![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Binnen een paar jaar zijn de fuel cellen op basis van gas of stookolie een feit. Rendement 85 % van de totale energie-inhoud van de brandstof. Dan heb ik mijn panelen nog enkel nodig om aan te vullen en brandstof te besparen. Het tekort wordt gemaakt met een fuel cel. Japan wil ze massaal invoeren om van hun kerncentrales af te zijn. Trouwens met een generator is het nu ook al makkelijk te doen. Hoe komt je er trouwens bij dat het niet bedrijfszeker zou zijn. Ik heb al diverse metaalverwerkende bedrijven gezien die een grote generator hebben staan voor het aandrijven van de machines. Moet dus wel zijn dat het goedkoper is, anders deden ze het niet. Nog een hectare koolzaadplanten zetten en rooien om het jaar en ze kunnen helemaal de pot op. Maar natuurlijk dat je bang bent dat we met zijn allen standalone zouden gaan ![]() Laatst gewijzigd door Stingray : 17 december 2012 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) de verkiezingen in Japan geven een Pro kernenergie partij ruime voorsprong. 2) fuelcells hebben nog steeds een brandstof nodig. Waterstof is de meest voordelige, daar die de peperdure binnenkant van een fuelcell niet vervuild/vernield. Helaas is het maken van waterstof of een verspilling van aardgas, of een zeer inefficient electrolyze proces. Alleen nuttig voor zeer tijdelijke opslag van een teveel van ZEER goedkope energie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dan begint elke Belg koolzaad te planten... 2 500 000 gezinnen 1 hectare. Da's 25 000 km². Citaat:
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat betreft een generator : ik heb voor mezelf de rekening eens gemaakt, met de betaling van de injectietarieven is het verschil om standalone te raken nog € 300 aan brandstof. Dat is in mijn ogen minimaal en je moet jezelf de vraag stellen of het nog de moeite is om voor dat bedrag afhankelijk te zijn van die dievenbende. Het is dus inderdaad te hopen dat mijn proef met koolzaadplanten lukt, want dan verdwijnt ook die laatste € 300 verschil. Laatst gewijzigd door Stingray : 17 december 2012 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ben een beetje averechts aan het denken:
het gaat over installaties kleiner dan 10kWp, wat gebeurt er als ik bvb 1000kWp bijleg en boven de 10kWp; dan ben ik geen kleine installatie meer en waarom zou ik niet meer zonnepanelen mogen leggen, die limiet lijkt mij ook zinloos als er geen subsidies meer gevraagd worden |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mis een ernstige staving, wat het financiele aspect van het "standalonegebeuren" betreft. Technisch is het geen probleem, weet ik ook wel. Maar de bedrijfszekerheid van het net zal nooit kunnen gehaald worden. Maar waarom zou ik bang zijn dat we met zijn allen standalone zouden gaan. Ik ben alleen bang teveel voor het groene gebeuren te moeten opdraaien. Maar als morgen iedereen standalone gaat (zonder subsides, dus ook geen gsc voor het gedeelte eigen verbruik) men doet maar. Zo is het ook niet verboden om zijn eigen brood te bakken, zijn eigen aardappelen te kweken... Laatst gewijzigd door Bob : 17 december 2012 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar maak je geen zorgen. Ik ga hen lik op stuk geven van zodra ze die tarieven ook effectief aanrekenen. Stanté pedé naar de rechtbank en dat ze mijnheer de juge maar trachten te overtuigen dat het EN geen dubbeltelling is EN geen discriminatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, het kostenplaatje is wel wat ingewikkelder. En ben nog zo zeker niet van het eindresultaat. Maar kom, heb absoluut niets tegen standalone, zelfs al kost mij dat geld. Wel tegen gesubsidieerde standalone. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och kom. Waarom denkt ge dat de overheid de injectietarieven voor kleine producenten heeft ingevoerd. Doodeenvoudig, omdat er teveel geklaagd werd over de kostprijs van de gsc's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() Awel en nu gaan wij klagen omdat er een hoop kakkers zijn die geklaagd hebben waardoor de overheid een regeling getroffen heeft waarmee ze haar eigen afspraken en wetten met de voeten treedt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() Nee, ik ga daar wel bij varen. Op 20 jaar kost dit idee van de overheid mij € 7500. De advocatenkosten zijn terugvorderbaar indien ik de zaak win. Ik wil eerst wel eens weten hoe ze gaan argumenteren dat het geen discriminatie zou zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() Voor degenen die het interesseert : de discussie met de CREG is in volle gang. Op dit moment (ondanks ze met hun tarieven �* la 'het bos door de bomen niet meer kunnen zien' zand in onze ogen aan het strooien zijn) blijkt dat het tarief voor een installatie kleiner dan 10000 Wp exact 16,11 keer hoger is dan die van een installatie groter dan 10000 Wp met teller. Als dat geen discriminatie is dan vraag ik mij af wat het dan wel is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat wil men dan zeggen ? Dat een technisch een installatie van de professioneel 16,11 keer minder efficiënt is ? Dit wil ik echt een keer tot voor de raad van staten zien komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doen !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Even de volgende situatie en graag het antwoord hoe U het verschil verklaart : Klant A :heeft ergens zonnepanelen opgesteld. Totaal voor 10.000 Wp aan geïnstalleerd vermogen met een totaal opbrengst van 10.000 kWh op jaarbasis en een aparte teller. Te betalen injectietarief : 10.000 kWh X 0,0031022 € = € 31,022. Er wordt niets opgedaan van de geproduceerde electriciteit. Klant B : heeft zonnepanelen op zijn dak. In totaal 10.000 Wp aan geïnstalleerd vermogen met een totale jaaropbrengst van evenzeer 10.000 kWh maar in dit geval met een terugdraaiende teller. Te betalen injectietarief 10 kWp X 50 € = € 500. Beide installaties zijn electrische qua aansluiting identiek. Rarara, vanwaar dit verschil rekening houdend met bovenstaande redenering. Edit : en een argument in de trand van ' het is nagerekend door mensen waarvan ik geloof dat ze het kunnen weten' is op zijn minst verdacht vooral in deze context waar men geld hoopt te kunnen slaan uit dergelijke zaken. Laatst gewijzigd door Stingray : 21 december 2012 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |