Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2004, 12:49   #101
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Giserke het gesprek waarin Leterme al dadelijk tegen het Blok zei dat er geen sprake was van samenwerking vond plaats op 17/6/2004.
En om dat te bewijzen kopieer ik hier de kop van Het Nieuwblad van 18/6/2004 : "Blok gunt Leterme alle ministerzitjes - 18/06/2004"

draai rustig verder hoor
endan? ER WAREN AL PLANNEN VOOR DE BESPREKINGEN. ofdat dit de 17 of de 24 was wat maakt dat uit?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 12:52   #102
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Giserke, ik laat het aan de wijsheid over van de niet betrokkenen om te oordelen wie wat door mekaar klutst en ook wie juiste gegevens probeert te geven bvb ivm het gesprek Leterme-Vlaams Blok en wie niet.

Als gij van hot naar haar springt en mij dan later zelf verwijt om dat te doen, tja dan hebben we het wel gehad zeker.

't is moeilijk toe te geven dat de partij waarin ge zit zijn woord niet heeft gehouden. Das mijn conclusie. Steek voor de rest uw hoofd maar in het zand, stuur alle verwijten naar het Vlaams Blok in plaats van naar uw gezellige regeringspartnerpartijen en doe wat ge niet laten kunt.
wat u zegt is te zot voor woorden! De N-VA zet alles op alles om BHV te splitsen. Sinds wanneer heeft de N-VA geen andere partijen meer nodig om dit door te duwen? u kletst uit uw nek!
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 12:53   #103
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Wat maakt het uit... juist. Wat maakt het uit, we hebben onze zeteltjes, we hebben onze minister.. wat maakt het dan nog uit.

euh misschien ... dat de waarheid haar rechten heeft ?

en dat we niet de waarheid moeten maken zoals ze ons ( en onze partij) het beste uitkomt ?

en die van onze partij is voor de partijleden. De enige partij die ik onvoorwaardelijk steun in Tegen Draads.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 12:55   #104
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
wat u zegt is te zot voor woorden! De N-VA zet alles op alles om BHV te splitsen. Sinds wanneer heeft de N-VA geen andere partijen meer nodig om dit door te duwen? u kletst uit uw nek!
ALLES OP ALLES ????? pfffffff
hmhemhemhem
pffffff pffffff
wooeeeehaaaaaa

hou op ik krijg een lachkramp..

euh u mag ook tegen mij (en ook tegen andere mensen) praten zonder te verwijzen naar vermeende geestelijke problemen. Dank U.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 23 juli 2004, 12:59   #105
Tegendradigaard

Standaard

ik heb weken voor de verkiezingen trouwens gezegd tegen de nva-ers hier aanwezig dat ik tot aan de verkiezingen niet meer op de NVA zen kap zou zitten. Ik heb toen zelfs uitdrukkelijk beloofd dat als de NVA dat voor mekaar zou krijgen ik hier een forum zou openen om mijn ongelijk uit te drukken en om de NVA te feliciteren.
Ik heb daarna wekenlang geduldig zitten wachten op het uitvoeren van hun beloften van voor de verkiezingen ivm BHV.
Nu dat ze de eed hebben afgelegd en dus Vlaams minister zijn geworden en BHV NIET gesplitst is, is mijn tijd gekomen om de NVA met haar neus in beloftenpot te duwen.
En geloof mij wat betreft BHV stinkt hetgeen uit de pot komt. Het is helemaal niet wat men voor de verkiezingen beloofde.
Maar dat zulde gij in uw blinde partijadoratie niet kunnen of durven toegeven.

Oud 23 juli 2004, 13:01   #106
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

@Tegendradigaard: kunt ge niet alles in ene post plaatsen? Met uw onderschrift erbij is het telkens een heel stuk scrollen.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 13:10   #107
Tegendradigaard

Standaard

Ik reageer altijd heel snel he griffing ik zal mijn onderchrift misschien laten wegvallen ?

Oud 23 juli 2004, 13:13   #108
Tegendradigaard

Standaard

Wat denk je Griffin ? Beter zo ?

'k voel mij zo kaal ...

Oud 23 juli 2004, 13:20   #109
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat denk je Griffin ? Beter zo ?

'k voel mij zo kaal ...
grappigaard

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 13:22   #110
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles op alles.. Dat de N-Va dat misschien doet, kan ik begrijpen, maar dan ben je toch wel met de verkeerde partij in zee gegaan. CD&V had gerust, als grootste partij, dit kunnen doorduwen, desnoods valt de regering in een coalitie met het Vlaams Blok.

Maar neen.

Wat hebt u daarentegen gerealiseerd?

[font=MS Sans Serif]U hebt gerealiseerd dat in het najaar, als de politici terugkeren uit vakantie en het parlementaire werk hervat wordt, er een wetsvoorstel zal op tafel gelegd worden. Dat wetsvoorstel wordt naar eigen zeggen nu uitgewerkt.[/font]
[font=MS Sans Serif][/font]
[font=MS Sans Serif]Is natuurlijk je reinste zever, want dat wetsvoorstel werd al 40 jaar lang uitgewerkt en was allang klaar. Echter om paars te sparen hebben JULLIE het niet hard genoeg doorgedreven, en is het uitgesteld.[/font]
[font=MS Sans Serif]In het wetsvoorstel dat al klaar was staat dat de splitsing er onmiddelijk moet komen. Onmiddelijk is kennelijk niet wat je zou verwachten. [/font]
[font=MS Sans Serif]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leterme
We gaan ons niet vastpinnen op een deadline, dat zou onverstandig zijn
[/font]
[font=MS Sans Serif]Asjemenou. Dus, zeg mij eens, in advocaten taal staat daar onverwijld en dat betekent eveneel als onmiddelijk, tegen wanneer komt het nou?[/font]
[font=MS Sans Serif]Morgen? Volgende maand? Of tegen Sint-Juttemis? Jullie hebben geen enkele garantie dat dat voorstel niet gewoon in de prullenmand terecht komt. Als ik jullie was zou ik al beginnen propaganda te maken kwestie gezichtsverlies te beperken, net zoals de VLD op een slinkse manier Agalev heeft afgeknot, zijn jullie ook gepakt (al heb je het nog niet door )[/font]
Oud 23 juli 2004, 13:23   #111
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
De nieuwe Blok strategie bestaat er schijnbaar in om in
het parlement alles te vertragen.

Nutteloos natuurlijk, maar bij gebrek aan een ernstig politiek
alternatief, blijft er voor het Blok niets anders over.

Trouwens hoe had het Blok de splitsing BHV aangepakt ????????????

Hoe ging het Blok, Sp.a en VLD ervan overtuigen
in het federaal parlement de splitsing te stemmen ??????????????

Blok bewijst elke dag opnieuw een stel circusleeuwen te zijn
die goed kunnen brullen , maar politiek totaal ongevaarlijk
Zeg eens, wie zit er in de regering? De NVA of het Blok? Jullie hebben beloofd dat de spiltsing van BHL er komt. Zorg dat het er komt en Vlaanderen zal jullie dankbaar zijn. Komt het er niet dan worden jullie afgestraft, Blok of geen Blok. Zo simpel is dat.

Ondertussen zou ik maar zwijgen over wat het Blok wel of niet gedaan heeft ivm BHL. Niet de toeschouwers zijn verantwoordelijk voor het bereiken van de bestemming, maar wel de mensen die achter het stuur zitten.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 13:27   #112
Tegendradigaard

Standaard

Ik zeg het eerlijk ik had veel liever een forum geopend met de woorden : ik had ongelijk de NVA hield woord en dan aan te kondigen dat BHV gesplitst was voor dat de regering er was.

Men kan mij of een andere partij iets verwijten dat het hun schuld zou zijn. Het was de NVA en de CDV die zulke beloften uitgesproken hebben en aldus bepaalde verwachtingen hebben geschapen. het verwijzen naar een andere partij is zoals een dief die houdt de dief roept om zelf er mee weg te geraken ....

Oud 23 juli 2004, 13:30   #113
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Hetgeen dat mij vreselijk ergert in heel deze discussie, is dat elke vlaamse politieke partij hetzelfde wil, maar dat dit niet bereikt wordt, omdat men niet eens kan samenwerken.

Uit eigenbelang ...

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 13:31   #114
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen jullie zetten NIET alles op alles. Jullie hadden die andere partijen in een wurggreep. Maar jullie hebben die greep losgelaten in ruil voor ...regeringsdeelname. Wedden dat zij jullie nu in het zakske gaan zetten? Wedden dat er geen splitsing komt dit jaar?
Oud 23 juli 2004, 13:33   #115
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Hetgeen dat mij vreselijk ergert in heel deze discussie, is dat elke vlaamse politieke partij hetzelfde wil, maar dat dit niet bereikt wordt, omdat men niet eens kan samenwerken.

Uit eigenbelang ...
Jij bent naiëf. Enkel NVA en het Blok willen die splitsing echt. De anderen doen alsof.
Oud 23 juli 2004, 13:35   #116
Tegendradigaard

Standaard

Al die andere partijen zijn al heel lang aan de macht geweest en hebben het nooit doorgevoerd.
Het is nu misschien dankzij de overweldigende overwinning van het VB dat men het misschien (tegen een zware prijs hoogstwaarschijnlijk) zal doorvoeren binnen dit en enkele jaren. bvb als het Franstalig onderwijs nog eens wat centen nodig heeft...

Oud 23 juli 2004, 14:14   #117
Tegendradigaard

Standaard

voila heb ik weer iedereen murw geluld...

Oud 23 juli 2004, 14:50   #118
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
voila heb ik weer iedereen murw geluld...
Ik ben er nog !

Maar het is idd stil geworden bij de NVA.
Oud 23 juli 2004, 15:06   #119
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity

Uit eigenbelang ...
Inderdaad, !

we kunnen alles gedaan krijgen als we dat zouden willen, maar dan moet er non tegen Di Pupo en de schertsfiguur van ne koning gezegd worden, en dat durven ze niet, daar hebben ze de ballen niet voor, ... want hun goedbetaalde postjes of carriere zou in gevaar kunnen komen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 15:17   #120
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Zeg jongens van NVA, ... hoeveel keer heeft het blok de hand niet uitgestoken...

had ge de kieskring zo graag willen splitsen, dan hadde samen met het blok het parlement op stelten kunnen zetten, ...

dan hadde misschien al veel verder kunnen staan, ...
Wow! Een door iedereen gemeden partij met een cordon sanitaire rond en een partij met één verkozene in het federale parlement slagen de handen in elkaar! En ver dat ze daarmee geraakt zouden zijn! Het parlement zou op stelten hebben gestaan en BHV was allang gesplitst geweest.
Het zou Verhofstadt zonder twijfel dunnetjes door de broek gelopen zijn als er zo'n verbond gesloten was...

Een beetje realiteitszin zou sommigen hier geen kwaad doen denk ik. Hoogdravende dromen over één groot Vlaams verbond zijn leuk, maar als je er geen stap mee verder raakt in de realisatie van je Vlaamse eisen, is het een veredelde hobbyclub die niet verder raakt dan wat geroezemoes op de oppositiebanken.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be