![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Graag een paar namen van voormalige collaborateurs die aan de wieg van de VU stonden... Ik ben benieuwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
Overigens moet gezegd worden dat er in Nederland maar zeer weinig mensen lid zijn van een politieke partij, in totaal 311.000. Als je dat vergelijkt met bijv. de ledencijfers van de omroepen (bijna 5 miljoen, op 7 miljoen huishoudens) is dat toch wel erg laag. Politiek is blijkbaar een weinig populaire tak van het zuilenstelsel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#106 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Er zijn meer dan vijftig erkende partijen in België, waarom halen er dan hooguit tien frequent de media? Omdat dat de enige tien zijn met enige relevantie en achterban. De BUB hoort daar niet bij, net als PAP, BISON... Wanneer komen die op de televisie? Nee, liever over een "cordon" en een "samenzwering" fluisteren, in plaats van de eigen tekorten te willen zien. Op 18 mei zal het ook weer een grote flamingantistische samenzwering zijn als BUB geen 5000 stemmen haalt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Zelfs al zijn het er nu 500 (niet dus) die de rangen van de BUB vervoegden, neemt dat nog niet weg dat er niet bepaald sprake is van een massale toestroom of dat de BUB nog lang geen aanzienlijke factor is geworden in de Vlaamse/Belgische politiek. Op welke basis blijven jullie dan media-aandacht eisen en waarom moet dat met complottheorieën (cordon sanitaire?) omgeven worden? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals de VVB'ers flaminganten zijn. De "grote man" vond het debat kennelijk wél goed, hij heeft dat zelf tegen mij verteld, hij heeft zelfs nog gereageerd tijdens het debat. En zelfs als dat waar zou zijn; het gaat over de vele individuele leden, niet om één lid! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg niet dat er een 'complot' is maar waarom krijgen PvdA, AEL, Vivant, VeiligBlauw en Liberaal Appel, toch ook allemaal zonder verkozenen, enorm veel media-aandacht, en wij niet?!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat boycot-geroep is uiteraard te onzinnig voor woorden. WOW (dat zich overigens aan de N-VA lieerde) krijgt ook weinig media-aandacht, is er al sprake van een boycot tegen bejaarden ofzo? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Liberaal Appel en Veilig Blauw kregen enige aandacht omdat hun opstappen de grote partij VLD in moeilijke momenten bracht. Vivant voert opgemerkte promo-campagnes en heeft al een paar keer sterke dossiers afgeleverd (Zilverfonds, staatsschuld). BUB heeft geen van die eigenschappen, terwijl ze een hopeloze one-topicpartij is zonder charismatisch leidersschap of spraakmakende acties. Is het dan zo onlogisch dat jullie niet veel media-aandacht krijgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() (Je bedoelt misschien one-issue?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En kom niet af met "daar kan na de unitarisering over gepraat worden", zoals je met Superstaaf hebt gedaan. De N-VA heeft allemaal duidelijke uitgesproken standpunten daarover, die van de BUB echter? |
||||
![]() |
![]() |