Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2013, 10:28   #101
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
En waarschijnlijk geen rekening gehouden met de invaliden en chronisch zieken
Als je Als De Nul ergens in Afrika moet werken, neemt hij Afrikanen aan, verteld hij dat er bij ?
hij spreekt niet over de invaliden, hij spreekt over de 1.4miljoen werklozen die ingeschreven staan bij de RVA
Hij denkt inderdaad ook aan ons exuberant systeem die 400.000 mensen het etiket invalid geeft
Hij denkt ook aan de groei van de ambtenarenploeg, terwijl de informatica precies het omgekeerde had kunnen bewerkstelligen ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 10:29   #102
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik vind niet dat we eender welke job moeten aanvaarden. Zeker niet als invalide.
Wat wilt die klootzak met invaliden aanvangen? Hen tot bandwerk dwingen omdat ze 'dat best wel aankunnen'?
Invaliden kunnen ook best meedragen, die groep moet niet zomaar overal van vrijgesteld worden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 10:29   #103
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb 'n handicap en ben werkloos. Dus ja.
Jij bent 1 persoon uit een bijzonder grote groep. Moeten we hier nu elke individuele hoogst persoonlijke toestand bespreken? Nu ja, als jij je aangesproken voelt door zijn toespraak, zal dat wel een reden hebben.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 10:30   #104
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ho, stel u de volgende vraag: stel dat je een job zou mogen kiezen bij de overheid, welke job zou je willen en zeg niet minister ? Ik bedoel stel dat je geschikt bent voor bibliothecaris, dan zoek je in de jobs die je aankunt
Ik zou niet weten waar ik geschikt voor ben. Bandwerk? Nee want daar word ik zot van op den duur.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 10:32   #105
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Jij bent 1 persoon uit een bijzonder grote groep. Moeten we hier nu elke individuele hoogst persoonlijke toestand bespreken? Nu ja, als jij je aangesproken voelt door zijn toespraak, zal dat wel een reden hebben.
Het is gewoon schandalig dat die suggereert dat gehandicapten geen goesting hebben. Last ondervinden bij dingen door een handicap is inderdaad ook geen goesting hebben. Wie wil er nu last hebben?
Oud 21 juni 2013, 10:33   #106
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Invaliden kunnen ook best meedragen, die groep moet niet zomaar overal van vrijgesteld worden.
Autisten worden anders wel vrijgesteld van relaties en vriendschappen aangaan.
Worden die daar ook bij geholpen? Neen, want daar heeft de economie geen baat bij. Wie kan het wat schelen dat die geen deftige afwisseling hebben in hun (sociaal) leven?
Oud 21 juni 2013, 10:34   #107
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Als je Als De Nul ergens in Afrika moet werken, neemt hij Afrikanen aan, verteld hij dat er bij ?
Jazeker. De vriendjes van de opdrachtgevers in redelijk betaalde jobkes (naar hun maatstaven) en de nodige lokale kennislozen om roest te bikken en een dek te zwabberen. da's een pak goedkoper dan een Belgisch loon te moeten betalen voor een "belg met dezelfde capaciteiten".

Maar de jobs die kennis of inzet vereisen, zeer twijfelachtig.
Oud 21 juni 2013, 10:34   #108
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou niet weten waar ik geschikt voor ben. Bandwerk? Nee want daar word ik zot van op den duur.
Zoek dan eens uit.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 10:35   #109
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Worden die daar ook bij geholpen? Neen, want daar heeft de economie geen baat bij. Wie kan het wat schelen dat die geen deftige afwisseling hebben in hun (sociaal) leven?
De overheid is niet verantwoordelijk voor het sociale leven van de burgers.
Oud 21 juni 2013, 10:35   #110
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Dat is allemaal goed en wel als bootstrap-retoriek, maar wat betekent dat nu eigenlijk in de praktijk voor de werkloze van vandaag? Het is natuurlijk heel leuk voor jou dat je in die 24 jaar nooit hebt moeten stempelen, maar tenzij je in die tijd altijd als zelfstandige hebt gewerkt, was je toch evenzeer afhankelijk van werkgevers en de externe omstandigheden. Als men een werkloze geen werk wil geven, kan die toch niet door middel van pure wilskracht een job in het leven wensen? Moet die misschien zelf een arbeidspositie uit 'energie en materie' boetseren? Dat is iets waar veel mensen vandaag mee geconfronteerd worden, of ze nu laag- of hoogopgeleid zijn.

Ik zeg helemaal niet dat ons arbeidsmarktbeleid onveranderd mag blijven. Er zal gesnoeid moeten worden worden, al was het maar uit pure noodzaak. Van mij mogen de voorwaarden voor uitkeringen in ieder geval strenger worden (alleen zal dat weinig uithalen zolang men de OCMW's niet gelijktijdig hervormt). Ik zeg alleen dat het getuigt van arrogantie en een gebrek aan perspectief/empathie om te beweren dat werklozen niet willen werken.
Kijk
maak eens een marshall isolatie plan voor alle overheidsgebouwen, zeg maar alle overheidsgebouwen zero energie.
En dan zeg je aan alle werklozen, jullie hebben een job bij de overheid. Jullie helpen mee aan dat plan uitvoeren.

Zo moet je dat doen/ Een werkloze krijgt een overheidsjob, minder betaald dan in de privé, en meer zekerheid

Wat zou de verschuiving zijn op de arbeidsmarkt door dat systeem te installeren ?
Iedereen die wil werken heeft werk, dat is toch duidelijk, geen enkele dopper kan nog gestigmatiseerd worden...

Wat is de tweede verschuiving in de begroting ? De toegevoegde waarde van de rendabele investering in isolatie voegt zich bij de begroting... Dus die gebouwen gaan voor de volgende 50 jaar zero energie verbruiken.. Wat een besparing oplevert van 1 miljard per jaar bvb.

Wat is de derde verschuiving in de markt ? Er ontwikkelt zich een expertise in zero energie normering , en iedereen die opgeleid wordt bij de overheid in zeroenergienormen, kan werk zoeken in de privé

Slecht plan ? Of onmenselijk ??

Laatst gewijzigd door brother paul : 21 juni 2013 om 10:41.
Oud 21 juni 2013, 10:36   #111
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind niet dat we eender welke job moeten aanvaarden. Zeker niet als invalide.
Wat wilt die klootzak met invaliden aanvangen? Hen tot bandwerk dwingen omdat ze 'dat best wel aankunnen'?
Ik dacht niet dat we het hier vooral hadden over de groep invaliden!
Daar de echte invaliden uitfilteren en de profiteurs die het klaargespeeld hebben als invalide erkent te worden is weer een andere zaak! Zie het aantal invaliden in Wallonië!
Zelfs meneer Dutroux trok er een invalidenuitkering indien ik het me goed herinner...
Als er hier inderdaad geen werk is voor iedereen moet men maar eens stoppen met duizenden vreemde werklozen verder te laten binnenstromen en grote kuis houden in diegenen die hier al zijn, nog nooit een poot hebben uitgestoken en dat eigenlijk niet van plan zijn ook!
Zoals ergens staat: waarom werken als het zonder ook kan, zeker voor mensen die uit andere landen komen waar ze ook niets hadden! Hier krijgen ze een heleboel zomaar, dus waarom zouden ze zich druk maken?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 10:36   #112
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
autisten zijn schitterende mathematici. alé ?
Oud 21 juni 2013, 10:36   #113
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
moet de overheid daar tussenkomen of is dat aan de mensen in de omgeving?
Oud 21 juni 2013, 10:36   #114
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is gewoon schandalig dat die suggereert dat gehandicapten geen goesting hebben. Last ondervinden bij dingen door een handicap is inderdaad ook geen goesting hebben. Wie wil er nu last hebben?
Waar suggereert hij dat, misschien?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 10:36   #115
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bandwerk is ook niet mijn droomjob. Dus, na een paar periodes bandwerk, beb ik een wel passende job gevonden.
Oud 21 juni 2013, 10:37   #116
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zoek dan eens uit.
Ben ik te lomp voor.
Ik ga ook niet tot mijn pensioenleeftijd dingen blijven uitproberen om toch maar geen profiteur te zijn in de mensen hun ogen.

Eerst zien dat er deftige behandelingen bestaan voor ASS.
Oud 21 juni 2013, 10:38   #117
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Bandwerk is ook niet mijn droomjob. Dus, na een paar periodes bandwerk, beb ik een wel passende job gevonden.
Hij wil onmiddelijk een passende job, welke weet hij niet.
Oud 21 juni 2013, 10:38   #118
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik kan niet verder gaan dan bandwerk. Heb geen diploma van eender wat kunnen behalen. Voor verder te gaan dan bandwerk hebt ge vaardigheden nodig die autisten niet hebben.
Oud 21 juni 2013, 10:39   #119
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
autisten zijn schitterende mathematici. alé ?
Teveel Rainman gezien. Zulke Idiot Savants zijn een uitzondering. De meeste autisten zijn net zo begaafd als U en ik. Ze hebben alleen een probleem met communicatie en inlevingsvermogen.
Oud 21 juni 2013, 10:39   #120
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hij wil onmiddelijk een passende job, welke weet hij niet.
de wereld rond hem moet zich aanpassen aan hem, hij moet zich niet aanpassen aan de wereld, mag ik het zo samenvatten?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be