Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2012, 17:31   #101
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Het beste van al zou een onvoorwaardelijke uitkering zijn, waar elke autochtone burger recht op heeft. Ik dacht aan 1000 euros per maand/per persoon. Vanaf de geboorte. De helft van die som ( 500 euros ) krijgen de ouders, als kindergeld, de andere helft gaat op een spaarboek, tot de persoon 18 jaar is, en de beschikking krijgt over die spaarpot, om zich een bestaan op te bouwen ( rijbewijs betalen, de eerste woning huren enz ) .Gedurende de 18 jaar dat de spaarpot zich opstapelt, krijgt de staat echter de interest van deze som.
Een koppel met twee kinderen trekt aldus maandelijks 1000 + 1000 + 500+ 500 = 3000 euros als bestaanszekerheids-uitkering. Wie meer luxe wil, kan gaan werken, en meer bijverdienen.
Een 18-jarige stapt in het volwassen leven met een startkapitaal van 500 x 12 x 18 = 108.000 euros.
Allochtonen krijgen niets, en moeten extra belasting betalen voor elk kind.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 00:45   #102
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Volledig mee akkoord: als je kinderen wil moet de staat daarvoor niet opdraaien! Voor mij mag ook het fiscaal voordeel wegvallen als we netto per maand meer overhouden uit werk. Of eventueel behouden tot max 2.
twee is okee en meer dan tevree
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 00:56   #103
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Jij rekent jezelf dus bij de rijken ?
Goed dat we 't weten.
Neen, ik reken me bij de uitgepersten die het beu aan't worden is.

Laatst gewijzigd door maddox : 15 november 2012 om 00:57.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 09:39   #104
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht

Voor zover daar nog twijfel over mocht bestaan: de meeste potente Belg woont in Marcinelle. Serge Régnier (48) is voor de 27ste keer vader geworden.“Dertig zou een mooi getal zijn om mee te stoppen”, zegt de kersverse papa.

Angélique, zo heet de jongste telg van het gezin Régnier. De moeder is zijn vrouw Christine. Dat lijkt evident, maar is het zeker niet. Want Serge Régnier heeft drie vrouwen: Christine, met wie hij 21 jaar getrouwd is, haar zus Karine en zijn bijzit Judith. Die had al vier kinderen uit een vorige relatie, die ook bij het gezin wonen.

“Tussen 1986 en nu was er altijd iemand van mijn vrouwen zwanger. Soms meer dan één. Behalve in 1999 en 2006”, zegt Serge, alias ’de stier van Marcinelle’.

Intussen is de eerste dochter van het gezin getrouwd. Maar Christelle (20) woont weer thuis. Haar man is teruggekeerd naar Algerije.

Serge zegt dat er het afgelopen jaar ook thuis problemen waren. “Neen, de vrouwen waren niet jaloers op elkaar. Ze spanden samen tegen mij omdat ze vonden dat ik te weinig in het huishouden hielp. Maar dat is allemaal bijgelegd.”

Aan stoppen denkt hij nog niet.“Dertig lijkt me een mooi getal. Nog een kindje met elke vrouw. Als ik het nog kan natuurlijk”, lacht hij. Kinderen kopen, en vooral de opvoeding ervan, kost handenvol geld.

Daarom maakt hij met ons de rekening.

* Werkloosheidsuitkering Serge Régnier: 1.030 euro
* Invaliditeitsuitkering Serge Régnier: 684 euro
* Werkloosheidsuitkering Christine: 800 euro
* Werkloosheidsuitkering Karine: 800 euro
* Werkloosheidsuitkering Judith: 800 euro

* Kindergeld: 4.000 euro

Wat een koning!

Het gehuil op het forum zou niet van de lucht zijn geweest als Serge een andere naam had gehad. Abdel of zo.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 09:46   #105
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Wat een koning!

Het gehuil op het forum zou niet van de lucht zijn geweest als Serge een andere naam had gehad. Abdel of zo.
Toch leuk hee, zo wat trollen op internet fora?
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 09:54   #106
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Verder is het nergens voor nodig om beperkingen op te leggen aan het aantal kinderen, op voorwaarde dat dit autochtonen betreft. Daar worden er namelijk te weinig van gemaakt.
Zoals reeds gesteld, allochtonen mogen géén kindergeld meer krijgen, moeten integendeel extra belast worden voor elk kind dat ze meebrengen of hier produceren. Want per slot van rekening moeten wij er voor zorgen, scholing geven, en ( proberen ) heropvoeden zelfs, als het op het slechte pad geraakt ( gebeurd spijtig genoeg té dikwijls ). Dat is financiël zwaar belastend voor ons, dus dat verklaart de extra belasting. Hen ervoor belonen is er helemaal over.
Dit krijg je er nooit door. Druist in tegen "ieder gelijk voor de wet". Dus daar krijg je met zekerheid problemen, ook vanuit internationale hoek.

En helemaal afschaffen voor iedereen krijg je er ook niet door. Dat zou een té onpopulaire maatregel zijn. Letterlijk; populair = goed voor het volk, vergeet dat niet.

Face it boys; mijn voorstel is het meest haalbare.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 09:57   #107
stevensterk
Lokaal Raadslid

stevensterk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
besparingstip 2 : afschaffen kindergeld
Heb vroeger nog vrienden gehad op school die opgroeiden in een gezin die onder de armoedegrens leefden. Desondanks hadden ze wel allemaal een TV en een PC/laptop op hun kamer voor ieder lid van het "gezin in armoede"(en een GSM ook natuurlijk). Tevens waren ze ook nog in staat om zich om de paar dagen een pak sigaretten te veroorloven en om de 2 jaar een reisje naar Oostenrijk.

Kindergeld is zo goed als nooit in Belgie noodzakelijk voor het voorzien in de basisbehoeften. Ik zie dan ook niet waarom ze moeten in stand blijven gehouden worden in een systeem dat al snel onbetaalbaar zal blijken.

Nu dat we toch bezig zijn kunnen we ook het vaderschapsverlof afschaffen? Ik zie niet in waarom iemand betaald verlof moet krijgen voor de "zware" inspanning die hij heeft geleverd 9 maanden ervoor.

Laatst gewijzigd door stevensterk : 15 november 2012 om 09:58.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 15:45   #108
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
Heb vroeger nog vrienden gehad op school die opgroeiden in een gezin die onder de armoedegrens leefden. Desondanks hadden ze wel allemaal een TV en een PC/laptop op hun kamer voor ieder lid van het "gezin in armoede"(en een GSM ook natuurlijk). Tevens waren ze ook nog in staat om zich om de paar dagen een pak sigaretten te veroorloven en om de 2 jaar een reisje naar Oostenrijk.

Kindergeld is zo goed als nooit in Belgie noodzakelijk voor het voorzien in de basisbehoeften. Ik zie dan ook niet waarom ze moeten in stand blijven gehouden worden in een systeem dat al snel onbetaalbaar zal blijken.

Nu dat we toch bezig zijn kunnen we ook het vaderschapsverlof afschaffen? Ik zie niet in waarom iemand betaald verlof moet krijgen voor de "zware" inspanning die hij heeft geleverd 9 maanden ervoor.
Heb een vriend gehad die naar de "vakschool" ging. Hij had een overall nodig. Z'n ouders konden dat eigenlijk niet betalen. Het was een VTI waar er één non hielp zorgen voor de internen. Op zolder bewaarde ze allerlei verloren en achtergelaten spullen. Overalls waste en streek ze. Die jongen kreeg van haar een overall + een schuifmaat.
Uiteindelijk studeerde hij af met onderscheiding in de A2 elektronika. Hij is graduaat elektronika geworden en werkt nu in een Vlaams bedrijf dat allerlei speciale chips ontwerpt én fabriceert. Van afdankingen is daar geen sprake. Integendeel !!!

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 17:00   #109
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Dit krijg je er nooit door. Druist in tegen "ieder gelijk voor de wet". Dus daar krijg je met zekerheid problemen, ook vanuit internationale hoek.

En helemaal afschaffen voor iedereen krijg je er ook niet door. Dat zou een té onpopulaire maatregel zijn. Letterlijk; populair = goed voor het volk, vergeet dat niet.

Face it boys; mijn voorstel is het meest haalbare.
Je moet zo een plan stapsgewijs uitvoeren. Dat ze er geen erg in krijgen. (Een beetje zoals de kapitalisten nu met de Europese bevolking proberen : beetje bij beetje de rechten afbouwen. Griekenland was daar hun oefenterrein voor, en nu zijn ze bezig in Italië, Spanje en Portugal.)
Oud 15 november 2012, 17:03   #110
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:

Jij lijkt mij wel een beetje een jaloerse spelbederver.
Ik wed dat je geen kinderen hebt . Waarschijnlijk zelf nog een snotaap...En dan nog éne die VB stemt, of N-VA , of zoiets in den aard...
Oud 15 november 2012, 17:16   #111
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het recht van de sterkste werkt ook hier door. Probeer maar iets af te nemen van de sterksten. Het enige resultaat dat je gaat bereiken dat de rijken het gewoon afbollen. Iets waar ik ook sterk over denk.
Het is politiek en juridisch-technisch perfect mogelijk dat de rijken het kunnen "afbollen" als ze dat willen, MAAR dan wel zonder hun volledige rijkdom.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 17:18   #112
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Een iets minder extreem voorstel (dan de meeste hier):

- Kindergeld beperken tot 2e kind, of 2+3 in het geval dat de tweede geboorte een meerling betreft. Geen kindergeld meer na 2e geboorte.
- Deze regeling enkel voor nieuwe zwangerschappen, niet voor bestaande kinderen (de mensen niet benadelen omwille van keuzes die ze vroeger hebben gemaakt).
- Deze regeling met ingang binnen 12 maand (zodat personen die intussen aan hun 3e geboorte toe zijn niet benadeeld zijn door deze nieuwe regeling).

Zo komen we hopelijk tot een regeling die excessen vermijdt, en die ook niet betekent dat het geboortecijfer achteruit loopen en onder de 2 zakt (lees; argumenten als "ze zorgen voor ons pensioen" hebben geen draagvlak meer.

En? Redelijk?
Neen. Zeer verwerpelijk.

Kindergeld drastisch omhoog voor elk autochtoon kind.
Er is nood aan meer geboorten in ons eigen volk.
Oud 15 november 2012, 17:48   #113
stevensterk
Lokaal Raadslid

stevensterk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij lijkt mij wel een beetje een jaloerse spelbederver.
Ik wed dat je geen kinderen hebt . Waarschijnlijk zelf nog een snotaap...En dan nog éne die VB stemt, of N-VA , of zoiets in den aard...
Tja Ad Hominem, misschien dat u zich er mee beter voelt met mij persoonlijk aan te vallen maar je zal er geen mensen mee overtuigen.

Citaat:
Heb een vriend gehad die naar de "vakschool" ging. Hij had een overall nodig. Z'n ouders konden dat eigenlijk niet betalen. Het was een VTI waar er één non hielp zorgen voor de internen. Op zolder bewaarde ze allerlei verloren en achtergelaten spullen. Overalls waste en streek ze. Die jongen kreeg van haar een overall + een schuifmaat.
Uiteindelijk studeerde hij af met onderscheiding in de A2 elektronika. Hij is graduaat elektronika geworden en werkt nu in een Vlaams bedrijf dat allerlei speciale chips ontwerpt én fabriceert. Van afdankingen is daar geen sprake. Integendeel !!!
VTI met één non? Over welke tijdsperiode heeft u het eigenlijk? Jaren 60-70-80?

Laatst gewijzigd door stevensterk : 15 november 2012 om 17:52.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 18:10   #114
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Het is politiek en juridisch-technisch perfect mogelijk dat de rijken het kunnen "afbollen" als ze dat willen, MAAR dan wel zonder hun volledige rijkdom.
Dat gaat toch niet lukken. Dat zou zoveel wetveranderingen nodig hebben dat elke derderangsadvokaat er aanmaakpapier van maakt. Of ge zou het natuurlijk op dictatortjes moeten gaan doen. Alles confisceren.
Oud 15 november 2012, 18:19   #115
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Wat een koning!

Die is al lang de revue gepasseerd, dat was die Afrikaanse moslim die z,n kinderen bij verschillende vrouwen met gezinshereniging naar België versluist en die dan op hun beurt hun moeders naar hier halen.

Kent iemand die Serge, het lijkt er op dat z'n handicap eerder geestelijk is, ook inteelt van doen?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 18:24   #116
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja Ad Hominem, misschien dat u zich er mee beter voelt met mij persoonlijk aan te vallen maar je zal er geen mensen mee overtuigen.

VTI met één non? Over welke tijdsperiode heeft u het eigenlijk? Jaren 60-70-80?
Eind jaren '80 ! Het was wel een "oude" non maar ze deed goed werk.
De direkteur van dat VTI was een tsjeef maar een goeie. Dat bestaat ook...

Laatst gewijzigd door Boduo : 15 november 2012 om 18:25.
Oud 15 november 2012, 18:42   #117
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat gaat toch niet lukken. Dat zou zoveel wetveranderingen nodig hebben dat elke derderangsadvokaat er aanmaakpapier van maakt. Of ge zou het natuurlijk op dictatortjes moeten gaan doen. Alles confisceren.
Ik geloof niet dat je via de liberaal-democratische weg een rechtvaardig systeem kan vestigen, om de eenvoudige reden dat het kapitaal de macht bezit binnen de liberaal-democratie. En dus kan je het kapitaal er niet inperken. Dan sta je voor de keuze: alles geven wat het kapitaal wil en dus de grootste onrechtvaardigheden tolereren, ofwel ingrijpen en d eliberaal-democratie thuiswijzen waar ze thuishoort: op de vuilnisbelt van de politieke geschiedenis.
Oud 15 november 2012, 19:45   #118
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Ik geloof niet dat je via de liberaal-democratische weg een rechtvaardig systeem kan vestigen, om de eenvoudige reden dat het kapitaal de macht bezit binnen de liberaal-democratie. En dus kan je het kapitaal er niet inperken. Dan sta je voor de keuze: alles geven wat het kapitaal wil en dus de grootste onrechtvaardigheden tolereren, ofwel ingrijpen en d eliberaal-democratie thuiswijzen waar ze thuishoort: op de vuilnisbelt van de politieke geschiedenis.
Theorie.
De praktijk is anders.
Oud 17 november 2012, 16:01   #119
Kingsale
Partijlid

Standaard bent u

[quote=looneytoon1975;6414514]Hey bende kortzichtige foorapen die kindjes gaan wel werken voor ons pensioen later hé[/QUOTE

bent u daar zeker van
Kingsale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 16:07   #120
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 Bekijk bericht
Hey bende kortzichtige foorapen die kindjes gaan wel werken voor ons pensioen later hé
Juist !
Door het feit dat het kortzichtige egoïsten zijn, beseffen ze dat niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be