Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2013, 16:25   #101
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De vlaming is een bewoner van een land, waarvan hij de absolute meerderheid uitmaakt, en dat geregeerd wordt, door de bewoners van dat land, die de minderheid uitmaken.
Ne mens zou voor minder voor wat meer beslissingsmacht opkomen.
En wat kan je aaraan doen? opnieuw één regering instaleren woorde democratische meersderheid van het land haar impact op kan hebben .

U hebt een beetje bang van uzelf , en terecht wand het is Ons eigen vlaamse schuld , tussen de 40 en de 20 jaar geleden hebben de vlaamse politici de vlaamse kracht laten verloren gaan en hun ziel verkocht .

scheiden is geen optie er zijn te veel contracten getekend samen waar je nooit meer onderuit zal komen .

of ga je in Parijs eens gaan onderhandelen in het vlaams ocer de waarborgen van Fortis ? wie heeft dat gearangeert ?

ONZE vlaamse politici is het fortis debacle kunnen ontstaan , en daar hebben de balgische regering voor meegetekend .

Ja ik ben een vlaming ... zou de waalsebevolking dan niet eerder moeten misnoegd zijn omwille van de vlaamse ministers die fortis in de afgrond hebben gestort en daarna zich borg hebben getekend bij de overnemers .

EERST eens in eigen boezem kijken en die laffe eigen politici eens naar huis sturen .

weg met de federale ingewikkelde geldverslindende machine .

B.U.B.
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 16:52   #102
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De vlaming is een bewoner van een land, waarvan hij de absolute meerderheid uitmaakt, en dat geregeerd wordt, door de bewoners van dat land, die de minderheid uitmaken.
Ne mens zou voor minder voor wat meer beslissingsmacht opkomen.
Als er in een jeugdvereniging 60 jongens zijn en 40 meisjes.
Men laat de kinderen kiezen tussen gaan voetballen of turnen.

35 jongens kiezen voetballen. 15 jongens en 40 meisjes kiezen turnen Gaat gij dan ook op uw achterste poten staan en verongelijkt zitten wenen als er niet gevoetbald wordt?
En vindt gij dat er moet gevoetbald worden omdat de meerderheid van de groep die de meerderheid uitmaakt die keuze maakte?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 16:56   #103
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

35 jongens kiezen voetballen. 15 jongens en 40 meisjes kiezen turnen Gaat gij dan ook op uw achterste poten staan en verongelijkt zitten wenen als er niet gevoetbald wordt?
En vindt gij dat er moet gevoetbald worden omdat de meerderheid van de groep die de meerderheid uitmaakt die keuze maakte?
Goe gezegt .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 17:13   #104
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U ziet het nogal verkeerd aangezien die 60 jongens niet eens kunnen kiezen voor turnen. Ze kunnen enkel kiezen voor voetbal, maar worden zowieso opgezadeld met turnen. Dat is nu net het democratisch deficit van deze staat.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 18 februari 2013 om 17:14.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 17:18   #105
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U ziet het nogal verkeerd aangezien die 60 jongens niet eens kunnen kiezen voor turnen.
Leg dat eens uit.
Oud 18 februari 2013, 17:21   #106
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg dat eens uit.
Weet u niet dat Vlamingen niet kunnen kiezen voor Di Rupo en zijn PS, terwijl ze toch allemaal opgezadeld zitten met zijn beleid?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 17:24   #107
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet u niet dat Vlamingen niet kunnen kiezen voor Di Rupo en zijn PS, terwijl ze toch allemaal opgezadeld zitten met zijn beleid?
N-VA heeft er nooit een geheim van gemaakt dat zij Elio Di Rupo I in het zadel gingen hijsen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 17:28   #108
pajoske

Standaard

Citaat:
Om het simpel te houden;Maar zij kunnen kiezen tussen een rood of blauw bestuur.

Om uw voorbeeld te geven. Kiezen tussen anti-België en pro-België zou het moeten zijn 23 jongens kiezen voetballen. Als ge snapt wat ik bedoel.
Oud 18 februari 2013, 17:29   #109
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
N-VA heeft er nooit een geheim van gemaakt dat zij Elio Di Rupo I in het zadel gingen hijsen.
- lol -
Oud 18 februari 2013, 17:35   #110
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geenszins mijn bedoeling.
En dat is geloofwaardig, omdat... ?

Citaat:
"Wie, wat, hoe, Waarom" zijn geen algemene vragen maar essentiële.
Als ze zo essentieel zijn voor u, dan verwacht ik wat meer diepgaandheid in uw vraagstelling.

Citaat:
Ik heb begrip voor je frustratie. Voor mij is moeten al lang dood. Ik vrees dat dit voor jou nog niet het geval is. Blijkbaar zijn er voor jou zaken die moeten zonder dat je het "wie, wat, hoe & waarom" van dat moeten kan duiden.
Als iets niet moet, doet slechts de goedgelovige minderheid het. Waarom betaalt men belastingen? Indien men niet verplicht was, garandeer ik u dat niemand het zou doen, uitgezonded de enkelingen die het als hun bijdrage voor de maatschappij beschouwen.

En ik heb reeds aangeduid waarom ik vind dat bepaalde dingen moeten. Lees het maar eens opnieuw, het staat er allemaal, kristalhelder. Ik leg het niet nog eens uit.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 17:42   #111
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

2
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 18:07   #112
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
En dat is geloofwaardig, omdat... ?

Als ze zo essentieel zijn voor u, dan verwacht ik wat meer diepgaandheid in uw vraagstelling.

Als iets niet moet, doet slechts de goedgelovige minderheid het. Waarom betaalt men belastingen? Indien men niet verplicht was, garandeer ik u dat niemand het zou doen, uitgezonded de enkelingen die het als hun bijdrage voor de maatschappij beschouwen.

En ik heb reeds aangeduid waarom ik vind dat bepaalde dingen moeten. Lees het maar eens opnieuw, het staat er allemaal, kristalhelder. Ik leg het niet nog eens uit.
Ik waardeer je moeite om jezelf te verduidelijken. Ik dank ook voor de vergelijking die je maakt. Voor het heffen en innen van belastingen is er een wettelijk kader.

Ik neem eens terug je uitleg uit jouw berichten waar je steeds naar refereert. Ik zie daar nergens een wettelijk kader in. Ik zie dus ook geen relevantie met de vergelijking met de belastingen. Ik zie nog altijd geen antwoord in mijn vraag van 'wie' zou moeten wat ik in het rood markeer:

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=57
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=59

Als België verdwijnt, komen er gewoon 2 nieuwe namen. De naam "België" heeft misschien enig gewicht, maar als er een splitsing komt, moet ze compleet zijn. In alles dus. En als dat betekent dat er een nieuwe reputatie moet verdiend worden, dan is dat maar zo.

1) Brussel is Vlaams grondgebied. Het ligt in Vlaanderen en hoort er dus bij. Heel die zever met de corridor die men een paar jaar geleden wou ging daar om: Brussel en Wallonië als grondgebieden verbinden. Zodat in geval van splitsing, de Waalse aanspraak Europees gesteund kon worden. Ze weten maar al te goed dat als er naar Europa gestapt wordt om in geval van splitsing dingen op te bepalen, dat een verbinding van grondgebieden de doorslag zal geven.

2) Als Wallonië de naam "België" op zich neemt, steelt het alle Vlaamse verwezenlijkingen die in de loop van de decennia onder de Belgische naam heeft gestopt. Ik herhaal: men moet een nieuwe reputatie verdienen. Niet meepikken uit het verleden. Dat zal misschien 1 of 2 jaar goed gaan, maar daarna gaat men vragen wanneer België nog eens met iets nieuws komt. Dan zal men zich moeten bewijzen zonder Vlaamse technologie en subsidies.

Laat ons het eventjes verwijderen. Er "moet" geen complete splitsing zijn. Gevolg: iedereen kan maar doen wat men wil. Er is geen gebod op een doel en dus geen druk.

Daarom dat het moet. Er moet druk zijn in de politiek, of er komt niks van in huis. Zo simpel is dat.

Of moet ik veronderstellen dat u argumenteert vanuit het feit dat ik geen wetgevende macht ben en dus geen gezag heb? Dan is het aan u voorbij gegaan dat dit een betoog is. Dat ik tevens nergens beweer dat het zo zal zijn, slechts dat ik mij er voor wil inzetten. Ik "vind" dat het zo moet zijn.

Of u negeert het opzettelijk. De tacktiek van hen zonder argumenten.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 18 februari 2013, 18:25   #113
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik waardeer je moeite om jezelf te verduidelijken. Ik dank ook voor de vergelijking die je maakt. Voor het heffen en innen van belastingen is er een wettelijk kader.

Ik neem eens terug je uitleg uit jouw berichten waar je steeds naar refereert. Ik zie daar nergens een wettelijk kader in. Ik zie dus ook geen relevantie met de vergelijking met de belastingen. Ik zie nog altijd geen antwoord in mijn vraag van 'wie' zou moeten wat ik in het rood markeer:

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=57
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=59

Als België verdwijnt, komen er gewoon 2 nieuwe namen. De naam "België" heeft misschien enig gewicht, maar als er een splitsing komt, moet ze compleet zijn. In alles dus. En als dat betekent dat er een nieuwe reputatie moet verdiend worden, dan is dat maar zo.

1) Brussel is Vlaams grondgebied. Het ligt in Vlaanderen en hoort er dus bij. Heel die zever met de corridor die men een paar jaar geleden wou ging daar om: Brussel en Wallonië als grondgebieden verbinden. Zodat in geval van splitsing, de Waalse aanspraak Europees gesteund kon worden. Ze weten maar al te goed dat als er naar Europa gestapt wordt om in geval van splitsing dingen op te bepalen, dat een verbinding van grondgebieden de doorslag zal geven.

2) Als Wallonië de naam "België" op zich neemt, steelt het alle Vlaamse verwezenlijkingen die in de loop van de decennia onder de Belgische naam heeft gestopt. Ik herhaal: men moet een nieuwe reputatie verdienen. Niet meepikken uit het verleden. Dat zal misschien 1 of 2 jaar goed gaan, maar daarna gaat men vragen wanneer België nog eens met iets nieuws komt. Dan zal men zich moeten bewijzen zonder Vlaamse technologie en subsidies.

Laat ons het eventjes verwijderen. Er "moet" geen complete splitsing zijn. Gevolg: iedereen kan maar doen wat men wil. Er is geen gebod op een doel en dus geen druk.

Daarom dat het moet. Er moet druk zijn in de politiek, of er komt niks van in huis. Zo simpel is dat.

Of moet ik veronderstellen dat u argumenteert vanuit het feit dat ik geen wetgevende macht ben en dus geen gezag heb? Dan is het aan u voorbij gegaan dat dit een betoog is. Dat ik tevens nergens beweer dat het zo zal zijn, slechts dat ik mij er voor wil inzetten. Ik "vind" dat het zo moet zijn.

Of u negeert het opzettelijk. De tacktiek van hen zonder argumenten.
Die "reputatie" hebben Tsjechië & Slovakije toch ook verdiend ?
Eigenlijk zonder veel problemen.
Oud 18 februari 2013, 18:40   #114
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
U springt van de hak op de tak man .

Uw redenering is als volgt .

T'zal mijnen tijd wel duren .

Uzelf hebt vb een leeuk baantje aan de overheid , geen risico , niet in wind en regen , geen zware dingen te tillen , geen vuile handen , lekker veel voordelen ene een meer dan behoorlijk loon .

BUB reageert daar op dat dat profitariaat wat te ver gaat omdat de kosten ondraaglijk worden .

En U reageert . jamaar , in Walonië doens ze dat ook .

Geen kat die in eigen boezem kijkt en beseft dat we een imense financiële put aan het graven zijn voor onze kinderen .

Laat het nu duidelijk zijn ,

On enafhankelijk vlaanderen zal leiden tot .

Nieuwe identiteitskaarten
Nieuwe wetgeving
Nieuwe rijbewijzen
Nieuwe Nummerplaten voertuigen
Nieuwe Borden in het wegverkeer.
Nieuwe borden van gemeentelijk domeinen ( de firma Janssens zal lachen )
Nieuwe briefhoofding van alle documenten
Nieuwe aaplakkingen in alle gemeente huizen
Nieuwe herverdeling werkposten van ambtenaren
Nieuwe overeenkomsten met internationame handel.
Nieuwe overeenkomsten met Europa

En zo kan je nog een paar honderd opnoemen .

en dat zal allemaal niets kosten en het zal beter gaan ?

Vlaanderen fait voor ze er aan begonnen zijn .

Wie vlaanderen onafhankelijk wil , zadeld 6 miljoen mensen op met een schuldenberg die ze in 20 jaar niet te boven zal kunnen komen..

Een beetje goede raad .

Voor je vlaanderen onafhankelijk wil maken , kijk vanavond even TV naar topstarter .

als je nog niet weet hoe een zelfstandig bedrijfje te leiden met 2 man personeel moet je geen nieuw land willen opstarten .

Ik denk dat het beter is dat er een beweging komt om de kosten eens te schrappen ipv den boel nog wat complexer te maken .

Welkom B.U.B
Man wat heb jij gesnoven? Waar heb ik dit allemaal gezegd?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 18:57   #115
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Die "reputatie" hebben Tsjechië & Slovakije toch ook verdiend ?
Eigenlijk zonder veel problemen.
Pleit je nu voor een splitsing tussen 'Bel' en 'gië' naar analogie van Tsekoslowakije ? Waar hoort Brussel dan in jouw streven ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 februari 2013 om 18:57.
Oud 18 februari 2013, 19:00   #116
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pleit je nu voor een splitsing tussen 'Bel' en 'gië' naar analogie van Tsekoslowakije ? Waar hoort Brussel dan in jouw streven ?
Als je mijn posts een beetje gelezen hebt dan weet je dat ik sedert jaren voorstander ben van confederalisme.
Tsjechië & Slovakije vormen voor mij een ideaal beeld maar wij hebben wel Broekzele aan ons been.
Oud 18 februari 2013, 19:19   #117
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Ja.

Dit topic gaat niet over de N-VA.
We zijn het nogmaals niet eens met elkaar.
Moet kunnen, maar ik hoef niet te berustten in een situatie die niet correct is...
het concept Belgie is niet correct.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 19:29   #118
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
We zijn het nogmaals niet eens met elkaar.
Moet kunnen, maar ik hoef niet te berustten in een situatie die niet correct is...
het concept Belgie is niet correct.
Als jij perse een topic wil openen over de N-VA, ga je gang. Dit topic gaat niet over N-VA. Live with it.

Oud 18 februari 2013, 19:46   #119
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij perse een topic wil openen over de N-VA, ga je gang. Dit topic gaat niet over N-VA. Live with it.
Oei heb ik een gevoelig punt aangeraakt.........
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 19:52   #120
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
En wat kan je aaraan doen? opnieuw één regering instaleren woorde democratische meersderheid van het land haar impact op kan hebben .

U hebt een beetje bang van uzelf , en terecht wand het is Ons eigen vlaamse schuld , tussen de 40 en de 20 jaar geleden hebben de vlaamse politici de vlaamse kracht laten verloren gaan en hun ziel verkocht .

scheiden is geen optie er zijn te veel contracten getekend samen waar je nooit meer onderuit zal komen .

of ga je in Parijs eens gaan onderhandelen in het vlaams ocer de waarborgen van Fortis ? wie heeft dat gearangeert ?

ONZE vlaamse politici is het fortis debacle kunnen ontstaan , en daar hebben de balgische regering voor meegetekend .

Ja ik ben een vlaming ... zou de waalsebevolking dan niet eerder moeten misnoegd zijn omwille van de vlaamse ministers die fortis in de afgrond hebben gestort en daarna zich borg hebben getekend bij de overnemers .

EERST eens in eigen boezem kijken en die laffe eigen politici eens naar huis sturen .

weg met de federale ingewikkelde geldverslindende machine .

B.U.B.
Wordt eens wakker. Het is wel dexia (belfius), en al zijn aanhorigheden, dat het grote probleem is.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be