er mee leven, nu haar rol is teruggedrongen tot wat het hoort te zijn: een neutraal symbool voor een land, dat nuttig is bij sportmanifestaties, en een zekere plechtigheid uitstraalt. De Internationale daarentegen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
slimme zet in elk geval om die gruwelijke lijnen eruit te halen nu is het slechts een belachelijk volkslied, niet langer schandalig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En natuurlijk den belgiek (zoals ik al zei) is onze hedendaagse "vijand" nr. 1, we vechten het nu alleen niet meer uit met een goedendag, maar met ons stempotlood.
![]() |
![]() |
#118 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vergelijk even een stadion vol Vlamingen die samen de Vlaamse leeuw zingen met een stadion vol Belgen (Vlamingen, Walen, Duitstaligen) die ook s�*men (in eigen taal uiteraard) de brabançonne zingen! La kakafonie tot�*le! Wat is dan belachelijk? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik zie belgie helemaal niet als vijand, ik zou niet weten waarom dan kan ik, als westvlaimng, evengoed de antwerpenaar als vijand beschouwen daar heb ik ook niks mee te zien, en toch wordt antwerpen vertegenwoordigd in het vlaamse parlement |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
mij zal je in elk geval nooit de vlaamse leeuw horen zingen, ik word nog liever hollander dan |
||
![]() |
![]() |