Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2013, 20:57   #101
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het is er echter véél veiliger
Daar had Chavez dus wat van kunnen opsteken en heeft die danig nagelaten, igg Maduro heeft nu mijn voordeel van de twijfel. Wie had dat ooit kunnen denken (..)
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 21:01   #102
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Klopt in Suriname staan studenten die net terugkomen uit Cuba, bekend als zeer ruw/onbeschoft.
Cubanen zijn ook vrij direct in de omgang. Dat heeft z'n voordelen en nadelen.
Ik ken geen enkel land met een vrijere seksuele moraal. Alleszins heb je absoluut nergens de indruk dat Cubanen een blad voor de mond houden of onderdrukt worden.

Laatst gewijzigd door tomm : 21 mei 2013 om 21:04.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 21:18   #103
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Dit plaatje is grotendeels 'misleidende' informatie en duidelijk met slechte bedoelingen.

Zoniet bent U niet op de hoogte van 'de realiteit' in die landen, sorry hoor.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 21 mei 2013 om 21:21.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 23:25   #104
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Cubanen zijn ook vrij direct in de omgang. Dat heeft z'n voordelen en nadelen.
Ik ken geen enkel land met een vrijere seksuele moraal. Alleszins heb je absoluut nergens de indruk dat Cubanen een blad voor de mond houden of onderdrukt worden.
Ik heb van een persoon gehoord die in Cuba heeft gestudeerd, dat er in Cuba, Europese bejaarde mannen zijn die er Cubaanse minderjarige meisjes op na houden, en hun als tegenprestatie een huis ''schenken''.Deze oude heren gaan telkens weer naar Mexico als hun visum verlopen is, om vervolgens weer terug te keren naar hun ''huis''. Mijn navraag; klopt dit verhaal ?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 21 mei 2013 om 23:30.
Oud 21 mei 2013, 23:57   #105
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb van een persoon gehoord die in Cuba heeft gestudeerd, dat er in Cuba, Europese bejaarde mannen zijn die er Cubaanse minderjarige meisjes op na houden, en hun als tegenprestatie een huis ''schenken''.Deze oude heren gaan telkens weer naar Mexico als hun visum verlopen is, om vervolgens weer terug te keren naar hun ''huis''. Mijn navraag; klopt dit verhaal ?
JA. Minderjarig weet ik niet direct, maar wel oude, veelal Italiaanse mannen met jonge, Cubaanse vrouwen. Een "huis schenken" kan niet, maar ze worden goed verwend zoveel is zeker. Dat heeft enerzijds te zien met het ontbreken van een lokale bovenklasse in Cuba (die zulke meisjes zelf zouden opeisen en veel geld bieden) en het feit dat Cubanen al zeer lang, ook en vooral onder Batista, een land is waar vrouwen het niet zo nauw nemen met hun eer. Het gaat ook meestal om zwarte meisjes, en ja, in Afrika is zoiets de norm dus dat is een van de vele zaken die Afro-Cubanen (minstens een derde van de bevolking, het andere derde mulatten niet meegerekend) gemeen hebben met Afrikanen. Die zwarte meisjes zien dat ze een heel gemakkelijk leven kunnen leiden door het aan te leggen met een oude, buitenlandse man. Anders dan in veel andere landen bestaat daar geen cultureel of religieus stigma tegen.

Maar goed, dat fenomeen is de laatste 10 jaar sterk verminderd. Ten eerste is Cuba rijker geworden, terwijl de jaren 90 heel precair waren na het wegvallen van de sovjet-hulp en het verstrengen van het Amerikaanse embargo. Ten tweede treedt de overheid opvallend hard op tegen seks-toerisme. Cubanen die met toeristen gespot worden door de politie worden niet gearresteerd, maar hun naam wordt wel geregistreerd. Als blijkt dat dezelfde jonge vrouw steeds met andere mannen, of met mannen die veel ouder dan henzelf zijn, optrekken, wordt een dossier aangelegd. Als blijkt dat het om prostituée's gaat, krijgen ze problemen met de overheid. Persoonlijk heb ik daar niets tegen, Cuba moet geen Thailand, Dominikaanse republiek of Filippijnen worden

Laatst gewijzigd door tomm : 22 mei 2013 om 00:04.
Oud 22 mei 2013, 00:40   #106
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

thnx voor de uitgebreide uitleg, btw is het voor een buitenlander mogelijk om full time/gedurende het gehele jaar door een huis te huren in Cuba ?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 22 mei 2013 om 00:40.
Oud 22 mei 2013, 00:55   #107
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
thnx voor de uitgebreide uitleg, btw is het voor een buitenlander mogelijk om full time/gedurende het gehele jaar door een huis te huren in Cuba ?
Nee is niet mogelijk voor zover ik weet. Je kunt wel voor 20 $ per dag officieel een kamer huren bij een familie(volledig naar westerse standaard) met ontbijt inbegrepen, en een goede band opbouwen met die familie. Die familie kan dan wel eens een oogje dichtknijpen als je een goede band opbouwt en zo doen die Italianen dat. Ik kan me echter niet voorstellen dat het om een minderjarige zou gaan want dat zou geen enkele Cubaan aanvaarden.
Een hotel zal prostitutie alvast nooit toestaan, en als buitenlander is het ook verboden bij Cubanen in te trekken. (om zulke toestanden te vermijden natuurlijk, gelijk hebben ze)
Oud 23 mei 2013, 13:25   #108
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee is niet mogelijk voor zover ik weet. Je kunt wel voor 20 $ per dag officieel een kamer huren bij een familie(volledig naar westerse standaard) met ontbijt inbegrepen, en een goede band opbouwen met die familie. Die familie kan dan wel eens een oogje dichtknijpen als je een goede band opbouwt en zo doen die Italianen dat. Ik kan me echter niet voorstellen dat het om een minderjarige zou gaan want dat zou geen enkele Cubaan aanvaarden.
Een hotel zal prostitutie alvast nooit toestaan, en als buitenlander is het ook verboden bij Cubanen in te trekken. (om zulke toestanden te vermijden natuurlijk, gelijk hebben ze)
Als je bedoelt een casa particular, dan verwondert het mij dat je spreekt over 20 $. Moest je zeggen 15 € : ok.
Voor zover ik ondervond tijdens m'n laatste reis, krijgen ze gaarne een briefje van 5 € maar $ zijn er nooit ter sprake gekomen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 01:33   #109
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je bedoelt een casa particular, dan verwondert het mij dat je spreekt over 20 $. Moest je zeggen 15 € : ok.
Voor zover ik ondervond tijdens m'n laatste reis, krijgen ze gaarne een briefje van 5 € maar $ zijn er nooit ter sprake gekomen.
Ik bedoel natuurlijk CUC's, maar die zijn evenveel waard als een dollar.
Oud 24 mei 2013, 02:20   #110
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoel natuurlijk CUC's, maar die zijn evenveel waard als een dollar.
Wat zijn CUC's, Tomm? Als arbeider begrijp ik dat niet.
En de beurs? Ik snap daar niets van.
Graag uitleg. Dank.
Oud 24 mei 2013, 11:52   #111
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Wat zijn CUC's, Tomm? Als arbeider begrijp ik dat niet.
En de beurs? Ik snap daar niets van.
Graag uitleg. Dank.
CUC is de Cubaanse "peso convertible". In Cuba heb je 2 munteenheden. Vroeger had je de dollar en de peso, nu heb je de peso convertible en de peso. De peso convertible kan gewisseld worden in dollars of euro's, de gewone peso niet. De lonen worden uitbetaald in gewone peso's.

Eigenlijk is het een systeem om toeristen en Cubanen die in het buitenland wonen meer te laten betalen voor alles en niet te laten deelnemen aan het gesubsidieerde systeem van restauranten, café's, winkels, zelfs dancings, openbaar vervoer, etc. in de lokale munt. Die zijn werkelijk extreem goedkoop (bvb. 3 euro voor een 3gangen menu, of 10 cent voor een mojito) terwijl CUC etablissementen veel duurder zijn (bvb. 3 euro voor een cocktail, 40 euro voor een busritje van Santiago naar Havana (1000 km. ongeveer, een Cubaan betaalt minder dan een euro), een euro voor een pintje, 5 euro voor een fles havana club, gesubsidieerde rum kost minder dan een euro, etc.)

Het systeem is bedoeld om het leven betaalbaar te houden voor gewone Cubanen.

Natuurlijk willen gewone Cubanen ook wel eens naar een CUC-plaats, dat kan als ze in de toerisme-industrie werken, familie in het buitenland of als ze het met toeristen aanleggen.

Sommige slimme toeristen gaan ook naar gewone peso-plaatsen, maar dan moet je zeker Spaans spreken en al weten hoe het werkt.

Laatst gewijzigd door tomm : 24 mei 2013 om 12:06.
Oud 26 mei 2013, 22:05   #112
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
CUC is de Cubaanse "peso convertible". In Cuba heb je 2 munteenheden. Vroeger had je de dollar en de peso, nu heb je de peso convertible en de peso. De peso convertible kan gewisseld worden in dollars of euro's, de gewone peso niet. De lonen worden uitbetaald in gewone peso's.

Eigenlijk is het een systeem om toeristen en Cubanen die in het buitenland wonen meer te laten betalen voor alles en niet te laten deelnemen aan het gesubsidieerde systeem van restauranten, café's, winkels, zelfs dancings, openbaar vervoer, etc. in de lokale munt. Die zijn werkelijk extreem goedkoop (bvb. 3 euro voor een 3gangen menu, of 10 cent voor een mojito) terwijl CUC etablissementen veel duurder zijn (bvb. 3 euro voor een cocktail, 40 euro voor een busritje van Santiago naar Havana (1000 km. ongeveer, een Cubaan betaalt minder dan een euro), een euro voor een pintje, 5 euro voor een fles havana club, gesubsidieerde rum kost minder dan een euro, etc.)

Het systeem is bedoeld om het leven betaalbaar te houden voor gewone Cubanen.

Natuurlijk willen gewone Cubanen ook wel eens naar een CUC-plaats, dat kan als ze in de toerisme-industrie werken, familie in het buitenland of als ze het met toeristen aanleggen.

Sommige slimme toeristen gaan ook naar gewone peso-plaatsen, maar dan moet je zeker Spaans spreken en al weten hoe het werkt.
Al bij al, voor een Belg is Cuba "goedkoop" .
In de toeristische sektor staan de Belgen goed tot zeer goed aangeschreven.
In Havana weten veel mensen in welke hotels de Nederlandssprekende Belgen & de Nederlanders logeren...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2013, 10:25   #113
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al bij al, voor een Belg is Cuba "goedkoop" .
In de toeristische sektor staan de Belgen goed tot zeer goed aangeschreven.
In Havana weten veel mensen in welke hotels de Nederlandssprekende Belgen & de Nederlanders logeren...

Als je niet oplet kan Cuba wel duur zijn, en ik heb daar niets op tegen, want het toerisme moet geld in het laatje brengen, rugzaktoerisme zoals in Zuid-Oost Azië of Centraal-Amerika wordt niet aangemoedigd. Logies, vervoer zijn relatief duur voor toeristen (maar nog steeds goedkoop naar Belgische normen) en dus blijven de stinkende hippies die niets willen uitgeven weg. Eten en drinken is wel goedkoop tot spotgoedkoop.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be