![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#102 |
Minister
|
![]() In Wallonie gehoord: Se nous, on parle France. Je ne pas besoin pour parle Flamande
Bij ons spreekt men Vlaams. Ik heb dan ook geen reden of nood om hier iets anders te spreken. Se nous, on parle Flamande. Je ne pas besoin pour parle France ce nous. Bône Chance. Hier sprecht man Flämisch. Und ich habe keine nood um hier was anders Sou sprechen. Hire Wee speak Dutch. And I have no resin to speak hire something ales.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het werkwoord winnen, waarvan "win" een vorm is (ik win) behoort m.i. nog altijd tot de Nederlandse taal.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Brussels Airport is ook alles netjes in het Frans. Zitten daar toch ook in ééntalig Nederlandstalig gebied.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vreemde leefwereld.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het is toch een houding die volgens mij bij veel Vlamingen leeft. De Vlaamse zaak en de transfers, allemaal goed, maar als er daar een hele hoop regelneverij bij hoort, laat het dan maar zo...
In the night all cats are black... Laatst gewijzigd door NoTuma : 30 mei 2013 om 00:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er bestaat geen grotere en ingewikkelder regelneverij dan deze, die de transfers Noord-Zuid in België mogelijk maken. Dit zal pas goed duidelijk worden in een confederalistisch staatsbestel. Dit laatste zal niet alleen erg kostenbesparend uitvallen maar tevens een directere democratische verantwoording invoeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is pas typisch Vlaams, die meertaligheid. Het is natuurlijk niet op dat vlak dat de Vlaamse cultuur bedreigd wordt; en daarom kunnen we er deels mee leven. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste Alexander,
die ene café, met die typische Brakelse naam, in jouw mooie gemeente maar die voor de rest niet veel betekent in Vlaanderen, die café-naam dus, moogt ge zo laten. De meesten van jouw dorpsgenoten zullen wel net iets meer weten van de reden van de naamkeuze en de betekenis van het woord, dan jij. Tenminste, dat laat je vermoeden uit jouw kunstelige vertaling. Misschien eens wat uitleg vragen aan je partijgenoot, de burgemeester van Kortrijk. Ge zult daar nog wel eens passeren zeker, met uw dienstwagen, chauffeur en eega die schoenen of wat anders nodig heeft dat ze niet in Brakel kan vinden. De Standaard: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 30 mei 2013 om 08:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is gewoon de klassieke symptoombestrijding, meer niet. Het stadsbestuur bedoelt het wellicht niet slecht, maar alles wordt weer eens verkeerd aangepakt. Wanneer je het straatbeeld wil vernederlandsen, moet je eerst en vooral voor zorgen dat de mensen zelf iets trotser worden op hun eigen taal, in plaats van allerhande regeltjes uit te vaardigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat onze neoliberale nitwit zich hier ''vrolijk over maakt'' zegt voldoende. Hij kan zich namelijk niet voorstellen dat Nederlands beter bekt dan Engels. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 mei 2013 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is toch trouwens net daarom dat hij voorzitter is van de blauwe mestkevers.
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Parlementslid
|
![]() Hij kan zijn frituur misschien "Magna Forum" noemen?
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of frituur de lamme open vld zak
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Minister
|
![]() Ik heb toch nergens gezegd dat er een verplichting werd opgelegd? Als een schepen met u komt praten, heeft dat volgens mij wel wat impact. Die schepen moest zich gewoon niet met de naam van dat frietkot bemoeien.
![]() |
#117 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Minister-President
|
![]() Brussels Airport is wel een federale luchthaven.
![]() |
#119 |
Minister-President
|
![]() Je moet de regionale luchthaven van Charleroi vergelijken met die van Oostende of Antwerpen. Zijn daar ook Franse opschriften?
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"De N-VA zou er beter aan doen jonge starters te steunen in plaats van Vlaamse namen op te dringen." De nagel op de kop. Ook op twitter wordt er met de N-VA gelachen: "Breng je een pakje De Koe Lacht voor me mee?" |
|
![]() |
![]() |