![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat zal het resultaat zijn van het BBI onderzoek bij het ACW ? | |||
1. Niets mis met de DBI aftrek. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 25,93% |
2. DBI aftrek DVV OK, DBI aftrek Belfius(=DBB) niet OK. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,11% |
3. DBI aftrek wordt volledig verworpen. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 14,81% |
4. Belfius draait op voor de ontweken roerende voorheffing. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,11% |
5. Er komt een minnelijke schikking met de fiscus. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 25,93% |
6. Het ACW en betrokken dochters krijgen een minieme extra aanslag. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 44,44% |
7. Prins Laurent for president. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 37,04% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk vandaag naar Brussel, een betoging tegen de beslissingen van de EU, ingericht door de politieke organisaties die ook in de EU de beslissingen mee goedkeuren.
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Burger
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fraude Zoek maar eens op wat fraude betekend, want dat is precies wat het is. Ze hebben een ongeldig systeem gebruikt om belastingen te ontduiken. Ondernemers worden dan opgepakt en kaal geplukt, maar bij het ACW is er niets aan de hand en die krijgen een boete die niet eens verhoogd is. Net zoals Arcopar, Dexia en Belfius zullen ze proberen de boel onder de mat te vegen. Allemaal misbaksels van het ACW, hoe lang gaat dit nog door? Laatst gewijzigd door Waarom Nu? : 19 december 2013 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ACW is naar verluidt wel degelijk aan het saneren. Hun plan om van een koepel naar een los netwerk te gaan getuigt hiervan. Waar je je ook vragen bij kan stellen is of het ACW wel recht heeft op hun erkenning als bedrijf in herstructurering. Hierdoor kunnen ze hun 58+ personeel laten afvloeien met brugpensioen. Het ACW heeft meer weg van een bedrijf in vereffening dan een bedrijf in herstructurering.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 december 2013 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2117401
“Arco is een dossier dat al eventjes meegaat. Ik heb daar vanuit mijn hoofdredacteurschap van Trends en van Knack al commentaar op geleverd", verwijst van Overtveldt naar de harde kritiek die hij de voorbije jaren leverde op het dossier. "Wat de essentie van de zaak betreft, hoe het is fout gelopen en wie daar verantwoordelijk voor is, blijf ik bij mijn standpunt dat ik al die tijd verkondigd heb. Nu zit ik in een regering voor N-VA. Wij hebben met die regering een compromis gemaakt rond een aantal punten, waarvan Arco er één is. Ik ben iemand die loyaal en collegiaal een engagement uitvoert.” Dat is straffe praat als minister van Financiën. Als Johan Van Overveldt ( N-VA) overtuigt is van de schuld dient hij als minister alles in het werk te stellen om de omvorming van het ACW van een koepel tot een netwerk tegen te gaan. Door deze omvorming maakt van het ACW van de koepel een lege doos. Het ACW houdt wel degelijk rekening met het gelijk van Johan Van Overveldt en Peter Dedecker. De activa van waarde worden uit de koepel van het ACW genomen en veilig afgezonderd in het netwerk. Als het ACW ooit aansprakelijk wordt gesteld hoopt het ACW dat de activa die in het netwerk verplaatst niet kunnen worden aangesproken. Ik zou hierin eens een debat ten gronde over willen zien tussen Johan Van Overveldt (N-VA) als minister van financiën en Koen Geens ( CD&V) als minister van justitie. De privé kijkt naar heel die affaire en de jurisprudentie die hier wordt geschapen. Nog even meegeven dat het voor zich spreekt dat Sociaal Engagement ( belangrijke ACW belastingsconstructie in sanering) er voor gekozen heeft om de BBI aanslag voor jaren 2010-2011-2012 niet juridisch aan te vechten om de fiscale verjaring van voorgaande jaren te laten geschieden. Johan Van Overveldt zou als minister van Financiën hier duidelijk standpunt in moeten nemen gepubliceerd via circulaire omdat deze overweging in de private sector veel wordt genomen. In de private sector is men veel zeker dat met een grote kans maakt om berichten van wijziging van de BBI via een juridische tegenaanval tot kleinere bedragen of tot nul te herleiden maar dit houdt steeds een stuiting van de fiscale verjaring van feiten in. Die feiten zijn niet noodzakelijkerwijs inbreuken.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 13 oktober 2014 om 08:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook buiten het ACW zitten sluwe vossen van wie ze steun krijgen. Het verbaast mij dat jij het ACW onderschat had.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://moneytalk.knack.be/geld-en-be...mn-804483.html
In het openingstopic haal ik een artikel aan waar Johan Van Overveldt als toenmalig hoordredacteur de DBI aftrek van Sociaal Engagement in vraag stelde. In 2016 heeft dezelfde J. Van Overveldt deze keer als financiënminister de wet op DBI strikter gemaakt.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |