![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jaja, dat lijken mij echt wel dingen waar een verstandig mens rekening mee houdt.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() An Atheist Meets God
http://www.youtube.com/watch?v=urlTBBKTO68 |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Europees Commissaris
|
![]() Fonnes denkwijze is dat grapje. Fonne begrijpt, zoals eerder al gebleken is, de wetenschappelijke methode zoals hij het uitlegt -- niet dus. Hij stelt vanuit zijn eigen onbegrip en een hele hoop antiwetenschappelijk antagonisme een onjuiste voorstelling op van de wetenschappelijke methode, een stropop dus. Vervolgens valt hij die stropop aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je uitspraak "Men gelooft dat het bovennatuurlijke niet bestaat" is dus niet correct. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat maakt allemaal niet zoveel uit. Waar het omgaat is dat een atheïstische levenshouding over het algemeen net zo onzeker is als ieder andere overtuiging dat over het bovennatuurlijke gaat. Alleen het agnosticisme is objectief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zei al eerder dat ik vroeger ook niet in een hiernamaals geloofde. Dat veranderde radicaal toen ik het boek 'De Bijbel als Schepping' van Friedrich Weinreb uit had. Daar blijkt overduidelijk uit dat het Oude Testament onmogelijk louter mensenwerk kan zijn geweest.
![]() |
![]() |
#112 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Staatssecretaris
|
![]() Het gaat niet over zekerheid of onzekerheid over een overtuiging ivm het bovennatuurlijke. Het gaat over het ontbreken van geloof in dat bovennatuurlijke. Dat blijkt toch zeer moeilijk te bevatten voor sommigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vrij van connotaties zoals rationeel, moreel en religieus. En voor de duidelijkheid mogen de zogenaamde 'atheïsten' zich eens duidelijk gaan profileren in levensbeschouwelijke bewegingen, in plaats van alles te scharen onder één algemene term. Want een antiwetenschappelijke samenzweringsfantast die niet in een godheid gelooft is een atheïst. Een perfect rationele ietsistische wetenschapper is een theïst. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 22 maart 2013 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik ben het inderdaad met je eens wat betreft je definitie. Wat betreft de levensbeschouwelijke bewegingen, vermoed ik dat veel atheisten zich als humanist beschouwen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Europees Commissaris
|
![]() Als verstokte Jood wijst Weinreb tegen beter weten in het Nieuwe Testament af. Ook al erkent hij dat het OT een voorafbeelding van het NT is. Dit toont op zijn beurt aan dat er een bovennatuurlijke macht, de christelijke God, in het spel is.
Om op je vraag te antwoorden: ik ben een traditionele katholiek. Monseigneur Lefebvre is voor mij een autoriteit. Incorrecter bestaat niet, dat is voor mij een bonus. Bovendien is het toelaten in Europa van Afrikanen, moslims en tutti quanti voor het Katholicisme altijd al een schandaal geweest. Dit 'vat vol haat en racisme' doet dus niets anders dan op dit forum een katholiek standpunt innemen. Het moderne 'katholicisme' is een afschuwelijke marxistische dwaling en dus een ketterij die niets met Jezus heeft te maken.
Ex Gladio Libertas Laatst gewijzigd door Gamla : 22 maart 2013 om 17:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Prominente atheïstische auteurs gooien religie en theïsme enerzijds, en irreligiositeit, secularisme, rationalisme, atheïsme én wetenschap anderzijds op één hoopje. Dat schept een milieu dat mijns inziens véél te vijandig is. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 22 maart 2013 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||