Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2004, 21:24   #101
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Waren het wel allochtonen? Of was het "slachtoffer" weer zo'n dolgedraaid extreem-rechts geval, zoals die zottin op die trein in Parijs vorige week, die bij de politie een verhaaltje ging opdissen over een "anti-semitische aanslag". Het zal wel niet lang duren voor het "slachtoffer" hier ook door de mand valt zeker?
En wat heeft dat slachtoffer dan te winnen bij een eventueel verzonnen verhaal?
Antisemitisme is tegenwoordig een populair item in Europa, en zeker in Frankrijk. Er is zoveel rond te doen dat het niet of nauwelijks weg te branden is in de actualiteit.
Een allochtone aanval op een autochtoon haalt hier in België zelden of nooit het grote nieuws...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 21:29   #102
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
En wat heeft dat slachtoffer dan te winnen bij een eventueel verzonnen verhaal?
Antisemitisme is tegenwoordig een populair item in Europa, en zeker in Frankrijk. Er is zoveel rond te doen dat het niet of nauwelijks weg te branden is in de actualiteit.
Een allochtone aanval op een autochtoon haalt hier in België zelden of nooit het grote nieuws...
Wat had die trien in Parijs vorige week te winnen bij haar verzonnen verhaal? De allochtonen demoniseren? Verveelde ze zich? Is ze zo zot als tielebuis? Wie zal het zeggen... Er circuleren zo veel van die verzonnen verhaaltjes, zoals groepsverkrachtingen, sourire d'ange etc. Allemaal met het doel om allochtonen te demoniseren.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 21:33   #103
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat had die trien in Parijs vorige week te winnen bij haar verzonnen verhaal? De allochtonen demoniseren? Verveelde ze zich? Is ze zo zot als tielebuis? Wie zal het zeggen... Er circuleren zo veel van die verzonnen verhaaltjes, zoals groepsverkrachtingen, sourire d'ange etc. Allemaal met het doel om allochtonen te demoniseren.
Zoals ik al zei: antisemitisme is tegenwoordig een 'populair' thema waarbij veel publiciteit te rapen valt. Het is die dame nog goed gelukt ook, gezien de grote aandacht die er aan het 'incident' gegeven werd in heel Europa...

Daartegenover staat dan weer het allochtoon geweld tegen een autochtoon in dit land waar zelden ruchtbaarheid aan gegeven wordt.

Demoniseren van allochtonen? Eerder het tegenovergestelde: allochtonen worden geknuffeld en het is altijd de schuld van de racistische Vlamingen dat ze aangevallen worden aggressievelingen van een vreemde origine... Nochtans zijn er genoeg allochtonen (al dan niet moslim) die goed geïntegreerd zijn en meedraaien in onze samenleving. Waarom kunnen ze dat niet allemaal?
Oud 25 juli 2004, 21:37   #104
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Demoniseren van allochtonen? Eerder het tegenovergestelde: allochtonen worden geknuffeld en het is altijd de schuld van de racistische Vlamingen dat ze aangevallen worden aggressievelingen van een vreemde origine... Nochtans zijn er genoeg allochtonen (al dan niet moslim) die goed geïntegreerd zijn en meedraaien in onze samenleving. Waarom kunnen ze dat niet allemaal?
Inderdaad, hier in deze thread ook : er wordt melding gemaakt van een "VL" sticker en de reactie is direct "Die Blokker had het komen". Geweld tegen Vlamingen mag blijkbaar. Geweld tegen een Marokkaan en heel Borgerokko staat op stelten.

Gezien sommige reacties hier is het misschien tijd dat Vlamingen écht eens de rangen sluiten en agressie met agressie beantwoorden.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 21:40   #105
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dan
Bericht van moderator FMisplon
Bericht verwijderd. Dit is niet de plaats voor scheldpartijen en persoonlijke aanvallen.
Gelieve u aan het forumreglement te houden of wij zullen moeten ingrijpen.
Direct ingrijpen moderator! Laat zien dat je tanden op je haar hebt
Oud 25 juli 2004, 21:41   #106
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Direct ingrijpen moderator! Laat zien dat je tanden op je haar hebt
En nu zijn de moderators weer de "goei"
Oud 25 juli 2004, 21:43   #107
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei: antisemitisme is tegenwoordig een 'populair' thema waarbij veel publiciteit te rapen valt. Het is die dame nog goed gelukt ook, gezien de grote aandacht die er aan het 'incident' gegeven werd in heel Europa...
Ken je "The boy who cried 'Wolf'"?

Citaat:
Daartegenover staat dan weer het allochtoon geweld tegen een autochtoon in dit land waar zelden ruchtbaarheid aan gegeven wordt.
Misschien komt het gewoon minder vaak voor dan sommige mensen of groeperingen willen laten uitschijnen...

Citaat:
Wat zijn de criteria om uit te maken of iemand al dan niet "goed geïntegreerd" is in onze samenleving? Je wederhelft bont en blauw slaan op klaarlichte dag en in het bijzijn van de kinderen? Je revolver leegschieten in een vol café op een zaterdagavond? Het hondje van je ex-vriendin doodknijpen? Drugs dealen aan minderjarigen? 't Is maar wat je als "geïntegreerd" beschouwt hé...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 21:57   #108
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ken je "The boy who cried 'Wolf'"?
Euh, neen?

Citaat:
Misschien komt het gewoon minder vaak voor dan sommige mensen of groeperingen willen laten uitschijnen...
Ofwel vaker op kleinere schaal? Ik ben hier in Maaseik ook al uitgedaagd geweest door Marokkanen. Er niet op ingaan is dan het beste, zij staan toch met meer. Als je vaak verhalen hoort van mensen die al (verbaal) aangevallen worden omdat ze naar een allochtoon keken... (Al moet ik er eerlijkheidshalve wel aan toevoegen dat sommigen bij het zien van een allochtoon al direct de 'handopdetas'reflex hebben en 'vettig' kijken, maar dat is lang niet altijd zo...)

Citaat:
Wat zijn de criteria om uit te maken of iemand al dan niet "goed geïntegreerd" is in onze samenleving? Je wederhelft bont en blauw slaan op klaarlichte dag en in het bijzijn van de kinderen? Je revolver leegschieten in een vol café op een zaterdagavond? Het hondje van je ex-vriendin doodknijpen? Drugs dealen aan minderjarigen? 't Is maar wat je als "geïntegreerd" beschouwt hé...
Wat ze bij het Vlaams Blok doen, laat mij koud. Ik heb er nooit op gestemd en zal er hoogst waarschijnlijk nooit op stemmen (of er moet radicaal verandering komen en dat zie ik niet gebeuren).
Neen, geïntegreerd, dan heb ik het over veel van mij allochtone collega's die ook de Ramadan vieren, de islam beleiden maar tegelijkertijd toch geen hoofddoek dragen, werken en belastingen betalen en zich af en toe lazarus zuipen...
Oud 25 juli 2004, 22:02   #109
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jongens toch, laat jullie niet opjutten door Black Girlke! Zij (hij?) is een typetje dat gewoon de boel komt opstoken en het lukt haar (hem?) nog ook...

Lees bovenstaande quote van haar (hem?) maar eens na. Deze is geschreven in nagenoeg perfect Nederlands (minus de leestekens, verraadt waarschijnlijk haar (zijn?) leeftijd) en dan nadien schakelt zij (hij?) plots weer over op Oeloeboeloe-Nederlands...
Oeleboele-Nederlands
Die teksten doen mij wreed denken aan de schrijfstijl van Kaiser/Bloxbuster/..
Oud 25 juli 2004, 22:05   #110
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Oeleboele-Nederlands
Die teksten doen mij wreed denken aan de schrijfstijl van Kaiser/Bloxbuster/..
't is dan ook dezelfde. Bloxbuster = Kaizer = Groen Valkje = Rood Valkje = Black Girlke.

Precies een multiple personality probleem, die jongen.
Oud 25 juli 2004, 22:11   #111
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najim
Aangezien die daders niet gepakt zijn, begrijp ik niet waarom ze verwijzen naar de stikker?? Misschien is het wel iets met drugs of zo...wie weet...en durft die jongen dat niet op te biechten.
Hebben ze eigenlijk wel een reden nodig? Een bleek vel hebben is al voldoende voor dat racistisch krapuul.
Oud 25 juli 2004, 22:12   #112
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
't is dan ook dezelfde. Bloxbuster = Kaizer = Groen Valkje = Rood Valkje = Black Girlke.

Precies een multiple personality probleem, die jongen.
Het zijn er nog meer dan als ik dacht
Die kan zijn eigen dan schouderklopjes geven hier met al die namen, zo ken ik er nog
Oud 25 juli 2004, 22:16   #113
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Dimitri Goris, een 25-jarige jongen uit Sint Lenaerts lag vrijdag rustig te slapen in zijn tentje op een Waalse camping L'Hirondelle in Oteppe (Luik) toen er plots enkele allochtonen zijn tentje binnenvielen en hij het ziekenhuis werd in geslagen. Hij werd bont en blauw geslagen en getrapt, onder meer tegen zijn hoofd, waardoor hij nog steeds draaierig is. De daders (hoe kan het ook anders ) konden ontsnappen.

Hij werd zonder meer in elkaar geslagen tot hij het bewustzijn verloor. Dimitri dacht eerst dat ze op zijn geld uit waren, maar dat bleek niet het geval te zijn. Zijn portefeuille lag er nog en er was niets gestolen. Het ging dus enkel om het feit dat de jongen een lichte huidskleur had en Vlaming was.
Hoe wisten ze dat? Op zijn wagen kleefde een VL-sticker!

Meer is er niet nodig om tegenwoordig half dood geslagen te worden!
Inderdaad schandalig. Zulke personen dienen onmiddelijk het land te worden uitgewezen maar vermoedelijk hebben deze gangsters wel een belgisch paspoort dus in de gevangenis ermee. De terreur tegen Belgen en Joden moet gestopt worden.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 22:18   #114
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Vlaanderen_onafhankelijk schreef :

Citaat:
Jongens toch, laat jullie niet opjutten door Black Girlke! Zij (hij?) is een typetje dat gewoon de boel komt opstoken en het lukt haar (hem?) nog ook...

Lees bovenstaande quote van haar (hem?) maar eens na. Deze is geschreven in nagenoeg perfect Nederlands (minus de leestekens, verraadt waarschijnlijk haar (zijn?) leeftijd) en dan nadien schakelt zij (hij?) plots weer over op Oeloeboeloe-Nederlands...
V_O, je hebt dit dus ook opgemerkt. Dan weet je ook dat B G niet de enige is die dergelijke praktijken toepast.
Oud 25 juli 2004, 22:25   #115
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Girlke
blokkers moeten weten eens ze gekend zijn nergens meer ter wereld veilig zijn en ook hun familie, dat is de tol voor hun gedrag en racisme...
En wanneer mag ik de zwarte horde verwachten?
Oud 25 juli 2004, 22:32   #116
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Het - haar - hem doet het prima
Oud 25 juli 2004, 22:45   #117
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beer
Wel paulus ik zal u raad opvolgen het zal moeilijk zijn voor mij.Ik laat je morgen iets weten.En wees gerust ik zal eerlijk zijn.Ik vertrek nu.
Dat doet me plezier.

Morgen vertrek ik op reis voor een midweekje zoals dat heet. Ik zal dus waarschijnlijk niet kunnen lezen wat je schreef. Maar ik hoop echt, dat niemand van ons zich laat verleiden om kwaad met kwaad te vergelden. Laat staan ook beginnen te vechten. Dit is verreweg het beste wat we kunnen doen om te tonen dat wij inderdaad anders zijn. Als enkel de vreemdelingen geweld gebruiken, dan tonen zij een verschil met ons, waarmee inderdaad niet samen te leven valt. Plegen zij geen geweld op ons, op wat voor een manier ook, dan is er toch ook geen probleem hé? After all, wij zijn geen racisten. Als zij dat wel zijn, maken zij Vlaanderen inderdaad onleefbaar, met concrete feiten. Die concrete feiten zijn het meest doorslaggevend om ze hier inderdaad weg te willen, zonder zelf ook racist te zijn. Zonder concrete feiten, van hun kant, is er geen enkel probleem in onze samenleving toch?

Ik hoop dat we mekaar mogen begrijpen en ik hoop nog meer dat mensen met gezag binnen de migrantengemeenschap, dezelfde boodschap verkondigen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 25 juli 2004 om 22:50.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 22:46   #118
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hans[size=1]worst[/size] I
Citaat:
De Vlaams-nationale collaboratie tijdens de wereldoorlogen is een ander duidelijk voorbeeld.
Ok kerel, Leopold III was het perfecte voorbeeld van Vlaamsgezindheid, en zijn gijzeling door de Nazi's was niet meer en minder dan kontlikkerij bij Hitler.
70% vande collaborateurs waren mensen die de keuze kregen "werken in Duitsland,en er geld/goederen voor krijgen, of gedwongen werken in Duitsleand en er klop voor krijgen". Wat meisjes/vrouwen die effectief de kriebels kregen in de buik(voor saaie pieten en oetlullen, verliefd worden op)voor een Duits in die periode. De rest% waren zakkenvullers, onderkruipers en om het simpel te zeggen profiteurs.

Ik durf geen Vl plakker om mijn deukendoos te hangen , waar ik woon. Want Vl= VB voor politiek correcten en Moslims.Ik woon tussen moslims.Maar hou van het stukje land genaamd Vlaanderen.([size=1]een aards paradijs indien we alle politieker zouden uitroeien en een nieuw echt werkend systeem zouden instaleren- Zie David Eddings "Politiek op Tega"-een stuk uit "the Shining Ones"-boek II van de Tamuli Trilogie.[/size])

Raf, die broodje aap verhalen die je aanhaalt hebben ergens een grond van waarheid vrees ik.

De juffrouw in Parijs onlangs heeft haar verhaal opgedist uit andere verhalen.Ik ben bang dat de standaard verteltrend van broodje Aap hier wat kort op de bal is geweest. Meestal gaat het van:"mijn neef/nicht; oom, vriend van, kennis " etc...

De engelenglimlach is een realistisch gebeuren, een variante op de "columbian necktie" waarbij de tong van de gekeelde door de snee word getrokken als een macabere stropdas/([size=1]ook soms toegeschreven aan de maffia[/size])

Laatst gewijzigd door maddox : 25 juli 2004 om 22:53.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 22:52   #119
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Inderdaad schandalig. Zulke personen dienen onmiddelijk het land te worden uitgewezen maar vermoedelijk hebben deze gangsters wel een belgisch paspoort dus in de gevangenis ermee. De terreur tegen Belgen en Joden moet gestopt worden.
ik ken er in jou publiek die hier niet blij mee zullen zijn
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 23:03   #120
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Het - haar - hem doet het prima
Bedankt voor het compliment.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be