![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als n-va zich achter zulk een debiele reden wil wegsteken om te verantwoorden dat ze dacht om eigenhandig de formateur zijn hand te kunnen omwringen om zijn nota nog eens een keer te herschrijven VOOR aan echte onderhandelingen te starten, zijn ze niet goed bij hun zinnen. In politiek is geen plaats voor simpele geesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als jij het naïef vindt van de N-VA om een beslissing te nemen op basis daarvan en het feit dat er geen meerderheid is voor een staatshervorming zonder CD&V + N-VA, dan is dat jouw zaak. Dat verandert niets aan het feit dat N-VA er niet uitgestapt is maar eruit gekegeld door CD&V die zijn kar 180° draait en de PS. Laatst gewijzigd door mkb : 6 april 2012 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar ja, logica in de Belgische politiek is soms ver te zoeken, hé? Laatst gewijzigd door Kawadude : 6 april 2012 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als men de N-VA enkel wou doen bijdraaien was het ook mogelijk op voorhand te zeggen, "luister, ofwel zeggen jullie nu ja, of we gaan zonder jullie verder". Het is dus niet zo dat men zich gewoon niet aan hun afspraak wilde houden, men heeft werkelijk gelogen tot op het laatste moment met als doelstelling het dumpen van de N-VA. Dat jij daar aan wil toevoegen dat het de eigen schuld was van de N-VA omdat ze waarde hebben gehecht aan een publieke belofte, tja, dan heb jij uiteraard recht op dat waardeoordeel, maar dan zijn we het tenminste al eens over de feiten. Ik zou uiteraard liever zien dat dat soort bedrog iets scherper veroordeeld werd uit de progressieve hoek, maar zoals gezegd, daar hoeven we het niet over eens te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijke aanvallen worden gerapporteerd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De reden dat ze zo zijn moeten overstag gaan bij cd&v ? Het is overduidelijk, tot op het schrijnende toe zelfs, dat cd&v totaal geen voorbereiding had gedaan op het scenario dat het kartel zou ontploffen + een elektorale landslide ten voordele van hun ex-kartelpartner. Dat is (denk ik hee...) de reden dat Beke maandenlang zo een lamentabele profilering en communicatie heeft aangehouden. Dansen op twee benen tegelijk is zelden een fraai schouwspel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand "leugenaar" noemen in de loop van een discussie, wordt beschouwd als een persoonlijke aanval.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is inderdaad zoals Raf hier post, iemand leugenaar noemen is strafbaar - hier op het forum.
Aan de andere kant, zeggen, "je bent aan het liegen" dan weer niet denk ik. Terwijl iemand die aan het liegen is toch duidelijk een leugenaar is.
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe u het zou noemen, interesseert me niet. Het is een persoonlijke aanval volgens het forumreglement dat hier van toepassing is en persoonlijke aanvallen worden gerapporteerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bovendien is het verwijt onterecht. Zoals ik hierboven al aangetoond heb, koos De Wever er wel degelijk zelf voor om niet meer deel te nemen aan de onderhandelingen en werd hij niet aan de kant geschoven, zoals de NVA'ers ons maar al te graag willen laten geloven.
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kwestie dat er toch één "land" op zijn beurt zijn Nieuw-Vlaams Assawad in 2014 zal erkennen... De rest van de wereld lust blijkbaar geen pap van een mono-etnisch Touaregstaatje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twee dinges:
1) Betreft de "belofte" van de tjeven om niet in een regering te stappen zonder de nva. Ik heb dat nooit ofte nooit als een belofte ervaren. Wel als een eigen interne tjeefse (en terechte) conclusie uit de verkiezingsuitslag, en gebaseerd op het idee: als wij alweer de kastanjes uit het vuur moeten halen, dan krijgen we volgende keer nog meer klop bij de verkiezingen. Ze hadden gelijk (vanuit hun eigen standpunt). Dat ze van die lijn afgeweken zijn, zal hen - zoals ze aanvankelijk dachten - zuur opbreken. Ik neem het hen niet kwalijk; integendeel, ik ben er hen dankbaar voor. 2) of wij (nva) er uit gebonjourd werden, of wij (nva) er zelf uitgestapt zijn, heeft enkel geschiedkundig nog belang. Of anders gezegd: het interesseert me geen zier. Gedane zaken nemen geen keer. Wat me wel interesseert: de verkiezingsuitslag van oktober. En de volgende samenvallende verkiezingen in 2014 (als ze niet vroeger federaal vallen). We stoppen daar beter over met zagen, want daar komt geen einde aan. Ieder blijft bij zijn gedacht, terwijl het de toekomst niet aanbelangt. (tenzij er echte bewijzen nog aan het daglicht zouden komen ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() DEXIA
Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 april 2012 om 22:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mag dat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je vraagt dat aan de verkeerde, van mij mag alles.
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() de leugenaar rapporteert
of de rapporteur liegt pfff lastig |
![]() |
![]() |