![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#103 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
"Maar zoals gewoonlijk hebben de joden weer niets uitgelokt." Dus als ik voor Dewinter ben, dan mogen alle vreemdelingen mij in elkaar slaan?? Iets uitlokken moet je niet doen, maar geweldpleging is ALTIJD verkeerd!!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Bij het censureren i.v.m. anti-semitisme, hanteer ik een gelijkaardige maatstaf als voor racisme (in wezen komen beide op hetzelfde neer):
Ze houdt geen goed of afkeuring in van geknipte noch onaangeroerde postings. Ze is enkel bedoeld om binnen het wettelijke kader te blijven, zonder evenwel ook dit goed of af te keuren. Waarom ikzelf nog de andere moderatoren in deze topic knipten tot hiertoe: Er is geen sprake van anti-semitisme. In de geest van Jean-Pierres quote blijft het beperkt tot kritiek aan de staat Israël. Ik merk nergens oproepen om geweld tegenover Joden aan te stoken, noch goed te praten. Gelieve dus vooraleer driftig de blauwe knop te hanteren, u eerst eens goed af te vragen of er sprake is van aansporing tot geweld op raciale of ethnische basis. Kritiek op rassen en volkeren of racisme zonder aansporing tot geweld zijn toegelaten, ongeacht of u dit stoort, verwerpelijk, of verachtelijk vindt. Peter Johan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() Dit las ik op de website van de Gazet Van Antwerpen:
http://www.gva.be/dossiers/israel.asp «Er is toch 'n mentaliteitsverschil tussen joden en Palestijnen. Joodse kinderen zullen nooit de dag op school beginnen met een ophitsend lied over heilige oorlogen. Joodse ouders zullen hun kinderen bij rellen nooit de frontlinie insturen. Joden plegen geen aanslagen tegen Palestijnse schoolkinderen. Die agressie zit de moslimvolkeren meer in het bloed. Het is gewoon hun volksaard dat bij meningsverschillen of familieruzies eerst de messen getrokken worden voor er vragen gesteld worden...» Een waarheid als een koe denk ik toch?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
1. ik ben geen linkse 2. je leest selectief. uiteraard dat geweldpleging altijd verkeerd is ! Ik keur dat dan ook af. Mijn punt is dat de huidige evolutie van fricties tussen verschillende gemeenschappen bij BEIDE wel degelijk een oorsprong vindt, maar dat alleen een gedeelte van de jongeren van de moslimkant (of correcter : de Marokkaanse) zijn die de stap hebben gezet tot daden. de Tekst in het begin van de topic geeft dat eindelijk objectief standpunt (wat die oorsprong evengoed bij de joden legt als bij de andere)ook weer. maar als je daar iets van durft zeggen krijg je de joodse lobby hier die je maar wat graag beschuldigt van anti semitisme. daardoor verliest de term zijn daadkracht. wat is er nu reeds gezegd ? 1.de moderatoren grijpen niet in, dus collaboreren.... 2.de band dewinter wordt ontkend, dan toegegeven, maar zou onbeduidend zijn, want rosenberg is dan maar een unicum... 3. de film van mel gibson even aangehaald als typisch voorbeeld. een prent waar de joden niet zo goed uitkomen, wordt meteen met een groot etiket :antisemitisch genoemd en gibson als diep christen is uiteraard meteen zelf een groot anti semiet ... 4.een frans pratende joodse jongen zijn commentaar is in het middagnieuws te zien, maar in het avondnieuws is hij verdwenen. daar zullen ze ook hun blauwe knoppen gehad hebben.... conclusie: je mag zoals hier aangehaald blijkbaar geen kritische zaken zeggen over de joodse gemeenschap in antwerpen of Israel. voor de goede orde : ik keur het geweld ten zeerste af Ik woon in antwerpen en heb joodse vrienden. Weliswaar moderne, bijna niet meer religieuze , twee zijn even anti zionist als ik , de andere niet ; we delen wat dat betreft mekaars standpunt niet , maar hebben daar verder geen probleem mee. ik weiger idd de joodse gemeenschap als het TOTAAL onschuldige schaap te beschouwen wat betreft de fricties die hier zijn, zonder de daden mee te rekenen hebben zij daar eveneens een rol in. die heb ik reeds aangehaald en zoals gezegd staat dit eveneens in het begin van de topic. het hele verloop van de draad bewijst echter mooi wat ik stel; er is nergens sprake van anti semitisme. Maar toch wordt het veelvuldig gebruikt om terechte opmerkingen te beantwoorden. Maar daardoor verdwijnt de realiteit niet... Integendeel het kan door een dergelijke houding alleen maar gevoed worden |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Gouverneur
|
![]() Het schijnt dat de meesten nog niet goed gelezen hebben.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() Bruut geweld is duidelijk een asociaal kankertje.
Telkens hij tussenkomt rekt het beeld zich tot onleesbaar uit. Ondanks meerdere vriendelijke verzoeken weigert hij de belachelijke url's weg te halen die dit veroorzaken. Ook de moderatoren blijken hardhorig langs die kant. Daarom stel ik voor bruut geweld te negeren tot hij die urls heeft weggenomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |||||||||||||||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
[/quote] Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
het debat marinower : ook deze jonge allochtoonse vertegenwoordiger keurde het ten zeerste af. en benadrukte dat er vroegr nooit problemen waren, dat dit nog steeds zo was voor het grote gedeelte van beide gemeenschappen en dat dit nog versterkt moest worden via meer contacten, inclusief met jongeren. Citaat:
Citaat:
isreal en zijn US steun IS idd een probleem van het midden oosten ja... Citaat:
Citaat:
Nee, geweld is niet excuseerbaar tegen joden, maar kritiek moet wel kunnen zonder meteen het hele verleden van de shoah op je dak te krijgen en voor jodenhater gehouden te worden... maar dat is blijkbaar nog altijd niet duidelijk... Nee, Citaat:
[/quote] zoals ik reeds zei, constant over Auschwitz beginnen te zeuren om goed te praten dat Israel langzaam aan de Palestijnen dood knijpt of om terechte kritiek meteen af te weren,zal zeker niet helpen .... |
|||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
8) je kan natuurlijk ook je resolutie aanpassen.... 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
weten we dat ook weer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Gouverneur
|
![]() Antisemitisme is alleen tegen joden.
Jean-Pierre heeft zijn ganse bronnen en informatie volledig ingetrokken nadat ik hem deze link gegeven had: http://www.shoa.de/antisemitismus.html Dit werd nu ook expliciet bevestigd door de allochtone groep in hun opzet van www.islamofobie.be Al de rest dat antisemitisme ook tegen de arabieren is die ook "semieten" zijn is arabische propaganda om zichzelf ervan proberen "wit te wassen". Hitler werkte nauw samen met Arabieren: From The Muslim Brotherhood to the Third Reich Amin Al-Husseini / Adolf Hitler Connection http://www.tellthechildrenthetruth.c...eini.htm#part2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Toch vind ik er iets niet kloppen. Ten eerste zijn de ergste klachten niet tegen Jean-Pierre - die enkel op zeer vage wijze probeert te bewijzen dat antisemitisme iets anders betekent en dus niet bestaat, hetgeen weliswaar een vorm van negationnisme is dat volgens mij niet door de beugel k�*n - maar ook tegen een paar andere rabiate forumbewoners die u niet vermeldt. Antisemitisme kruipt waar het niet gaan kan, tot in de hoogste kringen. Voorbeelden hiervan ziet men hier dagelijks. Nu is het probleem met jodenhaat, jodenfobie of hoe men het noemen wilt, dat sommigen onder ons niet vergeten zijn waartoe dat - vanaf de kiem dus in deze sluimere bedekte 'politiek correcte' termen - toe kan leiden. Helaas. Dat veel westerse 'politiek correcten' dat tegenwoordig liever vergeten komt volgens mij grotendeels omdat ze zelf - vaak onbewust natuurlijk - niet in het reine zijn gekomen met hun eigen directe of indirecte rol in de jodenvervolging en de Shoah. Hun indirecte rol kan men ook 'erfenis' of 'erfgoed' noemen. Ik probeer u dus hiermee erop te wijzen dat er wel degelijk een verschil bestaat tussen kritiek op een politiek, een volk, een persoon, en antisemitisme, dat door bepaalde individuen met misschien een iets hogere gevoeligheid, snel en onmiskenbaar herkend wordt. Dit alles te moeten vaststellen is voor mij en vele anderen erg pijnlijk. Waarom? Nogmaals: omdat we weten waar het in de realiteit toe kan leiden. Met hoogachting, Polly Correct. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Linksen antisemiet?
Geef eens voorbeelden?
![]() |
![]() |
#115 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() en er is een onderzoek gestart tegen hen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||||
Parlementslid
|
![]() Geachte,
Citaat:
Om te beginnen uw interpretatie van wat ik schrijf. Jean-Pierres quote was slechts startpunt van mijn uitleg over mijn wijze van ingrijpen. Citaat:
Algemeen gesteld druipt dit forum van wederzijdse haat.
Nochtans mocht ik nooit van uwentwege daaromtrent een klacht vernemen. Uw verontwaardiging van vandaag lijkt me dan ook hoogst selectief, om het zacht uit te drukken...... Slechts die vorm van haat aanklagen dewelke in uw kraampje past, lijkt me al even negationistsich tegenover ettelijke andere belaagde bevolkingsgroepen. Citaat:
U bezondigt zich (hopelijk onvrijwillig) aan puur racisme. U schrijft een ethnische groep op gratuite wijze een hoogst oncontroleerbare onmeetbare eigenschap toe: gevoeligheid Tot zover geen probleem. Dergelijke onzin staat de wetgever u toe vrijelijk te uiten. Ik vermoed desondanks erger. Zou het kunnen dat u mij hier eigenlijk aanspoort om op basis van diezelfde racistsiche gedachtengang censuur te plegen tegenover andersdenkenden? M.a.w. zet u mij aan tot het plegen van (intellectueel) geweld tegenover mensen met andere opinie? Zoja, dan overschrijdt u duidelijk de grens van het toelaatbare. Citaat:
Voor dat karretje laat ik me niet inspannen. Ik wens iedereen gelijk te bejegenen zonder uitzondering, strikt conform de wet en in brede zin ook volgens het forumreglement. Peter Johan |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En als dat onzin is voor u dan wordt dat nog meer in waarde afgenomen, want het niet meer "gratuit" vanaf nu! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
U mag me steeds de eenheid waarin 'gevoeligheid van volkeren' gemeten en uitgedrukt wordt, laten weten. Tevens mag u me een link bezorgen naar studies waar dergelijke racistische theorieën gedebiteerd worden, die volkeren classificeren naargelang hun (volgens u althans meetbare) gevoeligheid. Wie weet schakel ik het CGKR in. ![]() Citaat:
Peter Johan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ze hebben eens samengewerkt ja, naïviteit van de pvda. Ze weten nu wel beter denk ik. Als je dat als bewijs van antisemitisme gaat zien... sorry, ik acht de pvda wel in staat om af en toe eens de extremistische toer op te gaan, maar antisemitisme heb ik nog nooit gezien in de Solidair. En blijkbaar ben je anti jood als je tegen het vermoorden van palesteinen bent?
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Burgemeester
|
![]() De klacht van het CGKR is niet gericht tegen de PVDA maar tegen Indymedia.
|
![]() |
![]() |