![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Europees Commissaris
|
![]() Hier niet, denk ik.
Misschien in de VS, als die nog wat dieper in de afgrond zakken. Daar zitten ze met een dieper seccesionistische cultuur, en als de VS uit elkaar zou vallen, zal er vast wel iets monarchisch tussen zitten.
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het VB was en is racistisch, omdat het VB nu eenmaal inspeelde op de gevoelens van behoudsgezinden rond de Vlaamse kerktoren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is niet een goede reden om iemand racistisch te noemen. Elke partij speelt in op de gevoelens van alle mogelijke kiezers. Of wat dacht je? Als je behoudsgezinden wil doen van gedacht veranderen, zeg dan eerlijk wat er verkeerd is aan behoudsgezind te zijn ipv te veroordelen met redens die de jouw, volgens hen ongegrond, vooroordeel blootlegt. "omdat het VB nu eenmaal inspeelde op de gevoelens van behoudsgezinden rond de Vlaamse kerktoren"Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 25 april 2013 om 12:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch hebben politici zoals Yves Leterme er hun succes behaald. Mijn indruk is dat jonge CD&V politici, dochter of zoon van, het momenteel moeilijk krijgen om geen beroep meer te kunnen doen op die domme achterlijkheid van de boerenbuiten. Je vredesduif zal daar ook niets aan veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is een simplistischhe redenering die hoofdzakelijk door bevooroordeelde mensen gemaakt wordt. Als je behoudsgezinden wil doen van gedacht veranderen, zeg dan eerlijk wat er verkeerd is aan behoudsgezind te zijn ipv te veroordelen tot "die domme achterlijkheid van de boerebuiten" deze keer, van "racisme" een andere keer. Toon dat je zelf slimmer bent, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar je dramt maar door vind ik. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 25 april 2013 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() 1. De mening verkondigen van behoudsgezinden rond de Vlaamse kerktoren is helemaal NIET racistisch of heeft daar niks mee te maken, anders was de CVP / CD&V sinds jaar en dag een partij die van racisme haar handelsmerk had gemaakt. Leer eerst eens wat 'racisme' betekent vooraleer ge er uw blauwe muil over opentrekt. 2. Het VB is nooit racistisch geweest en is dat ook nu niet. Men heeft de VZW's van het toenmalige VB enkel kunnen veroordelen voor zogezegd "racisme" nadat men de wetgeving had aangepast op basis van een foutief racisme-begrip. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Burgemeester
|
![]() Met de opkomst van het VB is zo een beetje het idee fixee ontstaan dat begrippen zoals “racisme” en “aanzetten tot haat” louter van toepassing zijn op het meer rechtse deel van de maatschappij alsof andere lagen van de bevolking hiervan zouden gevrijwaard zijn, het politieke proces tegen het VB heeft dit beeld nog verstrekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Burgemeester
|
![]() Dat maakt dat het inprenten van idee “rechts=racisme” bijzonder succesvol is verlopen, terwijl zowel links als religieus niet racisme vrij zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Paulus. Doe niet zo paternalistisch en schoolmeesterachtig. Ik ben er nogal allergisch voor. En zeker tegenover bekrompen behoudsgezinden voor een katholiek nest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is een simplistischhe redenering die hoofdzakelijk door bevooroordeelde mensen gemaakt wordt. Als je behoudsgezinden wil doen van gedacht veranderen, zeg dan eerlijk wat er verkeerd is aan behoudsgezind te zijn ipv te veroordelen tot "die domme achterlijkheid van de boerebuiten" deze keer, van "racisme" een andere keer en nu opnieuw weer "bekrompen behoudsgezinden voor een katholiek nest". Toon dat je zelf slimmer bent, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar dat doe je niet. Hoe zou d�*t toch komen? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Burger
|
![]() ik zou beschuldigingen in racisme uitdagender maken.
Mijn GSM werd eens in racisme beschuldigd ![]() Ik heb hier een aantal vragen. is het racistisch om met het woord "makaak" te lachen? is het racistisch om alleen met witte mensen slapen? is het racistisch om zwarte mensen vaak met elkaar vermengen? is statistiek rasistisch? is een uitvinder van medicijn die op verschillende racen verschillend werkt ook racist?
Wij zijn te dom voor democratie… http://www.bnr.nl/opinie/herbert-bla...oor-democratie Laatst gewijzigd door rebella : 29 april 2013 om 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ja ---> Jij vuile racist! Schaam U! Moord! Brand! Hitler! Ku Klux Klan! Help! Neen ---> Dat is geen racisme, dat is gewoon het gevolg van jarenlange onderdrukking door de blanke man.
![]() |
![]() |
#115 | |
Burger
|
![]() Citaat:
volgens jou zijn mensen die aan je voorwaarden niet voldoen moeten ook als minderwaarig beschouwd worden? Je redeneringen vallen perfekt samen met redeneringen van de meest ekstreme racisten.
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Advocate Françoise Desguin, de echtgenote van voormalig Kamervoorzitter Herman De Croo (Open VLD), laat zich wat gaan in de Juristenkrant. 'In mijn tijd waren het (aan de balie, red.) kinderen van advocaten en magistraten, minstens van universitairen. Maar nu! Er zijn zelfs advocaten waarvan de vader beenhouwer is. Niks tegen de beenhouwers maar enfin… Af en toe tonen ze toch dat ze geen manieren hebben. Er zitten boeren aan de balie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
men kan dit moeilijk in kaart brengen als hij het mocht gewonnen hebben hoe het verder zou 'afgelopen' geweest zijn. Ik denk wel dat we met een hoopje landverhuizers niet zouden gezeten hebben. Ik blijf erbij dat er een groot verschil bestaat tussen racisme en realisme Als je dat tegenwoordig ziet hoe men over sommige woorden 'valt' denk je, met wat zijn we bezig? Ik geef een praktisch voorbeeld: Als je allochtoon niet meer mag gebruiken, schaf dan gelijk autochtoon ook af. Als je neger niet meer mag gebruiken, schaf dan gelijk blanke/witte ook af ... en zo kan ik nog wel even doorgaan, wat een idiotie zeg ![]() Een nieuwe editie van van Dale dringt zich op als men zo verdergaat ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |