![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu kan ik gerust geloven dat er heel wat belgicisten als Another Jack zijn die geen enkel probleem hebben met een tweetalig Vlaanderen. Maar dat zij en hun partijen dan wel de moed hebben er voor uit te komen en er de politieke gevolgen van te dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Dit citaat bewijst dat francofonen politici de pen hebben vastgehouden om dat rapport te schrijven.
De toon van die zin is een politiek statement, geen objectieve bevinding. Citaat:
Laatst gewijzigd door giserke : 30 mei 2012 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk wel niet zo dat dergelijke zaken over Walen gezegd worden in het Franse parlement op aangeven van onze Vlaamse politici...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 30 mei 2012 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() Soms ontwaar je bij hem bijna een glimp van een schijn van een normale manier van debatteren, maar hij moet zich duidelijk forceren. De kruistocht tegen de Vlaemsch-nationalistische landsverraders mag niet afzwakken. Ik vraag me af waar dat trauma vandaan komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is ook de reden waarom de N-VA eigenlijk al een tijdje niet meer gelooft in die onafhankelijkheid, het blijft echter een lokroep die heel wat malcontenten én hun stemmen opbrengt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() ik denk meer dat deze tekst past in het 'Plan-F' van Namen en Parijs.
het is toevallig dat Franse PS'ers (dienaars van Hollande) het rapport hebben samengesteld ... en dit zal zeker besproken zijn geweest tussen Di Rupo en Hollande in Rijsel enkele weken geleden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wie heb je dat al weten doen misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() "Flahaut wijst er de Franse verslaggevers ook nog eens op dat Vlaanderen het befaamde Minderhedenverdrag nog steeds niet heeft goedgekeurd." (bron)
Ik vraag me af wat die Franse verslaggevers daarvan vonden, want ironisch genoeg heeft Frankrijk dat ook nog niet gedaan. De Vlaamse regering is daarentegen bereid het verdrag ondertekenen, indien Nederlandstaligen en Franstaligen in een andere deelstaat niet als nationale minderheid beschouwd kunnen worden. Laatst gewijzigd door Kapitein Nemo : 30 mei 2012 om 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarna is ook die versie vernietigd door hun equivalent van het Grondwettelijk Hof, wegens niet in overeenstemming met het gelijkheidsprincipe, dat men daar wel ernstig neemt blijkbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alsof er geen beduidende verschillen tussen de regio's zijn. Alsof we hier een democratie hebben die naam waardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De toevalligheid die bepaalt of je nu in Vlaanderen, Wallonië of Brussel bent geboren mag voor mij geen rol spelen. Wie ontkent de verschillen trouwens? Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 mei 2012 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- Franse vlaggen aan de gevels van maison communale en - politieke agitatie. Alles wordt in voor Parijs goede banen geleid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je vergeet dat er al jaren een transfert is, die zou gebruikt moeten worden om de regio terug economisch leefbaar te maken. Maar van herstel is geen sprake. De Walen zijn zelf verantwoordelijk voor wie ze stemmen en ik zie niet in waarom ik daarvoor moet opdraaien zonder op zijn minst mijn hand aan de geldkraan te kunnen houden. Daarom dat die responsabilisering zo belangrijk is waar uw partijke tijdens de verkiezingen wel over sprak maar waar ze nu niets meer aan doet. Neen de verantwoordelijkheid ontvluchten om de Dexia boter op het hoofd te blijven verbergen voor de massa net als de anderen. De rekening volgt hopelijk in 2014. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() Ik ben het rapport zelf aan het lezen en het is nog redelijk objectief, met hier en daar een 'toevallige' lacune ten voordele van de franstaligen, bijvoorbeeld wanneer ze Voeren bespreken en VMO vermelden maar niet de Action Fouronnaise.
Ze hebben in ieder geval zeer goed begrepen dat er een enorme kloof gaapt tussen beide landsdelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |