![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Linkje ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebt gij ooit al eens een mens gezien die 'te kwaad' is ? Dat is om schrik van te krijgen hoor !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was altijd een vervelende luis in de pels voor die zwammerige lesgevers met hun theorietjes. Want ik onderbrak hen dan en zei dat ik dat toch al wist, zonder dat ze daarvoor zo'n 1°kan psycho testje moesten doen, dus als ze wilden voortmaken om mijnen tijd niet te verspelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw GPS-kaartensysteem - met snelheidsbeperkingen op - is gewoon fixe softwaredata, zoals het wegennet zelf. Zodra de max-snelheid ergens veranderd wordt is uw software op die plaats al verouderd, in feite zijn die snelheidsaanduidingen van max-snelheid dus totaal onbetrouwbaar. GPS-software is gewoon een hulp, en is zeker niet betrouwbaar. Het wordt wel iets betrouwbaarder als je steeds weer de nieuwste software installeert, maar dat kost €€€. En juiste wegenkaartsoftware -op zich- zonder fouten bestaat niet. Edit: dit is een aanvulling van post 100: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 april 2012 om 13:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zie dat die 50 aangeeft in de bebouwde kom en dat de andere snelheden overeen komen met wat de borden zeggen. Niet projecteren. GIJ weet het niet, en dat is inderdaad een probleem.
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
Dat kan, maar dan weet ik het aan mijn GPS.
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() Hehe, heb dat eens geflikt met het wit blauwe busje achter me aan. Ze hebben me zelfs langs de kant gezet van pure frustratie. Konden me natuurlijk niets doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
|
![]() Verkeersborden lezen is verboden?
Troll alert! ![]()
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Dat is de taak van firma's zoals TeleAtlas die in België zijn gevestigd. De GPS firma's maken de toestellen en schrijven eventueel de software. De informatie komt van kaartenfirma's.
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() Nog nooit een snelheidsboete gehad.
En gij?
![]() |
#112 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn rechters die je gelijk geven, en-of je krijgt een veel mindere boete. http://www.hbvl.be/Archief/guid/geen...7-1d4f4af25add http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GN9130MDQ enz... En ze leren blijkbaar eruit: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 april 2012 om 16:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er vandaag de politie zelf over aangesproken.
Na een beetje getouwtrek zoals jullie hier natuurlijk ook doen dan toch het besluit dat die gans die boel opgezet spel is om zoveel mogelijk mensen te misleiden en boeten te ontvangen. Informatie van een agent zelf deze keer. Beetje nader uitleg nodig? De bebouwde kom borden zijn er enkel met de bedoeling en de wetenschap dat er de helft van de mensen het niet gezien hebben. U moet weten, ze staan vaak op korte paaltjes naast een parkeerstrook, dus de geparkeerde wagens staan tussen u en het bordje. Vaak staat het tegen een zijgevel gezet ook met een kasteeltje als tekening er bij en de meeste mensen aanzien dat als een bordje van een café of iets anders. In heel veel gevallen loopt in de zone 50 nog een stuk 70 door, t' is te zeggen een aantal meter voor het bordje zetten ze nog een bord van 70 en dan niks meer. Nu zegt men dat alles in de bebouwde kom zone 50 is. Behalve bv stukken van de ring (brugge bv in het center van de stad) waar het 70 is. Daarna om niet te begrijpen wijze terug 50. Enfin men gaat nog vaak terug naar 70. Daarnaast heb je zone 30 en de voetgangerszone waar ik vergunninghouder van ben en aan voetgangerssnelheid moet laveren. Dat zijn al 4 verschillende snelheden in een gebied waar men ervan uitgaat dat alles 50 is of minder. Het laat zich nogal raden dat ze op die manier veel flitswerk hebben op strategische punten. De gps data zijn niet mis, de toestand is soms gewijzigd maar aanvankelijk was die juist maar men laat het na die aan te passen en men corrigeert niet op professionele wijze de gewijzigde verkeerstoestanden. Nochtans is dat ook verplicht u te wijzen op veranderingen. Me dunkt dat er hier veel terug één en ander moeten leren alvorens ze een beetje hoog van hun torentje blazen. Dames en heren, u wordt om de tuin geleid en met opzet. Maar strikt juridisch hebben ze door een vergeten bordje ergens km's ver weg in de weide het recht op hun kant en de centen in hun zak. En daar draait het hem op, de wet wordt hier ge-misbruikt ten eigen voordele. Niet ten voordele van de veiligheid want dat doet er zelfs niet aan toe op die manier. Laatst gewijzigd door Mambo : 12 april 2012 om 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je Knokke Heist binnenrijd via de expres weg moet u eens kijken. Een groot geel bord Knokke-Heist, een paal 70 km en dan pas een wit bordje met zwarte letters knokke heist 45° scheef gezet. Ik spreek op een afstand van pakweg een 50 meter.
Bijbedoeling? Jawel daar flitsen ze u met mobieltjes. Strikt juridisch gezien hebben ze u zuiver bij uw pietje, of mietje. Laatst gewijzigd door Mambo : 12 april 2012 om 20:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't is natuurlijk reeds in het lang en breed dikwijls in het nieuws geweest dat jonge mensen soms wel 20 keer hun rijbewijs examen opnieuw moeten doen tegenwoordig .En met rijschool.
Ik langs de andere kant ben maar 1 keer moeten gaan en zonder rijschool. Allee trek uw besluit dus. Laatst gewijzigd door Mambo : 12 april 2012 om 20:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 april 2012 om 20:18. |
![]() |
![]() |