Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2012, 19:02   #101
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Maddox, waarom doe jij altijd zo stoer met je zogenaamde *gebrek aan empathie*?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 19:13   #102
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley
Volgens de islam scheelt er ook iets aan de hersenen van een vrouw zodat ze dom en onbetrouwbaar is. Het is ook duidelijk dat de vrouw de man niet mag 'tuchtigen' als zij ongehoorzaamheid van haar man vreest of geen 2de man er mag bij nemen.
klopt.

Bovendien is het getuigenis van een vrouw slechts de helft waard als het getuigenis van een man. Dat komt - dixit Mohammed in de hadith - omdat vrouwen een mankement aan hun hersens hebben. Je hebt dus twee vrouwelijke getuigen nodig wil je de getuigenis van één man kunnen tegenspreken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 20:25   #103
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Maddox, waarom doe jij altijd zo stoer met je zogenaamde *gebrek aan empathie*?
Oh, is dat dan niet stoer an sich, onempathisch zijn?
Oud 13 augustus 2012, 20:27   #104
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oh, is dat dan niet stoer an sich, onempathisch zijn?
Nee, zeker niet als je daarmee staat op te scheppen op een forum.
Oud 13 augustus 2012, 20:29   #105
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee, zeker niet als je daarmee staat op te scheppen op een forum.
Da's spijtig.

Bof. Welke eigenschappen maakt Marokkaanse vrouwen dan zo'n gegeerde echtgenotes? En moeten we een onderscheid maken tussen "nieuwe Belgische" of "verse import"?
Oud 13 augustus 2012, 20:32   #106
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Da's spijtig.

Bof. Welke eigenschappen maakt Marokkaanse vrouwen dan zo'n gegeerde echtgenotes? En moeten we een onderscheid maken tussen "nieuwe Belgische" of "verse import"?
1: Hoe kom jij er eigenlijk bij dat jij een gebrek aan empathie hebt?

2: Marokkaanse vrouwen gegeerde echtgenotes? waar zeg ik dat?
Oud 13 augustus 2012, 21:06   #107
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
klopt.

Bovendien is het getuigenis van een vrouw slechts de helft waard als het getuigenis van een man. Dat komt - dixit Mohammed in de hadith - omdat vrouwen een mankement aan hun hersens hebben. Je hebt dus twee vrouwelijke getuigen nodig wil je de getuigenis van één man kunnen tegenspreken.
Hier nog een paar dat de 'wijsheid' de 'redelijkheid' en de beste wetten voor de moslimvrouw in de verf zet. Welke positie de moslima inneemt. En allah weet het het best zeker .....

Biografie van Mohammed door Ibn Ishaq op p 651

Leg vrouwen op een vriendelijke manier verplichtingen op, want zij zijn jullie gevangenen en hebben geen controle over hun persoon, en jullie hebben het genot van hun persoon door de woorden van God.

Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het u behaagt…" Koran 2:223

Hadith van Abu Dawood, Boek 12, Nummer 2233:

Al-Harith ibn Qays al-Asadi heeft overgeleverd: “Ik bekeerde mij tot de Islam toen ik acht vrouwen had. Ik zei dit aan de Profeet (vrede zij over hem). De Profeet (vrede zij over hem) zei: Kies er vier uit [en scheid de rest].” Zonder rekening te houden met de gevoelens van die vrouwen

een vrouw kan zich uit een huwelijk “vrijkopen”: (ze is immers een gevangene die enkel met een sexslavin verschilt doordat men voor de eens vrije vrouw heeft moeten betalen en de sexslavin gratis is, die hoefde men gewoon tijdens de raids/rovers/plundertochten te gaan vangen)

koran 2.229. ... dan zal er voor geen van hen beiden zonde zijn in hetgeen zij teruggeeft om daardoor vrij te worden. ...

Qays ibn Sa'd heeft overgeleverd ... Indien ik opdracht zou geven dat iemand zou neerbuigen voor iemand anders, dan zou ik opdracht geven dat vrouwen dit zouden doen voor hun man, wegens de bijzondere rechten die Allah over hen aan echtgenoten gegeven heeft.
'Abdullah bin Zam'a heeft overgeleverd: “De Profeet verbood te lachen met een persoon die een wind laat, en zei, "Hoe slaat iemand van jullie zijn vrouw zoals hij een kameel slaat en gaat daarna met haar naar bed?" En Hisham zei, "Zoals hij zijn slaaf slaat"”

'Aisha heeft overgeleverd: “Voor mijn tijd werden feiten genoemd die het gebed annuleren. Zij zeiden, "Het gebed wordt geannuleerd door een hond, een ezel en een vrouw (wanneer zij vóór mensen die aan het bidden zijn passeren)." Ik zei, "Je hebt ons (de vrouwen) tot honden gemaakt.

Laatst gewijzigd door smiley : 13 augustus 2012 om 21:20.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 21:22   #108
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Een aantal van mijn collega's zijn Marokkaans/van Marokkaanse origine.

Van de mannen geeft er ene lessen Wiskunde, een andere lessen Frans en nog een derde lessen Aardrijkskunde. Ze hebben alledrie veel gevoel voor (eerder sarcastische) humor, en ik sla er maar wat graag een babbeltje mee.

Van de vrouwen geven er twee lessen Nederlands, en ene lessen Geschiedenis. Met een van de twee die lessen Nederlands geeft, gaat de communicatie niet zo vlot als ik wel zou willen. Ze blijft altijd erg afstandelijk.

Met de andere gaat de communicatie uitstekend, en ook met die die Geschiedenis geeft schiet ik erg goed op. Ook zij hebben veel gevoel voor humor, en weten mijn vaak erg sarcastische opmerkingen over van alles en nog wat niet alleen te smaken, maar ook te pareren met nóg sarcastischer opmerkingen

Nogal wat van mijn leerlingen - jongens en meisjes - zijn eveneens Marokkanen of van Marokkaanse afkomst. Daar zitten echte schatten tussen, maar ik heb ook al wat leerlingen voor mij gehad van wie ik me afvroeg wat die in vredesnaam in de klas kwamen doen, en van wie ik op het einde van het schooljaar écht niet kon zeggen: spijtig dat die weg is.

Leerlingen die ik graag heb, zijn bijvoorbeeld die ene die heel goed kan tekenen (ik zou hem graag kunnen dwingen naar de teken-academie te gaan), en die andere die een ongelooflijk talenten als poppenspeelster toonde (haar zou ik graag de toneelschool laten doen). Ik had ook een leerlinge die zeer goed kon dansen (ik hoop dat ze daar nooit mee ophoudt), en een bijzonder intelligent meisje dat nu geneeskunde studeert. De zus van deze laatste studeert rechten (en zou daar eigenlijk ook journalistiek bij moeten doen). Ik had ook een paar technische bollebozen, die zich nu hopelijk allemaal in de informatica uitleven.

Van mijn Marokkaanse vrienden is er ene die tuinier is en zijn job met hart en ziel doet. Van hem heb ik al een en ander geleerd over de natuur in het algemeen en planten in het bijzonder. Hij heeft meerdere leuke zussen, van wie er twee bijzonder gedreven met muziek bezig zijn. Zij hebben allebei een job, de ene werkt als verpleegkundige en de andere bij het onthaal van een gerespecteerde culturele instelling in de hoofdstad. In hun vrije tijd maken ze liedjes; ze hebben ook al een paar optredens gedaan, en ze zitten af en toe in een studio om opnames te maken. Ik wacht vol ongeduld op hun eerste CD.
Een derde zus heeft een boek geschreven, en dat is ze nu aan het herschrijven omdat ze vond dat er een paar dingen in ontbraken, en een paar zaken niet zo goed waren geformuleerd. Alle vier hebben ze eveneens veel gevoel voor (doorgaans vrij sarcastische) humor.

Een andere vriend is bezig met film. Hij heeft samen met een vriend al een kortfilmpje gemaakt, en houdt zich ook bezig met video-clips. Zijn broer is muzikant-componist van r&b. Ik hoop dat hij ooit 'een hit' maakt, zodat zijn financiële situatie er iets beter op wordt. Ook zij hebben allebei veel gevoel voor - u raadde het al - sarcastische humor.

Nog een andere vriend van Marokkaanse afkomst werkt als chauffeur voor een koerier-bedrijf, en als zijn gezin hem niet helemaal opslorpt weet hij zich te ontpoppen als een bijzonder verdienstelijk drummer. Ook voor hem hoop ik op een verbetering van zijn financiële situatie, zodat hij wat vaker achter de trommelvellen plaats kan nemen.
Hij is erg zachtaardig, en zijn humor eerder absurd (niet sarcastisch, helaas).

Ziedaar een kleine greep uit de groep Marokkanen die ik ken. Ik ken er nog méér, maar die zal ik misschien een andere keer 'presenteren'.

Nu is het weer aan jullie.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 21:34   #109
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Van de mannen geeft er ene lessen Wiskunde, een andere lessen Frans en nog een derde lessen Aardrijkskunde. Ze hebben alledrie veel gevoel voor (eerder sarcastische) humor, en ik sla er maar wat graag een babbeltje mee.

Van de vrouwen geven er twee lessen Nederlands, en ene lessen Geschiedenis. Met een van de twee die lessen Nederlands geeft, gaat de communicatie niet zo vlot als ik wel zou willen. Ze blijft altijd erg afstandelijk.

Met de andere gaat de communicatie uitstekend, en ook met die die Geschiedenis geeft schiet ik erg goed op. Ook zij hebben veel gevoel voor humor, en weten mijn vaak erg sarcastische opmerkingen over van alles en nog wat niet alleen te smaken, maar ook te pareren met nóg sarcastischer opmerkingen

Nogal wat van mijn leerlingen - jongens en meisjes - zijn eveneens Marokkanen of van Marokkaanse afkomst. Daar zitten echte schatten tussen, maar ik heb ook al wat leerlingen voor mij gehad van wie ik me afvroeg wat die in vredesnaam in de klas kwamen doen, en van wie ik op het einde van het schooljaar écht niet kon zeggen: spijtig dat die weg is.

Leerlingen die ik graag heb, zijn bijvoorbeeld die ene die heel goed kan tekenen (ik zou hem graag kunnen dwingen naar de teken-academie te gaan), en die andere die een ongelooflijk talenten als poppenspeelster toonde (haar zou ik graag de toneelschool laten doen). Ik had ook een leerlinge die zeer goed kon dansen (ik hoop dat ze daar nooit mee ophoudt), en een bijzonder intelligent meisje dat nu geneeskunde studeert. De zus van deze laatste studeert rechten (en zou daar eigenlijk ook journalistiek bij moeten doen). Ik had ook een paar technische bollebozen, die zich nu hopelijk allemaal in de informatica uitleven.

Van mijn Marokkaanse vrienden is er ene die tuinier is en zijn job met hart en ziel doet. Van hem heb ik al een en ander geleerd over de natuur in het algemeen en planten in het bijzonder. Hij heeft meerdere leuke zussen, van wie er twee bijzonder gedreven met muziek bezig zijn. Zij hebben allebei een job, de ene werkt als verpleegkundige en de andere bij het onthaal van een gerespecteerde culturele instelling in de hoofdstad. In hun vrije tijd maken ze liedjes; ze hebben ook al een paar optredens gedaan, en ze zitten af en toe in een studio om opnames te maken. Ik wacht vol ongeduld op hun eerste CD.
Een derde zus heeft een boek geschreven, en dat is ze nu aan het herschrijven omdat ze vond dat er een paar dingen in ontbraken, en een paar zaken niet zo goed waren geformuleerd. Alle vier hebben ze eveneens veel gevoel voor (doorgaans vrij sarcastische) humor.

Een andere vriend is bezig met film. Hij heeft samen met een vriend al een kortfilmpje gemaakt, en houdt zich ook bezig met video-clips. Zijn broer is muzikant-componist van r&b. Ik hoop dat hij ooit 'een hit' maakt, zodat zijn financiële situatie er iets beter op wordt. Ook zij hebben allebei veel gevoel voor - u raadde het al - sarcastische humor.

Nog een andere vriend van Marokkaanse afkomst werkt als chauffeur voor een koerier-bedrijf, en als zijn gezin hem niet helemaal opslorpt weet hij zich te ontpoppen als een bijzonder verdienstelijk drummer. Ook voor hem hoop ik op een verbetering van zijn financiële situatie, zodat hij wat vaker achter de trommelvellen plaats kan nemen.

Ziedaar een kleine greep uit de groep Marokkanen die ik ken. Ik ken er nog méér, maar die zal ik misschien een andere keer 'presenteren'.

Djimmi, kom jij nu zeggen dat Marokkanen gewone mensen zijn zoals jij en ik??

Na nie zwansen hé, dat komt totaal niet overeen met wat de mensen hier beweren, jij zult wel liegen
Oud 13 augustus 2012, 21:58   #110
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

Na nie zwansen hé, dat komt totaal niet overeen met wat de mensen hier beweren, jij zult wel liegen
Ik lieg altijd

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 22:11   #111
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

Welke mensen had je zoal in gedachten ?
http://forum.politics.be/showpost.ph...13&postcount=7

Als een Marokkaan een ongehoofddoekte vrouw voor hoer uitscheld komt dat door de islam en zijn door de islam bepaalde cultuur niet omdat er reclameborden op straat hangen met voor de moslim veel te schaars geklede dames aangezien men hetzelfde fenomeen kan vaststellen in islamlanden waar dat er geen zulk een reclameborden hangen en vrouwen in wijken waar niets dan autochtonen wonen en volplakt met reclameborden van schaars geklede dames, vrouwen wel zonder hoofddoek op op straat durven komen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=86

Sofie Peeters wilde politiek correct zijn en wilde niet voor 'racist' uitgescholden worden dus maakt ze alweer de verkeerde gevolgtrekking.
Seksisme: onze schuld? http://www.nieuws.be/nieuws/NIEUWS-S..._fb24f471.aspx

Laat een Marokkaanse baby (weeskind) door Vlaamse autochtone ouders opvoeden die die een westerse opvoeding geven en je zal die kleine later niet iemand voor hoer zien uitschelden omdat die geen hoofddoek draagt. Die kleine zal zich later Vlaming onder de vlamingen voelen en niet verziekt zijn door het islamitisch gif.

Laatst gewijzigd door smiley : 13 augustus 2012 om 22:35.
Oud 13 augustus 2012, 22:28   #112
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Kijk eens aan.. En wie zeurt er nu dat ze niet dezelfde kansen krijgen enz... Ze stoten door naar hoger onderwijs, doen hun werk graag. Eigenlijk is er helemaal geen probleem met marokkanen. Dank U je hebt mij blik op marokkanen helmaal veranderd.

Laatst gewijzigd door F.B. : 13 augustus 2012 om 22:29.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 22:39   #113
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht

veel gezever en bla bla bla
typische anti-moslim populistisch gezever. als jij zegt dat moslims hun vrouwen meer slaan (tuchtigen) dan niet moslims; moet je toch eens met bewijzen komen.

en zeggen 'het staat in hun boekje' is geen bewijs.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 13 augustus 2012 om 22:39.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 22:44   #114
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
typische anti-moslim populistisch gezever. als jij zegt dat moslims hun vrouwen meer slaan (tuchtigen) dan niet moslims; moet je toch eens met bewijzen komen.

en zeggen 'het staat in hun boekje' is geen bewijs.
Waar staat dat ? Ik schrijf dat ze het mogen doen van hun boekske en dat de islam dus achter de slaaggevende 'beschermer' staat. Een moslima die zich gedraagt en haar plaats kent, doet wat haar 'beschermer' wil, zal geen slaag krijgen. Wat uw opmerking betreft. De vrouwenvluchthuizen en gevangenissen zijn voor het grootste deel wel bevolkt daar allochtonen niettegenstaande allochtonen nog steeds een serieuze minderheid uitmaken. blablabla zijn geen doorslaggevende argumenten om hetgeen ik schrijf te weerleggen.

Laatst gewijzigd door smiley : 13 augustus 2012 om 22:52.
Oud 13 augustus 2012, 22:57   #115
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar staat dat ? Ik schrijf dat ze het mogen doen van hun boekske en dat de islam dus achter de slaaggevende 'beschermer' staat. Een moslima die zich gedraagt en haar plaats kent, doet wat haar 'beschermer' wil, zal geen slaag krijgen. Wat uw opmerking betreft. De vrouwenvluchthuizen en gevangenissen zijn voor het grootste deel wel bevolkt daar allochtonen niettegenstaande allochtonen nog steeds een serieuze minderheid uitmaken. blablabla zijn geen doorslaggevende argumenten om hetgeen ik schrijf te weerleggen.
het gaat er niet om wat ze mogen of niet mogen doen. het gaat erom wat ze effectief doen.

'ze mogen dat doen wegens een of ander obscure interpretatie, dus de islam is slecht' -> typisch populistisch gezever, zonder enige (w)aarde.

Laatst gewijzigd door Sywen : 13 augustus 2012 om 22:59.
Oud 13 augustus 2012, 23:02   #116
smiley

Standaard

Citaat:
het gaat er niet om wat ze mogen of niet mogen doen. het gaat erom wat ze effectief doen.
Zie je nog geen problemen genoeg met de islam ..'jongeren' en jihadis, en niet alleen hier maar wereldwijd.

Citaat:
'ze mogen dat doen wegens een of ander obscure interpretatie,
Gewoon lezen wat er in die boekskes staat. Ik weet dat het voor een islamapologeet moeilijk is om te lezen wat er staat en die trachten dan wat er overduidelijk krom geschreven staat recht te praten.

Citaat:
dus de islam is slecht' -> typisch populistisch gezever, zonder enige (w)aarde.
Dus de islam is niet slecht volgens u ?
Oud 13 augustus 2012, 23:16   #117
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie je nog geen problemen genoeg met de islam ..'jongeren' en jihadis, en niet alleen hier maar wereldwijd.
ik zie problemen overal, niet alleen met moslims.

Citaat:

Gewoon lezen wat er in die boekskes staat.
nog meer populistisch gezwets. Zei ik het niet? dit is geen bewijs.

Oud 13 augustus 2012, 23:20   #118
smiley

Standaard

Citaat:
ik zie problemen overal, niet alleen met moslims.
Voor we met de islam te maken kregen waren er veel minder problemen, zelfs de politie werd niet het ziekenhuis ingeklopt door een 30 koppige bende met hyenagedrag. De juiste gevolgtrekking maken is echter niet politiek correct.

Citaat:
nog meer populistisch gezwets. Zei ik het niet? dit is geen bewijs.
Als wat in de boekskes staat geen bewijs is en een 'jongere' een vrouw uitmaakt voor hoer of erger omdat zij naar zijn eigen zeggen geen hoofddoek draagt, wat is dan wel een bewijs ?

Hoe verklaar jij als politiek correcteling hetgeen men kan vaststellen. De gekende mantra .. het is uit verveling, discriminatie, armoede ? ... iets nieuws is er nu bijgekomen.. omdat er reclameborden met vrouwen op straat hangen. http://www.nieuws.be/nieuws/NIEUWS-S..._fb24f471.aspx Uw gezwets waarin men om de vijf voet het woord 'populisme' kan lezen is te belachelijk voor woorden. Je kan geen kant meer op. Jij zou het licht van de zon nog ontkennen

Laatst gewijzigd door smiley : 13 augustus 2012 om 23:27.
Oud 13 augustus 2012, 23:31   #119
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Laten we die bevolkingsgroep eens onder de loep nemen.. Laten we het daar eens over hebben..

Hoe staat u tov Marokkanen?
Waarom hebben we het niet over kakkerlakken?
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 23:33   #120
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zelfs de politie werd niet het ziekenhuis ingeklopt door een 30 koppige bende met hyenagedrag.
als ik dit hier lees zoals jij zegt dat ik moet lezen,
dan zeg je duidelijk dat de politie nog nooit door de autochtonen, niet-islamitische, in elkaar is geslaan. jij moet nogal een sterk geheugen hebben dat je de bijna 3000 jaar geschiedenis zomaar uit je hoofd kent.

Laatst gewijzigd door Sywen : 13 augustus 2012 om 23:33.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be