Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Gay parades... een goede image-building voor Holebi's?
Neen. Het schept een verkeerd beeld van Homoseksualiteit, en is dus ronduit slecht. 34 58,62%
Ja. De progressieve aard ervan zorgt voor méér aanvaarding van Homoseksualiteit. 15 25,86%
Geen mening... en steek deze poll waar de zon niet schij_t 9 15,52%
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2004, 12:41   #101
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
20% met de billen bloot. 10% meer dan vorig jaar, wat een vooruitgang!

En ik die dacht dat men hier probeerden te verzekeren dat het net de media was die gewoon sensationeel probeerden te zijn, het overgrote deel dat niet zo is, en een "normaal" beeld vertoond.

Dit leidt deze hele discussie terug naar af. Men hanteert hier trouwens een verkeerde denkpiste. Het gaat niet zozeer of de gay-parades verwerpelijk zijn (wat in mijn mening wel het geval is), maar dan kan men ook de toestanden in Aalst gaan aanhalen, die ook "ver" gaan op sommige vlakken. Al liep men kangeroes te neuken, ze doen maar.

[size=4]Maar men geeft deze "stoet" een betekenis de rechten van de holebi's te verdedigen! Tegen discriminatie, en voor het recht op huwelijk en adoptie.[/size]

Sorry, maar als ik zulke foto's zie, krijg ik serieuze twijfels, en vooral over dat adoptie-recht.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eternity
Ik zou er even op willen wijzen dat deze parade ook een protest was tegen de verstrenging van de zeden in Amsterdam ...

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 12:44   #102
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Oké, nou is het plots een protest tegen de verstrenging van de zeden.....

En ik die dacht dat ze net dienden om aan te tonen dat "homo's niet met elke man die ze tegen komen naar bed gaan".

Zeg nu eens eerlijk, Wat is het nu?
  • Dienen die homo-optochten om aan te tonen dat homo's normale mensen zijn, die ook liefde kennen, genegenheid, een relatie, zoals iedereen, en helpen de cliché's uit de wereld te helpen? (wat ik bijna begon te geloven)
  • Of dienen ze net om de clichés nog maar eens te versterken? Zoals deze stoet in Nederland?

Laatst gewijzigd door Raven : 9 augustus 2004 om 12:48.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 12:56   #103
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Wat ik niet begrijp is dat de holebies niet gediscrimineerd willen worden (en daar hebben ze veel gelijk in) maar toch aparte evenementen organizeerd. Gayparade, gayolympics, gayfilmfestival, enz.
Een heteroparade bestaat toch ook niet?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 13:04   #104
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik snap uw redenering, Willem.
Maar die neiging om samen te troepen is er omdat ze oorspronkelijk niet echt aanvaard werden... Het is een overgangsfase, zeg maar...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 13:05   #105
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Wat ik niet begrijp is dat de holebies niet gediscrimineerd willen worden (en daar hebben ze veel gelijk in) maar toch aparte evenementen organizeerd. Gayparade, gayolympics, gayfilmfestival, enz.
Een heteroparade bestaat toch ook niet?
Jaja, zelfde hebben we gehoord nav het holebi-jongerenkamp.
Niemand maakt echter bezwaren als hoog begaafde kinderen gezamelijk op kamp gaan.
Alles draait om het organiseren van evenementen voor gelijkgestemden. Dat is alles.
Die gay filmfestivals gaan over het genre films dat er getoond worden, simpel, net zoals je festivals hebt die uitsluitend Sci-Fi tonen, horror, buitenlandse films etc etc.
en wat de gay-olympics betreft, denk jij ook zo over de wedstrijden die georganiseerd werden uitsluitend voor de landen van het gemenebest? Zijn die nu minder 'normaal' en een minder deel van de rest van de wereld?

't is maar wat je WIL begrijpen hee
Oud 9 augustus 2004, 13:14   #106
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Jaja, zelfde hebben we gehoord nav het holebi-jongerenkamp.
Niemand maakt echter bezwaren als hoog begaafde kinderen gezamelijk op kamp gaan.
Alles draait om het organiseren van evenementen voor gelijkgestemden. Dat is alles.
Die gay filmfestivals gaan over het genre films dat er getoond worden, simpel, net zoals je festivals hebt die uitsluitend Sci-Fi tonen, horror, buitenlandse films etc etc.
en wat de gay-olympics betreft, denk jij ook zo over de wedstrijden die georganiseerd werden uitsluitend voor de landen van het gemenebest? Zijn die nu minder 'normaal' en een minder deel van de rest van de wereld?

't is maar wat je WIL begrijpen hee
Let op, ik zeg niet dat ik er iets op tegen heb, ik zet er alleen enkele vraagtekens bij. Akkoord, een gay filmfestival is voor een bepaald soort films, maar gay-olympics, dit vind ik toch raar hoor. Stel nu voor dat men hetero-olympics of hetero-parades zou organizeren, zou u dat normaal vinden?
Oud 9 augustus 2004, 13:21   #107
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Minderheden doen altijd iets om zich te laten "horen".
Meer is dat niet.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 13:22   #108
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Let op, ik zeg niet dat ik er iets op tegen heb, ik zet er alleen enkele vraagtekens bij. Akkoord, een gay filmfestival is voor een bepaald soort films, maar gay-olympics, dit vind ik toch raar hoor. Stel nu voor dat men hetero-olympics of hetero-parades zou organizeren, zou u dat normaal vinden?
Het gaat er niet om wat IK normaal vind, snap je?
Ik denk ook dat je dat anders moet bekijken, die olympics is niet als een letterlijk homo-equivalent van de BOIC olympische spelen bedoeld.
Kijk met de scouts hadden wij ook een olympics, met de school organiseerden wij er ook 1 en die werden allemaal Olympics genoemd.
Kleinschaliger ja, maar hetzelfde principe, ondertussen is de gay-olympics tot een grootse happening uitgegroeid en de media-aandacht is toch bevorderlijk voor de homo-beweging.
er zijn nu héél veel atleten waarvan je nu wéét dat zij holebi's zijn. Dat doorprikt ook de mythe dat alle homo's verwijfde mietjes zijn.
Zij kunnen bijdragen tot een beter zelfbeeld van de miljoenen tieners die nu worstelen met hun homoseksualiteit.

Ik vind dat op zich geen slecht initiatief.

Laatst gewijzigd door oriana : 9 augustus 2004 om 13:54.
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 13:31   #109
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Die gayparades zijn voor de holebi's de roep: EIGEN GROEP EERST.
Zij imiteren dus getrouw het Vlaams Blok, maar weigeren uitteraard aan de burger wat ze voor zichzelf als een recht opeisen.

Nou ja, wat tussen de benen zit kan niet tussen de oren zijn.

Laatst gewijzigd door dorus : 9 augustus 2004 om 13:33.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 13:45   #110
19.19
Vreemdeling

Standaard

Akkoord, niet alle homo's zijn verwijfde mietjes maar er zitten er wel veel tussen hoor.
19.19 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 13:47   #111
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Ik heb iets tegen de mensen in hokjes steken. Je bent zo dus mag je met ons meedoen, ben je niet zo, trap het af. Wat is nu het verschil tussen een holebi-atleet en een hetero-atleet op sportief vlak? Mogen holebi-atleten niet meedoen aan "gewone" sportevenementen?
Oud 9 augustus 2004, 13:49   #112
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Ik ben er zeker van dat deze "hokjesmentaliteit" zeker niet helpt tegen de discriminatie van de holebi´s.

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 9 augustus 2004 om 13:49.
Oud 9 augustus 2004, 13:53   #113
19.19
Vreemdeling

Standaard

Holebi-atleten mogen mee doen aan sportactiviteiten hoor. Door aan sport te doen wordt hun onnatuurlijkheid immers niet in de kijker gesteld, hetgeen wel het geval is bij gay-parades.
Als ze sport doen gaat de aandacht enkel naar de sport zelf en hun prestaties. Bij parades gaat de aandacht naar hun ziekte van tegennatuurlijk sexueel gedrag. Dat is het verschil.
19.19 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 14:01   #114
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb iets tegen de mensen in hokjes steken. Je bent zo dus mag je met ons meedoen, ben je niet zo, trap het af. Wat is nu het verschil tussen een holebi-atleet en een hetero-atleet op sportief vlak? Mogen holebi-atleten niet meedoen aan "gewone" sportevenementen?
In hokjes steken doet iedereen en diegenen die die hokjes hanteren zijn zelf in de fout in de eerste plaats, niet diegenen die in de hokjes gestoken worden.
Zij organiseren een happening voor gelijkgestemden, dat dat ondertussen tot een mega-evenement is uitgegroeid is toch mooi?
En natuurlijk nemen homo's deel aan de Olympische Spelen, de gayolympics willen ook geen equivalent of alternatief zijn.
Er zijn toch nog zo'n selectieve evenementen? Moet er dan nu op gesproken worden omdat het nu om holebi's gaat?
Je hebt toch ook een aparte competitie voor militairen? Die doen toch ook mee aan de olympische spelen als ze daar goed genoeg voor zijn?
Oud 9 augustus 2004, 14:04   #115
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Die gayparades zijn voor de holebi's de roep: EIGEN GROEP EERST.
Zij imiteren dus getrouw het Vlaams Blok, maar weigeren uitteraard aan de burger wat ze voor zichzelf als een recht opeisen.

Nou ja, wat tussen de benen zit kan niet tussen de oren zijn.
Hoezo eigen groep eerst?? Wat willen ze eerst? Wat weigeren ze aan de burger?

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 14:04   #116
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik kan dus dezelfde zin gebruiken : Ik heb iets tegen de mensen in hokjes steken. Je bent zo dus mag je met ons meedoen, ben je niet zo, trap het af. Wat is nu het verschil tussen een militaire-atleet en een burger-atleet op sportief vlak? Mogen militaire-atleten niet meedoen aan "gewone" sportevenementen?

zie je'm ook? klinkt absurd hee?
Oud 9 augustus 2004, 14:06   #117
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In hokjes steken doet iedereen en diegenen die die hokjes hanteren zijn zelf in de fout in de eerste plaats, niet diegenen die in de hokjes gestoken worden.
Zij organiseren een happening voor gelijkgestemden, dat dat ondertussen tot een mega-evenement is uitgegroeid is toch mooi?
En natuurlijk nemen homo's deel aan de Olympische Spelen, de gayolympics willen ook geen equivalent of alternatief zijn.
Er zijn toch nog zo'n selectieve evenementen? Moet er dan nu op gesproken worden omdat het nu om holebi's gaat?
Je hebt toch ook een aparte competitie voor militairen? Die doen toch ook mee aan de olympische spelen als ze daar goed genoeg voor zijn?
Dat is een oneerlijke vergelijking.

Bij zo'n gay-olympics maakt men een onderscheid op seksuele voorkeur. Zoeits heet men "discriminatie" omdat seksuele voorkeur niet iets is dat je zelf kiest, maar wat meegekregen hebt.

Zulke militaire competities staan open voor zwart, blank, bruin, rood... En of je homo bent of niet doet er evenmin aan toe. Je moet uiteraard wel bij het leger zijn, maar dat heb je zelf in je hand, niet de natuur.
Oud 9 augustus 2004, 14:14   #118
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij zo'n gay-olympics maakt men een onderscheid op seksuele voorkeur. Zoeits heet men "discriminatie" omdat seksuele voorkeur niet iets is dat je zelf kiest, maar wat meegekregen hebt.
Niet overal waar men een onderscheid maakt, discrimineert men ook. Het wordt tijd dat de betekenis van "discrimineren" nog eens duidelijk wordt gemaakt want het wordt echt wel te pas en te onpas gebruikt.

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]

Laatst gewijzigd door nou nou : 9 augustus 2004 om 14:14.
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 14:23   #119
Astenblieft mensen
Minister

Astenblieft mensen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een oneerlijke vergelijking.

Dat klinkt bijna alsof je als 'gewone' burger je achtergesteld voelt omdat je met je 'normale' sexuele voorkeur niet mee mag doen aan de gay-olympics.
Astenblieft mensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 14:33   #120
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan dus dezelfde zin gebruiken : Ik heb iets tegen de mensen in hokjes steken. Je bent zo dus mag je met ons meedoen, ben je niet zo, trap het af. Wat is nu het verschil tussen een militaire-atleet en een burger-atleet op sportief vlak? Mogen militaire-atleten niet meedoen aan "gewone" sportevenementen?
zie je'm ook? klinkt absurd hee?
Beste Oriana, ik vind uw vergelijking absurd. Ik heb homosexuele vrienden en het enigste verschil die ze hebben met mij, is hun sexuele geaardheid. Ik blijf er dan ook bij dat het stom is, sportevenementen en parades te organiseren alleen voor mensen met de zelfde sexuele voorkeur.

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 9 augustus 2004 om 14:34.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be