![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat het onderschatten van die verantwoordelijkheid vaak een rol speelt in de opvoeding. En inderdaad, de term "geweld" moet dringend gedefiniëerd worden. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#102 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#105 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Man slaat baby van enkele weken oud tegen de muur, omdat die baby maar niet wou stoppen met wenen. Of was het omdat die baby niet goed zijn papje wou drinken... (raar hoe snel een mens soms vergeet...) Bleek dat persoon in kwestie eerder al extreme agressie had betoond jegens het eerste kind, dat daarna werd geplaatst. (oef!) Bleek eveneens om een koppel te gaan dat, en nu moet ik goed op mijn woorden letten om niet voor fascist ofzo te worden uitgescholden, ze mentaal niet allemaal op een rijtje hebben. Beiden werkten in een beschutte werkplaats, als ik me alweer niet vergis. Vreemd, die "rechten van het kind"... Is het dan toch de fascist in mij of niet, 'k weet het niet, maar die "ouders" moesten ze na de terreurdaad tegen hun eerste kind meteen gesteriliseerd hebben... Geen enkele regel of wet die verbiedt dat men een kind een tik op de billen geeft gaat dit soort situatie's voorkomen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zou wel meer willen weten over dit 'geval', nl. hoe het zat met de begeleiding van de ouders, en de feiten rond de plaatsing van het eerste kind. Ik zou ook wel eens willen weten welk % van geplaatste kinderen uit minderbegaafde ouderparen komt. Pleit jij dan dat iedere geweldpleger gesteriliseerd moet worden? Geweld tov kinderen z�*l inderdaad blijven bestaan, spijtig genoeg. maar indien er meer ruchtbaarheid aan kan gegeven worden (oa door die wet en sensibilisering) kan het misschien vaker voorkomen worden.
![]() |
![]() |
#107 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het slaan van 'kleine' kinderen (peuters, kleuters, baby's) daarentegen (buiten een tikje op de pollen als het om hun eigen veiligheid gaat) vind ik eveneens verwerpelijk. Maar vanaf wanneer ze ten volle beseffen wat ze doen, en je merkt dat zeer goed bij je eigen kind hoor, ben ik meer van het princiepe wie niet horen wil moet maar voelen.
![]() |
![]() |
#108 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Neen hoor, daar moet een nieuwe wet op komen. Zonder twijfel gaat die nieuwe wet verhinderen dat zulke pipo's nog kinderen op de wereld zetten en hen zodanig zouden mishandelen. ![]() Citaat:
Die baby in coma? Over zogenaamde slachtoffers maken we ons allerminst druk. Die had het zelf gezocht. ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kinderen blijven kinderen, hé. Toen ik nog leider was van de 6/7 -jarigen bij de scouts, moesten die mannekes ook stil zijn in de mis bijvb. Als ik van mijn oren maakte omdat ze niet zwegen, was het goed voor eventjes, en daarna luider. Tot ik inzag dat het absurd was 6-jarigen proberen een uur lang te laten stilzitten en zwijgen... Als ik ze gewoon liet doen, was het rustiger dan als we met de leiders constant iedereen berispten. Dus vind ik dat ouders niet mogen eisen dat kinderen niet als volwassenen dienen te reageren, aangezien ze dat dus NIET zijn... Als de eisen redelijk zijn, denk ik dat het kind ook redelijk zal zijn.
![]() |
![]() |
#110 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Minderbegaafden zijn géén pipo's. Het moest jou zoon/dochter maar eens zijn. trouwens, waar trekt men dan de grens "geschikt/niet-geschikt voor ouderschap"? Er zijn genoeg "normaalbegaafden" die eveneens ongeschikt zouden zijn... Citaat:
Net als "miserabele" leven. Weer moet ik je nu weer een beetje "fasco" noemen. Nogmaals; je zou zo'n uitspraak niet dulden moets je eigen kind minderbegaafd zijn. Dan zou je maar w�*t blij zijn met de begeleiding.
![]() |
![]() |
#111 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Blijkbaar niet, dus met die "pipo" bedoel ik die geweldenaar, al of niet mentaal gehandicapt. Met "zulke pipo's" bedoel ik geweldenaars zoals die aangehaald in het voorbeeld, al of niet mentaal gehandicapt. Waar men de grens trekt "geschikt/niet geschikt"? Iemand die zulke gruweldaden pleegt is mijn insziens niet echt geschikt, wat jij? Citaat:
![]() Idem als hierboven: beschrijving van "pipo"... Mijn insziens is zo iemand inderdaad een miserabel iemand die een al even miserabel leven leidt. Door zo iemand nog de mogelijkheid te geven om kinderen "te maken en ze op te voeden", legt de verantwoordelijkheid bij, rara, bij...? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Anderzijds is dit weer een ingrijpen NADAT de feiten zich voorgedaan hebben. Dus vraag ik nogmaals hoe je (op voorhand, dus) gaat beslissen wie al dan niet geschikt is voor het ouderschap.
![]() |
![]() |
#113 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De maatschappij dient enkel garant te staan voor gelijke rechten, zeker voor zwakkere groepen. Citaat:
De visie van de meerderheid onzer vertegenwoordigers verschuift in een andere richting.
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() En daarbij: het meerderheidsargument of eender welk "% dat achter u staat" gebruiken als staving van een these is toch wel heel zielig nietwaar? Of hebben 1/4 van de Vlamingen dan ook gelijk volgens u? 8)
![]() |
![]() |
#115 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ransel je kleine af, en je krijgt van sommigen hier nog goedkeurende instemming en het etiket goede pedagoog opgeplakt. De kleine kan niet eens een proces inspannen. Blijf dus bij de feiten, en hou maar zwierig op met pretenderen alsof kinderen in die materie meer rechten hebben. Citaat:
Uw goedkeuring daarvan is uw zaak. Citaat:
Ik constateer dat de politieke meerderheid die wet wil wijzigen. Jouw idee erover is dus niet zo algemeen aanvaard als je denkt, in het midden gelaten of dit het goede idee is. Citaat:
1/4 is geen politieke meerderheid. Bovendien roep ik hetzelfde argument in als jij: in de bestuurlijke wereld voor het stemmen van wetten is de meerderheidsregel van kracht. In de wereld van ideeën, kan de enkeling het bij het rechte eind hebben. In deze wereld gaan we dan ook de confrontatie aan voor of tegen kletsen. Ik keur het ideëel af, en deze afkeuring blijkt zich ook te kristalliseren in een wettelijke meerderheid..............
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Uw taal is hoogdravend, maar hetgeen u zegt is dat al een pak minder. Behalve wat tendentieus gerommel en wat semantiek, zijn uw argumenten dan ook prachtige voorbeelden van nietszeggendheid.
Citaat:
Verder wil ik enkel nog kwijt dat mensen die hun kinderen "afranselen" nu al voor het gerecht worden gedaagd. U kunt dat in al uw "zwierigheid" ook eens uittesten door uwe kleine "van de trap te laten vallen" en dan naar de eerste hulp te gaan voor de verzorging van zijn verwondingen. U zult waarschijnlijk raar opkijken als u bemerkt dat de dienstdoende arts meldingsplicht heeft voor zaken die niet helemaal in de mot zijn... Citaat:
Citaat:
![]() Uw leraar nederlands heeft u blijkbaar veel te weinig slaag gegeven: of kunt u de zin "of eender welk % dat achter u staat" niet correct interpreteren misschien? Citaat:
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zal het voor jou dus maar eens heel simpel stellen: ![]() Het is machtsmisbruik. Het is een ongelijkheid in rechte: een volwassene die slachtoffer wordt heeft verweer, het kind niet. ![]() ![]() Meer heb ik niet bedoeld. Onnodig daar directe democratie bij te betrekken: ze bestaat hier niet, dus de wil van de meerderheid van burgers, kunnen we in deze materie niet achterhalen, laat staan als argument tot wetswijziging gebruiken.
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Schepen
|
![]() Slaan is nooit een 'goede' reactie, maar kan vanuit de overlevingsdrang, vanuit frustratie en/of onmacht wel een adequate reactie zijn.
Ik pleit hier absoluut niet voor het slaan van kinderen/mensen in het algemeen, maar besef wel heel goed dat het zinloos is om slaan te blindelings te veroordelen; ieder van ons heeft namelijk een portie (latente) agressie in zich, die af en toe een uitweg nodig heeft. Sport kan hier dan een goed initiatief vormen.. Ik bedoel, het is niet vreemd dat mensen eens zelfbeheersing verliezen, het is echter wel vreemd wanneer ze deze niet kunnen behouden..
![]() |
#119 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Ik stel gewoon dat zulk een geval zoals hetgeen ik als voorbeeld gaf zich nog moeilijk gaat stellen wanneer zulk iemand geen kinderen meer op te voeden heeft, nietwaar... En ja, in deze maak ik geen onderscheid tussen zogenaamde "normaal begaafde" en zogenaamde "minder gebaafde" ouders. Maak jij daar een verschil tussen? Citaat:
![]() Ik had het over dat die mensen hun eerste kind reeds werd afgenomen voor geweldpleging en zij toch nog in de mogelijkheid verkeren om het nogmaals te doen. Trouwens, om toch even terug te vallen op slachtoffer en dader: er wordt steeds, tot het echt droevig wordt, gepalaverd over hoe een dader ook rechten heeft. Wel, iemand die een ander op zulke manier behandelt, of zelfs op zulke manier van het leven beneemt, die kan wat mij betreft de rechten, dat die ontnomen heeft aan haar of zijn slachtoffer, ook op haar of zijn buik schrijven. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Staatssecretaris
|
![]() eigenlijk denk ik persoonlijk dat het soms wel eens nodig of op z'n minst z'n doel kan bereiken. Je kan immers beter een klets uitdelen, die wel pijn doet om te voorkomen dat je kind bijvoorbeeld een pot hete soep over zich krijgt. Doet wellicht veel meer pijn. Als je echter steeds kletsen uitdeeld voor alles wat de kleine misprutst heeft dat ook niet meer het nodige effect en trekt die die pot soep alsnog over zich heen. Ik denk zo dat je dan niet goed bezig bent. Maar anderzijds Vicky, op je geestelijk gestoorde vrouw mag je wel kloppen hoor. Of jij op je man mag slaan kun je beter effe vragen aan de partij maar kinderen niet meer dan een mep enkel indien de situatie er naar is.