Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2012, 19:30   #101
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Tja, als de nuance niet in uw kraam past.

CD&V zegt: niet zonder N-VA. EDR schrijft nota waarop N-VA niet anders dan nee kan zeggen (zie Gennez in Le Soir). N-VA zegt nee op nota EDR. CD&V doet toch verder zonder N-VA. N-VA eruit gekegeld door CD&V, PS en de immer neutrale roi. Al de rest is semantiek.
laat ons toch aub niet de simpele geest voorwenden hee... de "belofte" van de cd&v om niet zonder de nv-a voort te gaan : heb jij daar echt meer dan 5 minuten geloof aan gehecht ??? Zulke café uitspraken die niet op papier staan en niet afdwingbaar zijn, zijn vergelijkbaar met op gemeentepolitiek een pré-akkoord tussen twee partijen. Doe aub niet alsof je geschokt bent dat dit meestal de avond van de verkiezingen niet overleeft. Politiek is geen stiel voor mietjes, is het nooit geweest dacht ik.
Als n-va zich achter zulk een debiele reden wil wegsteken om te verantwoorden dat ze dacht om eigenhandig de formateur zijn hand te kunnen omwringen om zijn nota nog eens een keer te herschrijven VOOR aan echte onderhandelingen te starten, zijn ze niet goed bij hun zinnen.

In politiek is geen plaats voor simpele geesten.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 20:13   #102
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
laat ons toch aub niet de simpele geest voorwenden hee... de "belofte" van de cd&v om niet zonder de nv-a voort te gaan : heb jij daar echt meer dan 5 minuten geloof aan gehecht ??? Zulke café uitspraken die niet op papier staan en niet afdwingbaar zijn, zijn vergelijkbaar met op gemeentepolitiek een pré-akkoord tussen twee partijen. Doe aub niet alsof je geschokt bent dat dit meestal de avond van de verkiezingen niet overleeft. Politiek is geen stiel voor mietjes, is het nooit geweest dacht ik.
Als n-va zich achter zulk een debiele reden wil wegsteken om te verantwoorden dat ze dacht om eigenhandig de formateur zijn hand te kunnen omwringen om zijn nota nog eens een keer te herschrijven VOOR aan echte onderhandelingen te starten, zijn ze niet goed bij hun zinnen.

In politiek is geen plaats voor simpele geesten.
De voorzitter van de CD&V heeft maandenlang tot in den treure zitten herhalen tegenover iedereen die het wilde horen 'Wij stappen niet in de regering zonder N-VA', en tot de hele ARCO affaire losbarste hebben ze daar ook aan vastgehouden.

Als jij het naïef vindt van de N-VA om een beslissing te nemen op basis daarvan en het feit dat er geen meerderheid is voor een staatshervorming zonder CD&V + N-VA, dan is dat jouw zaak. Dat verandert niets aan het feit dat N-VA er niet uitgestapt is maar eruit gekegeld door CD&V die zijn kar 180° draait en de PS.

Laatst gewijzigd door mkb : 6 april 2012 om 20:14.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 20:25   #103
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Onzin. De Wever heeft zèlf verklaard dat hij niet wou deelnemen aan de onderhandelingen.
Klopt, op het moment dat hij ervan uitging dat de CD&V ook niet verder wou onderhandelen omdat de nota op dat moment slecht was dan een nota waarop de NVA wel 'ja,maar' gezegd zou hebben, maar de CD&V niet...

Maar ja, logica in de Belgische politiek is soms ver te zoeken, hé?

Laatst gewijzigd door Kawadude : 6 april 2012 om 20:27.
Kawadude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 20:30   #104
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
laat ons toch aub niet de simpele geest voorwenden hee... de "belofte" van de cd&v om niet zonder de nv-a voort te gaan : heb jij daar echt meer dan 5 minuten geloof aan gehecht ???
Kijk Peter, als jij zegt dat de CD&V (en de O-VLD, SPA en PS, die dat uiteindelijk ook allemaal hadden verklaard) de N-VA hebben voorgelogen, en ze op die manier uit de onderhandelingen gewerkt hebben, dan zeggen we uiteindelijk identiek hetzelfde.

Als men de N-VA enkel wou doen bijdraaien was het ook mogelijk op voorhand te zeggen, "luister, ofwel zeggen jullie nu ja, of we gaan zonder jullie verder". Het is dus niet zo dat men zich gewoon niet aan hun afspraak wilde houden, men heeft werkelijk gelogen tot op het laatste moment met als doelstelling het dumpen van de N-VA.

Dat jij daar aan wil toevoegen dat het de eigen schuld was van de N-VA omdat ze waarde hebben gehecht aan een publieke belofte, tja, dan heb jij uiteraard recht op dat waardeoordeel, maar dan zijn we het tenminste al eens over de feiten.

Ik zou uiteraard liever zien dat dat soort bedrog iets scherper veroordeeld werd uit de progressieve hoek, maar zoals gezegd, daar hoeven we het niet over eens te zijn.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 20:31   #105
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin. De Wever heeft zèlf verklaard dat hij niet wou deelnemen aan de onderhandelingen.
Leugenaar.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 20:35   #106
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijke aanvallen worden gerapporteerd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 20:42   #107
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Persoonlijke aanvallen worden gerapporteerd.
Leugenaar
Uitspraak: 'løxənar
de -woord (mannelijk) leugenaars Zelfst. Naamw.

Iemand die een leugen vertelt.
Synoniem: iemand die liegt.
Oud 6 april 2012, 20:50   #108
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De voorzitter van de CD&V heeft maandenlang tot in den treure zitten herhalen tegenover iedereen die het wilde horen 'Wij stappen niet in de regering zonder N-VA', en tot de hele ARCO affaire losbarste hebben ze daar ook aan vastgehouden.

Als jij het naïef vindt van de N-VA om een beslissing te nemen op basis daarvan en het feit dat er geen meerderheid is voor een staatshervorming zonder CD&V + N-VA, dan is dat jouw zaak. Dat verandert niets aan het feit dat N-VA er niet uitgestapt is maar eruit gekegeld door CD&V die zijn kar 180° draait en de PS.
Juist, dat waren zijn woorden. En laat me nu de evidente vraag stellen : sinds wanneer is het woord van de katholieken betrouwbaar ? Wil je werkelijk beweren dat ze in het partijbestuur van n-va enkel neofieten hebben die in de goede trouw van de paapsen geloven. Komaan... Daar zitten toch mensen bij die uit de volksunie periode stammen, die weten toch beter ? Die weten toch goed genoeg dat als je niet gekloot bent door een tsjeef, dat het is omdat die dat vergeten is ?

De reden dat ze zo zijn moeten overstag gaan bij cd&v ?
Het is overduidelijk, tot op het schrijnende toe zelfs, dat cd&v totaal geen voorbereiding had gedaan op het scenario dat het kartel zou ontploffen + een elektorale landslide ten voordele van hun ex-kartelpartner. Dat is (denk ik hee...) de reden dat Beke maandenlang zo een lamentabele profilering en communicatie heeft aangehouden. Dansen op twee benen tegelijk is zelden een fraai schouwspel.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 20:56   #109
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leugenaar
Uitspraak: 'løxənar
de -woord (mannelijk) leugenaars Zelfst. Naamw.

Iemand die een leugen vertelt.
Synoniem: iemand die liegt.
Iemand "leugenaar" noemen in de loop van een discussie, wordt beschouwd als een persoonlijke aanval.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 6 april 2012, 21:00   #110
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Het is inderdaad zoals Raf hier post, iemand leugenaar noemen is strafbaar - hier op het forum.

Aan de andere kant, zeggen, "je bent aan het liegen" dan weer niet denk ik. Terwijl iemand die aan het liegen is toch duidelijk een leugenaar is.
Oud 6 april 2012, 21:01   #111
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Iemand "leugenaar" noemen in de loop van een discussie, wordt beschouwd als een persoonlijke aanval.
Met de neus op de feiten gedrukt worden kan hard aankomen, maar een persoonlijke aanval zou ik het niet noemen.
Oud 6 april 2012, 21:05   #112
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met de neus op de feiten gedrukt worden kan hard aankomen, maar een persoonlijke aanval zou ik het niet noemen.
Hoe u het zou noemen, interesseert me niet. Het is een persoonlijke aanval volgens het forumreglement dat hier van toepassing is en persoonlijke aanvallen worden gerapporteerd.

Citaat:
Oud 6 april 2012, 21:07   #113
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Bovendien is het verwijt onterecht. Zoals ik hierboven al aangetoond heb, koos De Wever er wel degelijk zelf voor om niet meer deel te nemen aan de onderhandelingen en werd hij niet aan de kant geschoven, zoals de NVA'ers ons maar al te graag willen laten geloven.

Citaat:
Oud 6 april 2012, 21:33   #114
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Bovendien is het verwijt onterecht. Zoals ik hierboven al aangetoond heb, koos De Wever er wel degelijk zelf voor om niet meer deel te nemen aan de onderhandelingen en werd hij niet aan de kant geschoven, zoals de NVA'ers ons maar al te graag willen laten geloven.
Hij kan ondertussen in zijn eentje Asawad in Noord-Mali erkennen?
Kwestie dat er toch één "land" op zijn beurt zijn Nieuw-Vlaams Assawad in 2014 zal erkennen...

De rest van de wereld lust blijkbaar geen pap van een mono-etnisch Touaregstaatje.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 21:35   #115
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Twee dinges:

1) Betreft de "belofte" van de tjeven om niet in een regering te stappen zonder de nva. Ik heb dat nooit ofte nooit als een belofte ervaren. Wel als een eigen interne tjeefse (en terechte) conclusie uit de verkiezingsuitslag, en gebaseerd op het idee: als wij alweer de kastanjes uit het vuur moeten halen, dan krijgen we volgende keer nog meer klop bij de verkiezingen.
Ze hadden gelijk (vanuit hun eigen standpunt).
Dat ze van die lijn afgeweken zijn, zal hen - zoals ze aanvankelijk dachten - zuur opbreken.

Ik neem het hen niet kwalijk; integendeel, ik ben er hen dankbaar voor.

2) of wij (nva) er uit gebonjourd werden, of wij (nva) er zelf uitgestapt zijn, heeft enkel geschiedkundig nog belang. Of anders gezegd: het interesseert me geen zier. Gedane zaken nemen geen keer.
Wat me wel interesseert: de verkiezingsuitslag van oktober.
En de volgende samenvallende verkiezingen in 2014 (als ze niet vroeger federaal vallen).
We stoppen daar beter over met zagen, want daar komt geen einde aan. Ieder blijft bij zijn gedacht, terwijl het de toekomst niet aanbelangt.
(tenzij er echte bewijzen nog aan het daglicht zouden komen ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 21:51   #116
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Twee dinges:

1) Betreft de "belofte" van de tjeven om niet in een regering te stappen zonder de nva. Ik heb dat nooit ofte nooit als een belofte ervaren. Wel als een eigen interne tjeefse (en terechte) conclusie uit de verkiezingsuitslag, en gebaseerd op het idee: als wij alweer de kastanjes uit het vuur moeten halen, dan krijgen we volgende keer nog meer klop bij de verkiezingen.
Ze hadden gelijk (vanuit hun eigen standpunt).
Dat ze van die lijn afgeweken zijn, zal hen - zoals ze aanvankelijk dachten - zuur opbreken.

Ik neem het hen niet kwalijk; integendeel, ik ben er hen dankbaar voor.

2) of wij (nva) er uit gebonjourd werden, of wij (nva) er zelf uitgestapt zijn, heeft enkel geschiedkundig nog belang. Of anders gezegd: het interesseert me geen zier. Gedane zaken nemen geen keer.
Wat me wel interesseert: de verkiezingsuitslag van oktober.
En de volgende samenvallende verkiezingen in 2014 (als ze niet vroeger federaal vallen).
We stoppen daar beter over met zagen, want daar komt geen einde aan. Ieder blijft bij zijn gedacht, terwijl het de toekomst niet aanbelangt.
(tenzij er echte bewijzen nog aan het daglicht zouden komen ...)
Je hebt er plezier in he schoofzak?
Oud 6 april 2012, 22:03   #117
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
De reden dat ze zo zijn moeten overstag gaan bij cd&v ?
DEXIA

Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 april 2012 om 22:04.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 22:04   #118
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is inderdaad zoals Raf hier post, iemand leugenaar noemen is strafbaar - hier op het forum.

Aan de andere kant, zeggen, "je bent aan het liegen" dan weer niet denk ik. Terwijl iemand die aan het liegen is toch duidelijk een leugenaar is.
de rapporteur was aan het liegen

mag dat?
Oud 6 april 2012, 22:05   #119
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
de rapporteur was aan het liegen

mag dat?
Je vraagt dat aan de verkeerde, van mij mag alles.
Oud 6 april 2012, 22:06   #120
born2bewild
Banneling

Standaard

de leugenaar rapporteert
of
de rapporteur liegt
pfff lastig
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be