![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verbied auto's, voetpaden, alles waar mensen mee kunnen verongelukken. Misschien ook kookplaten en kaarsen. En messen, vorken, balpennen..
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met politici, dus
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk moet je gewoonweg alles verbieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Kijk, 't is altijd hetzelfde, de goeie (90%) die moeten het altijd bekopen met de kwaaie (10%) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Burger
|
![]() Praktisch probleem met verbieden;
De Verenigde Staten en de drooglegging: mensen bleven alcohol drinken, alcoholgerelateerde problemen verminderden niet, criminaliteit steeg Scandinavische landen: erg moeilijk om aan alcohol te geraken, streken (in Noorwegen bv) waar je een paar 100km moest rijden om peperdure alcohol te kopen in een staatswinkel. Het hielp allemaal niet: alcoholisme is er een erg groot probleem, groter dan bij ons. In de praktijk blijken maatregelen zoals verbieden of moeilijk verkrijgbaar maken vooral te leiden tot criminaliteit en zelfstook. Alcohol is nu eenmaal een drug die zeer gemakkelijk zelf te maken is. Je hebt slechts een absoluut minimum van apparatuur nodig, het procédé is uiterst eenvoudig en je kunt het op basis van zowat alles maken, van braambessenwijn tot aardappeljenever. Plus: ik hou niet van verbieden; we hebben al regeltjes genoeg; je krijgt een klimaat waarbij mensen elkaar gaan verklikken, een klimaat van wantrouwen Ik drink zelf niet maar een meerderheid van de mensen gaat probleemloos om met alcohol en wie probleemloos kan genieten van een goed glas bier of wijn gun ik dat graag: ik kijk liever toe op mensen die genieten dan op zure regelgevers Los daarvan: alcoholisme is een zeer ernstig probleem. Een significante minderheid kan er niet mee overweg en voor wie er verslaafd aan is, is het een zware hard drug die traag maar zeker hun leven (en dat van hun omgeving) verwoest. Ik zie mensen graag zoeken naar oplossingen hiervoor, verbieden hoort daar wat mij betreft niet bij. Laatst gewijzigd door Ariadne : 12 juni 2012 om 12:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() of ga argumenten geven...
![]() |
#115 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nu al de zoveelste keer dat jij jankt omdat mensen geen argumenten geven. Maar jij geeft zelf ook geen goede argumenten, je schreeuwt enkel en alleen dat je van alles wilt gaan verbieden.
In verschillende topic,s hebben mensen je al duidelijk proberen te maken dat ethiek niet universeel is. En toch ga je maar door, met dit soort topic,s. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Echter in de werkelijkheid hebben in de praktijk alle pogingen om alcohol te bannen nogal wat negatieve neveneffecten. Als je die mee in je redenering betrekt dan verandert de uitkomst. Als je puur utilitaristisch rekent vergeet dan dus niet dat alles onverwachte neveneffecten heeft. Ten tweede maak je naar mijn mening de fout te stellen de negatieve gevolgen van alcoholmisbruik enkel aan dat alcoholgebruik liggen. Er is echter meer aan de hand. 4 jaar geleden werd de stad waar ik woon overrompeld door Nederlandse voetbalsupporters. Het bier vloeide rijkelijk en iedereen was stomverbaasd hoe die lui konden zuipen. Men praat er nog over. En iedereen was ook verbaasd dat het desondanks niet tot geweld kwam. Mensen die in groep ladderzat konden worden zonder agressief te worden, dat had men hier nog niet gezien. De Nederlanders hebben zich hier onsterfelijk populair gemaakt. Het lijkt me dat er dus ook nog een culturele component nodig is opdat alcohol automatisch tot geweld leid.
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 12 juni 2012 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik stel ook zwaardere middelen voor: veel anti-alcohol campagnes. Zodat alcohol sociaal not done wordt. Dus reclame voor alcohol verbieden, en in de plaats met extra taksen anti-alcohol campagnes in alle media. En ook meer psychologische hulpverlening rond alcoholisme; verplicht gefinancierd door geld dat uiteindelijk van de producenten komt. Citaat:
Citaat:
Moeten we dan alle verboden afschaffen, omdat dat zou leiden tot wantrouwen? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#119 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh, gaan we dan ineens ook de scouts, de volleybal, voetbal, de school en alle andere oorden waar mensen verkracht worden, verbieden? Uw kronkels rammelen aan alle kanten.
![]() |
![]() |