Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 10 december 2012, 13:16   #101
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Nog zo'n mooie:
- ik ben pro-plofkippen en legbatterijen. Dat is immers het voedsel met de kleinste ecologische voetafdruk. Zo draag ik mijn steentje bij aan het milieu.

- ik ben pro-kerncentrales. Kernafval kan gebruikt worden om een middelgrote stad van stroom te voorzien en is dus geen afval maar wel een groene energiebron. De centrale zelf is volledig CO2 neutraal. Qua ongelukken... dit zijn de veiligste fabrieken door mensen ontworpen, een lek bij een gemiddelde chemiefabriek zou veel nefaster zijn.

- geniet van de tonijn die nu in de winkel ligt. Binnen tien jaar is die uitgestorven en dan is het te laat.

- ik ben voor het uitbreiden van autostrades tot minstens 3 baanvakken of zelf 6 op de ring rond Brussel en Antwerpen. Dat gaat files tegen => minder CO2. Ook wil ik lintbebouwing zonder pardon aanpakken om de doorvoer op gewestwegen te verbeteren => opdrijven snelheid naar 90 km/h. Als groene jongen denk ik dat dit de beste oplossing is om kyotonormen te halen.

Dit is zelfs niet eens propaganda maar de brute waarheid.
Boduo is offline  
Oud 10 december 2012, 13:19   #102
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ze heeft wel een paar keer gelijk ook:

Er is een stijlbreuk. Klopt. PJ lachtte FDW vierkant in zijn gezicht uit na de verkiezingen. BDW zei dat PJ een paar dagen rust moest worden gegund, want verliezen is niet aangenaam.

Ik sluit me ook aan bij haar dat die agressieve stijl geen goed idee was.
Voor kherbache zijn de druiven te zuur.
Niet meer dan dat.
BDW zal tonen dat hij een man is met verstand & wilskracht.
Boduo is offline  
Oud 10 december 2012, 13:21   #103
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Alles is slecht aan Antwerpen, en dat na 10 jaar Patrick Janssens. Waarom schrijft die madam geen open brief aan Onderlijfke om te vragen waarom hij al die jaren niets gedaan heeft voor Antwerpen?
Wat ik in die brief van dat kind werkelijk hilarisch vind is de zoveelste linkse schijnheilige "verbolgenheid" over de uitspraak van BDW op de verkiezingsavond: "'t Stad is van iedereen, maar vanavond vooral van ons.". Ik begrijp nog steeds niet wat daar zo verschrikkelijk aan was. Had hij nu gezegd: "'tStad is nu voor altijd van ons", dan zou ik nog begrip opgebracht hebben voor enige ongerustheid .

En dan, natuurlijk, die wandeling van hun vergaderlokaal naar het stadhuis. Voor Genteneir Doaniel Termount was het een soort fakkelmarsch. Dit geitje heeft het nu over een "Romeinse Keizer". Zijn er dan werkelijk geen grenzen aan hun onnozelheid? Hoe lang moeten wij dat gekwijl en die kinderachtigheid van die verkiezing na verkiezing achteruitboerende stumperds nog ondergaan?
quercus is offline  
Oud 10 december 2012, 13:29   #104
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht

O Freunde, nicht diese Töne!
Sondern laßt uns angenehmere anstimmen,
und freudenvollere.
Freude!
Freude!
Zeg, wat zit jij vanuit jouw Waalse krocht je te bemoeien met Antwerpen, N-VA en De Wever? Er is nog steeds véél rotzooi voor jou in orde te brengen in de intrieste Waalse koterij van Charleroi, La Louvière, Pâturages en andere "verrukkelijke" oorden. Eet vlug nog een stukje boomschors en aan het werk!

Laatst gewijzigd door quercus : 10 december 2012 om 13:35.
quercus is offline  
Oud 10 december 2012, 14:30   #105
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
trololo! u geeft mij inspiratie voor mijn volgende discussie met een groene linkiewinkie. Lekker trollen op café
De waarheid zeggen is de beste manier van trollen. Het is ook voornamelijk de waarheid die kwetst. Maar het belangrijkste is dat de wereld niet zwart-wit is, mirakeloplossingen bestaan niet en iedere groene oplossing maakt een ander deel van het milieu kapot. Dat geldt trouwens voor iedere ideologie.
Effect is offline  
Oud 10 december 2012, 14:58   #106
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht

O Freunde, nicht diese Töne!
Sondern laßt uns angenehmere anstimmen,
und freudenvollere.
Freude!
Freude!

Ha een foto van Degrelle zijne kameraad
knip is offline  
Oud 10 december 2012, 15:03   #107
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Vanmorgen op Radio 1 in De Ochtend het meest waanzinnige interview met Yasmine Kherbache, de kabinetschef van Di Rupo en verkozen voor SP.A in Antwerpen. Wat hebben we uit de suggestieve vraagstelling geleerd van de journalisten?
  1. Antwerpen kent een ruk naar rechts, de fascistische stadstaat is alvast uitgeroepen
  2. Bart De Wever gaat zelf niets realiseren, want alles dat hij de volgende 6 jaar gaat doen was eigenlijk al voorbereid of gepland door Patrick Janssens
  3. Bart De Wever is agressief want hij organiseert "marsen" op het stadshuis en overlegt niet met Behoud De Begeerte over een naamsverandering die Yasmine ook niet zo een goed idee vindt

Is het niet de taak van de journalisten om de meest evidente contradicties terug in het gezicht van de geïnterviewde te gooien? Ik heb nooit echt meegelopen met dat hele "de VRT is links" gedoe, maar dit interview was zo slecht voorbereid, zo inhoudsloos dat mijn haren er van gingen recht staan.

Als Bart De Wever toch maar enkel dat gaat realiseren waarvoor Patrick Janssens de grondlaag heeft gelegd, waarom is het N-VA beleid dan rechtser dan het Janssens beleid? Waarom gaat mevrouw Kherbache dan oppositie voeren?
Ik heb gehoord dat BDW al volop aan het plannen is om gaskamers en crematie ovens te bouwen. Hiermee gaat hij dan t schoon verdiep verwarmen.
knip is offline  
Oud 10 december 2012, 15:06   #108
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Nog zo'n mooie:
- ik ben pro-plofkippen en legbatterijen. Dat is immers het voedsel met de kleinste ecologische voetafdruk. Zo draag ik mijn steentje bij aan het milieu.

- ik ben pro-kerncentrales. Kernafval kan gebruikt worden om een middelgrote stad van stroom te voorzien en is dus geen afval maar wel een groene energiebron. De centrale zelf is volledig CO2 neutraal. Qua ongelukken... dit zijn de veiligste fabrieken door mensen ontworpen, een lek bij een gemiddelde chemiefabriek zou veel nefaster zijn.

- geniet van de tonijn die nu in de winkel ligt. Binnen tien jaar is die uitgestorven en dan is het te laat.

- ik ben voor het uitbreiden van autostrades tot minstens 3 baanvakken of zelf 6 op de ring rond Brussel en Antwerpen. Dat gaat files tegen => minder CO2. Ook wil ik lintbebouwing zonder pardon aanpakken om de doorvoer op gewestwegen te verbeteren => opdrijven snelheid naar 90 km/h. Als groene jongen denk ik dat dit de beste oplossing is om kyotonormen te halen.

Dit is zelfs niet eens propaganda maar de brute waarheid.
Maar dit klinkt niet politiek correct hé. Ze laten ons liever allemaal 50 rijden op een hobbelwegje als je dan klaagt: Pak maar de bus hé...
knip is offline  
Oud 10 december 2012, 15:29   #109
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
trololo! u geeft mij inspiratie voor mijn volgende discussie met een groene linkiewinkie. Lekker trollen op café
Hoe komt het dat Vlaanderen zo achterlijk is op milieuvlak t.o.v. terwijl alle Germaanse landen juist koploper zijn op dit gebied? Is dit de nefaste invloed van Belgisch-Brusselse slordigheid en nonchalance die sterk contrasteert met de Germaanse zin voor orde en properheid?

Hoe verklaart u dat binnen de Vlaamse Beweging er helemaal geen reflectie is op die Germaanse waarden? Waarom willen de pseudo-Vlaamsgezinden de Germaanse tak waarop ze zitten afsnijden?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 10 december 2012, 15:41   #110
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hoe komt het dat Vlaanderen zo achterlijk is op milieuvlak t.o.v. terwijl alle Germaanse landen juist koploper zijn op dit gebied? Is dit de nefaste invloed van Belgisch-Brusselse slordigheid en nonchalance die sterk contrasteert met de Germaanse zin voor orde en properheid?

Hoe verklaart u dat binnen de Vlaamse Beweging er helemaal geen reflectie is op die Germaanse waarden? Waarom willen de pseudo-Vlaamsgezinden de Germaanse tak waarop ze zitten afsnijden?
Die reflex bestaat wel degelijk binnen de Vlaamse Beweging. De Vlaamse Beweging is een pak breder dan alleen maar de partijpolitiek.
Maar het is wel een feit dat de groene en sociale Vlaamse Beweging de voorbije decennia een totale mislukking is geweest op organisatorisch vlak.
Bolleke Wol is offline  
Oud 10 december 2012, 15:43   #111
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:

Er is niets Germaans aan de geitenwollensokkenpolitiek. Oplossingen van Groen blijken meestal veel nefaster dan de niet zo groene oplossingen. Voorbeelden te over. Groen oogt lief, zelfs aandoenlijk... tot men alles vanuit de realiteit of vanuit een ander standpunt bekijkt. Kijk maar even naar de Groenoplossing voor de mobiliteit in Mortel. Ik zou ervoor bedanken , voor al uitlaatgassen en fijn stof van wagens in de file omwille van een groen megalomaan project. En dan heb ik het nog niet over de economische schade.
'XIII' is offline  
Oud 10 december 2012, 15:45   #112
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Die reflex bestaat wel degelijk binnen de Vlaamse Beweging. De Vlaamse Beweging is een pak breder dan alleen maar de partijpolitiek.
Maar het is wel een feit dat de groene en sociale Vlaamse Beweging de voorbije decennia een totale mislukking is geweest op organisatorisch vlak.
Het is overigens niet alleen de Vlaamse partijpolitiek en het Vlaamse middenveld. Het gaat ook om de Vlaamse ondernemers, de Vlaamse universiteiten. We hebben veertig jaar achterstand op een land als Duitsland.

En dan zijn er nog populisten die die achterstand nog willen vergroten.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 10 december 2012 om 15:53.
Kallikles is offline  
Oud 10 december 2012, 15:56   #113
Randa
Burgemeester

Standaard

Ik ben het volledig eens met de uitleg van Effect.dat voor mij ook de waarheid is. vroeger jaren gingen we winkelen in Antwerpen of Mortsel stad. kon je nog wel ergens de auto kwijt.
nu we ouder zijn, gaan we naar Wijnegem koop-center, alles bijeen, auto gemakkelijk kwijt, dus niet met pakjes of zware boodschappentassen rond zeulen.
Concerten, liefst niet in 't Stad, er zijn er genoeg in de omliggende gemeenten. en zo zijn er nog wel enkele voorbeelden, van het steeds minder naar het stad gaan,
Randa is offline  
Oud 10 december 2012, 16:15   #114
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan zijn er nog populisten die die achterstand nog willen vergroten.
geen nood, de populisten zitten in Antwerpen alvast in de oppositie deze keer. Nu nog op het vlaams en federaal vlak en dan kunnen we eens ten goede de zaken veranderen
vrijevlaming is offline  
Oud 10 december 2012, 16:32   #115
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Er is niets Germaans aan de geitenwollensokkenpolitiek. Oplossingen van Groen blijken meestal veel nefaster dan de niet zo groene oplossingen. Voorbeelden te over. Groen oogt lief, zelfs aandoenlijk... tot men alles vanuit de realiteit of vanuit een ander standpunt bekijkt. Kijk maar even naar de Groenoplossing voor de mobiliteit in Mortel. Ik zou ervoor bedanken , voor al uitlaatgassen en fijn stof van wagens in de file omwille van een groen megalomaan project. En dan heb ik het nog niet over de economische schade.
Je bent veel te vriendelijk. Voor wat die groene sokkendraagster in Motsel heeft gedaan is maar één gepaste straf : laten berechten door Max en Jo. Die zullen daar wel een gepaste oplossing voor uitwerken.

Vanaf januari zit groen ook bij ons in het college. Ik hoop dat ze de toegang tot mijn straat niet gaan toemetsen.
We krijgen een schepen die regelmatig in Ronse met zijn houten kar getrokken door een pony is gezien. Ik hoop dat dit zijn visie op mobiliteit niet te sterk vertroebelt. Laat het doortrekken van de N60 nu juist een prioriteit zijn voor hun coalitiepartners...
peter1962 is offline  
Oud 10 december 2012, 16:34   #116
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wow, heb je je eigen post gelezen?

Je schrijft:
- Het verkeersbeleid van Janssens geeft niet het gewenste resultaat.

=/=

Dat beleid mag dan van lange adem zijn (mede doordat een gedragswijziging van de bevolking noodzakelijk is) en nog niet ten volle resultaat tonen.

- BDW wil de fietsers niet tegenwerken

=/=

Hij zal de sukkelaars die zich op de fiets willen voortbewegen niet tegenwerken maar de auto krijgt terug voorrang en meer plaats.

- De meerderheid van de kiezers steunt de interpretatie van N-VA

? Allé, Fonne is heel de n-va

Waarom zouden wij dat anders willen interpreteren?

Er zit een mierennest onder uw schedel of wat ?

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 10 december 2012 om 16:35.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 10 december 2012, 16:49   #117
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- Hij kan het niet
- N-VA sluit geen compromissen
- BDW gaat lopen van verantwoordelijkheid

gaan we nu nooit meer horen?
- Hij voert een rechts programma uit. Dat mag niet!
Oud 10 december 2012, 16:54   #118
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Van wie mag dat niet ?
Van de Maya's ?
Boduo is offline  
Oud 10 december 2012, 16:59   #119
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d2012 Bekijk bericht
Allemaal samen op mantra-gewijze manier: "Hij kan het niet, hij kan het niet, hij kan het niet..."

Akkoord bereikt in Antwerpen

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20121209_016
Komaan, jongens, 2 maanden om met 2 kleine partijtjes een akkoord uit de wacht te slepen? Daar zijn jullie fier op? Het is dankzij Van Peel dat er een akkoord is.
Oud 10 december 2012, 17:05   #120
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik zie niet in wat er rechts is aan de auto heilig verklaren.
Scherven A. Mok is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be