Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2012, 21:54   #101
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
En wat als ik die 'handicap' daar gerust nog eventjes wil bij pakken?
dat is dan jouw meest volstrekte recht. Maar ga er wel realistisch mee om. Anders gaan de belgische autoriteiten via de ambassade je nog moeten proberen vrij te krijgen als je ergens als illegaal zult worden opgepakt. En ik kan me voorstellen dat het voor een vlaams nationalist moet aanvoelen als een lavement als een belgisch ambassadeur hem moet komen uit de gevangenis halen in pakweg turkije of tunesië wegens illegaal in het land.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 21:55   #102
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Hetzelfde als het geval is in alle landen : een nationaliteit. Iedere houder van een franse identiteitskaart is een fransman, los van het feit dat hij van corsica, bretagne of frans baskenland is. Idem zo voor spanje waar iedereen spanjaard is ongeacht hij catalaan is, of bask, of eender wat. Idem zo voor ons land. Dat is allemaal heeel interessant, vooral aan de toog.
Men maakte de europese landen rond solide grenzen, die zijn van betekenis. De rest is ofwel historiek, ofwel nostalgie, ofwel het negeren van een realiteit in de zinloze hoop om dit effetjes lokaal te gaan veranderen.
U snapt nog steeds niet dat je identiteit in iemands identiteit in zijn hart ligt. We gebruiken niet voor niets het woord 'identiteit' als synoniem voor 'persoonlijkheid'. Identiteit koppelen aan papier is zo vroeg-20ste-eeuws.
Vraag maar eens aan een Bask of een Catalaan of hij Spanjaard is: hij zal u vierkant uitlachen.
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 21:56   #103
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
dat is dan jouw meest volstrekte recht. Maar ga er wel realistisch mee om. Anders gaan de belgische autoriteiten via de ambassade je nog moeten proberen vrij te krijgen als je ergens als illegaal zult worden opgepakt. En ik kan me voorstellen dat het voor een vlaams nationalist moet aanvoelen als een lavement als een belgisch ambassadeur hem moet komen uit de gevangenis halen in pakweg turkije of tunesië wegens illegaal in het land.
Ik heb België voor niets, maar dan ook voor niets nodig. Ik kan gerust met Vlaanderen verder.
Oud 23 september 2012, 22:06   #104
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U snapt nog steeds niet dat je identiteit in iemands identiteit in zijn hart ligt. We gebruiken niet voor niets het woord 'identiteit' als synoniem voor 'persoonlijkheid'. Identiteit koppelen aan papier is zo vroeg-20ste-eeuws.
Vraag maar eens aan een Bask of een Catalaan of hij Spanjaard is: hij zal u vierkant uitlachen.
En veel dichter bij huis: hoeveel van die nieuwe Belgen identificeren zich als Belg? Heel veel blijven naar identiteit gewoon wat ze waren voor ze Belgische papieren kregen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 07:44   #105
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hetzelfde als het geval is in alle landen : een nationaliteit. Iedere houder van een franse identiteitskaart is een fransman, los van het feit dat hij van corsica, bretagne of frans baskenland is. Idem zo voor spanje waar iedereen spanjaard is ongeacht hij catalaan is, of bask, of eender wat. Idem zo voor ons land. Dat is allemaal heeel interessant, vooral aan de toog.
Men maakte de europese landen rond solide grenzen, die zijn van betekenis. De rest is ofwel historiek, ofwel nostalgie, ofwel het negeren van een realiteit in de zinloze hoop om dit effetjes lokaal te gaan veranderen.
Waarom zou die hoop 'zinloos' zijn?

Het Derde Rijk zou ook 'eeuwig' zijn, nietwaar. We weten allemaal hoe het daarmee geëindigd is.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 07:50   #106
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Op de identiteitskaart staat ook te lezen dat je 'nationaliteit' Belg is, en niet je 'identiteit'.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 07:57   #107
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wil je nu zeggen dat je gelooft dat de huidige staatsgrenzen in Europa voor de eeuwigheid gemaakt zijn? Dat dachten ze in 1815 of 1945 wellicht ook, en toch zijn er sedertdien al een hoop grenzen gewijzigd...
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 08:48   #108
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Op de identiteitskaart staat ook te lezen dat je 'nationaliteit' Belg is, en niet je 'identiteit'.
Mijn identiteit kunnen ze niet afpakken, mijn papieren nationaliteit wel. Wat is het belangrijkste voor een mens dan, denkt u?
Oud 24 september 2012, 12:54   #109
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik beweer geen Belg te zijn wie zal mij dan daartoe dwingen? Niemand.
U hoeft niets te beweren. U bent Belg. Hebt u het niet graag dat men u Belg noemt, is dit uw probleem. Niet het probleem van de persoon die u als Belg beschouwt.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 12:57   #110
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het land waar zij wonen, heet nog steeds officieel Spanje. Ze zijn dus Spanjarden. Dat ze zich Bask of Catalaan voelen, verandert niets. Ze zijn Spanjarden.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 13:07   #111
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U hoeft niets te beweren. U bent Belg. Hebt u het niet graag dat men u Belg noemt, is dit uw probleem. Niet het probleem van de persoon die u als Belg beschouwt.
Dus als iemand een ander als allochtoon beschouwt, dan is dat een allochtoon ook al is hij volledig geïntegreerd? U bent een racist.
Oud 24 september 2012, 13:11   #112
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Het land waar zij wonen, heet nog steeds officieel Spanje. Ze zijn dus Spanjarden. Dat ze zich Bask of Catalaan voelen, verandert niets. Ze zijn Spanjarden.
U bent dus wel degelijk een racist. Die Basken spreken een taal die totaal geen verwantschap heeft met het Spaans, ze hebben andere gebruiken, een andere cultuur: ze willen geen Spanjaard zijn en u gaat hen verplichten om toch te zijn wat ze niet willen? Dus u gaat andere volkeren tegen hun wil een nationaliteit opleggen? Ik kan dat aannemen: als Brusselaar heb u imperialistische trekken.
Oud 24 september 2012, 15:58   #113
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaar dat ze het steeds meer nodig achten uit die Spaanse staat te stappen.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 16:04   #114
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent dus wel degelijk een racist. Die Basken spreken een taal die totaal geen verwantschap heeft met het Spaans, ze hebben andere gebruiken, een andere cultuur: ze willen geen Spanjaard zijn en u gaat hen verplichten om toch te zijn wat ze niet willen? Dus u gaat andere volkeren tegen hun wil een nationaliteit opleggen? Ik kan dat aannemen: als Brusselaar heb u imperialistische trekken.
U doet kinderachtig. Staatsrechtelijk gezien zijn Basken in Spanje Spanjaarden. Jij vindt dat niet leuk? Dat is jouw probleem. En ga nu maar met de blokjes spelen.
Oud 24 september 2012, 16:04   #115
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Vandaar dat ze het steeds meer nodig achten uit die Spaanse staat te stappen.
Dat is hun vrij recht. Laar ze maar doen.
Oud 24 september 2012, 16:08   #116
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dan het probleem van de Basken en de Catalanen. Maar jullie francofonen zullen in elk geval niet kunnen beletten dat wij Vlamingen de komende paar jaren zelf over onze identiteit zullen beslissen. En wij zullen oordelen of uw Belgique al of niet zal blijven voortbestaan. Net zoals wij zullen beslissen of er van deze koekoeksstaat een confederatie zal gemaakt worden volgens een format dat wij zullen bepalen, dan wel of we kiezen voor de onafhankelijkheid. De Belgische grendelgrondwet zal ons daarin volstrekt niet tegenhouden. De enige autoriteit die over die kwestie zal beslissen is het Vlaams Parlement.

Laatst gewijzigd door quercus : 24 september 2012 om 16:09.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 16:17   #117
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb 2 identiteitskaarten: één van Belg + één van Vlaming.
Wanneer ik in het buitenland ben en men vraagt mijn identiteitskaart, dan toon ik m'n Vlaamse kaart !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 17:00   #118
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nostalgie en herdenkingen zijn niet echt mijn ding, maar het is natuurlijk wel een plezant gevoel dat we de nederlanders toen buitengeschopt hebben. Op naar de tweehonderd jaar.
Ja, stel je voor, die arrogante Hollanders richtten zelfs Nederlandstalige universiteiten op in Vlaanderen! Gelukkig dat onze Franstalige vrienden daar een stokje voor hebben gestoken.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 17:06   #119
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waarom zou die hoop 'zinloos' zijn?

Het Derde Rijk zou ook 'eeuwig' zijn, nietwaar. We weten allemaal hoe het daarmee geëindigd is.
Die vergelijking gaat echt niet op, en dat weet jij ook wel.

Voor geen enkele van de kernlanden van de EU geloof ik dat er opsplitsingen zitten aan te komen in de eerstvolgende decennia. Niet in frankrijk waar ook separatisten zijn, niet in spanje met zijn basken of catalanen, niet in italië waar ze in het noorden ook denken dat ze moeten afsplitsen, niet in de UK met schotland, en ook niet in belgië. Er is nergens een voldoende groot draagvlak om dat te bewerkstellingen, en europa zelf is tegen een balkanisering van zijn lidstaten. Landen zijn op dat vlak zoals grote organisaties : die hebben ook als voornaamste kenmerk dat ze zichzelf willen bestendigen. Veranderen en evolueren : ja. Maar opbreken, dat denk ik niet. Just my opinion.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 17:16   #120
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, dus het welbekende Superstaaf-argument: België bestaat. Ergens ben ik wel telkens verheugd wanneer die redenering wordt gebruikt, omdat het toont hoe ongelooflijk laag de lat ligt voor de belgicisten. België overleeft voorlopig als officiële entiteit, en dat beschouwen zij als een enorme prestatie. Weet je, ergens hebben ze daar wel gelijk in.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be