Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2012, 15:37   #101
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Die betalen toch geheel vrijwillig hun toegangskaartje om het spektakel te zien?
Dan moeten wij ons niet meer moeien met wat er verder met dat geld gebeurt?

Subsidies, is een andere zaak.
Die worden onder belastingsdwang, onvrijwillig aan iedereen ontwrongen.
Daar ben ik dan wél vierkant tegen.
Maar als Jan + Pet vrijwillig bijdragen, dan zie ik er geen graten in wanneer diegenen die het spektakel verzorgen, er ook de poen voor oprapen.

Andermaal zijn het de klanten van de sponsorende firma's die die vrijwillig de prijs betalen voor een product.
Als die firma's met een deel van hun winst sport willen sponsoren, dan is dat hun zaak.
Het is geen gestolen geld, nietwaar?

Nou, goed, ik geloof u op uw woord.
Ik doe echt mijn best.
Hnnnnnnnnnnnnnnnnggggg!!!
Zizo.

Nu ik geloof dat het niet uit jaloezie is, weet ik echt niet meer waarom jij dat vindt...
Nou, ik werd nog nooit door Paris Hilton om geld gevraagd.
Het filmpje is geheel gratis.

Ik vind Paris Hilton een lieve stuiver waard.
Wat zou ze kosten.

Vind je?
Ik heb al op slechter papier geschreven.

Joanne "Jo" Rowling verdiende miljoenen met kinderboeken.
Mijn schilder is deze zomer met een fiks bedrag naar huis gegaan enkel voor mijn gevel wit te schilderen.
Ik denk dat het best meevalt.
N.B.: ik maakte beiden vrijwillig een stukje rijker.
Ik kocht hun boeken en schilderwerk in vrij overeenkomst voor een afgesproken prijs.
Wat zij met dat geld doen, en hoeveel ze er op hun manier vergaren, daar lig ik niet wakker van.

Als ik mijn filmticketje vrijwillig betaal, of een DVDtje koop, en ik geniet er van, dan heeft dat weinig met dweperij of afgoderij te maken.
En als vele miljoenen dat samen met mij doen, dan wordt er iemand lekker rijk: good for him/her.
Nou voel ik me héél schuldig.
Volgende maal als ik boven Afrika vlieg, drop ik het bedrag dat ik aan een filmpje besteedde boven de brousse.
Of beter nog: de DVD zélf!

Helemaal niet.
Ik aanvaard dat er mensen minder of meer verdienen dan ik.
Dat mag in beide richtingen x 10 x 100 x 1000 zijn: geen nijd, geen afgunst, geen probleem ermee.
Mag ik jouw mening dan ook tegenspreken?
Dank u.

1. De prijzen zijn dikwijls heel hoog. Mensen die het niet breed hebben, kunnen zich niet altijd een ticketje permitteren. Als de sportmannen niet zo dik betaald moesten worden, zouden de ticketten goedkoper zijn.
Men betaalt niet altijd vrijwillig de prijs van een product. Er zijn producten die levensnoodzakelijk zijn. Als de leveranciers van die producten de extravagante levenswijze van sportlui e.d. helpen betalen, is dat stelen van de kleine man.
2. Er is een tijd geweest waarin bv acteur zijn gewoon een beroep was als een ander. Die mensen kregen niet meer (in sommige tijden en streken zelfs minder) betaald voor hun kunsten dan een ambachtsman. Dat is een normale situatie – ik zeg hier echt niet dat ze minder moeten betaald worden! – gewoon loon naar werk.
Ik heb u nooit voor dom gehouden. Ik vermoed dus dat u heel goed weet wat ik bedoel met het voorbeeld van Paris Hilton. Het gaat echt niet om dat éne videootje dat ze zelf op het net zou geplaatst hebben (weet ik veel).
J. K. Rowling is één van de uitzonderingen. Hoeveel schrijvers hebben nog een gewoon beroep omdat ze van de opbrengsten van hun boeken niet kunnen leven? En wat uw schilder aangaat, u weet best dat ik het niet over een huisschilder heb.
3. Als u het als een doel ziet om rijke mensen nog rijker te maken, dan doet u maar. Maar dan denk ik dat erbij u toch serieus iets los zit in ’t koppeke.
4. Ik aanvaard ook dat vele mensen meer verdienen dan ik. Ik vind het normaal dat iemand die 7 jaar gestudeerd heeft later een goed loon heeft. Ik vind het normaal dat iemand die zware lichamelijke arbeid verricht, daar goed voor vergoed wordt. Ik vind het niet normaal dat iemand een paar miljoen krijgt om zijn gezicht te laten zien.
5. U mag mij tegenspreken maar niet te fanatiek want het is hier K & K.
Oud 13 augustus 2012, 15:38   #102
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Multipus Bekijk bericht
De rijkste sportman OOIT was een Romeinse charioteers. Verrekend naar huidige waarde heeft die gast een paar MILJARD verdiend. (komt uit de QI kwis)

Echte mannensport, geen footie pussies

http://news.discovery.com/history/hi...ient-rome.html
Er bestaat een Nederlands woord voor charioteer, hoor!
Gewoon een wagenmenner.
Dit doet me denken aan de draad over verengelsing.
Oud 13 augustus 2012, 17:56   #103
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
1. De prijzen zijn dikwijls heel hoog. Mensen die het niet breed hebben, kunnen zich niet altijd een ticketje permitteren. Als de sportmannen niet zo dik betaald moesten worden, zouden de ticketten goedkoper zijn.
Geef eens een voorbeeldje uit de realiteit van een ticket dat jij zelf qua prijs aberrant hoog vindt.
Citaat:
3. Als u het als een doel ziet om rijke mensen nog rijker te maken, dan doet u maar. Maar dan denk ik dat erbij u toch serieus iets los zit in ’t koppeke.
Het rijk maken is geen doel op zich.
Ik betaal voor iets wat ik wil zien, horen, beleven.
Hoe rijk de tegenpartij er van wordt, kan me niet verdoemmen.

Citaat:
5. U mag mij tegenspreken maar niet te fanatiek want het is hier K & K.
Oeps, ik dacht dat het net hier wél mocht.
Ik zal mijn best doen om u wat minder tegen de haren in te strijken, en wat meer zeem aan den baard te smeren.
Oud 13 augustus 2012, 17:59   #104
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Er bestaat een Nederlands woord voor charioteer, hoor!
Gewoon een wagenmenner.
Dit doet me denken aan de draad over verengelsing.
Dan weet jij vast wat jet omgekeerde(palm naar binnen) V teken wil zeggen in de UK?
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 18:14   #105
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Waarom moet uw vrouw tv-kijken?
Oud 13 augustus 2012, 18:25   #106
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Waarom moet uw vrouw tv-kijken?
Moeten ? Van wie dan wel ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be