Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2012, 09:33   #101
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ahmad Shah Massoud. Die bedoelde ik en dat had je zo kunnen weten en gewoon kunnen zeggen.
Ik kan jouw gedachten niet lezen, hé. Jouw discours is soms zo onsamenhangend dat het nauwelijks te volgen is. Soms gaat het over je Palestijnse buren (je obsessie), dan wordt dat weer doorspekt met (stief?)moederlijke opmerkingen over mijn keuzes in mijn privé-leven, om het dan over Mahmoud te hebben.

Als er in dit debat over Mahmoud wordt gesproken, dan spreken we doorgaans over Mahmoud Ahmadinejad, over Dieudonné, of over beide...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 10:13   #102
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Nee.
Te moeilijk ? Te genant ? Toont immers klaar en duidelijk aan wat voor iemand 'profeet' mohammed is dus liever de hete brij ontwijken om je kop verder in het zand te kunnen blijven steken.

Citaat:
Qur'an:9:29 "Fight those who do not believe until they all surrender, paying the protective tax in submission."

Qur'an:8:39 "So fight them until there is no more Fitnah (disbelief [non-Muslims]) and all submit to the religion of Allah alone (in the whole world)."

Tabari IX:22 "The Prophet continued to besiege the town, fighting them bitterly."

Tabari IX:25 "By Allah, I did not come to fight for nothing. I wanted a victory over Ta'if so that I might obtain a slave girl from them and make her pregnant."

Rape in islam
http://www.youtube.com/watch?v=5o1FPkWWV2s
Oud 21 augustus 2012, 10:16   #103
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor wie een probleem heeft met de islam, heb ik een eenvoudige remedie: word geen moslim en bemoei je er verder niet mee.
We bevinden ons in een forum over immigratie en integratie.Aangezien we daar over praten,zoek ik wat de mening van de moslims is.Kheb geen zin om een eindeloze discussie aan te gaan.Nu ik gelezen heb wat de standpunten van de moslims zijn denk ik echter dat er een groot probleem is.
(1)Als je de koran volgt moet je me bekeren.
(2)Ik mag geen normaal gesprek voeren met een moslima.
(3)Democratie moet bestreden worden.(enkel de wet van Allah telt)
(4)Jonge of onzekere mensen die een vraag stellen,moeten de koran meer lezen.
Dus op die manier zal er nooit integratie zijn.totdat ik me bekeer en me afkeer van democratie,mensenrechten en de hele Europese cultuur.Sorry sus tzal nog ni voor morgen zijn.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 10:27   #104
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Voor wie een probleem heeft met de islam, heb ik een eenvoudige remedie: word geen moslim en bemoei je er verder niet mee.
Voor wie een probleem heeft met de Westerse samenleving, heb ik een eenvoudige remedie: Blijf er weg en bemoei je er verder niet mee.
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 10:50   #105
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
We bevinden ons in een forum over immigratie en integratie. Aangezien we daar over praten,zoek ik wat de mening van de moslims is.
Hier klopt al iets niet. Als je spreekt over immigratie en integratie, zou je het eventueel over de mening van immigranten kunnen hebben. De mening van moslims is daarbij even relevant als de mening van de Mormonen, de Scientology of de Getuigen van Jehova.

Citaat:
Nu ik gelezen heb wat de standpunten van de moslims zijn denk ik echter dat er een groot probleem is.
Als je zou denken dat forum.politics.be de standpunten van "dé Vlamingen" vertegenwoordigt, dan zou je denken dat 50% van de Vlamingen voor het VB stemt. Internetfora stimuleren nu eenmaal straffe uitspraken.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 21 augustus 2012 om 10:53.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 10:55   #106
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan die remedie hebben we niet veel zeker?
De mensen alhier waren jaren geleden eigenlijk niet geïnteresseerd in de islam, beschouwden het als een soort rariteit waar je "leuke" dingen kon over vernemen en zien in documentaires en dergelijke...
Het is de islam zelf die zich met ons wil komen bemoeien en in al haar achterlijkheid nog de pretentie heeft van het hier voor het zeggen te moeten krijgen!
Zij moeten zich dus niet met ons en onze levenswijze bemoeien.
Wij mogen niet doen alsof het voor ons niets uitmaakt als ze hier in grote getale beginnen rond te lopen, tenzij voor diegenen die niet beseffen of niet willen weten wat de gevolgen zijn van de islam...

http://www.standaard.be/krant/tekst/...20820_00264470

Is het d�*t, de toekomst die de islam voor ons aan het voorbereiden is zodra ze er de kans zal toe zien? Is dat het soort verrijking waar we moeten naar uitkijken? Is het dat wat onze democratie en onze mensenrechten moet vervangen?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 11:03   #107
smiley

Standaard

Citaat:
Hier klopt al iets niet. Als je spreekt over immigratie en integratie, zou je het eventueel over de mening van immigranten kunnen hebben.
Men heeft geen problemen met autochtone Fransen Engelsen of Nederlanders. Vrouwen kunnen bij hen rustig over straat lopen zonder hoofddoek op noch krijgt de politie er af te rekenen met hyenagedrag van 'jongeren' enz.

Citaat:
Als je zou denken dat forum.politics.be de standpunten van "dé Vlamingen" vertegenwoordigt, dan zou je denken dat 50% van de Vlamingen voor het VB stemt. Internetfora stimuleren nu eenmaal straffe uitspraken.
De straffe uitspraken staan in de koran en andere islamitische boekskes. De goede moslimgelovige zegt gewoon wat er geschreven staat.

Laatst gewijzigd door smiley : 21 augustus 2012 om 11:05.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 11:05   #108
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Men heeft geen problemen met autochtone Fransen Engelsen of Nederlanders.

De straffe uitspraken staan in de koran en andere islamitische boekskes. De goede moslimgelovige zegt gewoon wat er geschreven staat.
dan zijn er wel zéér weinig goede moslimgelovigen.
Oud 21 augustus 2012, 11:11   #109
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Het hangt er vanaf wat je onder goed verstaat. Een goede moslim die leeft naar de leer en het voorbeeld van zijn 'profeet' mohammed en zijn boekskes is immers een slecht mens. Iemand die niet weet wat in de boekskes allemaal geschreven staat en een verkeerd beeld heeft over 'profeet' mohammed maakt het islamprobleem er niet minder om, de goede moslim is immers gesteund door de bronteksten.
Oud 21 augustus 2012, 11:11   #110
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Allahfreaks of Jezusfreaks, ze zijn aan elkaar gewaagd. Al even verknipt.
De ene is wel extreem fanatiek en gevaarlijk. De andere niet. Ik geef U te raden welke de gevaarlijke gekken zijn.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 11:12   #111
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het gros is dan ook analfabeet en menig moslim legt de koran ondersteboven om eruit "voor te lezen".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 11:13   #112
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het gros is dan ook analfabeet en menig moslim legt de koran ondersteboven om eruit "voor te lezen".
dus, hoe goeie moslims zijn die dan?
Oud 21 augustus 2012, 11:22   #113
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vrees dat enkel Allah daarover zal beslissen.

Ik ben niet degene die de 72 hoeren uitdeelt of die in de hel het vuurke laat branden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 21 augustus 2012, 11:22   #114
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dat niet alle moslims voor problemen zorgen is door het feit dat zij voor een pragmatische beleving gekozen hebben..die eigenlijk niet strookt met de basisleer...
Het gevaar bestaat erin dat ze in feite geen goede moslims zijn.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 11:23   #115
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik vrees dat enkel Allah daarover zal beslissen.

Ik ben niet degene die de 72 hoeren uitdeelt of die in de hel het vuurke laat branden.
maar jij vindt wel dat ze evengoed moeten gestigmatiseerd moeten worden?
Oud 21 augustus 2012, 11:25   #116
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar jij vindt wel dat ze evengoed moeten gestigmatiseerd moeten worden?
het werd hierboven al eens vermeld:

men is tegen het nazisme of niet.
het is niet omdat het gros van de nazi's niet echt helemaal hun boekske volgden, dat men de basisideologie niet mag bekritizeren.

Ik heb trouwens nog maar weinigen gehoord die zeiden dat de meeste nazi's gewoon gematigd waren, en dus alle respect verdienden voor hun eigen cultuur.

Ik blijf het trouwens grappig vinden dat de Belgische regering als eerste de islam hebben erkend als officiële godsdienst en dan nu gaan reclameren omdat er mensen zijn die die officiële godsdienst ook echt helemaal volgens het boekske willen uitvoeren..... ik heb nog nooit gehoord dat de belgische staat een probleem heeft met een katteliek die zijn evangelies volgens het boekske wil naleven. (die ontploffen dan ook niet zo gewillig)

Laatst gewijzigd door circe : 21 augustus 2012 om 11:26.
Oud 21 augustus 2012, 11:25   #117
smiley

Standaard

Citaat:
Zoals men wereldwijd kan merken, in het verleden tot nu, zal de minder goede moslim, zodra de ummah in aantal groot genoeg is, de goede moslims niet tegenhouden, zij zijn immres gesteund door de bronteksten. Leugens verspreiden om 'best wil' om de integratie van de autochtoon in de islam te bevorderen (de zogenaamde islmaofobie te bestrijden) en om een soort van ongevaarlijke Euro islam op te richten zal niet helpen. Men zou beter de nare waarheid over de islam en profeet mohammed vertellen zodat de slechte moslim met enig moreel besef de islam kan verlaten zodra die daar geschokt kennis van neemt. De goede moslim krijgt immers pas praat zodra de ummah (slechte + goede moslims samen) groot genoeg in aantal is. Elke slechte moslim die de islam verlaat verzwakt de goede moslim, verzwakt, de islam wat resulteert in een betere vredelievendere wereld en samenleving. De 'progressieven' van vandaag zijn echter een andere mening toegedaan en bestrijden diegenen die de nare waarheid over 'profeet' mohammed en de islam durven zeggen/schrijven. Zij helpen nu net de ummah te vergroten.
Oud 21 augustus 2012, 11:26   #118
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het werd hierboven al eens vermeld:

men is tegen het nazisme of niet.
het is niet omdat het gros van de nazi's niet echt helemaal hun boekske volgden, dat men de basisideologie niet mag bekritizeren.

Ik heb trouwens nog maar weinigen gehoord die zeiden dat de meeste nazi's gewoon gematigd waren, en dus alle respect verdienden voor hun eigen cultuur.
dat is omdat jullie de islam met het nazisme vergelijken. gelukkig zijn jullie met niet zoveel die dat doen.
Oud 21 augustus 2012, 11:29   #119
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is omdat jullie de islam met het nazisme vergelijken. gelukkig zijn jullie met niet zoveel die dat doen.
Mensen die zich wat meer in islam verdiepen en die de oorsprong van Dolfke zijn hersenspinsels wat meer hebben uitgepluist, komen allemaal tot diezelfde conclusie: Dolfie heeft zijn mosterd niet bij Abraham maar bij Mohammed gehaald.
Daarom ook dat hij zo'n leuke maatjes met de moeftie was.

Ik had die vergelijking al eens gepost op politics.

lees het toch nog maar eens:
http://ejbron.wordpress.com/2012/05/...us-mein-kampf/
voor degenen die niet kunnen klikken:

Citaat:
Laten we beginnen met de titels. De titel van Herr Hitler’s boekgedeelte betekent “Mijn Strijd”. Men zou het zelfs de titel “Mijn Jihad” kunnen geven en deze islamitische term zou precies dezelfde betekenis hebben. “Mein Kampf” in een nazi-ideologische context en “Jihad” in de islamitische zijn vrijwel identiek. Dat op zichzelf is een omslachtige manier om te verklaren waarom “Mein Kampf” in de huidige tijd nog steeds in de gehele islamitische wereld zo’n bestseller is, ook in de zogenaamde “gematigde” landen als Turkije.

Maar de overeenkomsten tussen de koran en “Mein Kampf” houden daar niet op. Verre van dat. Collega-blogger en bondgenoot “Freedom Fighter” komt als Joshua Pundit op zijn/haar blog met een uitzonderlijk, verhelderende lijst hoezeer de islam en het nazisme werkelijk op elkaar lijken:

“Mein Kampf” – Verklaart dat de Duitsers het superieure ras van de mensheid zijn en dat Duitsland voorbestemd is om de wereld te regeren en alle andere rassen en naties te domineren.

De koran - Verklaart dat de islam en de moslims de meerderen in de mensheid zijn en dat de islam de goddelijke opdracht heeft om de wereld te regeren en alle andere rassen, geloofsovertuigingen en naties te domineren.
….

“Mein Kampf” – Zegt dat de Duitse staat de controle moet hebben over elk aspect van het leven. Zegt dat alle mensen zich dienen te onderwerpen aan de staat.

De koran – Zegt dat de islam en de sharia elk aspect van het leven dienen te controleren. Zegt dat alle mensen zich moeten onderwerpen aan de islam.
….

“Mein Kampf” – Zegt dat Duitsers de plicht hebben hun door God gegeven plaats in de wereld op te eisen en dat met alle mogelijke middelen. Plaatst loyaliteit aan het ‘Volk’ (het ras) boven alle andere ethische overwegingen.

De koran – Zegt dat moslims de plicht hebben om Jihad te voeren en dominantie van de islam over de gehele wereld te bevorderen (Dar al Islam en Dar al Harb) en dat met alle mogelijke middelen. Plaatst loyaliteit aan medemoslims (Oemma) en de islam boven alle andere ethische overwegingen.

….

“Mein Kampf” – Machtigt mannen superieur te zijn over vrouwen en dat de rol van vrouwen beperkt zou moeten zijn tot voortplanting, keuken en het huis.

De koran – Machtigt mannen superieur te zijn aan vrouwen en dat de rol van vrouwen moet worden beperkt tot voortplanting, de keuken en het huis. (Toegegeven, de koran gaat bij dit onderwerp heel wat verder dan “Mein Kampf”)

….

“Mein Kampf” – Zegt dat homoseksuelen “verraders van het ras” zijn en ter dood moeten worden veroordeeld. (Velen werden daadwerkelijk in concentratiekampen vermoord)

De koran – Zegt dat homoseksuelen voor Allah onheilig zijn en ter dood moeten worden veroordeeld.

….

“Mein Kampf” – Formuleert een gedetailleerd model voor de verovering van de wereld, met inbegrip van regels over de manier waarop overwonnen volken moeten worden onderdrukt en gedomineerd door het Duitse ras. Het zegt dat de rijkdom, de (natuurlijke) bronnen en eigendommen van onderworpen volken aan Duitsers rechtens toekomen en het recht op leven van overwonnen volken afhankelijk is van de Duitsers. Het verklaart dat niet-Duitsers geen wettelijke rechten en burgerrechten hebben.

De koran – Formuleert een gedetailleerd model voor de verovering van de wereld, met inbegrip van regels over de manier waarop overwonnen volken onderdrukt en gedomineerd moeten worden door moslims. Verklaart dat de rijkdom, de (natuurlijke) bronnen en de eigendommen van overwonnen volken aan moslims rechtens toebehoren en het recht op leven van onderworpen volken afhankelijk is van de moslims. Hij verklaart dat niet-moslims geen wettelijke rechten en geen burgerrechten hebben. (In werkelijkheid is veel hiervan geworteld in de Hadith en de soenna, maar zijn beiden in wezen afgeleid van de koran, samen met alle andere aspecten van de sharia.)

….

“Mein Kampf” – Verdeelt de wereld in “Duits” en vijandelijk gebied. Het verklaart dat het gebied waarin Duitsers leven of dat ooit door Duitsers rechtens werd geregeerd, aan Duitsland toebehoort en Duitsland er recht op heeft het terug te krijgen, op welke wijze dan ook.

De koran – Verdeelt de wereld in Dar al Islam (landen die door moslims worden geregeerd) en de Dar al Harb (vijandelijk grondgebied). Hij verklaart dat gebieden waar moslims leven of ooit rechtens geregeerd hebben, toebehoren aan de Dal al Islam en dat moslims het recht hebben, met alle mogelijke middelen, deze terug te krijgen.

….

“Mein Kampf” – Verwijt de Joden de maatschappelijke problemen en zegt dat ze moeten worden uitgeroeid.

De koran – Verwijt de Joden maatschappelijke problemen en zegt dat ze moeten worden uitgeroeid. (Op de Dag des Oordeels, de rotsen en de bomen zullen uitroepen: “O moslim!” Daar is een Jood achter mij, kom en dood hem!”)

Laatst gewijzigd door circe : 21 augustus 2012 om 11:36.
Oud 21 augustus 2012, 11:30   #120
smiley

Standaard

Citaat:
Waarom schrijft u 'gelukkig' ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be