Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2013, 00:24   #101
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht

Ik zou met een tegenvraag kunnen antwoorden : waarom zouden anderen jou te hulp moeten schieten als je zelf overvallen en in elkaar geslagen wordt, als je zelf niet bereid bent om een ander te helpen?
Oh, daar heb ik een paar dingen over te zeggen.

1) men zou een ander niet moeten gaan helpen op dat vlak, want dat beroven en in elkaar slaan zou niet voor moeten komen.
2) als het gebeurd, dan zouden de helpers niet bestraft moeten worden.
Oud 6 augustus 2013, 05:54   #102
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees "Beter blote Jan dan dode Jan". Typisch voor de autochtone lamzakken : altijd zitten klagen en zagen over vanalles en nog wat, maar te lam om zelf iets te doen en zelf weglopen als het menens wordt. Altijd maar zitten kakken op de overheid, maar zelf elke individuele verantwoordelijkheid op de overheid afschuiven en eisen dat diezelfde overheid alle persoonlijke problemen oplost.
Wij lopen niet rond met messen en andere wapens hè, die maken daar een gewoonte van. Je krijgt een mes in je balg voor een kleinigheid, zeker als je hen dan stoort in hun 'pleziertjes'. Het aantal steekpartijen in de grote steden is niet meer te tellen.

Als we zelf ook met wapens zouden mogen rondlopen dan heb je een punt, maar zelfs pepperspray mag niet. Allemaal niet makkelijk voor een burger die zich aan de wetten houdt, en als die gasten gepakt worden met een mes dan krijgen ze hooguit een berisping.

De politie helpt wel maar het is dweilen met de kraan open, de overheid zal meer moeten doen dan doen alsof het import probleem niet bestaat en bepamperen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 12:04   #103
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Lees "Beter blote Jan dan dode Jan". Typisch voor de autochtone lamzakken : altijd zitten klagen en zagen over vanalles en nog wat, maar te lam om zelf iets te doen en zelf weglopen als het menens wordt. Altijd maar zitten kakken op de overheid, maar zelf elke individuele verantwoordelijkheid op de overheid afschuiven en eisen dat diezelfde overheid alle persoonlijke problemen oplost.

Ik zou met een tegenvraag kunnen antwoorden : waarom zouden anderen jou te hulp moeten schieten als je zelf overvallen en in elkaar geslagen wordt, als je zelf niet bereid bent om een ander te helpen?
Wel mijn vrouw en ik zijn twee keer slachtoffer geworden :

De eerste keer was een pistool tegen mijn hoofd en sleutels van de wagen afgeven. Een allochtoon die enkel wat soort Arabisch gebrabbel kon. Omstaanders deden niets. Na lang wachten op de politie werd er een PV opgesteld en dat was het. Mijnheer is omnium verzekerd? Einde zaak. Sommige omstaanders lachten er zelfs mee. Weeral een dikke nek die zijn schandalig duur onding is kwijt geraakt. En niemand wou getuigen.

De tweede keer was toen mijn vrouw door enkele allochtonen werd aangerand. In het midden van de dag in een drukke winkelstraat. Gelukkig heeft ze zich kunnen verweren maar kreeg ze ook wel enkele rake klappen. Wat deden omstaanders? Niets. Tientallen mensen zagen het en maakten zich snel uit de voeten. Zij heeft zelf nog de politie en ambulance moeten bellen. Pas in het ziekenhuis is de politie een verklaring komen opnemen. En dat was het dan ook. Nooit meer iets van gehoord.

Dus nogmaals : waarom zou ik mij met een vreemd iemand gaan bemoeien? Dan ben ik liever blote Jan dan dode Jan. Ik zal niet weglopen als het menens is. Maar wel als het met iemand is die ik niet ken. Ik riskeer mijn leven niet voor een vreemd iemand. Dan ben ik maar een autochtone lamzak.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 13:07   #104
BonBon
Banneling

Standaard

Er zit ook een soort psychologisch aspect in, als niemand rond je reageert dan ga je zelf ook niet reageren tenzij impulsief. Toen mijn dochter verbaal werd lastig gevallen door anderstalige moslims in een tropisch zwembad deed er ook niemand iets, ik zelf ook niet. Dochter vast nemen en weg van daar, in vele gevallen kun je niets doen.

Ook als getuige niet, wij zien veel moeilijker onderscheid bij kleurlingen (idem omgekeerd) dus al wat je kunt zeggen is dat het een kleurling is en dan kunnen ze je nadien nog lastig vallen ook. Het systeem beloont of beschermt actieve omstaanders niet, integendeel, als je hem per ongelijk een oog uit slaat kun je nog goed zelf opdraaien voor de kosten.
Oud 6 augustus 2013, 13:46   #105
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Er zit ook een soort psychologisch aspect in, als niemand rond je reageert dan ga je zelf ook niet reageren tenzij impulsief. Toen mijn dochter verbaal werd lastig gevallen door anderstalige moslims in een tropisch zwembad deed er ook niemand iets, ik zelf ook niet. Dochter vast nemen en weg van daar, in vele gevallen kun je niets doen.

Ook als getuige niet, wij zien veel moeilijker onderscheid bij kleurlingen (idem omgekeerd) dus al wat je kunt zeggen is dat het een kleurling is en dan kunnen ze je nadien nog lastig vallen ook. Het systeem beloont of beschermt actieve omstaanders niet, integendeel, als je hem per ongelijk een oog uit slaat kun je nog goed zelf opdraaien voor de kosten.
Ach man, ik heb zo een dertig jaar gevechtssporten gedaan breektechnieken en al (nu er bijna 20 jaar ermee gestopt). Een tijd geleden (ong. 20 jaar) werden drie kennissen van mij lastiggevallen door een vijftal verrijkers, ik wil zo een beetje bemiddelen komt er daar een zesde idioot uit het niets met een mes hoog boven zijn hoofd en valt mij aan (totaal verkeerde techniek om met een mes aan te vallen). Krak, pats, boem en dat ventje lag daar zo een beetje van zijn zelve te liggen, politie kwam en ik zo fier als ne gieter: "Meneer de agent die viel mij aan met een mes om mij te doden".
Je mag één keer raden wie er een nachtje in de cel geslapen heeft.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 13:49   #106
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ach man, ik heb zo een dertig jaar gevechtssporten gedaan breektechnieken en al (nu er bijna 20 jaar ermee gestopt). Een tijd geleden (ong. 20 jaar) werden drie kennissen van mij lastiggevallen door een vijftal verrijkers, ik wil zo een beetje bemiddelen komt er daar een zesde idioot uit het niets met een mes hoog boven zijn hoofd en valt mij aan (totaal verkeerde techniek om met een mes aan te vallen). Krak, pats, boem en dat ventje lag daar zo een beetje van zijn zelve te liggen, politie kwam en ik zo fier als ne gieter: "Meneer de agent die viel mij aan met een mes om mij te doden".
Dat bedoel ik, die eikels hebben ook niets te verliezen, wij des te meer (huisje, gezinnetje ...) en dan ben je extra voorzichtig hé.
Oud 6 augustus 2013, 14:05   #107
Hoomer

Standaard

Citaat:
Dat bedoel ik, die eikels hebben ook niets te verliezen, wij des te meer (huisje, gezinnetje ...) en dan ben je extra voorzichtig hé.
Vroeger nog, in de linkse tot extreem linkse kroegen op de ...markt in .......... loopt daar een Afrikaan rond die alle meisjes lastig valt en ik bedoel echt lastig vallen. Ik had die kerel al een paar maal terecht gewezen, op een gegeven moment ging hij echt te ver met een vijtienjarig meisje, hij zat haar te bepotelen en dat meisje zat te wenen, ze keek me aan zo van "help me" enfin ik stap er naar toe en die kerel steekt een glas in mijn hand.
Om een lang verhaal kort te maken er is een ander ouder meisje die doet me met haar wagen naar het hospitaal en wacht een paar uur tot mijn hand genaaid is. Terug in de kroeg had dat meisje direct ambras met haar lief omdat ze een racist geholpen had.
BTW Niemand in die kroeg zou dat vijftienjarig meisje geholpen hebben moest die kerel nog verdergegaan zijn dan bepotelen.
PS Van toen af werd ik daar beschouwd als ne Vlaams Blokker.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 6 augustus 2013 om 14:08.
Oud 6 augustus 2013, 14:39   #108
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
En had die een pistool genomen en u direct neer geknald dan had ge dat nu niet meer kunnen vertellen! Ik ga nu iets vertellen. Het is toch anoniem. Ik loop sinds dat voorval van die carjacking ook gewapend rond. Het is "maar" een .22 maar het laat iemand stoppen als het nodig is. Ik weet het zal waarschijnlijk nooit gebruikt worden. En indien wel dan zal het onder de impulsiviteit geweest zijn. En daarna duizend keer vloeken en het u vele jaren beklagen. Maar het geeft toch een soort veiligheidsgevoel. Ik weet ook dat dit totaal niet waar is en ik dat enkel denk maar toch ...
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 15:26   #109
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
En had die een pistool genomen en u direct neer geknald dan had ge dat nu niet meer kunnen vertellen! Ik ga nu iets vertellen. Het is toch anoniem. Ik loop sinds dat voorval van die carjacking ook gewapend rond. Het is "maar" een .22 maar het laat iemand stoppen als het nodig is. Ik weet het zal waarschijnlijk nooit gebruikt worden. En indien wel dan zal het onder de impulsiviteit geweest zijn. En daarna duizend keer vloeken en het u vele jaren beklagen. Maar het geeft toch een soort veiligheidsgevoel. Ik weet ook dat dit totaal niet waar is en ik dat enkel denk maar toch ...
Pas daar maar mee op, onze verrijkers kwamen eens men ramen ingooien als vergeldingsactie voor een feit waar ik niets mee te maken had, ik liep naar buiten met een revolver.
Je mag eens raden welke er alhoewel gekend nooit gearresteerd werden en wie er nooit 1 frank schadevergoeding gekregen heeft.
Je mag nu nog eens raden wie er zes maanden voorwaardelijk gekregen heeft met als extraatje vijf jaar burgerrechten kwijt voor verboden wapendracht.
Oud 6 augustus 2013, 15:43   #110
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Tussen alle koren zit kaf. En die mevrouw heeft dringend een lesje beleefdheid nodig.
Maar dat allochtonen meer voor elkaar opkomen is de trieste waarheid.
Wij laten elkaar bloedend op straat liggen. Juist is juist.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 15:44   #111
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas daar maar mee op, onze verrijkers kwamen eens men ramen ingooien als vergeldingsactie voor een feit waar ik niets mee te maken had, ik liep naar buiten met een revolver.
Je mag eens raden welke er alhoewel gekend nooit gearresteerd werden en wie er nooit 1 frank schadevergoeding gekregen heeft.
Je mag nu nog eens raden wie er zes maanden voorwaardelijk gekregen heeft met als extraatje vijf jaar burgerrechten kwijt voor verboden wapendracht.
Gast serieus. ALs je met een revolver staat te zwaaien, wees dan geen Calimero. Waar eindigt dit dan ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 15:53   #112
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Gast serieus. ALs je met een revolver staat te zwaaien, wees dan geen Calimero. Waar eindigt dit dan ?
En wat zou jij doen als je huis bestormd wordt door een dertig a veertig stenengooiende verrijkers.
O zal ik de reden van de bestorming vertellen? Wel een Spanjaard kreeg aan het fritkot vijtig meter van mijn zaak ambras met twee Marokkanen, de Spanjaard gaf die twee een pakske slaag en toen rees de rest van de bende verrijkers uit de grond zoals paddestoelen. De Spanjaard vlucht bij mij in de zaak binnen en hup de show begon. Plezant was anders hoor.
Nog vergeten te vermelden dat was/is een historisch pand de ramen die ze ingooiden waren onvervangbaar.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 6 augustus 2013 om 15:54.
Oud 6 augustus 2013, 17:17   #113
BonBon
Banneling

Standaard

Geef nog meer informatie en je bent niet meer anoniem hé, tis maar een keer zeggen.
Oud 6 augustus 2013, 17:22   #114
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Tussen alle koren zit kaf. En die mevrouw heeft dringend een lesje beleefdheid nodig.
Maar dat allochtonen meer voor elkaar opkomen is de trieste waarheid.
Wij laten elkaar bloedend op straat liggen. Juist is juist.
Dat heb je met binnen de familie trouwen, grotere hechtere families en minder hersenen.

Japanse warlords in den ouden tijd die binnen de familie trouwden waren hierdoor ook sterker en oorlogstijd dan andere families, het verlies aan hersencapaciteit werd ruimschoots goedgemaakt door de sterke familieband.
Oud 6 augustus 2013, 17:26   #115
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Daarom hebben Marokkanen ook een eigen land, en Vlamen al 183 jaar niet.
Ja, en Sicilianen, Schotten, Normandiers, Pruisen, Elzassers, Catalanen enzovoort ook niet.
Daarom woont het uitschot in Marokko. Daar durf jij niet naartoe hé? Uit schrik te schijten in je broek als je in Casablanca verkracht wordt door een bende van 10 Marokkanen.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2013, 22:19   #116
BonBon
Banneling

Standaard

Vrouwen moeten zich leren verweren zoals deze Russische, al ben ik niet zeker of het opgezet spel is of niet. Je ziet wel veel volk die niets doet, het lijken wel vlamingen.

http://pearlharbor.military.com/vide...2572872525001/
Oud 8 augustus 2013, 14:00   #117
BonBon
Banneling

Standaard

In een café helpen we elkaar wel? In het ene artikel spreken ze van jongeren tot 26 jaar en nu zijn het 'mannen' van 20 en 22 jaar, geen jongeren meer?

Ze slaan je blijkbaar al in elkaar voor een GSM, en die Jo is vermoord voor een MP3 speler. Je zou voor minder afzijdig blijven bij nog zwaardere misdrijven door dat crapuul.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...olen-gsm.dhtml

Citaat:
Vier gewonden na vechtpartij over gestolen gsm

vechtpartij het gevolg was van een discussie rond een gestolen gsm. De 55-jarige eigenaar daarvan verdacht een andere klant van de diefstal, maar die keerde zich tegen hem. Het slachtoffer kreeg verschillende klappen, net als een 25-jarige getuige die tussenbeide probeerde te komen. Een vriend van de agressieveling en mogelijke gsm-dief deelde vervolgens ook nog enkele slagen en stampen uit, voor de politie het gevecht kon stoppen.

De gestolen gsm werd later ook effectief door de politie teruggevonden in de zakken van de oorspronkelijke verdachte. Het gaat om een 20-jarige man uit het Antwerpse district Wilrijk. Zijn 22-jarige kompaan mocht na verhoor beschikken.

Laatst gewijzigd door BonBon : 8 augustus 2013 om 14:01.
Oud 18 augustus 2013, 23:45   #118
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Van je eigen volk moet je het hebben. Al die lamme autochtone neuters kunnen eens een voorbeeld nemen aan die behulpzame Indiërs.
Citaat:
Indiërs redden beroofde Belgische toerist
Het Nieuwsblad, zondag 18 augustus 2013, 21u40
http://www.nieuwsblad.be/article/det...30818_00696931

Enkele Indiërs hebben een Belgische toerist gered die beroofd werd tijdens zijn reis in het land. Hij was alles kwijt, inclusief geld en vliegtickets, en kon daardoor niet terugkeren naar ons land, maar enkele bewoners besloten de man ter hulp te schieten. Dat meldt The Business Standard.

Steve Robert (36) trok vorige week naar India om er van vakantie te genieten. Hij nam de trein naar Kerala toen zijn vakantieplan plots in duigen viel. Op de trein tussen Delhi en Mumbai werd hij beroofd door dieven, die aan de haal gingen met alles wat de man had, inclusief al zijn geld en zijn vliegticket voor de terugreis naar ons land.

Tevergeefs

Robert, die met een wandelstok stapt, was ten einde raad. Hij klopte tevergeefs aan bij de luchthaven, ging een paar dagen slapen in de plaatselijke kerk en probeerde elke dag hulp te zoeken, maar kwam telkens van een kale reis thuis. De lokale bevolking was bezorgd om de man, maar doordat hij de taal niet bijster goed meester is, kon hij onvoldoende uitleggen wat er aan de hand was.

Na een paar dagen ging het verhaal van de man plots razendsnel rond in het dorpje. Een organisatie en een individu sprongen plots in de bres voor de man en besloten hem het dure ticket terug naar België te betalen. ‘Zij bekostigen het ticket en de eigenaar van een hotel heeft toegezegd om hem een kamer te geven tot woensdag, wanneer zijn vlucht vertrekt’, zegt minister van Toerisme Anil Kumar.

‘Ambassade helpt niet’

Tijdens zijn verblijf in India nam Robert ook contact op met de Belgische ambassade om hem te helpen, maar die besloot hem niet te helpen, staat te lezen in The Business Standard. Dat wordt ontkend door de FOD Buitenlandse Zaken na contact met de ambassade in India. ‘De man is volgens onze informatie nog steeds in het bezit van zijn vliegtuigticket naar Brussel en zijn paspoort. Het was echter niet mogelijk om hem geld op te sturen. Er is met Jetair afgesproken dat hij naar New Delhi zal overgevlogen worden. Na het ondertekenen van een schulderkenning kan hem dan geld geleend worden’, zo verklaarde woordvoerder Hendrik Van de Velde.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 18 augustus 2013 om 23:48.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 01:49   #119
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Van je eigen volk moet je het hebben. Al die lamme autochtone neuters kunnen eens een voorbeeld nemen aan die behulpzame Indiërs.
Inderdaad, is me dat een eikel zeg. Blijkbaar wilde hij nog enkele dagen genieten van z'n vakantie, met een schuldbekentenis raak je altijd thuis via de ambassade dus moet hij wel een lul zijn of gierig als de pest.

Hoeveel buitenlanders geeft Indië een uitkering en gratis huis en scholing? Binnenkort hebben we er zelf ook geen geld meer voor, ik ben benieuwd wie we zonder geld gaan zetten, de gepensioneerden of de allochtonen. Zoals ik ze nu bezig hoor worden het de gepensioneerden.

Laatst gewijzigd door BonBon : 19 augustus 2013 om 01:53.
Oud 19 augustus 2013, 18:22   #120
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...ik ben benieuwd wie we zonder geld gaan zetten, de gepensioneerden of de allochtonen.

De gepensioneerden natuurlijk. Je moet goed zorgen voor het productieve deel van de mensen nietwaar. Niet voor het versleten deel.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be