![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je nu blijkbaar bon ton is , is gewoon alleen maar denken aan het sociale, zonder te moeten nadenken hoe de economie kan groeien . Volgens mij is dat precies de achillespees van Elio. Hij denkt alleen maar in termen van jaloezie, lasten op arbeid, niet in termen van saneren, en ook niet in termen van sociale vallen verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door stuyckp : 2 juli 2012 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is geen kritiek mijnerzijds ; het is gewoon de vaststelling dat ik niet weet uit te vissen wanneer het eerste van toepassing is, en wanneer ik de sprekende tekst totaal anders dien te interpreteren. Misschien is het gewoonweg domheid mijnerzijds, maar ik denk dat het meer te maken heeft met het cultuurverschil. Zo stel ik bijvoorbeeld ook vast dat de Vlamingen op dit forum waaronder uzelf geheel voor andere details gevoelig zijn dan ik. En ik heb het nu niet over de vaststelling dat wij persoonlijk zeer van mening verschillen omtrent hetgeen u in deze discussie “luiheid” noemt etc… : ik vind het verschillen van mening volstrekt niet erg, en neem er na discussie eenvoudigweg akte van. Ik vind dat ik gerust uw visie onjuist en zelfs verwerpelijk mag vinden (of vice-versa), maar ik ga er niet van uit dat dit u op welkdanige manier zou verplichten om eenzelfde visie als de mijne aan te kleven. Ik heb de wijsheid niet in pacht, mijnheer Fieseler, evenmin als ieder ander : ik kan mij vergissen, en een ander kan dat evenzeer. Ik heb er geen enkel probleem mee om dat principe te aanvaarden. Ik heb het over de ongetwijfeld cultuurgestuurde gevoeligheden die uit onze replieken blijken. Ik stel vast dat u het al snel over “persoonlijke aanvallen” en “vage natrapperij” hebt waar ik gewoon een meer algemene vaststelling poneer, wijl anderzijds u en diverse andere forummers alhier kennelijk niet het minste besef hebben van de Franse (zeg maar Latijnse) gevoeligheden en manier van discussie voeren. Om het eenvoudig te stellen : wij hebben de “republiekeinse reflex”, dus wij wisselen openlijk en op directe wijze van mening, maar dat betekent niet dat er grote vijandschap op til is, of dat er verborgen achterbakse betekenissen in onze woorden schuilen. Geloof mij : als wij iemand persoonlijk willen beledigen zeggen wij dat zonneklaar, bij gebreke waaraan men geen verholen “persoonlijke aanval” of “vage natrapperij” in onze argumenten moet zoeken. Anderzijds zijn wij vanwege die open discussiecultuur wel erg gevoelig aan het ons in de maling willen nemen middels het verwringen van onze eigen argumenten : wij ervaren dat snel als een aanslag op onze intelligentie. Kortom, mijnheer Fieseler, de post waarop u nogal gebeten kritisch reageert heeft evenmin als al mijn andere bijdragen de bedoeling om wie dan ook te beledigen of persoonlijk aan te vallen, en anderzijds, wie weet gun ik u onvoldoende het voordeel van de twijfel waar het om de sprekende betekenis van uw argumenten te mijnen aanzien gaat. Blijft evenwel de vaststelling dat wij een totaal verschillend en zelfs quasi tegengestelde maatschappelijke visie hebben. Dat mag. Waarvan akte. Laatst gewijzigd door Gwylan : 2 juli 2012 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister-President
|
![]() Dank voor de berekening, die overigens mijn stelling bewijst. Ik begrijp dat uw motto "compenseren" is : je verhoogt al eens wat, en dat compenseer je met iets anders, wat je dan weer met nog iets anders compenseert, etc... Dat "waarom iets eenvoudig maken als het véél ingewikkelder kan" is wellicht de Belgische manier van doen, maar het is niet de mijne. Voor het overige heeft uw reactie niets te maken met de essentie van mijn stelling. En het is niet "mijnheer de jaloezieprediker" maar "mevrouw de wat u er ook moge van vinden", maar dat terzijde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Haha wat een joke ![]() Hij is zo bang om maar iets verkeerd te doen dat hij helemaal niets doet. Laatst gewijzigd door Henri1 : 2 juli 2012 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is volgens mij perfect mogelijk om aardgas hoger te taxeren, en tegelijkertijd de lasten op installatie van ecologische investeringen op 0 euro te zetten. In feite in een passiefhuis is uw verbruik 10% van een gemiddelde woning. dus als je bvb het gemiddeld verbruik opdrijft van 2000euro naar 4000eruo wordt het verbruik opeens onwezenlijk duur en toch is het mogelijk om uw huis te isoleren dat het maar 400euro verbruikt Wat kost het materiaal om dit te realiseren ?bvb 4000eruo isolatie materiaal. Wat kost het werk om dit te realiseren ? bvb 20000 euro werk. Maar als je weet dat lasten op arbeid 75% bedragen, dan wil dit zeggen dat wanneer je de installatie lastenvrij laat gebeuren dit werk gedaan wordt voor 5000eruo Dus je kunt uw huis stoken voor 400euro met een investering van 9000euro. Je verdient uw investering in 2 jaar terug.; Wat mij doet besluiten dat je zonder moeite deze sector kunt dynamiseren door de lasten op energie op te drijven en de lasten op de installatie van ecologische oplossingen drastisch te doen zakken bekom je een goeie verschuiving in de economie naar een nieuw evenicht. Dat is het punt dat je moet zoeken als politici. Niet zomaar effe takseren maar tegelijkertijd kantelmomenten veroorzaken die oplossingen bieden om de taksen te ontwijken. En op die manier wordt de begroting een heel dynamisch geheel, wat misschien lastig is voor de politici dat je continu achter nieuwe inkomsten moet gaan, maar wat in feite niet lastig is, maar gewoon een manier van denken en redeneren. Dus we moeten niet bang te zijn om bepaalde taksen in te voeren om dan de zogenaamde erpletterende verantwoordelijkheid t ehebben dat onze 'arme mens' in de koude zou zitten. Het zal allemaal zo'n vaart niet lopen. Het kan allemaal opgelost worden. Maar inderdaad je moet niet meer op uw dik gat zitten, je moet iedereen aan het werk krijgen om hetzelfde probleem proberen op te lossen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is volgens mij perfect mogelijk om aardgas hoger te taxeren, en tegelijkertijd de lasten op installatie van ecologische investeringen op 0 euro te zetten. In feite in een passiefhuis is uw verbruik 10% van een gemiddelde woning. dus als je bvb het gemiddeld verbruik opdrijft van 2000euro naar 4000eruo wordt het verbruik opeens onwezenlijk duur en toch is het mogelijk om uw huis te isoleren dat het maar 400euro verbruikt Wat kost het materiaal om dit te realiseren ?bvb 4000eruo isolatie materiaal. Wat kost het werk om dit te realiseren ? bvb 20000 euro werk. Maar als je weet dat lasten op arbeid 75% bedragen, dan wil dit zeggen dat wanneer je de installatie lastenvrij laat gebeuren dit werk gedaan wordt voor 5000eruo Dus je kunt uw huis stoken voor 400euro met een investering van 9000euro. Je verdient uw investering in 2 jaar terug.; Wat mij doet besluiten dat je zonder moeite deze sector kunt dynamiseren door de lasten op energie op te drijven en de lasten op de installatie van ecologische oplossingen drastisch te doen zakken bekom je een goeie verschuiving in de economie naar een nieuw evenicht. Dat is het punt dat je moet zoeken als politici. Niet zomaar effe takseren maar tegelijkertijd kantelmomenten veroorzaken die oplossingen bieden om de taksen te ontwijken. En op die manier wordt de begroting een heel dynamisch geheel, wat misschien lastig is voor de politici dat je continu achter nieuwe inkomsten moet gaan, maar wat in feite niet lastig is, maar gewoon een manier van denken en redeneren. Dus we moeten niet bang te zijn om bepaalde taksen in te voeren om dan de zogenaamde erpletterende verantwoordelijkheid t ehebben dat onze 'arme mens' in de koude zou zitten. Het zal allemaal zo'n vaart niet lopen. Het kan allemaal opgelost worden. Maar inderdaad je moet niet meer op uw dik gat zitten, je moet iedereen aan het werk krijgen om hetzelfde probleem proberen op te lossen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |