Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2012, 15:58   #101
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik merk twee dingen die fout zouden kunnen zitten in uw hoofd:
1. gekleurde man moet meester zijn over blanke man
2. gekleurde man moet privileges krijgen
Gaat het er zo simplistisch aan toe in uw dingeshoofd?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 15:58   #102
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Komt goed uit. Ik tel jou dan ook niet bij " ons ". Iets zegt mij dat je niet 100 % Europees bent, vergis ik mij ?
Ik hoor ook niet bij "jullie".
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 15:59   #103
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. blanke man baas in eigen land
2. gekleurde man baas in eigen land.
Ieder in zijn eigen land dus. Begrepen, of is dat nog te moeilijk voor jouw leeftijd ?
Ja dus, zo simplistisch gaat het in uw dingeshoofd.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 11 april 2012, 16:00   #104
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, dat heb je ons tot in den treure toe al duidelijk gemaakt.
Oud 11 april 2012, 16:00   #105
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Joepie.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 16:03   #106
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ja dus, zo simplistisch gaat het in uw dingeshoofd.
" Ieder baas in zijn eigen land " is té simplistisch voor jou ? Of is mijn vraag misschien onredelijk ? Mag ik nog baas zijn in mijn eigen land, of is het fatsoenlijker onderworpen te zijn aan vreemde indringers ?
Vraag anders eens aan de Basken wat die er over denken ...daar loop je toch zo hoog mee op.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 16:06   #107
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
" Ieder baas in zijn eigen land " is té simplistisch voor jou ? Of is mijn vraag misschien onredelijk ? Mag ik nog baas zijn in mijn eigen land, of is het fatsoenlijker onderworpen te zijn aan vreemde indringers ?
Vraag anders eens aan de Basken wat die er over denken ...daar loop je toch zo hoog mee op.
Ben je baas thuis?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 16:08   #108
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben je baas thuis?
Dat is zijn probleem

Dat, en een te klein pietje.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 17:42   #109
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Moet je het dan normaal vinden als je in je eigen land gecommandeerd word door arrogante vreemde niksnutten ?
Indien ze werk hebben, zijn het in principe geen 'niksnutten' meer. Of mogen allochtonen nog steeds enkel de vuile baantjes opknappen waar de Vlaming zich te goed voor voelt of waar de autochtonen zeker niet met hen geconfronteerd worden?

Laatst gewijzigd door SDG : 11 april 2012 om 17:51.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 17:50   #110
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft een gekleurde flik die een overtreding beboet, te maken met "baas zijn in eigen land"? Niks.
Oud 11 april 2012, 17:51   #111
Noorderlicht
Lokaal Raadslid

Noorderlicht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
over welk land heb je het? ik meen mij te herinneren dat u gisteren nog schreef dat u niets met belgen en België te maken wilde hebben. vlaanderenland bestaat niet hoor. kom van die wolk af, racist.
Noorderlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 17:52   #112
Noorderlicht
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wat heeft een gekleurde flik die een overtreding beboet, te maken met "baas zijn in eigen land"? Niks.
dat heeft er alles mee te maken, volgens dingske. bruine flikken horen hier niet thuis. hup, alle vreemdelingen terug naar eigen land.
Oud 11 april 2012, 17:56   #113
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht Bekijk bericht
dat heeft er alles mee te maken, volgens dingske. bruine flikken horen hier niet thuis. hup, alle vreemdelingen terug naar eigen land.
Bwa, zolang ze braaf WC's kuisen of in een slachthuis geslachte koeien uitbenen en verder uit zijn buurt blijven zullen ze van dingske wel mogen blijven, vermoed ik.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 17:59   #114
Noorderlicht
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Bwa, zolang ze braaf WC's kuisen of in een slachthuis geslachte koeien uitbenen en verder uit zijn buurt blijven zullen ze van dingske wel mogen blijven, vermoed ik.
dan hebt u nog niet veel posts gelezen van dingske
Oud 11 april 2012, 20:04   #115
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Zou de toenemende agressie niet eerder te maken met het teveel aan gezag in onze maatschappij ? Tegenwoordig moet tegenover ALLES een moreel oordeel staan (tot zelfs houtkacheltjes toe). Mensen worden gedumpt terwijl ze perfect beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt... We leven als sardinen opeengepakt in dit kleine landje, waar niets nog onopgemerkt blijft en waar de bemoeienissen steeds stijgen. Kliklijnen..... dat in combinatie met de straffeloosheid lijkt mij een goede cocktail voor een toenemende mate van agressie. Ik denk als u pleit voor meer van hetzelfde dat u een tegengesteld effect zult krijgen. Dereglementering + meer repressie tegenover échte misdaden is m.i. de oplosssing
Iedereen van die gezagvoerders wil zijn gelijk halen al is het maar om in de belangstelling te staan en te scoren,ik denk dat ge er bonk opzit met uw analyse.
Oud 11 april 2012, 20:38   #116
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ga maar lopen nadat je met jouw generatie de boel hebt verkloot en laten verkloten. Gaan lopen, typisch.
Ik wil me niet mengen in je discussie met klarekijk hoor,maar wat heeft mijn generatie dan wel verkloot,zij hebben geleefd in een periode wanneer het goed was om te leven,kun je het hun kwalijk nemen dat ze geen glazen bol hadden,en dat nu de open vrije economie en bankieren zonder overheidsinspectie hebben geleid tot wat het nu is(crisis)en dat kan je niet in de schoenen van mijn generatie schuiven he!
Mijn generatie heeft zeker de intentie niet gehad om hun kinderen met een zware erfenis te laten zitten,de huidige crisis nu in die gewone mensen hun schoenen schuiven is wel zo gemakkelijk,het zijn maar woorden jongske en de vraag is wat jij dan zou gedaan hebben als je in die periode geleefd zou hebben,alles aan de staat laten mss?
Oud 11 april 2012, 20:44   #117
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Niet echt , maar ik moet in een ander land ook niet met het vingertje gaan zwaaien en zeker niet het champetterke gaan spelen .

En ik voel me zeker geen meester over een gekleurde medemens . ik voel me wel soms in mijn eigen omgeving geviseerd .

En het is niet de bedoeling hier deze discutie over mijzelf te laten gaan .

Ik wil discuteren over het gezag en het gevoel rond gezagsdragers

Ik wil absoluut geen carte blance krijgen om overtredingen te mogen maken omdat ik kan aantonen dat ik werk en belastingen betaal .

Maar als iemand mij op een asociale manier gezag afdwingt die ten aanzien van onze maatschappij nog geen enkel meerwaarde heeft betekend en enkel een profitariaat jobke misbruikt om te domineren , dan heb ik het daar moeilijk mee .dat zijn niet de juiste personen om gezag af te dwingen .

En als een parkeerwachter je verbaal aanspreekt omdat je met een vriend of kennis op de stoep staat te praten dan wringt er iets .

Stel U maar eens voor dat je tegen 3 vreemdelingen die op de stoep staan te praten zou zeggen om wat opzij te gaan . Je ontketend een rel mat 100 man .

Zij mogen gewoon in hte midden van de weg stoppen met hun wagen , het raampje open draaien en een babbeltje doen terwijl ze het verkeer ophouden . Durf jij te reageren ?

En dat soort mensen gaan een andere broek aan trekken en u eens uitleggen hoe het moet ? Respect moet je verdienen , niet afdwingen .
Ben jij echt zo lomp dat je de hints die verschillende forumleden je hierboven gaven niet begrijpt ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 20:51   #118
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Oei oei oei zo veel reacties in zo korte tijd .

Ik wist dat dit een heet hangijzer was , daarom heb ik het ook aangedruft zo te stellen . Maar wie ben ik ? doet er niet toe .
De topic van dit debat is nog niet los op zijn doel gekomen . kweet zelfs niet of het zal lukken ?

Kan je gezag afdwingen op de manier waarop men momenteel bezig is ?
of lokt men eerder ongenoegen uit ?
Pas op doodslag en zelfs enkel slagen vind ik onverantwoord laat dat duidelijk zijn .

Ik heb het over gezag !!!!!

Kijk als ik een klein manneke was stond de leeraar in kostum voor de klas en we spraken hem aan met meester of met mijnheer . Nu staat daar een leeraar met een paar versleten sportschoenen grauw en grijs , met een gescheurde jeans en een T-shirt met wat wansmakelijke afbeeldingen op te zeveren over " KEI TOF Hé MANNEN "

En jij wil daarmee gezag afdwingen ?

Een have sigeuner die zijn hele leven heeft rondgereist van stad naar stad om gouddiefke te spelen handtasjes af te rukken , en dan ineens komt die vertellen dat je niet effe mag blijven praten op de stoep , zonder parkeergeld te betalen .

Denk je daar gezag mee te creeeren ? daar gaat het over , NIET OVER MIJ
Oef... dat is een hele geruststelling...
Oud 11 april 2012, 20:52   #119
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je maakt jezelf belachelijk en je hebt het niet eens door.
Als jij dit een 'discussie' noemt dan zou je beter een WC gaan ontstoppen ergens, dan doe je toch nog iets nuttig vandaag.
Oud 11 april 2012, 21:04   #120
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ook, giserke, maar dat is mijn probleem. Niet dat van die flik en nog minder van die flik zijn achtergrond. Ik heb geen respect voor flikkengezag. Nooit gehad.
gezonde stelling. Ik leg jaarlijks een mooie verzameling verkeersboetes aan, wat uiteraard enkel mijn fout is. Geen haar op mijn hoofd denkt eraan om (mijn) probleem te willen goedpraten door trash-talk over politieagenten met of zonder bruine huidskleur.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be