Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2013, 00:34   #101
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
NVA neemt in deze zaak een enorm risico, op dat vlak kan ik Kris Peeters wel volgen. Vergeet niet dat ACW een bijzonder machtige organisatie is, die al veel langer bestaat dan uiteraard de NVA maar ook de Volksunie. Ook mag je de invloed van het ACW op de fiscus en op justitie niet onderschatten. NVA kan dus best met een stevige waterdichte zaak afkomen, want het regime zal alles doen om het ACW vrij te laten pleiten, tenzij NVA zwart op wit kan aantonen dat er sprake is van fraude, dat ze niet anders kunnen dan het ACW te vervolgen.

Ik ben bijzonder benieuwd naar de uitkomst van deze zaak, want deze kan heel grote gevolgen hebben voor de politieke toekomst van Vlaanderen.
Het is al lang duidelijk dat de N-VA en ook haar mandatarissen een groot risico lopen.
En dit sedert ze geweigerd heeft naar de pijpen te dansen van het Belgisch establishment tijdens de lange regeringsonderhandelingen.
Ze is gevaarlijk, staatsgevaarlijk in de ogen van die lui en dit langs de beide zijden van de taalgrens.
En het Belgisch establishment zal niet zomaar - rekening houdend met stemuitslagen - haar macht uit handen geven.
Daarom ook de niet aflatende kritiek van hun kant.
Dat vroeg of laat hun machtspelletjes door de N-VA aan het licht moesten worden gebracht, is in feite politiek gezien onvermijdelijk.
Alleen moet het voor de N-VA blijkbaar allemaal zeer snel gaan.
Iets meer geduld aan de dag leggen, ook in de zaak ACW, lijkt mij dan ook verstandiger.
Het komt mij nu teveel als Don Quichote-gedrag over.
Hopelijk hebben ze hun hand niet overspeeld, want de spelregels worden nog altijd door de overzijde bepaald en aangepast als het in hun kraam past.
Want veel "vrienden" heeft de N-VA blijkbaar nog niet (gemaakt) op de federale beslissingsniveau's en ook niet in de academische middens, te zwijgen over de media.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 01:09   #102
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Hoe dat het NVA nu bezig is, is niet goed. Ik heb bij hen het gevoel dat ze met een verborgen agenda werken.

Wat ze nu aan het doen zijn is een organisatie uitschakelen omdat dit past bij wat ze van plan zijn. Jij en ik gaan het later voelen, maar grote bedrijven gaan erop vooruit.

Bart de Wever is niet alleen zijn buik kwijt, maar ook zijn verstand.
Oud 21 februari 2013, 01:13   #103
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Hoe dat het NVA nu bezig is, is niet goed. Ik heb bij hen het gevoel dat ze met een verborgen agenda werken.

Wat ze nu aan het doen zijn is een organisatie uitschakelen omdat dit past bij wat ze van plan zijn. Jij en ik gaan het later voelen, maar grote bedrijven gaan erop vooruit.

Bart de Wever is niet alleen zijn buik kwijt, maar ook zijn verstand.
ze zijn hun populistisch parcours gewoon aan het verder zetten wat zich ooit zal wreken
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 01:54   #104
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Verliest NVA deze zaak dan kan dat haar geloofwaardigheid kosten en het begin van het einde voor deze partij inluiden...
Denk het niet, of het nu wettelijk is of niet doet er voor de kiezers niet toe, het ACW heeft spitstechnologie gebruikt om belastingen te ontwijken en aandeelhouders in de kou te zetten. Daar is iedereen het mee akkoord, wat de NVA nu doet is dit gegeven langer in het nieuws te houden en duidelijk te maken dat de vakbond niet beter is dan de bedrijven waartegen ze vecht.

Ze verwijten de NVA om 2 maten en gewichten te hebben, als grote bedrijven de belasting mogen ontwijken dan mag de vakbond dat toch ook doen? Dat de vakbonden dan ook met 2 maten werken zeggen ze er natuurlijk niet bij.

De kiezer zal NVA zeker een kans geven in 2014, op wie moeten we anders stemmen, de rest heeft al hun kansen verprutst.

Laatst gewijzigd door BonBon : 21 februari 2013 om 01:55.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 10:14   #105
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Denk het niet, of het nu wettelijk is of niet doet er voor de kiezers niet toe, het ACW heeft spitstechnologie gebruikt om belastingen te ontwijken en aandeelhouders in de kou te zetten. Daar is iedereen het mee akkoord, wat de NVA nu doet is dit gegeven langer in het nieuws te houden en duidelijk te maken dat de vakbond niet beter is dan de bedrijven waartegen ze vecht.

Ze verwijten de NVA om 2 maten en gewichten te hebben, als grote bedrijven de belasting mogen ontwijken dan mag de vakbond dat toch ook doen? Dat de vakbonden dan ook met 2 maten werken zeggen ze er natuurlijk niet bij.

De kiezer zal NVA zeker een kans geven in 2014, op wie moeten we anders stemmen, de rest heeft al hun kansen verprutst.
Daar zit iets in.
In feite had Fabiola ook niets onwettelijk gedaan met haar erfenis.
Toch kreeg ze bakken kritiek en kwam ze op haar stappen terug.
Het ACW doet zelf wat ze anderen (de bedrijven) verwijt .
Dat noem ik met 2 maten en gewichten wegen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 10:30   #106
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
ze zijn hun populistisch parcours gewoon aan het verder zetten wat zich ooit zal wreken
dat zeggen en vooral hopen, de tradionele populisten, zodat deze hun gefoefel kunnen verderzetten op kosten van de belastingsbetaler
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 13:21   #107
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Daar zit iets in.
In feite had Fabiola ook niets onwettelijk gedaan met haar erfenis.
Toch kreeg ze bakken kritiek en kwam ze op haar stappen terug.
Het ACW doet zelf wat ze anderen (de bedrijven) verwijt .
Dat noem ik met 2 maten en gewichten wegen.
Inderdaad idem, politiekers maken de wetten dus is wettelijkheid een vaag begrip voor zo'n zaken. Het gaat 'm over de morele perceptie en die is niet goed voor het ACW of het koningshuis.
Oud 21 februari 2013, 15:38   #108
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de indruk dat er "all-in" gegaan wordt, wie bluft en wie goeie kaarten in handen heeft moet nog duidelijk worden. Ik weet alleen dat de ene (NVA) vrijwillig de stap gezet heeft door het nieuws uit te brengen en de andere (ACW) verplicht is om mee te gaan.

In poker is degene die de aanval plaatst normaal gezien degene met de beste kaarten (of degene met de grootste ...) dus als ze bij NVA een beetje verstand in hun bol zitten hebben dan denk ik dat ACW hier berooid gaat uit komen. Let wel, ik ken het dossier niet en kan me dus ook niet ten gronde uitspreken.
Oud 21 februari 2013, 15:51   #109
giserke
Banneling

Standaard

Het ACW kan hier nooit goed uitkomen. Niet dat N-VA hier alleen maar goed kan uitkomen.
Ze kunnen ook averij oplopen, indien het niet helemaal zou blijken te kloppen.

Maar het ACW heeft nog vele andere katten te geselen, waar ze vuile vingers in hebben.
Die organisatie is intern rot van kop tot teen. En daarmee bedoel ik niet de vrijwilligers.
Een van de mooiste karikaturen van wat het ACW is geworden, is de roof van 35.000€ door Novarock in de stadskas in Kortrijk.
Een typisch beeld van zelfbediening.

Laatst gewijzigd door giserke : 21 februari 2013 om 15:53.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 17:02   #110
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Het ACW kan hier nooit goed uitkomen. Niet dat N-VA hier alleen maar goed kan uitkomen.
Ze kunnen ook averij oplopen, indien het niet helemaal zou blijken te kloppen.

Maar het ACW heeft nog vele andere katten te geselen, waar ze vuile vingers in hebben.
Die organisatie is intern rot van kop tot teen. En daarmee bedoel ik niet de vrijwilligers.
Een van de mooiste karikaturen van wat het ACW is geworden, is de roof van 35.000€ door Novarock in de stadskas in Kortrijk.
Een typisch beeld van zelfbediening.
Ik weet niet of dat doorgegaan is, toch niet volgens dit artikel.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...30207_00461452
"Het ACW van Kortrijk is niet meer bereid om geld te stoppen in het festival. Novarock kreeg 35.000 euro van de stad Kortrijk op voorwaarde dat het ACW mee financieel in de bres sprong. Dat is niet het geval, en dus komt er geen Novarock meer."
Oud 21 februari 2013, 17:07   #111
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ik weet niet of dat doorgegaan is, toch niet volgens dit artikel.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...30207_00461452
"Het ACW van Kortrijk is niet meer bereid om geld te stoppen in het festival. Novarock kreeg 35.000 euro van de stad Kortrijk op voorwaarde dat het ACW mee financieel in de bres sprong. Dat is niet het geval, en dus komt er geen Novarock meer."
tja ze zijn op de valreep buitenspel gezet door de stadscoalitie.

Laatst gewijzigd door giserke : 21 februari 2013 om 17:25.
Oud 21 februari 2013, 20:28   #112
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
dat zeggen en vooral hopen, de tradionele populisten, zodat deze hun gefoefel kunnen verderzetten op kosten van de belastingsbetaler
weer zo´n typerend populistisch gelul vanuit een bruin cafe ergens aan de haven
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 22:54   #113
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och kom. De democratie gaat kapot aan populisme. Alleen heeft men wel realistisch populisme, en "goed nieuws show" populisme.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 02:40   #114
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Als dat schorum van het ACW niet zou zijn gaan lopen met het geld van de "menschen" zou er misschien niet zoveel "populistisch gelul" nodig zijn?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be