Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2012, 10:56   #101
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ze liggen er niet van wakker hoor.
Dewever zal toch moeten leveren hoor . Als hij in 2014 niet levert gaat het ook met hem bergaf. Hoogmoed komt dikwijls voor de val.
Bovendien is de groep N-VA kiezers dermate heterogeen dat beleidsbeslissingen quasi onmogelijk zijn zonder een deel van hun kiezers te misnoegen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 10:57   #102
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Bereid er je maar op voor, vanaf oktober zitten ze in de helft van de Vlaamse gemeentebesturen.
In een gemeente kunnen ze communautair niet echt veel onheil stichten.

Citaat:
Met wat geluk leveren ze binnenkort de Vlaamse premier.
Tsja, dat overbodige Vlaamse regeernivoo...
Daar werd reeds mening overijverig flamingant mee gepaaid.
Citaat:
En die posities dienen maar één enkel doel, zoals je weet.
Jaja, ik weet best dat je ons land naar de sodeju wil helpen.
Oud 12 mei 2012, 10:59   #103
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
postjesplakkers, politiek benoemden, familie, ...
...en misschien mensen die een liberaal beleid wensen?
Oud 12 mei 2012, 11:01   #104
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
En de ovld biedt dat ?
Of wat zitten ze anders in deze belastingregering te doen ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 11:01   #105
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp ergens je leedvermaak, maar anderzijds: aan wie moet een echt liberaal gezinde mens nog zijn stem geven?
Kon die oprechte liberaal dan ooit bij de VLD terecht? Ik dacht het niet.

Dit is de harde waarheid voor jou: er komt geen echte liberale partij meer voor de Belgitude gebroken is.
Oud 12 mei 2012, 11:03   #106
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, ik weet best dat je ons land naar de sodeju wil helpen.
Hahahahaha... mooi, Staaf!
Oud 12 mei 2012, 11:03   #107
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor welke partij stem jij Staaf ?
Uw standpunten betreffende vreemdelingen zijn dikwijls nog strenger dan die van menig VB-er , maar u lijkt zich aan de andere kant niet te kunnen vinden in een Vlaamse onafhankelijkheid.
Bij wie vind jij politiek onderdak ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 11:18   #108
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Voor welke partij stem jij Staaf ?
Uw standpunten betreffende vreemdelingen zijn dikwijls nog strenger dan die van menig VB-er , maar u lijkt zich aan de andere kant niet te kunnen vinden in een Vlaamse onafhankelijkheid.
Bij wie vind jij politiek onderdak ?
Ethisch en economisch was LDD redelijk conform mijn ideologische opvattingen.
Maar buiten Lode Vereeck vond ik hun voorgedragen kandidaten zelden interessant.
Communautair zou ik BUB moeten stemmen.

Maar de ene partij is in staat van ontbinding, en de andere raakt wat moeilijk van de grond.
Je hebt het dus door, ik kan nauwelijks een kant op, ik kan me niet laten vertegenwoordigen.
Zes jaar geleden klampte een OVLD'er me aan, en presenteerde me een koele pint aan zijn promotiestandje.
Hij beloofde in alle toonaarden om nooit met CD&V coalitie te vormen in mijn stad.
En hopla, een week nadien legde onze torenpoepster de eed af.
Die gasten kan ik dus zelfs niet op stemmen uit (anti-)tactische overwegingen.
't Zal dus toch maar weer LDD worden, puur uit principe.
Communautair zijn die niet zoals N-Va, en 't is voor de gemeente...
Oud 12 mei 2012, 11:43   #109
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik raad iedereen aan Vanderkelen zijn stukje in HLN te lezen (staat dat ergens online trouwens?), zelden zoiets zuurs gelezen. Hij nam zelfs de woorden statistisch insignificant in mond (dat was hij vreemd genoeg vergeten bij de vorige peiling toen N-VA daalde). De rest van de pagina werd ingenomen door een artikel over statistisch insignificante onzin.

Laatst gewijzigd door mkb : 12 mei 2012 om 11:48.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 12:00   #110
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Laat die transfertwinst nu net ongeveer dat zijn wat men dit jaar moest besparen. Snappie.
Dat het drama mee veroorzaakt is door Vlaamse politici klopt: alleen welke Vlaamse (sic) politieke partijen hebben sinds jaar en dag mee de plak gezwaaid inn la Belgique? Zij en zij alleen zijn de verantwoordelijken.
Als je op N-Va rekent om de transfers af te schaffen, kijk dan eerst maar eens naar dit filmpje, op 1'10''
Oud 12 mei 2012, 14:39   #111
born2bewild
Banneling

Standaard

"geen regering zonder NVA"
Pets, boem in your face leugenaar
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 14:45   #112
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Ik raad iedereen aan Vanderkelen zijn stukje in HLN te lezen (staat dat ergens online trouwens?), zelden zoiets zuurs gelezen. Hij nam zelfs de woorden statistisch insignificant in mond (dat was hij vreemd genoeg vergeten bij de vorige peiling toen N-VA daalde). De rest van de pagina werd ingenomen door een artikel over statistisch insignificante onzin.
Hoeft ook niet te verbazen. Van Der Kelen is bij uitstek een epigoon van het Belgicisme. Hij is ook een manitou uit de logekringen van Het Grote Oosten van België. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar in die sferen is het Belgicisme diep geworteld. Méér zelfs, ook de francofilie is er vrij sterk verbreid. Er zijn in Vlaanderen nog loges uit die obediëntie waar de voertaal "le français" is ...
Oud 12 mei 2012, 16:02   #113
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hoeft ook niet te verbazen. Van Der Kelen is bij uitstek een epigoon van het Belgicisme. Hij is ook een manitou uit de logekringen van Het Grote Oosten van België. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar in die sferen is het Belgicisme diep geworteld. Méér zelfs, ook de francofilie is er vrij sterk verbreid. Er zijn in Vlaanderen nog loges uit die obediëntie waar de voertaal "le français" is ...
Een complot is het!
Een complot, zeg ik u!
Oud 12 mei 2012, 16:05   #114
robert t
Europees Commissaris

Standaard

[quote=Gwylan;6122790]
Citaat:
Die trend, voor wat Vlaanderen betreft, is al langer bekend, en zal naar mijn mening niet zo snel omkeren : méér en méér Vlamingen zijn de belgicistische regimepartijtjes beu.
Correct. de teller staat inmiddels op ongeveer 50 % van de Vlamingen die het gehad hebben met deze onstaat.
Citaat:
Voor het voortbestaan van de huidige staatsconstructie België blijkt dat evenwel geen probleem, vermits de Vlaamse meerderheidsbevolkingsgroep alsmaar minder in de pap te brokken heeft bij de samenstelling van de federale regeringsmeerderheid, die trouwens nu reeds geen meerderheid meer haalt in Vlaanderen. Bovendien blijkt de Vlaamse bevolking dergelijke volstrekt ondemocratische situatie slaafs te aanvaarden.
Scherp opgemerkt. De Vlamingen zijn ongetwijfeld het tamste volk van het westelijk halfrond. Wat de oorzaak hiervan is weet ik niet. Vermoedelijk de talrijke bezettingen, uitzondering gemaakt voor de Nederlandse periode (1815-1830).
Citaat:
Al valt te bezien hoe lang die slaafse meegaandheid nog zal duren. Het is mij zeer duidelijk dat Vlamingen in de regel absoluut geen revolutionairen zijn, maar ik blijf erbij dat de gemeenteraadsverkiezingen later dit jaar een eerste en wellicht doorslaggevende test zullen zijn voor uw huidige federale bestuursmeerderheid, ook al hebben die verkiezingen niet rechtstreeks te maken met het federaal bestuursniveau.
De gemeenteraadsverkiezingen hebben weinig impact op het federaal niveau. In de landelijke gemeenten, la Flandre profonde, is de CD&V ver van uitgeschakeld. Haar invloed op het dagelijkse leven is voelbaar via allerlei nevenorganisaties zoals ziekenkas, vakbond, OCMW en noem maar op. Het weze dan ook duidelijk dat de Vlaams-nationalisten op verre na niet de federale percentages kunnen evenaren.
Citaat:
Immers, indien de Nederlandstalige partijtjes die momenteel het Belgisch Franstalig staatsregime steunen (zegge de CD&V, de OpenVLD, de SpA en zijdelings ook Groen!) zware kloppen krijgen bij de gemeenteraadsverkiezingen, kan het welhaast niet anders of dit zal binnen die partijtjes voor grote wrevel zorgen vanuit de kern hunner achterban. Het gevolg laat zich makkelijk raden : interne druk op de partijleiding om iets minder tegen de stroom der overheersende politieke trend in te roeien en zich derhalve minstens schijnbaar wat “Vlaamser” te gaan gedragen binnen de federale meerderheid.
Ik twijfel hieraan. De structuren van belgië kan je vergelijken met onkruid, diep geworteld in het Vlaams gazon. Je kan het onkruid oppervlakkig vernietigen, maar steeds opnieuw komt het op een andere plaats weer te voorschijn. Het belgisch establishment heeft te veel invloed, nog steeds. De betrachting van de bewuste Vlamingen is dus niet de belgicistische partijen te "vervlaamsen", maar wel ze te bestrijden met als uiteindelijk doel de vernietiging ervan.
Citaat:
Hoewel Di Rupo ongetwijfeld één en ander heeft ingecalculeerd en een paar minimale “Vlaamse” toegiftjes achter de hand houdt voor na de gemeenteraadsverkiezingen (kwestie van enkele graantjes rond te strooien om de hoenders in het hok te houden, weet u wel) moet hij hopen dat bedoelde Nederlandstalige partijtjes zich toch niet een beetje te veel “Vlaams” willen gedragen, want dat zou tot tandengeknars leiden bij de Franstalige partijen, die zich ten aanzien van hun kiezers slechts weinig toegeeflijkheid kunnen veroorloven.
Di Rupo heeft verklaard dat hij wil afgerekend worden op de mate waarin hij de N-VA kan liquideren. Mijn antwoord : oog om oog, tand om tand.
Citaat:
Ik voorspel een politiek hete winter voor de Belgische federale regeringsmeerderheid : een constant verlammende interne ruzie pogen te vermijden wordt de eerste prioriteit, want gedwongen worden tot nieuwe federale verkiezingen ware een drama voor het Belgisch staatsregime.
Dat klopt.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 16:21   #115
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Correct. de teller staat inmiddels op ongeveer 50 % van de Vlamingen die het gehad hebben met deze onstaat.
Die teller staat in het Vlaams Blok-café in uw gemeente zeker?
Oud 12 mei 2012, 16:23   #116
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Een complot is het!
Een complot, zeg ik u!
Flauw en afgezaagd

Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 mei 2012 om 16:23.
Oud 12 mei 2012, 16:25   #117
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Flauw en afgezaagd
Net als de loge-complottheorie zeker?
Oud 12 mei 2012, 16:25   #118
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je op N-Va rekent om de transfers af te schaffen, kijk dan eerst maar eens naar dit filmpje, op 1'10''
Ik heb het gezien, Staaf. Waarschijnlijk al voor dat jij er weet van had. Ik ben niet tegen transfers: ik ben tegen transfers die gratuit en niet transparant zijn. Transfers moeten Walen vooruithelpen, niet achterover laten liggen in een hangmat.
Ik wil mijn buur gerust eens wat verderhelpen als het nodig mocht blijken, maar als hij constant om hulp vraagt en ik merk dat hij zelf niets aan zijn benarde situatie doet, dan zal hij snel andere hulp moeten gaan zoeken. Dan blijft mijn deur dicht.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 12 mei 2012 om 16:35.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 16:28   #119
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Net als de loge-complottheorie zeker?
Al wat ge zegt zijt ge zelf?
Oud 12 mei 2012, 16:40   #120
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik heb het gezien, Staaf. Waarschijnlijk al voor dat jij er weet van had. Ik ben niet tegen transfers: ik ben tegen transfers die gratuit en niet transparant zijn. Transfers moeten Walen vooruithelpen, niet achterover laten liggen in een hangmat.
Typisch tweeslachtig N-Va gewauwel.

Ofwel ben je voor ofwel tegen die transfers.
Maar er tegen zijn, tenzij ze 'transparant' worden, dat is ongeloofwaardig.
Dat is politiek correcte onzin, rondgestrooid om niet gecordonniseerd te worden, en om federaal een opening te behouden op ooit misschien een bestuursmandaat...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be