Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2012, 18:18   #101
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Niet alle huizen op de buiten zijn fermettes. En de bewoners van die fermettes hebben meestal geen hof met fruit.
Ikzelf beschik over een tuin waar ik gratis fruit kan plukken. Hier staat nog een volle doos okkernoten waar ik nog enkel maanden mee verder kan. Het kost wel veel werk, maar dat nemen we er maar bij.
Maar nu komen we bij een ander probleem. Door de bezuinigingsmaatregelen van onze Vlaamse overheid wordt in deze regio de snelbus van delijn naar Brussel/Leuven afgeschaft. Gisteren nog met twee jonge dames gesproken die daarvan de gevolgen dragen: noodzakelijkerwijze zullen ze naar de stad waar ze werken moeten verhuizen. Gevolg is dat fruit voor hen waarschijnlijk ook onbetaalbaar wordt.
Je hebt veel geluk met je noten. Een zeer gezond en lekker goed. Ik ben blij dat er nog mensen zijn die de waarde van zoiets herkennen. Ik vind het bijzonder triest dat er mensen zijn die ze gewoon laten liggen onder de boom.
In de winkel betaal je wat is het ... bijna 5 euro voor een schaaltje van 200gr gepelde noten en 3.99 voor een zak ongepelde van een kilo ofzoiets?
(Goed drogen zodat ze niet schimmelen wel, we hebben er wat ervaring mee in onze familie, er zijn mensen die er een erezaak van maken thuis om voedsel te gaan rapen/plukken in geval de eigenaars het gewoon laten vergaan. )

Dat tweede:

Mogelijk bevind ik me binnenkort ook onder de getroffenen ...
Oud 22 april 2012, 19:16   #102
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Draai het of keer het zoals je wil maar de mensen die op het platteland wonen, dicht bij een stad, zijn er het best aan toe

ja, een appartement stookt bvb 4 keer zuiniger dan een villa, dat is de win situatie van een stadsomgeving.
Dan kun je alles dichterbij vinden, dat is een tweede win

maar een stad verbruikt nogal gigantisch veel energie op zichzelf
http://www.lowtechmagazine.com/2012/...-envelope.html
het komt onder andere door de verminderde zonlicht inval, dus dat is het grote verliessituatie

Laatst gewijzigd door brother paul : 22 april 2012 om 19:17.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be