Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2012, 08:54   #101
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zo'n pestgedrag moet aangepakt worden.
De zelfmoord van dit meisje omwille van pesten is toch niet de eerste die in de media komt.
Precies en die bangalijst is voor haar de laatste druppel geweest.
Dus pestkoppen die zoiets veroorzaken en tot zoiets aanleiding geven moeten strafrechtelijk aangepakt woorden.
Pesten is een gemene vorm van psychische mishandeling. Hoe kwalificeert men dergelijke klacht, onvrijwillige doodslag? Slagen en verwondingen (geestelijk dan) met de dood tot gevolg.
Die gasten gaan een dikke sigaar paffen, mijn gedacht.
Hopelijk zijn de aanstokers te vinden.
Oud 30 maart 2012, 08:58   #102
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Dus pestkoppen die zoiets veroorzaken en tot zoiets aanleiding geven moeten strafrechtelijk aangepakt woorden.
Pesten is een gemene vorm van psychische mishandeling. Hoe kwalificeert men dergelijke klacht, onvrijwillige doodslag? Slagen en verwondingen (geestelijk dan) met de dood tot gevolg.
Uiteraard moeten deze pestkoppen gestraft worden, maar er mag ook eens bekeken worden hoe dit pesten kan voorkomen worden.
Anders krijgen we over enkele maanden weer een zelfmoord, en staan we hier terug schande te roepen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 30 maart 2012 om 09:00.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 09:01   #103
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Hi,Hi... de paradox komt hier nogmaals bloot te liggen...
Heb het al vaak gezegd. Op een keer gaan de zogenaamde verdraagzame moeten kiezen... moslims knuffelen, of homo's, andersdenkende en andere minderheidsgroepen beschermen.
Pas op... Ik was vroeger ook zo hoor... In de spa gezeten... gaan betogen tegen racisme enz...
Ben verschilende keren tot inkeer gekomen. Onderandere die keer toen ik aan mijn loopbaan begon, en in een sector terechtkwam waar vele homo's in tewerkgesteld zijn. En ook vanwege de ervaringen van mijn half-gambiaanse vriend met de mohammedanen.
Misschien eens dringend de ter-zake reportage bekijken "macho's en maagden"
Dat zit vol met van die praat....
Verrijkend hé
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Kijk eens aan Prachtig gewoon. Tsjoeftsjoef begint over onverdraagzaamheid tegenover haren persoon. Echt mOOi......
Waarschijnlijk is het wetenschappelijk bewezen dat homohaat niets met onverdraagzaamheid heeft te maken...
En de verrijking van dit soort gaat maar verder....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
IK begrijp ergens iets niet,links pampert de allochtonen die toch conservatief rechts zijn. Tegelijkertijd gaan ze tekeer tegen politiek rechts in vlaanderen.
Mij is het te doen om sociale rechtvaardigheid dus stem ik links,maar gaat het nog wel om onze waarden,of gaat het alleen nog maar om de stemmen van wie dan ook.
Hoe kan je een links politiek gegeven voorstellen en er radicaal achterstaan,wetende dat alleen het sociale gedeelte indruk wekt bij het allochtone kiespubliek,en dat je dan je eigen autochtone achterban In de steek laat wat betreft thema's als veiligheid ,inspraak en immigratie.
Soms heb ik zo wat mijn twijfels.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Misschien kan ik je helpen.
De paradox van links:
Bron: http://forum.politics.be/showpost.ph...06&postcount=1
Het geheim van de paradox van links:
Bron: http://forum.politics.be/showpost.ph...09&postcount=1
Bron: http://forum.politics.be/showthread.php?t=152582
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Naief omdat ik niet geloof dat homoseksualiteit is aangeboren?
Er is daarvoor ook helemaal geen wetenschappelijk bewijs.
Het valt op wie werkelijk de onverdraagzamen zijn...
Heel interessant, maar tegelijkertijd ook allemaal niet nieuw. Ben zelf ook een paar keer stevig in aanvaring gekomen met mijn moeder en andere familieleden. Allemaal moslims, en steeds op de eerste rij om racisme te roepen, tot dat het gaat over o.a. homoseksuele en mensen die er een andere levensvisie op nahouden.
Heb zelf ook in de pvda en daarna in de jongerenafdeling van de SP.a gezeten. Ook vanuit dat rechtvaardig standpunt. Alleen begrijp ik nu niet zo goed meer waarom.
Paradox is wel het gepast woord. Steeds een kijvend vingertje over verdraagzaamheid, en tegelijkertijd rechts religieus conservatieve haat cultuur cultiveren.
In een sociaal rechtvaardige samenleving is geen plaats voor moslims, ook geen gematigde moslims.

Laatst gewijzigd door Yous : 30 maart 2012 om 09:02.
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 09:02   #104
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Als ze er ineens een hele bruidsschat voor betaald krijgt + kost en inwoon, waarbij ze "haar man" zelfs niet meer mag weigeren als hij sex wil, dan noem je dat géén prostitutie zeker?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Gaat al aardig op mensenhandel lijken.
inderdaad !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 11:10   #105
Rio
Burger

Rio's schermafbeelding

Standaard

Ook heb ik men bedenkingen bij de ouders van die pestkoppen. Zij falen blijkbaar in het bijbrengen van waarden en normen.

In de moderne maatschappij zien we teveel dat ouders enkel wanneer het hun uitkomt tijd willen spenderen aan hun kroost. Als je dit dan combineert met een schoolsysteem waar een gebrek aan verantwoordelijkheid en discipline heerst dan is er een hoger risico op pestgedrag.
Rio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 12:31   #106
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie weet?

Voor andere suicidalen is de verlieswedstrijd van Ajax misschien de laatste druppel geweest.
Stoppen met voetballen?

De vraag hier is veel fundamenteler.
Heeft de burger recht op informatie, en hebben burgers recht om informatie te geven?
Het internet maakt ongelimiteerde informatie-verspreiding mogelijk en neemt ze grotendeels uit handen van de officiele media. Je kunt wel raden wie dat niet zo leuk gaan vinden.

Een volgende vraag is uiteraard hoe je (opzetelijk) foutieve info kunt weren uit publieke plaatsen.
Een internet-rechtbank?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 12:36   #107
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Uiteraard moeten deze pestkoppen gestraft worden, maar er mag ook eens bekeken worden hoe dit pesten kan voorkomen worden.
Anders krijgen we over enkele maanden weer een zelfmoord, en staan we hier terug schande te roepen.
Maak er anders een petitie van, dan kan je het eventueel in binnenlandse politiek brengen, waar het meer aandacht krijgt. Zolang je dat niet doet blijft het een onbelangrijk fait divers, nietwaar.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 13:28   #108
Raes
Lokaal Raadslid

Raes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk zelf eens na over onterechte beschuldigen. De jongens van dat bangalijstje zijn ook helemaal niet schuldig aan de zelfmoord van dat meisje. Straks mag je al niet meer naar iemand kijken uit schrik dat die persoon dan zelfmoord pleegt? Je moet niet zo overgevoelig zijn in 't leven.
De manier waarop iemand zich kleedt heeft vaak te maken met hoe hij of zij zich wilt voorstellen tegenover de maatschappij, en dat wordt dan al vaak eens verkeerd (of net niet) geïnterpreteerd. Bedoelde je in je initiële post dat iemand (op z'n minst) gedeeltelijk verantwoordelijk is voor hoe hij of zij bekeken wordt?
Indien ja geef ik je geen ongelijk.

Ik ga er niet mee akkoord dat de jongens hier geen verantwoordelijkheid dragen. Als een meisje zich als slet kleedt, zelfs als ze zich zo gedraagt, heeft iedereen het recht zich daar een mening over te vormen, niet om naar die mening te handelen denk ik.
Raes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 13:58   #109
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je je als meisje schaars kleedt en/of daarbij nogeens met Jan en alleman slaapt, moet je niet verwachten dat je niet als seksobject of hoer wordt behandeld.

En het is zeker ook niet aan de hoerigen om uit te maken hoe anderen zich moeten kleden/gedragen.
Wie bepaalt er hoe jij je moet kleden ?

(ik heb 3 dochters en 5 kleindochters & die bepalen dat zelf)

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 14:06   #110
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Wie bepaalt er hoe jij je moet kleden ?

(ik heb 3 dochters en 5 kleindochters & die bepalen dat zelf)
maar jij mocht het toch altijd betalen?
Oud 30 maart 2012, 14:14   #111
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Het ligt hem in de herkenningspunten: zowel links als muzelmaans scharen zich achter een totalitaire ideologie om zo het wereldbeeld naar hun hand te zetten; Weze het de "internationale" weze het de "oemmah".
Een totalitaire staat is in een modern idioom "fascistisch" dwz aan het hoofd ervan staa ofwel één eznkele politieke partij met een absoluut leider of gewoon een dictator. De "theocratische" variant heeft vanzelfsprekend een religieus leider. Dat "links" voorstander zou zijn van zo'n politiek systeem is een totale misvatting. Zoals het een misvatting is dat "scheding van kerk en staat" het
verbieden zou inhouden van één of meerdere godsdienstige opvattingen of georganizeerde religies.

De "linkse" (mislukte) regimes van het verleden waren overigens ook de kampioenen in de godsdienstvervolging. Ook nu nog hebben de moslims, bhoeddisten en christenen het in de nog steeds communistisch geregeerde chinese volksrepubliek het moeilijk.

Links wil door een verdraagzame samenleving een gelukkigere wereld opbouwen door iedereen mximale gelijke kansen te geven : o.a. de discriminatie en het niet-verlenen van kansen aan vrouwen in sommige islam gedomineerde staten zijn daar zeker een pijnpunt, zoals het "verliezen" van de verkiezingen na de "arabische lente" in Egypte.

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 30 maart 2012, 14:15   #112
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar jij mocht het toch altijd betalen?
tot hun 6 jaar ongeveer : vanaf dan moesten ze zelf hun geld verdienen & hoe ze dat deden weet ik echt niet meer...

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 30 maart 2012, 14:17   #113
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Maak er anders een petitie van, dan kan je het eventueel in binnenlandse politiek brengen, waar het meer aandacht krijgt. Zolang je dat niet doet blijft het een onbelangrijk fait divers, nietwaar.
Ik vrees dat pesten in onze maatschappij ingebakken zit.
Zelfs hier op het forum merk je pesters op.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 15:25   #114
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raes Bekijk bericht
De manier waarop iemand zich kleedt heeft vaak te maken met hoe hij of zij zich wilt voorstellen tegenover de maatschappij, en dat wordt dan al vaak eens verkeerd (of net niet) geïnterpreteerd. Bedoelde je in je initiële post dat iemand (op z'n minst) gedeeltelijk verantwoordelijk is voor hoe hij of zij bekeken wordt?
Indien ja geef ik je geen ongelijk.

Ik ga er niet mee akkoord dat de jongens hier geen verantwoordelijkheid dragen. Als een meisje zich als slet kleedt, zelfs als ze zich zo gedraagt, heeft iedereen het recht zich daar een mening over te vormen, niet om naar die mening te handelen denk ik.
Het gaat hier om een meisje dat reeds op haar 13de op debangalijst is gekomen.

Nu mijn zoons krijgen ook regelmatig van hun vrienden zo'n bangalijstjes.

En ze zijn echt niet nieuw. Ook mijn generatie had zijn lijstjes van gemakkelijke meisjes en tante nonnekes. Alleen was het voor mijn generatie gemakkelijker om de lijstjes verborgen te houden voor de meisjes.
En de bangalijstjes hebben een zeer snel verloop.

Nu, een meisje dat op die lijst terecht komt dan zelfmoord pleegd heeft meerdere problemen. Vaak zijn die problemen binnen de huiselijke kring te zoeken.
Een 13 jarige die op die lijstjes terecht komt heeft vaak geen thuis en gebruik alles wat ze heeft om ergens een thuis te vinden. Als ze dan te weten komt dat ze op die lijst is terecht gekomen, is het vaak inderdaad de laatste druppel om de stap naar zelfdoding te maken.
De oorzaak van het toenemende aantal zelfdodingen is te vinden in onze maatschappij waarin geen plaats meer is voor zwakkeren, zij worden onherroepelijk vernietigd door onze prestatiemaatschappij.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 15:26   #115
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euhm ja,
[onpopulaire mening] Wie zich niet als een slet kleedt of gedraagt, komt ook niet op zo'n bangalijst?

Ik begrijp echt niet waarom het taboe is sletterig gedrag als zodanig te bestempelen, gewoon omdat je officieel geen hoer bent.

Als je je desondanks wél als een hoer wenst te kleden of gedragen, zonder dat je dat bent, dan dien je er rekening mee te houden dat je met je gedrag geconfronteerd zult worden in de maatschappij. Mensen zullen misschien lachen met je, enz...
Je kan niet eisen van jongens of mannen dat je ze au serieux nemen in hotpants of als je met de hele klas hebt geslapen. Sorry to say, hé...

Wilt u eigenlijk au sérieux genomen worden?

Citaat:
Naief omdat ik niet geloof dat homoseksualiteit is aangeboren?

Er is daarvoor ook helemaal geen wetenschappelijk bewijs.

Het valt op wie werkelijk de onverdraagzamen zijn...

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 30 maart 2012 om 15:29.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 17:43   #116
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Het blijft verdacht stil langs Mam's zijde.....zou ze zich toch een beetje schamen?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 18:02   #117
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Dril die jongens maar tot jeanetten.

Als een mens niet meer tegen plagerijtjes als idiote (online) lijstjes kan, kan die misschien inderdaad maar beter sterven.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 18:05   #118
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Heel interessant, maar tegelijkertijd ook allemaal niet nieuw. Ben zelf ook een paar keer stevig in aanvaring gekomen met mijn moeder en andere familieleden. Allemaal moslims, en steeds op de eerste rij om racisme te roepen, tot dat het gaat over o.a. homoseksuele en mensen die er een andere levensvisie op nahouden.
Heb zelf ook in de pvda en daarna in de jongerenafdeling van de SP.a gezeten. Ook vanuit dat rechtvaardig standpunt. Alleen begrijp ik nu niet zo goed meer waarom.
Paradox is wel het gepast woord. Steeds een kijvend vingertje over verdraagzaamheid, en tegelijkertijd rechts religieus conservatieve haat cultuur cultiveren.
In een sociaal rechtvaardige samenleving is geen plaats voor moslims, ook geen gematigde moslims.
Fijn dat je je hebt losgemaakt van je moeder of andere familieleden en voor homoseksualiteit hebt gekozen.

Ik zou zeggen: laat anderen ook vrij in hun keuze vóór godsdienst en familie.
Oud 30 maart 2012, 18:06   #119
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dril die jongens maar tot jeanetten.

Als een mens niet meer tegen plagerijtjes als idiote (online) lijstjes kan, kan die misschien inderdaad maar beter sterven.
Lees ik dit nu goed? Heeft dat meisje haar dood verdiend dan?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 18:11   #120
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Lees ik dit nu goed? Heeft dat meisje haar dood verdiend dan?
Sinds wanneer kun je een zelfmoord verdienen? De dood van dat meisje is een samenloop van omstandigheden: haar opvoeding, leefomgeving en het lot.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be