Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2012, 12:19   #101
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Democratie zegt vooral dat rekening moet gehouden worden met de rechten van minderheden.

Misschien kan - mogelijk - daar een schoentje schorten.
NEEEN in een democratie wordt rekening gehouden met de meerderheid en de minderheid

Wat nu in Syrie gebeurt tart alle verbeelding hoe is het nu mogelijk dat een sektelid namelijk een Aleviet de macht heeft over een overgrote meerderheid de Soenniet en hen zwaar onderdrukt

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...Syrie_kinderen

Op deze link kan je zien hoe kinderen onderdrukt worden maar men vermeld niet dat het ook soennieten zijn
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 12:21   #102
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Die geen respect hebben voor andersdenkenden.

Zo werd iemand in Iran ter dood veroordeeld omdat ie christen wilde worden.

De Islam is een dictatuur.

De Islamisten die nu aan de macht komen zullen sowieso een compromis moeten sluiten met de seculieren en zo ver zal het nooit komen
Oud 31 maart 2012, 12:34   #103
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Heb je op een koranschool gezeten? Leuk.

Wel, ik heb OOK op school gezeten en ik studeer nog steeds. Ik weet wat ik zeg.

Heb je al eens geinformeerd naar de koran de In Sana'a werd ontdekt in 1972 en die duidelijk afwijkt van de huidige koran?

Wat de 14 koran's betreft.

Zoek eens op Abu Bakr ibn Mudjahid (gestorven in 936). In 934 werden de 7 versies van de koran officieel, nadien werden er nog 3 erkend en nog later in totaal 14, vanaf de 11e eeuw terug 7 en zoals ik schreef zijn er nu nog twee lezingen in gebruik.

Dat je zelfs dat niet weet lijkt me heel vreemd. Jij zal de versie van Hafs in de lezing van Asim volgen, die is in gebruik in Egypte en het midden oosten; de rest van Afrika gebuikt de versie van warsh in de lezing van Nafi'.

In de koranschool leer je veel maar niet alles.

Je zou je best wat beter informeren in plaats van haha te schrijven dat ik 'alles' geloof. Ik denk - helaas - dat jij 'alles' gelooft wat je wordt ingelepeld en alle zin voor kritiek terzake kwijt bent.
Jij hebt het over de melodieuze manier van Koran lezen.

Sommige Koranreciteerders reciteren op een bepaalde toon of bepaalde melodie

Andere koranreciteerders zingen als het ware

Anderen weeral anders en dat is wat jij bedoeld

Maar over de inhoud van de Koran VERANDERT ER NIETS

De Koran is hetzelfde en zal altijd hetzelfde blijven dat zegt Allah zelf

In de beginjaren toen de Islam zich verspreidde en de Koran opgesteld werd bevatte het geen klinkers, aangezien de Koran in het begin voor de Arabieren waren, de Arabieren hadden geen klinkers nodig om de Koran te lezen, maar naarmate dat meer en meer "niet-Arabieren" zich bekeerden heeft men ook de "klinkers" toegevoegd dit om de niet-Arabieren terhulp te zijn

Och jongen dit is de ZWAKSTE ARGUMENT dat ik ooit heb gehoord

Het originele manuscript van de Qoer-aan had geen tekens die de klinkers in Arabisch schrift aanduidden. Deze klinkers worden in het Arabisch tashkiel genoemd. De Arabieren ten tijde van de profeet Mohammad (vrede en zegeningen zij met hem) en de generaties na hem, hadden deze klinkertekens niet nodig om de letters en woorden van de Heilige Qoer-aan correct uit te spreken, aangezien het hun moedertaal was. Toen de Islaam zich echter razendsnel begon te verspreidden naar niet-Arabische gebieden, werd het moeilijk voor de moslims van niet-Arabische origine om de letters van de Qoer-aan uit te spreken zonder de klinkertekens enzovoorts. Deze klinkertekens en andere tekens in de Qoer-aan (stoptekens enzovoorts) werden geïntroduceerd tijdens de vijfde Umayadische Kalief, Malik ar-Marwan (685-705 C.E.) om het lezen van de Qoer-aan te vergemakkelijken voor de niet-Arabieren en om de recitatie van de Qoer-aan te beschermen tegen vervorming en vervalsing.

Niet alleen is de betekenis van de Qoer-aan behouden gebleven , maar zelfs de recitatie ervan. Er is in de Islaam een hele wetenschap die zich enkel bezig houdt met de regels van recitatie.

In onderstaande link wordt duidelijk uitgelegd dat er maar één koran is maar dat er verschillen zijn in manieren van zingen of reciteren

http://ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?t=72954

Laatst gewijzigd door Moor : 31 maart 2012 om 12:34.
Oud 31 maart 2012, 12:51   #104
Moor
Gouverneur

Standaard

De verschillende manieren van Koran lezen let op komt an Wikipedia

http://en.wikipedia.org/wiki/Qira%27at
Oud 31 maart 2012, 13:22   #105
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
De Islamisten die nu aan de macht komen zullen sowieso een compromis moeten sluiten met de seculieren en zo ver zal het nooit komen
Inderdaad zal het zo ver niet komen: de islamieten kennende.

De Islam is een religie van dictatuur.

Hoed U daarvoor.

Er is maar één ware democratische religie en dat is de religie der microwezentjes.

De rest is verleden tijd en zal op de lange duur vanzelf afsterven.
harriechristus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 13:30   #106
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Inderdaad zal het zo ver niet komen: de islamieten kennende.

De Islam is een religie van dictatuur.

Hoed U daarvoor.

Er is maar één ware democratische religie en dat is de religie der microwezentjes.

De rest is verleden tijd en zal op de lange duur vanzelf afsterven.
Zoals in Andalusie en Sicilie waar 800 jaar bestaan van Islamisme gewoonweg gewist werd uit het collectief geheugen van de Spanjaarden en Italianen

Of wat vind je van de talloze niet-Moslims die zich bekeren naar de Islam en die de "zoetheid" van de Islam hebben geproefd
Oud 31 maart 2012, 14:23   #107
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je me ub een concreet voorbeeld geven waabij de Profeet Mohammed vrede zij met hem zou gezegd hebben dat hij de ongelovigen wil uitroeien??? hahahahaha je bent grappig
Surah 9.5
Then, when the months made unlawful for fighting expire, kill the mushriks wherever you find them, and seize them, and besiege them, and lie in wait for them at every place of ambush.

The Kuran in Surah 9.5. states " after the forbidden months have passed, slay the unbelievers wherever you find them; capture them, torture them, besiege them, prepare every stratagem of warfare against them...").
Oud 31 maart 2012, 14:30   #108
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Turkije, Indonesie, Maleisie?

Het is gewoon de Internationale gemeenschap die het zodanig tegenwerkt omdat het de Shariah toepast dat het dan een "failed state" wordt

Gewoon RESPECTEREN, respecteer dat een land een Islamitisch land wordt en gewoon mondje houden, voor eigen deur vegen, zorg gewoon dat de democratie hier in Belgie wordt toegepast, wat ik betwijfel natuurlijk, want zelfs hier in Belgie is er geen democratie,
Turkije? Leg dat dan even uit aan de Koerden.

Indonesie? Indonesië is nog steeds bezig met de democratisering van de politiek. Enerzijds is dit moeilijk vanwege het feit dat corruptie diepgeworteld is in het land, anderzijds kan Indonesië als een van de weinige democratieën van Zuidoost-Azië worden beschouwd, gezien het feit dat in Thailand in 2006 een militaire coup plaatsvond. In 2004 is de zesde president voor het eerst door het volk gekozen. Ze hebben daar nog veel werk.

Maleisie?De Maleisische oppositieleider Anwar Ibrahim staat wegens homoseksualiteit voor de rechtbank. Hij kan 20 jaar gevangenisstraf krijgen. In een interview met “Spiegel-Online” hekelt hij de minachting van de mensenrechten in zijn land en waarschuwt hij voor de toenemende invloed van de islamisten.

fraaie voorbeelden heb jij...
(neo)geopolitiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 14:31   #109
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Of wat vind je van de talloze niet-Moslims die zich bekeren naar de Islam en die de "zoetheid" van de Islam hebben geproefd
Ik zal George Bernard Shaw citeren wat die denkt over die "zoetigheid".
"All the sweetness of religion is conveyed to the world by the hands of storytellers and image-makers. Without their fictions the truths of religion would for the multitude be neither intelligible nor even apprehensible; and the prophets would prophesy and the teachers teach in vain.
-- Bernard Shaw, Back to Methusaleh, Preface (1921)"

George Bernard Shaw
Quotations
Oud 31 maart 2012, 14:39   #110
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk naar Tunesie waar het opruimen van een dictator wel positieve gevolgen heeft, kijk naar Egypte,
Welke positieve gevolgen? Vooral naar Egypte ben ik wel nieuwsgierig...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 14:40   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tjonge tjonge zo voorspelbaar, je gelooft ook in die vooroordeel dat de Profeet Mohammed vrede zij met hem op sex belust was?

Heb je dan geen kritisch denkvermogen?
Wie een negenjarig kind verkracht en daar dan nog eens een goddelijke legitimering aan wil geven, is inderdaad voor mij een "op seks belust individu" voor ik slechts minachting kan hebben.
Oud 31 maart 2012, 14:45   #112
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hekel de hypocriete houding van de westerlingen: democratie ja maar niet in het Midden-Oosten want anders komen de Islamisten aan de macht
Inderdaad, alleen doe ik daar niet schijnheilig over. Ik poneer die stelling al vele jaren. Democratie past niet bij iedere cultuur, zeker niet van diegenen die nog een lange weg naar de beschaving te gaan hebben. Juist dat is het probleem waar de Arabieren mee worstelen, ondanks zichzelf, want de islam heeft hen intellectueel arm gemaakt en hun toekomst voor lange tijd zwaar belast. In die zin treed ik Atatürk bij die de islam zag als - ik citeer - "een ideologie van een immorele Arabier".
Oud 31 maart 2012, 15:18   #113
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Atta Turk
Oud 31 maart 2012, 15:26   #114
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik vind het eigenlijk wel lief dat Moor het zo opneemt voor alle moslims (allé behalve de shia dan want die omschrijft hij als minderwaardig).
Aangezien hij Moor als nick gebruikt ga ik er van uit dat hij Marokaan is?
Wist je dat in vele landen zoals Afghanistan, Uzbekistan, Turkmenistan, enz ze geen sympathie hebben voor de arabieren, vreemd eigenlijk als je beseft dat dit ook landen zijn met een uitgesproken sunnie meerderheid, kortom zelfs voorbij de grenzen van je eigen geloof Moor, moeten ze jullie niet in veel plaatsen waar jullie zo mee dwepen als het gaat over "muzlimstates"
Oud 31 maart 2012, 15:52   #115
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Surah 9.5
Then, when the months made unlawful for fighting expire, kill the mushriks wherever you find them, and seize them, and besiege them, and lie in wait for them at every place of ambush.

The Kuran in Surah 9.5. states " after the forbidden months have passed, slay the unbelievers wherever you find them; capture them, torture them, besiege them, prepare every stratagem of warfare against them...").
Fred Leemhuis maakt gehakt van deze verzen

http://www.youtube.com/watch?v=88RGphEdaUU
Oud 31 maart 2012, 15:53   #116
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, alleen doe ik daar niet schijnheilig over. Ik poneer die stelling al vele jaren. Democratie past niet bij iedere cultuur, zeker niet van diegenen die nog een lange weg naar de beschaving te gaan hebben. Juist dat is het probleem waar de Arabieren mee worstelen, ondanks zichzelf, want de islam heeft hen intellectueel arm gemaakt en hun toekomst voor lange tijd zwaar belast. In die zin treed ik Atatürk bij die de islam zag als - ik citeer - "een ideologie van een immorele Arabier".
Dan ben jij geen democraticus, jij bent dan een schande voor de democratie,

Wat voor onzin zite gij nu allemaal te kramen?

Al de wetenschap, auto's, vliegtuigen, chemie, wiskunde dat hebben jullie gekregen van onze voorouders, de Perzen, Berbers, Arabieren en Turken
Oud 31 maart 2012, 15:54   #117
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (neo)geopolitiek Bekijk bericht
Ik vind het eigenlijk wel lief dat Moor het zo opneemt voor alle moslims (allé behalve de shia dan want die omschrijft hij als minderwaardig).
Aangezien hij Moor als nick gebruikt ga ik er van uit dat hij Marokaan is?
Wist je dat in vele landen zoals Afghanistan, Uzbekistan, Turkmenistan, enz ze geen sympathie hebben voor de arabieren, vreemd eigenlijk als je beseft dat dit ook landen zijn met een uitgesproken sunnie meerderheid, kortom zelfs voorbij de grenzen van je eigen geloof Moor, moeten ze jullie niet in veel plaatsen waar jullie zo mee dwepen als het gaat over "muzlimstates"
Ik ben geen Arabier ik ben een Berber
Oud 31 maart 2012, 15:54   #118
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Fred Leemhuis maakt gehakt van deze verzen

http://www.youtube.com/watch?v=88RGphEdaUU
Moor ik vraag me af wanneer je gaat begrijpen dat youtube geen bron is van enige waarde, ik probeer sympathie op te brengen voor je overtuiging maar op deze manier gaat het je niet lukken vrees ik
Oud 31 maart 2012, 15:57   #119
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie een negenjarig kind verkracht en daar dan nog eens een goddelijke legitimering aan wil geven, is inderdaad voor mij een "op seks belust individu" voor ik slechts minachting kan hebben.
Dat is dan jouw mening, ik zou zeggen hou je maar bezig met jouw geloofsgenoten en jouw landgenoten die kindjes verkracht en aangerand hebben, en deze zaken zijn meer recent dan iets wat gebeurt is 1400 jaar geleden

Hou je maar bezig met de priester in jouw plaatselijke kerk die het niet kon laten kleine weerloze kindjes aan te randen JAKKES

De Kerk heeft alle geloofwaardigheid en alle legitimiteit verloren dit verklaart waarom ZOVEEL Christenen zich bekeren tot de Islam

Oud 31 maart 2012, 15:58   #120
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik ben geen Arabier ik ben een Berber
ik had ipv arabier idd beter noord-afrikaan gezegd, hetzelfde gevoel van sympathie voelen ze voor deze in vele islamitisch Aziatische staten
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be